Flikker op mieren neuker, ga ergens anders trollenquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:39 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Jij ook blijkbaar. Ik vond het raar dat er over Hong Kong Airlines werd gesproken aangezien die niet vliegen naar Europese bestemmingen, misschien wel de vrachtafdeling, maar ik dacht dat ze andere vliegtuigmaatschappijen gebruikten.
Naar China verhuizen...quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:16 schreef bularax het volgende:
Wist niet dat Zarmark zoveel winst wil maken, betaal gewoon meer dan het dubbele voor een shirtje![]()
Is er geen manier om zelf bij TaoBao te bestellen?
Puik planquote:
Hoe bedoel je dat je meer dan het dubbele moet betalen voor een shirtje?quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:16 schreef bularax het volgende:
Wist niet dat Zarmark zoveel winst wil maken, betaal gewoon meer dan het dubbele voor een shirtje![]()
Is er geen manier om zelf bij TaoBao te bestellen?
Jij wordt dan de nieuwe Jack.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:23 schreef bularax het volgende:
[..]
Puik plan![]()
Ben ik wel veel goedkoper uit als ik daar woon.
Je kan vervolgd worden, maar je krijgt geen boetequote:Op maandag 23 augustus 2010 12:34 schreef Skiet het volgende:
Deze uitzondering (beperkte invoer van bijvoorbeeld horloges) geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.
Ennnne we hebben hier weer een noob.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:34 schreef Skiet het volgende:
Gewoon nog een keer voor de mensen die denken dat je geen boete krijgt....
Overtreding strafbaar
De Douane en andere opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en wordt u vervolgd.
Er zijn bijvoorbeeld regels voor:
•liquide middelen (meer dan ¤ 10.000 contant geld en waarde papieren)
•nagemaakte artikelen
•bedreigde dier- en plantensoorten
•dierlijke producten en levensmiddelen
•planten, bloemen, groenten en fruit
•wapens en munitie, speelgoedwapens en nepwapens
•geneesmiddelen
•verdovende middelen
•cultuurgoederen (zoals kunst en antiek)
Het is verboden om nagemaakte artikelen mee te nemen en in te voeren in Nederland. De Douane neemt deze artikelen in beslag en u krijgt een boete.
Merkartikelen worden nagemaakt met als doel mee te liften op het succes van dat merkartikel (intellectuele eigendomsfraude).
Veel voorkomende artikelen die worden vervalst zijn:
•schoenen
•kleding
•tassen
•dure horloges
•illegaal gekopieerde cd's en dvd’s
•parfum
Let op!
Als handelaren in het buitenland u voor extreem lage prijzen zogenoemde merkartikelen aanbieden, kunt u er bijna altijd van uitgaan dat het om illegale handel gaat of om namaak.
Let op!
Deze uitzondering (beperkte invoer van bijvoorbeeld horloges) geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.
Ik wel, zelfs in deze reeks.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:37 schreef Berend. het volgende:
[..]
Ennnne we hebben hier weer een noob.![]()
Er zijn al eens pakketjes ingenomen, nog nooit gehoord van een boete.
knap dat jij een boete kan krijgen als het wettelijk niet eens mogelijk is...quote:
Wie zegt dat het door de wetgever of wethandhaver moet worden opgelegd. Plus na vervolging kan er ook een boete komen, nietwaar?quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:40 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
knap dat jij een boete kan krijgen als het wettelijk niet eens mogelijk is...
de douane kan alleen een boete geven aan diegene die het pakketje inklaart en met de post ben is dat niet diegene die het pakketje ontvangt, maar de verzender. Daarom zitten er geen boetes op pakketjes / poststukken.quote:
Nee joh, je zit er naast. Die meerdere scans van boetes in deze topicreeks waren gewoon gephotoshopped. Gewoon bestellen jongens, de nederlandse overheid vind het helemaal niet erg als je nepspullen importeert en doet al helemaal geen moeite om boetes uit te schrijven. Immers, wat moet de NL overheid nu weer met geld?quote:
Hoe doe ze dat dan als het een Chinees bedrijf is?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:13 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
de douane kan alleen een boete geven aan diegene die het pakketje inklaart en met de post ben is dat niet diegene die het pakketje ontvangt, maar de verzender.
TNT doet de inklaring.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:25 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hoe doe ze dat dan als het een Chinees bedrijf is?
Je kan wel ja duh zeggen. Maar waarom zeg je dan: Stel dat het een Chinees bedrijfje is...? Zeg dan gewoon wat je wilt zeggen...quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:42 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ja, duh, maar dan zou dus TNT volgens de poster een boete krijgen.
Het stelt toch wat anders in zijn post, of lees ik nou scheel? Dat de verzender dus een boete zou krijgen, waar geen sprake van is. Vandaar dus mijn tegenvraag?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:48 schreef Skiet het volgende:
[..]
Je kan wel ja duh zeggen. Maar waarom zeg je dan: Stel dat het een Chinees bedrijfje is...? Zeg dan gewoon wat je wilt zeggen...
Oh lol de gast van die post post gewoon iets heel raars. Want hij zegt dat degene die het inklaart de boete krijgt en heeft het later over de verzender. Dus klopt gewoon niks van ze post.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:54 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Het stelt toch wat anders in zijn post, of lees ik nou scheel? Dat de verzender dus een boete zou krijgen, waar geen sprake van is. Vandaar dus mijn tegenvraag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |