Wát een drama bij TNT.
Het begon bij het sollicitatie gesprek. Ik had online gesolliciteerd voor postbezorger vakantiemedewerker. Ik werd gebeld voor een sollicitatie gesprek. Afgesproken om 12 uur in ***** met de plaatselijke Teamcoach. Dus ik een vriend geregeld met een auto die me ff kon brengen. Kom ik daar aan om 12 uur bij het TNT Business Center zoals op een bordje stond. Geen hond te bekennen. Stond wel een deur open waar je in een ruimte kwam met kluisjes en een loket, maar stond niemand achter het loket. Dus ik dacht nou misschien zit ie boven en komt ie zo naar beneden. 10 minuten later nog steeds niemand te bekennen. Ik naar mn uitgeprinte bevestigingsmail kijken of ik me misschien vergist had. Nee, 12 uur. Hmm, Ik bellen naar het nummer waarmee ik afspraak had gemaakt. Die gaf mij vervolgens het nummer van de Teamcoach, ik bellen. "Ja we hadden een afspraak om 9 uur vanochtend?" "Nee om 12 uur hadden we afgesproken". Blabla, nou goed "Ik kom eraan". Iets meer dan een half uur later (ondertussen al bijna 1 uur) kwam hij aan. Sollicitatie gesprek ging gewoon goed. Ik zou zaterdagbezorger worden, maar in de vakantie door de weeks ook werken. En dan na de vakantie zou ik als Chauffeer pakjes gaan bezorgen. Netjes de data van me vakantie opgegeven en tot wanneer ik kon werken (post bezorgen).
Ik werd 2 dagen ingewerkt door een medewerker, dat was allemaal perfect moet ik zeggen. Goed geregeld. Dinsdag/woensdag was dat. Ik zelf de rest van de week gelopen. Ik maandag om 11:15 naar het depot om me post op te halen, geen post. Ik "Huh?". Ik de teamcoach bellen "Maandag is alleen middag. een klein bundeltje". "O.. Oke!". Goed dat me dat ook even was verteld.
2 weken gelopen. De week voordat ik op vakantie ging had ik al zon gevoel dat ik nog even moest zeggen dat ik dus volgende week op vakantie was. Dus ik maar weer even de teamcoach bellen. Die bleek van niks te weten en dus ging hij het noteren. Nou, prima. 2 dagen later kreeg ik een paar grote pakketten tussen mn post die niet in de brievenbus pasten en waar ook niemand thuis was. Dus ik weer de teamcoach bellen wat ik moest doen, werd niet opgenomen. Ik een ander nummer bellen die ik had gekregen, die mij vertelde dat de teamcoach op vakantie was, en wat ik met de pakketen moest doen. Ik vroeg me al meteen af of ie wel me vakantie had doorgegeven aan de mensen die het overnemen. Ik nog even voor de zekerheid tegen diegene gezegd dat ik dus van ** t/m ** op vakantie was. Bleken ze ook niet te weten, dus nog een keer "genoteerd". Ik op vakantie, zet op de 2e dag me mobiel aan. 2 gemiste oproepen, 1 nieuw voicemail bericht. Voicemail bericht: "Er staat hier 2 dagen aan post op je te wachten. 2 zakken bij het depot, en 2 zakken bij het steunpunt. Of je die even zo snel mogelijk wilt bezorgen". Godverdomme, het kan toch niet waar zijn.. Ik dat nummer terugbellen (was weer een ander telefoon nummer, van de postbode +). Werd niet opgenomen, dus ik maar een sms gestuurd dat ik met vakantie ben en dat ik dat had doorgegeven. Kreeg een bericht terug dat er waarschijnlijk miscommunicatie bij tnt is geweest en dat het prima was.
Teruggekomen in het land zou ik nog 3 weken post bezorgen. Ik werd netjes gebeld door de postbode + dat ik gewoon weer dezelfde wijk zou lopen. 2 weken zonder problemen post gelopen. Vorige week kreeg ik een brief thuis dat ik mn VOG nog moest inleveren. Ik "Huh niks over gehoord". Ik even me contract door kijken, oja stom, heb ik niet gelezen. Toch raar dat ik daar nooit iets over heb gehoord bij sollicitatie/indiensttreding of iets dergelijke. Nou oke dacht ik, die ga ik morgen dan maar is halen bij het gemeentehuis. Ik even op de site kijken of ik nog iets moest meenemen. Aanvraagformulier. Ik kijken naar het PDF bestand, moet deels worden ingevuld door werkgever. Hmm ik snap er niks van. Maar even TNT bellen. Aangezien de teamcoach nog op vakantie is kreeg ik de vervanger, maar die wist niks van VOG, alleen dat ik dat bij het gemeentehuis moest ophalen. | Overigens van dezelfde persoon vanochtend een sms ontvangen dat gewoon weer van Ma t/m Za dezelfde wijk gelopen zou worden. Toen had ik al zoiets van volgens mij weten ze niet dat ik volgende week weer naar school moet.. Dus ik ook dat meteen maar even gezegd ennnnn natuurlijk de man wist ook weer van niks, die had me volgende week gewoon ingepland. Maar die man had het nu weer daadwerkelijk genoteerd en ging erachter aan. "Je gaat voglende week alleen op zaterdag de post lopen." "Nee dan zou ik Chauffeer gaan doen had ik (mondeling) afgesproken met Teamcoach." Maar de man wist van niks dus ik zou dat toch maar even met de teamcoach zelf moeten bespreken. De teamcoach is morgen weer bereikbaar dus eigenlijk moet ik alles dan maar met hem regelen.
Maargoed, ondertussen ben ik al ongeveer 6 weken in dienst en moet de VOG binnen 8 weken na indiensttreding worden overhandigd. En nu kom ik erachter dat dat VOG gebeuren toch wel ietsje langer gaat duren denk ik. Dus dat word ook nog een probleempje. Misschien dat ik ze kan bellen voor uitstel, en anders is het maar jammer en word mn contract ontbonden. Dat is dan m'n eigen schuld.
Overigens vraag i kme af waarom ze dat VOG zo moeilijk maken. Als je het mij vraagt kan dat veel makkelijker en sneller, mja dat geld bijna voor alles in dit vreselijke systeem.
Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n ongeorganiseerd bedrijf meegemaakt. Massa ontslag, daar moeten ze misschien nog maar een keertje over nadenken. Re-organiseren lijkt me iig een goed plan. Misschien is het toeval, en heb ik net de verkeerde mensen getroffen.
Het is een beetje lang verhaal geworden uiteindelijk, maar het moest er even uit.