Ach, zo lang het in een glas water is, ik moet het allemaal nog zien, al is het feit dat het KNMI nog nergens over rept wel hoopgevend.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:53 schreef Drassss het volgende:
Storm ligt nogal gevoelig in dit topic.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ach, zo lang het in een glas water is, ik moet het allemaal nog zien, al is het feit dat het KNMI nog nergens over rept wel hoopgevend.![]()
*Snel wegrent*
Ah fijn thnx, dat snap ik nog, dus nu komen er 2 verschillende types fronten bij/op/over elkaar met alle gevolgen van dien.quote:
Dat deden ze hier vroeger ook alleen werd dat weer keihard afgeschraft, zodat ze nu als makke lammetjes pas na de vliegende caravans een waarschuwing uitgevenquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:58 schreef gerard96 het volgende:
knmi de wacht altijd lang ... in belgie bouwt het knmi temminste nog een beetje spanning op
KMI toch?quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:58 schreef gerard96 het volgende:
knmi de wacht altijd lang ... in belgie bouwt het knmi temminste nog een beetje spanning op
Die hebben wel waarschuwingen nu.quote:Wind : Geldig van maandag 16 augustus 2010 4u tot dinsdag 17 augustus 2010 2u : Deze ochtend zijn rukwinden mogelijk tot zo'n 75 km/h aan zee en rond 50 km/h in het westen van het land. Vooral vanavond zijn ook in het binnenland rukwinden mogelijk tot zo'n 60 km/h.
Regen : Geldig van maandag 16 augustus 2010 18u tot dinsdag 17 augustus 2010 8u : Een zeer actieve storing sleept over ons land en hierbij valt regionaal vrij intense regen. Het is de verwachting dat deze storing tot dinsdagochtend over ons land blijft slepen en hierdoor zijn regionaal grote neerslaghoeveelheden mogelijk die lokaal de 40 liter/m² kunnen overschrijden. Dit kan lokaal tot overlast zorgen! De komende uren verwachten we de meeste neerslag over het westen en het centrum van het land alsook in de gebieden langs de Franse grens. Later vannacht wordt de meeste regen verwacht over het centrum van het land en de Ardennen.
Okay, alles sterft dus uit voor het bij ons is.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:00 schreef gerard96 het volgende:
ja de ene is in duitsland is warm en vochtig
En die bij alpen is droog koud.
Die van duitsland trekt naar west tot zuid en botst en trekt dan de wind aan . EN trekken de buien naar No
Vooral de achterhoek krijgt er mee te maken
Hmm, hier bewopkt en al een poosje killig.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:57 schreef Drassss het volgende:
[..]
![]()
Hier is het prachtig weer. Windstil uiteraard. Zon die heel lafjes nog door de bewolking komt.. en nog best warm
Sorry ik ben daar niet serieus genoeg voorquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:08 schreef gerard96 het volgende:
VOOR MENSEN DIE DIT LEZEN.
Je denkt ik wil ook wel meepraten .
Nou je kunt je gratis aanmelden. In 2 min kun je met ons meepraten hoe meer mensen hoe leuker!
Zo hebben we meer Gegevens over het weer of hoe actueel het bij jou is.
Dat kun je allemaal vertellen
Pittig, nevelig en vochtig, hmm, je weet zeker dat het over het weer gaat?!quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:05 schreef gerard96 het volgende:
De meeste pittige buien zijn morgen Noorden.
Vannacht Kan er nevel in het noorden onstaan. En nemen de hoogregenbewolking toe en Het is erg vochtig buien
Ja Ned . KIJK op http://www.weerwoord.be/ daar staan fotosquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:13 schreef Drassss het volgende:
[..]
Sorry ik ben daar niet serieus genoeg voor
Schoonhoven NED? Daar is nu een klein buitje in de buurt? Hmmmmm
Helga van leur zij dat het wel kwam maar de timing is onzeker.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Pittig, nevelig en vochtig, hmm, je weet zeker dat het over het weer gaat?!![]()
Vanaf hoe laat ongeveer? Dan weet ik wanneer ik niet naar buiten moet.
Help me even is dat 20.08 vandaag of gister? Dat moet toch gister zijn anders eet ik mijn schoen opquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:16 schreef gerard96 het volgende:
[..]
Ja Ned . KIJK op http://www.weerwoord.be/ daar staan fotos
Oeh ff gequote.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Help me even is dat 20.08 vandaag of gister? Dat moet toch gister zijn anders eet ik mijn schoen op
JA om 20.08quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Help me even is dat 20.08 vandaag of gister? Dat moet toch gister zijn anders eet ik mijn schoen op
Peper en zout erbij?quote:
Hier in Zeeland waait het matig,windkracht 5.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:55 schreef gerard96 het volgende:
Is het in heel nederland windstil?????? voor de storm?
Het ziet er ook niet echt spectaculair uit:quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Heel apart, want er is eigenlijk amper iets op de radar te zien.
Dat zou dat warme/vochtige systeem moeten zijn toch?quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:28 schreef Resistor het volgende:
Boven Duitsland ontstaat een mooie krul op de buienradar. Zal wel niets zijn, maar ziet er wel mooi uit, alles draait ten oosten van ons (zo'n beetje bij Osnabrück)
Als ik dit zo zie is dat idd wat ik op SAT24 al dacht te zien, dat warmere systeem is dat andere aan het "meesleuren" dus dan gaat het idd activeren?quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:39 schreef Drassss het volgende:
http://www.weer.nl/nl/hom(...)d8ea55e0ed37295.html
Beetje hoe het allemaal gaat uitpakken.
Dat vind jij lief?quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als ik dit zo zie is dat idd wat ik op SAT24 al dacht te zien, dat warmere systeem is dat andere aan het "meesleuren" dus dan gaat het idd activeren?
Hmm, dit ziet er ook wel lief uit: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=lightning
Ehm, zo lang het niet boven mijn hoofd tig keer per minuut gaat ontladen, ja hoor!quote:
Logisch bij een krulquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:57 schreef kahaarin het volgende:
Hey, dit is grappig, de wolken draaien nu tegenovergesteld, dat boven de Noordzee gaat met de klok mee en boven Benelux tegen de klok in...? http://www.sat24.nl/
Ik volg of zie het niet?quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:57 schreef kahaarin het volgende:
Hey, dit is grappig, de wolken draaien nu tegenovergesteld, dat boven de Noordzee gaat met de klok mee en boven Benelux tegen de klok in...? http://www.sat24.nl/
quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:57 schreef kahaarin het volgende:
Hoezo? Als je goed kijkt dan draait de krul boven de Benelux de andere kant op dan wat er ten Westen van Nederland boven de Noordzee ligt, dat zijn dat toch die twee gebieden, 1 met hoge druk en 1 met lage druk? Anders snap ik het weer niet goed, weer als in meteorologisch en wederom....quote:
Nou, die 2 gebieden gaan allebei naar beneden, de 1 draait linksaf en de andere rechtsaf, heel dicht bij elkaar.quote:
\quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou, die 2 gebieden gaan allebei naar beneden, de 1 draait linksaf en de andere rechtsaf, heel dicht bij elkaar.
Zijn er niet, helaas.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:15 schreef Drassss het volgende:
[..]
\
Spijt me, ik zie het niet
Hoe zijn je paintskills
Ahhh dat.. Ja is logisch. Gebieden draaien van elkaar weg. De warme/koude lucht moet ergens naartoe dus zodoende.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zijn er niet, helaas.
Hier kun je het beter zien, gebied1, boven Engeland, gaat naar beneden en slaat linksaf, gebied 2, boven Benelux, gaat rechtsaf. Die draaien dan toch tegenovergesteld?
Ook, maar een hogedruk gebied draait toch de andere kant op als een lagedrukgebied?quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ahhh dat.. Ja is logisch. Gebieden draaien van elkaar weg. De warme/koude lucht moet ergens naartoe dus zodoende.
Dit zijn toch gewoon die 2 gebieden die ze bedoelen?quote:De wind om een hogedrukgebied draait op het noordelijk halfrond over het aardoppervlak met de wijzers van de klok mee, op het zuidelijk halfrond tegen de wijzers van de klok in, de anticyclonale circulatie. Dit wordt veroorzaakt door de draaiing van de aarde.
De wind om een hogedrukgebied draait op het noordelijk halfrond over het aardoppervlak met de wijzers van de klok mee, op het zuidelijk halfrond tegen de wijzers van de klok in, de anticyclonale circulatie. Dit wordt veroorzaakt door de draaiing van de aarde.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ook, maar een hogedruk gebied draait toch de andere kant op als een lagedrukgebied?
[..]
Dit zijn toch gewoon die 2 gebieden die ze bedoelen?
Volgens mij wel, ik heb verder ook geen idee....quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
De wind om een hogedrukgebied draait op het noordelijk halfrond over het aardoppervlak met de wijzers van de klok mee, op het zuidelijk halfrond tegen de wijzers van de klok in, de anticyclonale circulatie. Dit wordt veroorzaakt door de draaiing van de aarde.
Ja die hogedruk bij Engeland draait met de klok meer. Die bui Duitsland tegen de klok in?
Ja ik bedoelde te zeggen dat het gewoon kloptquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Volgens mij wel, ik heb verder ook geen idee....
Klopt, Hogedrukgebieden zijn hardnekkiger dan lage, trouwens gezien dat het hier en daar wat begint te onweren?quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:30 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde te zeggen dat het gewoon klopten dat het weer nu geen rare dingen aan het doen is
Edit: Maar dit komt omdat bij engeland een hogedrukgebied zit. Vandaar dat gedraai alle kanten op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |