abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85360429
Ik zit dus te twijfelen of ik een Ipad zal kopen of een Laptop.

Ik ben niet van plan om er games mee te spelen oid, meer om mee te internetten, documenten (word, pdf etc) mee te openen en te typen en te gebruiken voor filmpjes en fotoos.

Ik begrijp dat ik met een laptop alles van de bovenstaande punten kan uitvoeren, maar een laptop heeft helaas geen multi-touch functie...

Ik wil er zo rond de 500 / 600euro aan besteden.

Wat raden jullie aan?
Voldoet een Ipad, of kan ik toch beter voor een laptop gaan?

En nog even iets...
Zijn er ook andere betaalbare (prijsklasse Ipad) multi-touch tablets die over een Windows besturingssysteem beschikken?
pi_85360484
Documenten typen moet je echt niet op een iPad proberen, trust me :'). Ik spreek uit ervaring.
Feyenoord Rotterdam
pi_85360535
Laptop uiteraard.

Apple :r
iPad :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:25:17 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_85360549
ipad vs laptop, das appels en peren vergelijken in mijn ogen.

Ik zie het nut niet in van een ipad, ik vrees dat het er ook niet is.
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:25:18 #5
97111 ukga
Siewosie baas
pi_85360552
ipad vind ik kut typen als je echt teksten wilt gaan schijven e.d.
het is een leuke gadget, maar een avondje ff surfen etc vind ik vrij vermoeiend op dat ding. beter koop je een laptop
pi_85360556
een ipad is een laptop zonder toetsenbord en trackpad. je kan geen flash afspelen, geen boeiende software.

sowieso een laptop dus. na de netbook rage kwam de tabletrage.

je ziet het, je wilt het omdat.. ja omdat :? na een weekje begint het te irriteren en verkoop je hem door aan de volgende :')
pi_85360677
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:25 schreef ukga het volgende:
ipad vind ik kut typen als je echt teksten wilt gaan schijven e.d.
het is een leuke gadget, maar een avondje ff surfen etc vind ik vrij vermoeiend op dat ding. beter koop je een laptop
Het is inderdaad een leuke gadget. Hij zou een gat moeten vullen tussen een laptop en een smartphone maar das vooralsnog niet gebeurd bij mij :'). Dus heb ik hem maar weer verkocht. Zonde van mijn geld.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:31:28 #8
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_85360860
Zou ook een laptop nemen. Een iPad is een heel specifiek apparaat en het moet ook net voldoen aan je eisen.
Een USB stick of SD-card kun je er al niet eens zomaar insteken.
Lack of common cents
pi_85393336
Zoals je aangeeft wil je er veel mee internetten en documenten typen... Nu kan dit natuurlijk op beide apparaten... hoewel ik toch zeker ben dat dit je veel beter afgaat op een laptop. Een ipad is echt een gadget en niet echt bedoeld om lappe tekst op te schrijven.
Is techniek je ding? dan is YouTech.nl je site!
pi_85397243
Apart om te zien dat mensen zich hier focussen op 1 taak (tekstverwerken) waarin een netbook beter is dan een iPad, en vervolgens concluderen dat een netbook een betere optie voor je is dan een iPad. Zo werkt het natuurlijk niet. Wil je een weloverwogen en gefundeerde keuze maken, dan moet je natuurlijk ook kijken op welk apparaat de andere taken beter uit te voeren zijn.

Internetten/documenten: het typen op een iPad gaat inderdaad een beetje lastiger dan op een echt toetsenbord omdat je geen fysiek toetsenbord hebt. Een netbook heeft hier dus het voordeel. Dat voordeel valt weg zodra je een Bluetooth toetsenbord op de iPad aansluit, maar dan zit je dus wel met een extra apparaat. Je moet dus de afweging maken of dit ongemak opweegt tegen de voordelen van de iPad.

Foto's: zonder twijfel de iPad. Het multitouch IPS scherm is echt heel mooi en de Photos app werkt heel fijn, met bijv. de mogelijkheid om te sorteren op gebeurtenis, persoon, of plaats (waarbij je al je foto's op een wereldkaart ziet). Dit kan natuurlijk ook op een netbook met een omweg, maar zo gebruiksvriendelijk als op een iPad wordt het niet.

Films: ook hier komt het IPS-scherm tot zijn recht. Bovendien is de ingebouwde YouTube app echt geniaal. Ik gebruik 'm zelf tegenwoordig altijd ipv de YouTube website.

Internetten/browsen: ik ben zelf van mening dat het browsen op een iPad prettiger gaat dan op een netbook, met multitouch en dergelijke. Maar je hebt natuurlijk het gemis van Flash. Ik mis het zelf niet. Je moet dus wederom zelf de afweging maken: weegt het ongemak van het missen van Flash op tegen de (in mijn ogen) superieure browservaring van de iPad?

Oh ja, ik zie nu ook dat je PDF's wil openen. Daarvoor kan je op de iPad de app iBooks gebruiken. Dat doe ik zelf ook en werkt echt heel relaxed, alsof je een echt boek leest.

Los van dit heb je natuurlijk ook punten als formaat, accuduur, bouwkwaliteit, etc. Ik kan je melden dat de iPad makkelijk 11/12 uur haalt bij gemiddeld gebruik. Dat ga je met geen enkele netbook halen. Is accuduur dus belangrijk voor je, dan heeft de iPad hier een streepje voor. Ook bestaat de iPad uit hoogwaardige materialen als aluminium en glas, hecht je daar waarde aan, wederom puntje voor de iPad.

Het belangrijkst is in ieder geval dat je kijkt naar het totaalpakket. Laat je niet leiden door 1 taak die misschien iets beter gaat op het ene apparaat, maar kijk naar alle taken en maak daarmee je vergelijking. Nog beter zou zijn om beide apparaten zelf uit te proberen en te kijken welke beter je behoefte vervult.
pi_85398108
"Ik zit te twijfelen of ik een nieuwe koelkast moet nemen of een magnetron. Ik hoef er geen koffie mee te zetten maar wil hem wel gebruiken in de keuken. Wat is de beste keuze?"
pi_85398152
Ohja mijn laptop heeft multitouch.
pi_85440438
Leuk dat je je iPad vs. Netbook rant komt copypasten, maar de TS heeft het woord netbook niet gebruikt. Hij overweegt een laptop, en hoe leuk een iPad ook is; een volwaardige laptop wint het toch echt.

Tekstverwerken: geen wedstrijd, fullsized keyboard wint het makkelijk

Multitasken: kan de iPad niet eens

Foto's/video's: foto's en video's zien er leuk uit op de iPad, maar probeer eens te photoshoppen op dat ding. Of video's bewerken. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je een laptop of pc moet hebben om video om te zetten naar het enige formaat dat de iPad aan kan.

Internetten: ik kan jouw bericht in safari niet eens normaal quoten zonder opgefokte layout waarbij ik niet op het goede punt van de tekst kom.

Een iPad is een verschrikkelijk leuk speeltje, maar ook weinig meer dan dat. Een laptop daarentegen is tegenwoordig bijna onmisbaar.
pi_85440579
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
Leuk dat je je iPad vs. Netbook rant komt copypasten, maar de TS heeft het woord netbook niet gebruikt. Hij overweegt een laptop, en hoe leuk een iPad ook is; een volwaardige laptop wint het toch echt.

Foto's/video's: foto's en video's zien er leuk uit op de iPad, maar probeer eens te photoshoppen op dat ding. Of video's bewerken. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je een laptop of pc moet hebben om video om te zetten naar het enige formaat dat de iPad aan kan.

Internetten: ik kan jouw bericht in safari niet eens normaal quoten zonder opgefokte layout waarbij ik niet op het goede punt van de tekst kom.

Een iPad is een verschrikkelijk leuk speeltje, maar ook weinig meer dan dat. Een laptop daarentegen is tegenwoordig bijna onmisbaar.
Bedankt, nu hoef ik zelf niet meer te reageren op het verhaal van de Apple Fanboy.
pi_85442397
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

Zei ik netbook? Ik bedoelde natuurlijk netbook + notebook.

Heb jij trouwens zelf een iPad, dat je zo'n uitgesproken mening erover hebt?

[ Bericht 3% gewijzigd door retorbrapi op 18-08-2010 17:13:11 ]
pi_85442629
Wel grappig trouwens dat jullie het opvatten als een pro-iPad rant. Het punt wat ik probeer te maken is niet dat de iPad beter voor TS is, maar dat hij zelf beide apparaten moet uitproberen, kijken welke beter zijn behoefte vervult en dat hij zijn keuze moet baseren op een volledige vergelijking van beide apparaten, en niet het ene apparaat moet kiezen omdat die toevallig 1 taak beter doet want dan laat je de rest buiten beschouwing. Ik zeg nota bene bij bijna elk punt dat hij zelf de afweging moet maken welk apparaat beter voor hem is.
pi_85442791
Asus UL30A 13" notebook haalt ook wel 10 uur op de accu :Y.
pi_85443195
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:03 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Zei ik netbook? Ik bedoelde natuurlijk netbook + notebook.

Heb jij trouwens zelf een iPad, dat je zo'n uitgesproken mening erover hebt?
Nope, maar ik wil er wel eentje. Ik heb wel een iPhone 4, en heb de iPad vaak gebruikt. Ik kan er alleen wel wat objectiever over zijn dan jij blijkbaar.
pi_85443250
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:09 schreef retorbrapi het volgende:
Wel grappig trouwens dat jullie het opvatten als een pro-iPad rant. Het punt wat ik probeer te maken is niet dat de iPad beter voor TS is, maar dat hij zelf beide apparaten moet uitproberen, kijken welke beter zijn behoefte vervult en dat hij zijn keuze moet baseren op een volledige vergelijking van beide apparaten, en niet het ene apparaat moet kiezen omdat die toevallig 1 taak beter doet want dan laat je de rest buiten beschouwing. Ik zeg nota bene bij bijna elk punt dat hij zelf de afweging moet maken welk apparaat beter voor hem is.
Dat heb je erbij gezegd, ja, maar dat kwam meer over als een disclaimer dan een oprechte opmerking naast je "de iPad kan dit en dat beter dan een laptop". Toch schat ik de kans hoger dan 50% in dat je al je Apple-rants met een laptop en fysiek toetsenbord typt in plaats van op je iPad.
pi_85443415
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:23 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nope, maar ik wil er wel eentje. Ik heb wel een iPhone 4, en heb de iPad vaak gebruikt. Ik kan er alleen wel wat objectiever over zijn dan jij blijkbaar.
Hou toch op vent, leer begrijpend lezen ofzo. Ik zeg duidelijk dat IK bepaalde dingen beter vind gaan op de iPad, maar dat TS ZELF moet kijken wat HIJ beter vindt. Alsjeblieft zeg..
pi_85443442
En nee, jouw post is ook niet objectief.
pi_85443561
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:29 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Hou toch op vent, leer begrijpend lezen ofzo. Ik zeg duidelijk dat IK bepaalde dingen beter vind gaan op de iPad, maar dat TS ZELF moet kijken wat HIJ beter vindt. Alsjeblieft zeg..
Nee, dat zeg je niet. Iedereen hier lijkt jouw door te hebben, waarom zie je het zelf niet in dan?
pi_85443777
Catfight *O*.
pi_85443953
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:59 schreef retorbrapi het volgende:
Wil je een weloverwogen en gefundeerde keuze maken, dan moet je natuurlijk ook kijken op welk apparaat de andere taken beter uit te voeren zijn.
[..]
Je moet dus de afweging maken of dit ongemak opweegt tegen de voordelen van de iPad.
[..]
Je moet dus wederom zelf de afweging maken: weegt het ongemak van het missen van Flash op tegen de (in mijn ogen) superieure browservaring van de iPad?
[..]
Is accuduur dus belangrijk voor je, dan heeft de iPad hier een streepje voor. Ook bestaat de iPad uit hoogwaardige materialen als aluminium en glas, hecht je daar waarde aan, wederom puntje voor de iPad.
[..]
Nog beter zou zijn om beide apparaten zelf uit te proberen en te kijken welke beter je behoefte vervult.
En nu mondje dicht.
pi_85444224
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:46 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

En nu mondje dicht.
log alsjeblieft uit en nooit meer in. de meerderheid hier heeft schijt aan die apple praatjes van jou
pi_85444528
quote:

[..]

En nu mondje dicht.
Hoe oud ben jij..?
pi_85444608
quote:

[..]

En nu mondje dicht.
Jij bent echt leuk :')
pi_85444656
De iPad is nooit bedoelt als vervanger voor een computer/laptop, je moet het naast elkaar gebruiken.

Sterker nog, je hebt een computer nodig om de iPad te kunnen activeren/synchroniseren.
pi_85444671
Wat dus uiteindelijk betekent dat dit bij voorbaat al een waardeloze non-discussie is. Slotje?
pi_85444829
Wat een emoties maak ik hier los .
pi_85445484
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:15 schreef retorbrapi het volgende:
Wat een emoties maak ik hier los [ afbeelding ].
Wees niet al te trots op jezelf, het is maar één emotie. Succes met trollen verder.
pi_85445934
Maareh, TS, ben je er al uit? Laptop of iPad? :').
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:59:40 #33
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85465790
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:56 schreef Synthesist het volgende:

[..]

log alsjeblieft uit en nooit meer in. de meerderheid hier heeft schijt aan die apple praatjes van jou
Ik ken je verder niet, maar jouw variant op "ik, en velen met mij, vind" is wel heel zwakzinnig.

ot: een iPad is geen echte computer, sterker nog - zónder echte computer of laptop kan je hem helemaal niet gebruiken. Typen op de iPad is geen goed idee inderdaad.
Overal verstand van.
pi_85466170
Mijn Sony Vaio laptop heeft multitouch.
rice rice baby tututututedudududum
pi_85466427
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:12 schreef Rijstkoker het volgende:

Mijn Sony Vaio laptop heeft multitouch.
Valt buiten TS' budget denk ik :P.
pi_85523340
dat je de overweging überhaupt maakt

apple :')

als je iets kleins zoekt neem dan een netbookje of zo
Op zondag 30 september 2012 02:37 schreef LompeHork het volgende:
ouyevoli vind ik wel kwaliteit.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:15 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik wil kwaliteit, waar is Ouyevoli?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:07:38 #37
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85523363
ligt eraan waarvoor je het wil gebruiken...
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:29:54 #38
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_85524027
Ik zeg pak een Macbook (H)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:32:11 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85524099
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee, dat zeg je niet. Iedereen hier lijkt jouw door te hebben, waarom zie je het zelf niet in dan?
Iedereen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')