Die heeft de productie gedaan inderdaad. En de solo in dit nummer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daar heeft Brian May zelfs aan meegewerkt
Ja, is best gezellig. Ik ben er bij iig! Althans, na 16u dus ik hoop dat jullie erna spelen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:09 schreef Cynic het volgende:
[..]
11 september dus in Rotterdam. Ik weet niet of het leuk is, wel gratis in elk geval
John Deacon ook(zeggen ze). Backing Vocalsquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daar heeft Brian May zelfs aan meegewerkt
We spelen rond 7 uur geloof ik, vind ik wel een fijne tijd. Kan je daarna nog even leuk een biertje doen ofzo.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, is best gezellig. Ik ben er bij iig! Althans, na 16u dus ik hoop dat jullie erna spelen.
Dat niet alleen, ook de baspartij is van hem.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
John Deacon ook(zeggen ze). Backing Vocals
Zeker een mooie tijd. Kan ik nog uitslapen ook.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
We spelen rond 7 uur geloof ik, vind ik wel een fijne tijd. Kan je daarna nog even leuk een biertje doen ofzo.
Nou ja, als je een gitaar al heel lang hebt, er veel mee hebt meegemaakt enzo. Maargoed, met 1 gitaar valt ook te leven. Eventjes.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zijn materialistische dingen die vervangbaar zijn. Zo'n reis is supervet en een ervaring, dat is het veel meer dan waard.
Nouja, als je er mee op woodstock hebt gestaan ofzoquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:32 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Nou ja, als je een gitaar al heel lang hebt, er veel mee hebt meegemaakt enzo. Maargoed, met 1 gitaar valt ook te leven. Eventjes.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja, als je er mee op woodstock hebt gestaan ofzo![]()
Het kan aan de speakers van mijn laptop liggen maar ik hoor helemaal geen bas.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:55 schreef Braddie het volgende:
Ik heb me er toch maar aangewaagd.
Bas partij heb ik ingespeeld over het hele nummer(Ongeveer 1 minuut totaal) en op het einde komen er een stel gitaar lagen onder elkaar!.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CSAPCTIR4VSJ.mp3
Heb er 30 minuten aangewerkt.
De rest van de Partijen(Drums/Piano/Gitaartje in het begin) komt van een Keyboard!
Was hier al geen opmerking gemaakt over te vroeg uploaden en dergelijke...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:55 schreef Braddie het volgende:
Bas partij heb ik ingespeeld over het hele nummer(Ongeveer 1 minuut totaal) en op het einde komen er een stel gitaar lagen onder elkaar!.
De rest van de Partijen(Drums/Piano/Gitaartje in het begin) komt van een Keyboard!
Bedankt voor die site manquote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het kan aan de speakers van mijn laptop liggen maar ik hoor helemaal geen bas.
Maar een tip, ga aan je timing werken.
Ken je deze site trouwens al?
http://www.queensongs.info/
Bas klinkt niet strak?, Dat is logisch... ik speel net 2 weekjes bas, en heb nog geen goede techniek ontwikkeld.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:03 schreef blckbb het volgende:
[..]
Was hier al geen opmerking gemaakt over te vroeg uploaden en dergelijke...
iig; de bas klinkt niet helemaal strak en ik hoor ook wat foute noten...
Dan zou ik dat eens snel gaan leren. Vooral wanneer je toetsen speelt is het wel erg handig wanneer je noten kunt lezen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:06 schreef Braddie het volgende:
Foute noten kan kloppen, moet alles op gehoor doen aangezien ik geen noten kan lezen.
Deze post was voor mij ook wel nuttig trouwens. Heb een nummer waar een stukje 16e beat strums inzitten, steeds op de laatste tel van de maat. Ik kreeg dat ritme niet echt goed. Als ik zo continu door beweeg wel. Het voelt alleen debiel op de stukken met strums op de 1/4 noten.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het idee is dat je altijd constant op en neer slaat met je aanslaghand (je rechter waarschijnlijk) Gewoon op 1 snelheid en gewoon op neer op neer op neer.
Dan zit je in het ritme van de muziek en sla je op de goeie noten aan.
In het begin zie je het met akkoorden, het verschil in ritme is dat je nog steeds de beweging
op neer op neer op neer maakt
constant dus
Het enige verschil is dat je niet iedere keer aanslaat.
Dus het ritme waarin je aanslaat kan zijn
neer op neer op op op neer neer op neer
En dat terwijl je toch op en neer slaat. Dat zie je in het eerste stukje met de akkoorden. Een stukje verder zie je het ook met de losse noten in akkoorden. Je blijft die constante beweging houden waardoor het ritmisch blijft kloppen.
En het laatste is een soort van riffje achtig ding, daar geldt precies hetzelfde, met solos is dat ook zo enz enz, met alles wat je speelt dus. Die aanslag is het belangrijkste eigenlijk waar je nu nog mee bezig hoort te zijn.
En ff niet op de kwaliteit van m'n cam letten![]()
Nee, ik laat gewoon graag horen dat ik progressie maak, is toch niets mis mee?, ben gewoon enthousiast!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:09 schreef -Menn0- het volgende:![]()
Dude..... Doe je het nou gewoon express?
Dat is zo, ik kan wel tabs lezen, noten kon ik wel lezen rond me 11e-12e(heb 2 jaar keyboard les gehad), maar ik heb zelf zoiets van, meh... ik kan het al, ik speel gewoon lekker mee. Vogel het zelf wel ut, heb geen noten nodig.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan zou ik dat eens snel gaan leren. Vooral wanneer je toetsen speelt is het wel erg handig wanneer je noten kunt lezen.
Speel je ook zo kut keyboard? Is het niet een idee om gewoon één instrument goed te leren voordat je allerlei dingen gaat posten. Ik zag ook dat je in dat beginners topic wat had gepost. In eerste instantie vond ik het lullig dat iedereen je liep af te zeiken, maar nadat ik zelf een stukje geluisterd had, was ik het er toch wel mee eens eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:55 schreef Braddie het volgende:
Zo is het ookquote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, ik laat gewoon graag horen dat ik progressie maak, is toch niets mis mee?, ben gewoon enthousiast!
Komt het toch van pasquote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Deze post was voor mij ook wel nuttig trouwens. Heb een nummer waar een stukje 16e beat strums inzitten, steeds op de laatste tel van de maat. Ik kreeg dat ritme niet echt goed. Als ik zo continu door beweeg wel. Het voelt alleen debiel op de stukken met strums op de 1/4 noten.![]()
Ik heb hiermee ook wel dat ik af en toe aansla als het niet moet en als en toe niet als het wel moet, maar dat is niet echt een ramp over het algemeen.
Niet zo bitchen hequote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:19 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Speel je ook zo kut keyboard? Is het niet een idee om gewoon één instrument goed te leren voordat je allerlei dingen gaat posten. Ik zag ook dat je in dat beginners topic wat had gepost. In eerste instantie vond ik het lullig dat iedereen je liep af te zeiken, maar nadat ik zelf een stukje geluisterd had, was ik het er toch wel mee eens eigenlijk.
En geen noten lezen als je keyboard speelt? Dat is toch echt de enige manier om muziek uit te wisselen voor toetsen, bij gitaar kan je nog wel zonder, maar bij toetsen echt niet.
Ik speel trouwens zelf ook keyboard btw, scheelt ook wel voor gitaar. Ik ken alle theorie er achter, gehoor en ritme zit ook wel ok. Eigenlijk moet ik alleen de techniek van het gitaarspelen leren. (Ok wel het lastigst van allemaal)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |