abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85325837
Iemand die ik ken uit Amerika is op het moment op vakantie in zweden maar op haar terugweg moet ze overstappen op Schiphol. Hier moet ze een aantal uur wachten tot ze haar volgende vlucht kan nemen. oftewel, dat word vervelen voor haar. Nu heb ik op de Schiphol website gevonden dat er ergens een meetingpoint is. Dit is een soort groot blok met een schaakbordpatroon erop.

Weet iemand of het voor haar mogelijk is om bij het meetingpoint te komen om even met mij te ouwehoeren en daarna gewoon weer naar der vliegtuig kan om haar reis te vervolgen, of is het compleet onmogelijk voor haar om daar te komen ook al heeft ze haar vliegticket bij der? ( op dit ticket staat dus Amerika - Zweden )

alvast bedankt! ^O^
pi_85325971
Het meetingpoint is in de centrale hal, bij de treinen enzo :)
Weet niet of ze de douane door mag/kan, dat moet dan wel natuurlijk ;)

pi_85326055
Probeer anders gewoon in de transferhal te komen met een zelfgemaakte check in-pas :P

Al vraag ik me af of ze niet gewoon door de douane mag. Uiteraard kom je dan wel in de non-EU rij bij de douane, waardoor het misschien wat langer duurt. Of moet je dan eerst een visum hebben oid?

[ Bericht 18% gewijzigd door Palomar op 15-08-2010 22:11:07 ]
pi_85326202
Koop een goedkoop ticket, ga door de douane, praat met die vriendin en ga weer terug door de douane "meeting in <insert stadnaam> gaat niet door".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_85327042
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Koop een goedkoop ticket, ga door de douane, praat met die vriendin en ga weer terug door de douane "meeting in <insert stadnaam> gaat niet door".
op zich een goede tip maar ik heb eigenlijk geen zin om aankopen te doen haha. ik ga namelijk 2 dagen erna op vakantie dus ik heb het geld hard nodig ;)
pi_85327298
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan sta je meteen op de internationale opsporingslijst en kom je van je leven niet meer de USA in.
Wie dit leest is gek
pi_85328021
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:25 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dan sta je meteen op de internationale opsporingslijst en kom je van je leven niet meer de USA in.
mm op die lijst sta ik liever niet hahaha
pi_85329034
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Bullcrap.
Je moet 't alleen goed timen en goed kunnen acteren.
Timen om achter de douane te zijn op het moment dat je de ander wilt/kunt zien daar.
Acteren om de douane te kunnen zeggen bij terugkeer dat je toen je achter de douane was, je een telefoontje kreeg dat de meeting niet doorgaat en dat je dus niet wilt vliegen. Kan gebeuren toch?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_85329345
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bullcrap.
Timen om achter de douane te zijn op het moment dat je de ander wilt/kunt zien daar.
Acteren om de douane te kunnen zeggen bij terugkeer dat je toen je achter de douane was, je een telefoontje kreeg dat de meeting niet doorgaat en dat je dus niet wilt vliegen. Kan gebeuren toch?
Hoezo zal de douane er om vragen waarom je meteen weer vertrekt cq. niet gevlogen hebt? Volgens mij wordt op schiphol je paspoort niet eens gescand bij binnenkomst, dus volgens mij kunnen ze ook niet zien dat jij diezelfde dag binnen bent gekomen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:14:54 #10
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_85329550
Zonder verblijfadres mag je de douane toch niet uit?

Van non-EU figuren worden de tickets enzo geloof ik wel gecheckt.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_85330813
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bullcrap.
Je kunt iets in de bagage van een andere passagier gestopt hebben. Een bom bijvoorbeeld. En dan ga je zelf niet mee wat je dubbel verdacht maakt.
Je moet verdomd goed acteren om de douanier niet even te laten vragen waar die meeting dan was, op je sneakers en in spijkerbroek.
En dan sta je met je mond vol tanden, wordt de vlucht geannuleerd en kun je de geleden schade vergoeden omdat je verhaal van geen kant klopt of is te bevestigen.
Wie dit leest is gek
pi_85332192
allen bedankt voor de reacties. Ik heb maar besloten om de ontmoeting af te blazen. Wel spijtig maar ik ga niet al acterend de douane foppen :P
pi_85337701
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:24 schreef MPrimitive het volgende:
allen bedankt voor de reacties. Ik heb maar besloten om de ontmoeting af te blazen. Wel spijtig maar ik ga niet al acterend de douane foppen :P
Waarom bel je Schiphol niet even met de vraag of die vriendin door de douane mag op alleen een doorvliegticket? :)
pi_85337965
MPrimitive. ja hoor je vriendin kan gerust via de douane jou op de meetingplace ontmoeten - ze moet wel aan de douane vertellen, wat haar plannen zijn - haar bagage ziet ze pas bij aankomst in Amerika en ze moet haar handbagage/ tickets weer laten door/onderzoeken bij het in gaan ...Alleen moet ze oppassen dat ze genoeg tijd heeft om weer naar binnen te gaan voor haar vlucht naar Amerika - ik heb het vaak gedaan -daarom weet ik
het -- Kealoha
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:29:48 #15
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_85338656
gekke fokkertjes (heeft echt niemand van jullie wel eens internationaal gevlogen?)

ze mag gerust de luchthaven verlaten, wel rekening houdende met de tijd. Uit en even weer door de marechaussee/security duurt wel eventjes.

Een ticket boeken, naar het internationale gedeelte is ook een optie. Na de ontmoeting gewoon de borden uitgang volgen. Dit levert bij de vlucht een no-show op.
Starbucks, waar blijf je
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:32:14 #16
128471 doctor.starbucks
pi_85338708
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:47 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je kunt iets in de bagage van een andere passagier gestopt hebben. Een bom bijvoorbeeld. En dan ga je zelf niet mee wat je dubbel verdacht maakt.
Je moet verdomd goed acteren om de douanier niet even te laten vragen waar die meeting dan was, op je sneakers en in spijkerbroek.
En dan sta je met je mond vol tanden, wordt de vlucht geannuleerd en kun je de geleden schade vergoeden omdat je verhaal van geen kant klopt of is te bevestigen.
Starbucks, waar blijf je
pi_85346972
offtopic verwijderd
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85347088
dus dit topic kan nu wel een slotje krijgen? ;)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85353669
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:08 schreef Piles het volgende:

[..]

Waarom bel je Schiphol niet even met de vraag of die vriendin door de douane mag op alleen een doorvliegticket? :)
Dat is inderdaad het verstandigste.
Wie dit leest is gek
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:40:55 #20
128471 doctor.starbucks
pi_85367185
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:28 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het verstandigste.
als je echt niet weet waar je het over hebt, wil je dat dan voor jezelf houden?
incompetentie is a gift best enjoyed alone *O*
Starbucks, waar blijf je
pi_85369070
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:40 schreef doctor.starbucks het volgende:

[..]

als je echt niet weet waar je het over hebt, wil je dat dan voor jezelf houden?
incompetentie is a gift best enjoyed alone
:')

Neuh. Het gaat erom dat TS aangeraden wordt om te liegen tegen de douane over een meeting die plots niet door gaat.
Zal zeker vaker gebeuren maar als ze het nou net niet vertrouwen en het verhaal verifiëren is dat wel degelijk een reden om het vliegtuig even niet te laten vertrekken. Met alle juridische en financiële gevolgen van dien.
Wie dit leest is gek
pi_85404030
Ten eerste hebben TS en die vriendin niks met de douane te maken maar met de Marechaussee

Ten tweede denk ik dat die vriendin in de schengen-terminal aankomt omdat ze binnen schengen reist. Dan hoeft ze niet eens langs de Marechaussee om op plaza te komen, dat is gewoon vrij doorlopen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_85404134
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:45 schreef Me_Wesley het volgende:
Ten eerste hebben TS en die vriendin niks met de douane te maken maar met de Marechaussee
Oh, dat wist ik. Alleen iedereen heeft het altijd over douane :')
quote:
Ten tweede denk ik dat die vriendin in de schengen-terminal aankomt omdat ze binnen schengen reist. Dan hoeft ze niet eens langs de Marechaussee om op plaza te komen, dat is gewoon vrij doorlopen.
Is dat zo? Nooit opgevallen :@ Je loopt toch altijd nog langs een desk?
pi_85404379
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:47 schreef Piles het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik. Alleen iedereen heeft het altijd over douane :')
[..]

Is dat zo? Nooit opgevallen :@ Je loopt toch altijd nog langs een desk?
Nou, als je binnen schengen reist en je gaat van plaza naar een schengenterminal (Gates B/C/bovenste helft D en M) dan kom je alleen langs een particulier beveiliginsbedrijf. Die checken je ticket (ze willen geen mensen in de terminal die er niks te zoeken hebben) en je spullen e.d. op wapens. Er is verder geen paspoort- of emigratiecontrole.

Hetzelfde geldt voor binnenkomst, dan loop je in 1x door naar de bagageband.

Als je van schengenterminal direct naar de nietschengenterminal gaat (wat de vriendin in kwestie moet doen) dan kom je wel langs de Marechaussee. Maar je mag ook gewoon via plaza lopen en dan direct van plaza naar de niet-schengenterminal.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:43:34 #25
128471 doctor.starbucks
pi_85406719
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:14 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

:')

Neuh. Het gaat erom dat TS aangeraden wordt om te liegen tegen de douane over een meeting die plots niet door gaat.
Zal zeker vaker gebeuren maar als ze het nou net niet vertrouwen en het verhaal verifiëren is dat wel degelijk een reden om het vliegtuig even niet te laten vertrekken. Met alle juridische en financiële gevolgen van dien.
Mijn laatste reactie hierop
quote:
'Je kunt iets in de bagage van een andere passagier gestopt hebben. Een bom bijvoorbeeld. En dan ga je zelf niet mee wat je dubbel verdacht maakt.
&
quote:
Dan sta je meteen op de internationale opsporingslijst en kom je van je leven niet meer de USA in'
De vriendin van TS kan 'gewoon' de terminal verlaten. Het is alleen haar verantwoordelijkheid om op tijd weer bij haar vlucht te zijn. Wat jij doet is bangmakerij, op basis van onkunde.

en nu zegt TS tegen vriendin :W
geen ^) en daarna geen ~O>

en nogmaals, ik reageer amper op onkunde. Je bent de uitzondering, weer er blij mee -O-

wat mij betreft SLOTJE!
Starbucks, waar blijf je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')