Frankrijkquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:52 schreef Kadoe het volgende:
Maar toen ik in Disneyland kwam leek alles gemaakt te zijn van vaag plasticterwijl dat toch ook magisch moet lijken?
De gebouwen daar vond ik lang niet zoveel sfeer uitstralen als in de Efteling. Ook is het daar allemaal een stuk minder creatief.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:51 schreef L.no het volgende:
Ik vind phantasialand stiekem beter qua gebouwen.
dat dusquote:
Maar daar zijn veel fouten mee gemaakt tijdens het ontwerpen en in de uitvoering...quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:08 schreef Heufd het volgende:
Ongelooflijk ja. Als je de Efteling gaat vergelijken met andere themaparken vind ik er de Efteling altijd met kop en schouders bovenuit steken. Heb eens een documentaire gezien over de bouw van de Vliegende Hollander. Er werd over vanalles nagedacht en alles werd prachtig gemaakt.
Dat dus.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:30 schreef LXIV het volgende:
De Efteling is gewoon het enige AAA-klasse pretpark in de wijde omtrek van Nederland.
Vroeger ging ik altijd al naar de Efteling met mijn ouders. Toen mocht ik eens met een vriendje mee naar Ponypark Slagharen. Ik natuurlijk heel blij, ik dacht een tweede Efteling waar ik nog nooit geweest ben.
Bleek het gewoon een opeengepakte, vieze, slecht onderhouden tweederangs kermis te zijn. Echt waardeloos. Veel later ging ik een keer naar Duinrel. Ook allemaal zo aftands. En als je wilde dat een attractie tot leven kwam moest er eerst een gulden in.\
De Efteling gaat gewoon voor de allerbeste kwaliteit, altijd alles schoon en netjes en goed onderhouden. En iedere attractie wordt ook nog eens prachtig afgewerkt bij oplevering. Daar kan de rest gewoon niet aan tippen.
En relatief gezien (voor de kwaliteit die je krijgt) ook nog eens helemaal niet zo duur.
So de tyfus wat een tof park is dat héquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:51 schreef L.no het volgende:
Ik vind phantasialand stiekem beter qua gebouwen.
Disneyland Japan, ik liet perongeluk een papiertje vallen en waaide weg, schoonmaker rende erachteraan.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:30 schreef LXIV het volgende:
De Efteling gaat gewoon voor de allerbeste kwaliteit, altijd alles schoon en netjes en goed onderhouden. En iedere attractie wordt ook nog eens prachtig afgewerkt bij oplevering. Daar kan de rest gewoon niet aan tippen.
Walibi World is oud vies en een on onder houden park.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:07 schreef bioloogje het volgende:
Omdat ze er het geld voor hebben (itt tot six flags/walibi of hoe het tegenwoordig ook heet omdat het al 6x failliet is gegaan), en omdat dat zo ontzettend belangrijk is voor de Efteling. Zonder die sfeer is het park vele malen minder aantrekkelijk voor de doelgroep.
Anton Pieck was een perfectionist.quote:
Geen van deze parken komt ook maar in buurt van de sfeer die de Efteling uitstraalt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:51 schreef Nitrouz het volgende:
[..]
So de tyfus wat een tof park is dat hé![]()
Maar er is altijd baas boven baas: Europapark![]()
En dan is er altijd nog baas boven baas boven baas: Port Aventura![]()
Maar dan is er altijd nog, de absolute koning: Alton Towers![]()
![]()
Ik heb me door zijn opvolger laten vertellen dat Pieck tijdens de bouw van de kabouterhuisjes 's ochtends de bouwvakkers trakteerde op een borrel, om de vloeiende, organische lijnen van de huisjes een beetje te garanderen... Hij wilde absoluut niet dat alles keurig recht zou worden...quote:
het mooie van de elfteling dat het daar helegaar geen 'medewerkers' zijn die achter het papiertje moeten aanrennen...quote:Op maandag 16 augustus 2010 02:14 schreef Andyy het volgende:
[..]
Disneyland Japan, ik liet perongeluk een papiertje vallen en waaide weg, schoonmaker rende erachteraan.
Zusje knoeide met haar drinken, schoonmakers kwamen gelijk het met doekjes schoon vegen.
Kan de Efteling niet aan tippen
En dan? Neuken in de bosjes?quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Je moet er zijn als het donker is man. Ergens aan de rand van het park in zo'n erg rustig gedeelte is een pad stuk waar er lichtslangen in de bomen hangen. Keivet, daar lijkt het net of je op Pandora bent.
Klopt idd... Van die borrel weet ik niet maar ik kan me een interview herinneren waarin verteld werd dat Anton Piek een schoorsteen te mooi vond. Vervolgens heeft hij die schoorsteen op straat gegooid zodat die onder de butsen zat en weer op het dak gezet.quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb me door zijn opvolger laten vertellen dat Pieck tijdens de bouw van de kabouterhuisjes 's ochtends de bouwvakkers trakteerde op een borrel, om de vloeiende, organische lijnen van de huisjes een beetje te garanderen... Hij wilde absoluut niet dat alles keurig recht zou worden...
V.
Het is toch dat andere park wat juist veel beter aangekleed is? (Islands of Adventure en Universal Studio's zijn toch twee verschillende parken?)quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:49 schreef Enchanter het volgende:
Islands of Adventure
Helaas niet om de hoek
Efteling![]()
Island of Adventure ziet er 100 x toffer uit dan Universal Studio's.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:12 schreef Salamando het volgende:
[..]
Het is toch dat andere park wat juist veel beter aangekleed is? (Islands of Adventure en Universal Studio's zijn toch twee verschillende parken?)
Is een van die twee laatste dingen wat er nu gebouwd wordt tussen Villa Volta en Droomvlucht?quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:44 schreef Kadoe het volgende:
Even een overzicht van de nieuwe attracties die de Efteling de laatste tijd allemaal plaatst:
Raveleijn:
Kosten: 30 Miljoen
[ afbeelding ]
2012:
Hartenhof:
Kosten 42,5 Miljoen
[ afbeelding ]
Ja dat klopt, daar word de attractie Raveleijn (die uit 2011) gebouwd. Raveleijn word een soort middeleeuwse parkshow. Daarnaast komen de nieuwe Efteling kantoren ook in het gebouw te zitten samen met een evenementenlocatie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Is een van die twee laatste dingen wat er nu gebouwd wordt tussen Villa Volta en Droomvlucht?
De laatste keer dat ik er was, waren ze achter hekken met iets bezig
Fest fest festquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:06 schreef Kadoe het volgende:
[..]
Meer hierover kun je lezen op www.Devijfzintuigen.nl
Dit lijkt losjes geïnspireerd op het vorige, midden jaren 90 gesloopte station van Den Bosch, als ik het met foto's vergelijk.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:44 schreef Kadoe het volgende:
Even een overzicht van de nieuwe attracties die de Efteling de laatste tijd allemaal plaatst:
....
Station de Oost:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Europapark in Rust!quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:51 schreef Nitrouz het volgende:
Maar er is altijd baas boven baas: Europapark![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |