Dat klopt. Vind ik ook jammerquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:09 schreef zodoenwedat het volgende:
Die van die klok wist ik echt niet
Die versnellingsbak is helaas wel erg onduidelijk..
Nou... ik als gediplomeerd uurwerktechnicus kan je verzekeren dat dat niet zo is.quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:06 schreef PiRANiA het volgende:
De wijzers van een klok 'tikken' door deze uitvinding:
[ afbeelding ]
Maar hoe kan een secondenwijzer van een horloge dan elke seconde een seconde verspringen? Of wordt er dan gebruik gemaakt van een ander principe?quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... ik als gediplomeerd uurwerktechnicus kan je verzekeren dat dat niet zo is.
Dat is alleen bij een quartz horloge en daar zit gewoon een schakeling in die elke seconde een stappenmotor aandrijftquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar hoe kan een secondenwijzer van een horloge dan elke seconde een seconde verspringen? Of wordt er dan gebruik gemaakt van een ander principe?
Zou leuk zijn als je bij alles er even bij zet wat het isquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:11 schreef PiRANiA het volgende:
Even wat random plaatjes (beginnend met een pillenmachine):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:08 schreef Adames het volgende:
Beetje zo'n net-niet topic. Technieken die met 1 plaatje kunnen worden uitgelegd zijn zo simpel dat iemand met een beetje interesse hiervoor dit al weet. Moeilijke technieken die daadwerkelijk interessant zijn, kunnen niet met 1 plaatje (zonder tekst) worden uitgelegd,
Nou, nu vond ik het pistool toch wel interessant. Maar is vooral omdat het een mooie animatie is.quote:
Cool!quote:
Donequote:Op maandag 16 augustus 2010 22:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als je bij alles er even bij zet wat het is
Die snap ik niet, kan je die even in de praktijk filmen?quote:
Tx, en dat klok-tik-ding, dat werd kennelijk vroeger gebruikt:quote:
Een Maltezerkruis werd alleen gebruikt ivm de opwinding te beperken, zodat veren niet te strak werden opgewonden. Niet als overbrenging voor het loopmechanisme.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:57 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Tx, en dat klok-tik-ding, dat werd kennelijk vroeger gebruikt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maltezerkruismechanisme
Welk gedeelte van wat voor stoommachine werkt zo?quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:06 schreef PiRANiA het volgende:
Laten we in dit topic (bewegende) plaatjes verzamelen die complexe machines/technieken uitleggen!
Voorbeelden:
Een stoommachine:
[ afbeelding ]
dit noemt men een hexapod stewart platform. Zoiets wordt gebruikt om bewegingen te maken om en langs de x, y en z-as.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:27 schreef PiRANiA het volgende:
Manier om een platform stil te houden:
gewoon nokkenas?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |