op zich een goede tip maar ik heb eigenlijk geen zin om aankopen te doen haha. ik ga namelijk 2 dagen erna op vakantie dus ik heb het geld hard nodigquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Koop een goedkoop ticket, ga door de douane, praat met die vriendin en ga weer terug door de douane "meeting in <insert stadnaam> gaat niet door".
Dan sta je meteen op de internationale opsporingslijst en kom je van je leven niet meer de USA in.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Koop een goedkoop ticket, ga door de douane, praat met die vriendin en ga weer terug door de douane "meeting in <insert stadnaam> gaat niet door".
mm op die lijst sta ik liever niet hahahaquote:Op zondag 15 augustus 2010 22:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan sta je meteen op de internationale opsporingslijst en kom je van je leven niet meer de USA in.
Bullcrap.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dan sta je meteen op de internationale opsporingslijst en kom je van je leven niet meer de USA in.
Hoezo zal de douane er om vragen waarom je meteen weer vertrekt cq. niet gevlogen hebt? Volgens mij wordt op schiphol je paspoort niet eens gescand bij binnenkomst, dus volgens mij kunnen ze ook niet zien dat jij diezelfde dag binnen bent gekomen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bullcrap.
Je moet 't alleen goed timen en goed kunnen acteren.
Timen om achter de douane te zijn op het moment dat je de ander wilt/kunt zien daar.
Acteren om de douane te kunnen zeggen bij terugkeer dat je toen je achter de douane was, je een telefoontje kreeg dat de meeting niet doorgaat en dat je dus niet wilt vliegen. Kan gebeuren toch?
Je kunt iets in de bagage van een andere passagier gestopt hebben. Een bom bijvoorbeeld. En dan ga je zelf niet mee wat je dubbel verdacht maakt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bullcrap.
Je moet 't alleen goed timen en goed kunnen acteren.
Timen om achter de douane te zijn op het moment dat je de ander wilt/kunt zien daar.
Acteren om de douane te kunnen zeggen bij terugkeer dat je toen je achter de douane was, je een telefoontje kreeg dat de meeting niet doorgaat en dat je dus niet wilt vliegen. Kan gebeuren toch?
Waarom bel je Schiphol niet even met de vraag of die vriendin door de douane mag op alleen een doorvliegticket?quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:24 schreef MPrimitive het volgende:
allen bedankt voor de reacties. Ik heb maar besloten om de ontmoeting af te blazen. Wel spijtig maar ik ga niet al acterend de douane foppen
quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je kunt iets in de bagage van een andere passagier gestopt hebben. Een bom bijvoorbeeld. En dan ga je zelf niet mee wat je dubbel verdacht maakt.
Je moet verdomd goed acteren om de douanier niet even te laten vragen waar die meeting dan was, op je sneakers en in spijkerbroek.
En dan sta je met je mond vol tanden, wordt de vlucht geannuleerd en kun je de geleden schade vergoeden omdat je verhaal van geen kant klopt of is te bevestigen.
Dat is inderdaad het verstandigste.quote:Op maandag 16 augustus 2010 08:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom bel je Schiphol niet even met de vraag of die vriendin door de douane mag op alleen een doorvliegticket?
als je echt niet weet waar je het over hebt, wil je dat dan voor jezelf houden?quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het verstandigste.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:40 schreef doctor.starbucks het volgende:
[..]
als je echt niet weet waar je het over hebt, wil je dat dan voor jezelf houden?
incompetentie is a gift best enjoyed alone
Oh, dat wist ik. Alleen iedereen heeft het altijd over douanequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:45 schreef Me_Wesley het volgende:
Ten eerste hebben TS en die vriendin niks met de douane te maken maar met de Marechaussee
Is dat zo? Nooit opgevallenquote:Ten tweede denk ik dat die vriendin in de schengen-terminal aankomt omdat ze binnen schengen reist. Dan hoeft ze niet eens langs de Marechaussee om op plaza te komen, dat is gewoon vrij doorlopen.
Nou, als je binnen schengen reist en je gaat van plaza naar een schengenterminal (Gates B/C/bovenste helft D en M) dan kom je alleen langs een particulier beveiliginsbedrijf. Die checken je ticket (ze willen geen mensen in de terminal die er niks te zoeken hebben) en je spullen e.d. op wapens. Er is verder geen paspoort- of emigratiecontrole.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik. Alleen iedereen heeft het altijd over douane
[..]
Is dat zo? Nooit opgevallenJe loopt toch altijd nog langs een desk?
Mijn laatste reactie hieropquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
![]()
Neuh. Het gaat erom dat TS aangeraden wordt om te liegen tegen de douane over een meeting die plots niet door gaat.
Zal zeker vaker gebeuren maar als ze het nou net niet vertrouwen en het verhaal verifiëren is dat wel degelijk een reden om het vliegtuig even niet te laten vertrekken. Met alle juridische en financiële gevolgen van dien.
"e:'Je kunt iets in de bagage van een andere passagier gestopt hebben. Een bom bijvoorbeeld. En dan ga je zelf niet mee wat je dubbel verdacht maakt.
Je moet verdomd goed acteren om de douanier niet even te laten vragen waar die meeting dan was, op je sneakers en in spijkerbroek.
En dan sta je met je mond vol tanden, wordt de vlucht geannuleerd en kun je de geleden schade vergoeden omdat je verhaal van geen kant klopt of is te bevestigen.
De vriendin van TS kan 'gewoon' de terminal verlaten. Het is alleen haar verantwoordelijkheid om op tijd weer bij haar vlucht te zijn. Wat jij doet is bangmakerij, op basis van onkunde.quote:Dan sta je meteen op de internationale opsporingslijst en kom je van je leven niet meer de USA in'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |