Precies. Al die hypotheekbezitters hier lopen te janken over mensen met een creditcardschuld van 2K, maar moet je eens zien hoe zij d'r op dit moment voor staan met hun overgewaardeerde, muurvaste bakstenenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Is het niet vreemd dat de overheid verplicht om "Geld lenen kost geld" bij advertenties te zetten voor lullige bedragen (100-20000 euro bijvoorbeeld), zelfs als het om een renteloze uitgestelde betaling gaat? Terwijl de serieus grote leningen (hypotheek) deze melding niet krijgen?
Bij een creditcard krijg je tenminste nog award milesquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:43 schreef Terrorizer het volgende:
Alleen bij creditcard heet het 'geld opnemen' en bij een hypotheek 'overwaarde opnemen'.
Hartje amsterdam binnen de grachtengordel zit toch bijna geen sociale verhuur meer.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: zonder sociale huurwoningen (met 10+ jaar wachttijd) zouden ze zeker niet in hartje Amsterdam wonen.
maar als je overwaarde opneemt dan krijg je subsidie, dat heb je met de CC niet en de rente is veel hogerquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:43 schreef Terrorizer het volgende:
Alleen bij creditcard heet het 'geld opnemen' en bij een hypotheek 'overwaarde opnemen'.
Lul niet, alleen als je overwaarde gebruikt voor woningverbetering krijg je HRA. Anders echt niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:24 schreef Foksnor het volgende:
[..]
maar als je overwaarde opneemt dan krijg je subsidie, dat heb je met de CC niet en de rente is veel hoger
Genoeg BB'ers die er flink van geprofiteerd hebbenquote:
Genoeg NL's die van de zilvervloot geprofiteerd hebbenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Genoeg BB'ers die er flink van geprofiteerd hebben
Ja ook dat stukje van de HRA heeft de VVD geregeld, net als de introductie van het mmaximum bijlenen, dus vertrouw niet op het laatste beetje HRAquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:44 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Lul niet, alleen als je overwaarde gebruikt voor woningverbetering krijg je HRA. Anders echt niet.
Ja vroeger, maarja we leven nu he.
Doe ik dat dan?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:17 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Ja ook dat stukje van de HRA heeft de VVD geregeld, net als de introductie van het mmaximum bijlenen, dus vertrouw niet op het laatste beetje HRA
[Forum] Banmeldtopic - Nu in jullie MyATquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:55 schreef Sjabba het volgende:
Volgens mij heeft DAM een ban want die hoor ik al even niet gelukkig.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
[Forum] Banmeldtopic - Nu in jullie MyAT
Tot de kerstquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dan begint hij met Kerst met een schone lei, en wellicht denk ik na de kerst wel weer hetzelfde over zijn gedrag als voordat hij geband werd, maar natrappen terwijl iemand geband is, is niet bepaald chique. Hij kan zich nu immers niet verdedigen.quote:
Naja veel huizenmarkt is er helaas niet, sowieso is er uberhaubt geen vastgoedmarkt. Ik ben wel echt een voorstander van fatsoenlijke bedragen (ofwel huizenprijzen moeten eigenlijk wel omlaag). Dit zie ik niet graag, omdat ik iedereen in de shit wil zien komen, maar gewoon om de markt eens goed op de rails te krijgen. Goede productie en aanbod die reageert op de vraag, fatsoenlijke herstructurering en meer bouw voor het individu.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:02 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dan begint hij met Kerst met een schone lei, en wellicht denk ik na de kerst wel weer hetzelfde over zijn gedrag als voordat hij geband werd, maar natrappen terwijl iemand geband is, is niet bepaald chique. Hij kan zich nu immers niet verdedigen.
Zei hier iemand huizenmarkt?
Verrommeling ben ik niet bang voor, dat was vroeger ook niet zo toen wel veel losse kavels werden uitgegeven, je moet toch je houden aan de regels als goothoogte en algemeen aanzienquote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:18 schreef inXs het volgende:
[..]
Naja veel huizenmarkt is er helaas niet, sowieso is er uberhaubt geen vastgoedmarkt. Ik ben wel echt een voorstander van fatsoenlijke bedragen (ofwel huizenprijzen moeten eigenlijk wel omlaag). Dit zie ik niet graag, omdat ik iedereen in de shit wil zien komen, maar gewoon om de markt eens goed op de rails te krijgen. Goede productie en aanbod die reageert op de vraag, fatsoenlijke herstructurering en meer bouw voor het individu.
Zomaar allerlei kavels vrijgeven door gemeentes om te gaan bouwen ben ik fel tegenstander van, al is het alleen maar omdat verrommeling nu al een probleem aan het worden is en ik het liefst belgische taferelen wil vermijden. Dalende grondprijzen zie ik dan wel weer graag, ze moeten dus de ontwikkelaar aan banden leggen en gemeentes moeten nu eens fatsoenlijk de exploitaties aanpassen.
Dat was in deel 1. Sindsdien gaat het over huurders die hun frustratie willen uiten over het feit dat ze niet kunnen kopen en derhalve de mensen die dat wel kunnen als low-life vorm afschilderen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:02 schreef droom_econoom8 het volgende:
Zei hier iemand huizenmarkt?
Ja, goothoogte en dergelijke zal helpen... Al eens aan de hoek van een pand t.o.v. van een ander pand en bv de kleur en stijl gedacht, alsmede het bouwmateriaal? (En nee, algemeen aanzien is daar een te ruim begrip voor, als je het daar niet mee eens bent definieer dat dan maar eens.)quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:27 schreef Verburg_K het volgende:
Verrommeling ben ik niet bang voor, dat was vroeger ook niet zo toen wel veel losse kavels werden uitgegeven, je moet toch je houden aan de regels als goothoogte en algemeen aanzien
Dat is nog geen reden om je aandacht te laten verslappen en wel die kant op te gaan.quote:Het is hier geen België, vroeger niet en ook nu niet
Wat jij "verrommeling" noemt, noem ik variatie. De huidige Vinex-wijken met 10.000 dezelfde huizen waarbij je niet eens je voordeur een ander kleurtje mag geven van de welstandscommissie zijn nou ook niet bepaald charmant.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:18 schreef inXs het volgende:
[..]
Zomaar allerlei kavels vrijgeven door gemeentes om te gaan bouwen ben ik fel tegenstander van, al is het alleen maar omdat verrommeling nu al een probleem aan het worden is en ik het liefst belgische taferelen wil vermijden. Dalende grondprijzen zie ik dan wel weer graag, ze moeten dus de ontwikkelaar aan banden leggen en gemeentes moeten nu eens fatsoenlijk de exploitaties aanpassen.
Juist, variatie is juist noodzakelijk, het is juist de trend om variatie aan te brengen in nieuwbouwwijken, wel iets duurder in ontwerp, maar veel leukerquote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat jij "verrommeling" noemt, noem ik variatie. De huidige Vinex-wijken met 10.000 dezelfde huizen waarbij je niet eens je voordeur een ander kleurtje mag geven van de welstandscommissie zijn nou ook niet bepaald charmant.
Als ik de eerder genoemde Duitse bestel-een-catalogus-huis-voorbeelden in gedachten neem, zou het helemaal niet misstaan om 30 verschillende vrijstaande huizen in een straat te hebben.
Tot de kerst! Dat is lang.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
ja maar, ja maar, BAM cs hebben toch beloofd dat de prijzen niet verder konden dalen... toch?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:42 schreef antfukker het volgende:
[..]
Kerstcadeautje![]()
Ontopic
Huizenprijzen toch weer iets goedkoper
Nog maar 30 jaar te gaan en we hebben jullie 50% daling gehaald.quote:Koopwoningen toch weer iets goedkoper Uitgegeven: 19 augustus 2010 09:49
Laatst gewijzigd: 19 augustus 2010 10:14
DEN HAAG - De prijzen van koopwoningen zijn in de maand juli wederom gedaald ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. In juli waren woningen gemiddeld 0,9 procent goedkoper, meldde het centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag.
© ANPDe prijsdaling is in de eerste zeven maanden van het jaar wel afgevlakt.
De afgelopen maand bleken alleen hoekwoningen waardevast; die waren ongeveer even duur als een jaar eerder.
Duurdere type
Vrijstaande huizen, over het algemeen het duurdere type woning, daalde met 2 procent het meest in prijs. In de provincies Utrecht, Friesland en Groningen waren de prijzen wel wat hoger dan een jaar eerder. In Friesland was dit al voor de vierde maand op rij het geval.
Ruim 12.000 bestaande huizen wisselde in juli van eigenaar. Dat is 7,5 procent minder dan in juli 2009. In de eerste zeven maanden van het jaar zijn wel meer huizen verkocht dan in de eerste zeven maanden van vorig jaar.
Vergeleken met de maand juni bleven de prijzen van huizen in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg in juli vrijwel gelijk, in de andere provincies werden huizen duurder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |