abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:12:28 #251
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85695601
Wat raar zeg, ik verdien gewoon echt de uren die ik doorgeef. :P
Ook al werk ik meer op een wijk dan dat er staat. Wel zo eerlijk toch? Omdat de uren die voor een wijk staan toen der tijd gebaseerd was op een andere situatie en wellicht verouderd is.

Ik heb het erg na m'n zin hier naast dat er vaak wijken blijven staan, maar uren dat ik kan maken.. dat is echt zo lekker.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_85695838
ik in principe ook. Maar als ik iedere dag een half uur langer bezig ben dan wat er voor staat hoor ik dat natuurlijk wel :) ook nietmeer dan terecht vind ik..

Vandaag ook weer mooi, sta ik post in te gooien bij een bussenfront van een grote flat.. komt er een vrouwtje naar buiten en die zegt: Heb je ook post voor Van Pelt? (oid). Hahaha, alsof ik dat weet als ik 80 brievenbussen sta in te gooien :D wel lekker ouderwets haha
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:12:42 #253
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85702010
Hier draaien ze het om, ze weten dat ik sneller loop dan de tijd die ervoor staat en zodoende moet ik op de maandag ook 3 wijken doen om 'aan m'n uren te komen', terwijl ik ruimschoots buiten die uren kom qua tijd die ervoor staat, laat staan met de maandag erbij.
Maar ach, het is maar 1,5 uur ofzo op de maandag dus het moet maar. :')
pi_85704406
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:02 schreef Tuvai.net het volgende:
Gisteren had ik een 9.8 als eindcijfer, was wel goed maar 'kon nog steeds beter' werd me verteld. :')
Tsja, ze hebben wel gelijk je had ook gewoon voor die 10 kunnen gaan. :P Ik denk trouwens dat ik de oorzaak weet van mijn lage score bij stationair. Er is een brievenbus waar ik de motor dus laat draaien wat ongeveer 1 minuut duurt. Maar vervolgens sta ik daar nog een tijdje stil om op het groene verkeerslicht te wachten dus dan zit ik al dik boven de 2 minuten gok ik zo. Als je steeds een klein beetje de koppeling laat opkomen of gas geeft in z`n vrij, telt het dan nog steeds als stationair?
Tok.
pi_85705112
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:12 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Tsja, ze hebben wel gelijk je had ook gewoon voor die 10 kunnen gaan. :P Ik denk trouwens dat ik de oorzaak weet van mijn lage score bij stationair. Er is een brievenbus waar ik de motor dus laat draaien wat ongeveer 1 minuut duurt. Maar vervolgens sta ik daar nog een tijdje stil om op het groene verkeerslicht te wachten dus dan zit ik al dik boven de 2 minuten gok ik zo. Als je steeds een klein beetje de koppeling laat opkomen of gas geeft in z`n vrij, telt het dan nog steeds als stationair?
als je gas geeft is het niet meer stationair toch :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_85709612
Ja, maar als de wagen in z`n vrij staat komt 'ie geen meter verder. Dus dan sta je in principe alsnog stil met draaiende motor. 8-) Ik ga het wel gewoon uitproberen en kijken of de boco score weer omhoog gaat.
Tok.
pi_85709901
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:47 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ja, maar als de wagen in z`n vrij staat komt 'ie geen meter verder. Dus dan sta je in principe alsnog stil met draaiende motor. 8-) Ik ga het wel gewoon uitproberen en kijken of de boco score weer omhoog gaat.
dan zet je m ff in zijn 1 en rijd je een halve meter? :D

in mijn ogen heeft stationair te maken met de toeren die de auto maakt. als je gas geeft draait ie dus niet meer stationair, ook al staat ie stil en in zijn vrij..maar of dat ook voor de BOCO zo is, weet ik niet
pi_85710390
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:12 schreef Lastpost het volgende:
Hier draaien ze het om, ze weten dat ik sneller loop dan de tijd die ervoor staat en zodoende moet ik op de maandag ook 3 wijken doen om 'aan m'n uren te komen', terwijl ik ruimschoots buiten die uren kom qua tijd die ervoor staat, laat staan met de maandag erbij.
serieus en dat pik je??
pi_85711506
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:12 schreef Lastpost het volgende:
Het moet maar? Waarom kom je niet voor jezelf op?
Noot noot.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:48:15 #260
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85712245
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:28 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Het moet maar? Waarom kom je niet voor jezelf op?
Tsja, het voelt wel lullig omdat er ook weken zijn met amper HAH en dan loop ik die wijk in maximaal 1,5 uur en dan kom ik niet aan m'n contracturen (9) als ik de tijden netjes doorgeef.
Aangezien ik op de zaterdag niet werk moeten ze natuurlijk van te voren inschatten of ik aan die uren kom en als je over het gehele jaar kijkt kom ik zonder die maandag ook wel aan de uren, maar in deze periode blijf ik er zeker onder zitten ook al staat er 2:10 voor m'n wijk zonder HAH, op de dinsdag zit ik dan rond de 2,5 uur maar op een rustige dag komt het weleens voor dat ik ook na een ruim uur alweer thuis zit.

Vandaar dus.
pi_85712879
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:48 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Tsja, het voelt wel lullig omdat er ook weken zijn met amper HAH en dan loop ik die wijk in maximaal 1,5 uur en dan kom ik niet aan m'n contracturen (9) als ik de tijden netjes doorgeef.
Aangezien ik op de zaterdag niet werk moeten ze natuurlijk van te voren inschatten of ik aan die uren kom en als je over het gehele jaar kijkt kom ik zonder die maandag ook wel aan de uren, maar in deze periode blijf ik er zeker onder zitten ook al staat er 2:10 voor m'n wijk zonder HAH, op de dinsdag zit ik dan rond de 2,5 uur maar op een rustige dag komt het weleens voor dat ik ook na een ruim uur alweer thuis zit.

Vandaar dus.
Als er bijvoorbeeld 3.15u voor een wijk staat en ook al loop ik daar één uur over, dan eis ik dat ik die 3.15u uitbetaald krijgt. Niemand die dat ook weet dat ik die wijk binnen een uur klaar heb.

Ik ben misschien ook te vaak genaaid door de TNT met uren etc. :') Maar ik ben er elke keer weer achteraan gegaan en heb ook elke keer die uren wel gekregen. Als je niet voor jezelf opkomt (iig bij onze vestiging) dan kun je naar je geld fluiten.
Noot noot.
pi_85718421
Dat mag niet wat ze doen lastpost, als er 3.15 voor een wijk staat hoor je ook 3 uur en 15 minuten te krijgen!
Het gaat hun geen zak aan of je sneller loopt. Of krijgen alle slomen bij jullie de uitloop betaald? dacht het ff niet!
En buiten dat, waarom vertel je dat je er maar een uur over doet, zo ben je wel een heel makkelijk slachtoffer.

Je moet echt voor jezelf opkomen hoor, dit is gewoon pikken van jou en op deze manier verpest je het ook voor collega's...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:18:36 #263
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85718805
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:57 schreef Troeta het volgende:
Dat mag niet wat ze doen lastpost, als er 3.15 voor een wijk staat hoor je ook 3 uur en 15 minuten te krijgen!
Het gaat hun geen zak aan of je sneller loopt. Of krijgen alle slomen bij jullie de uitloop betaald? dacht het ff niet!
En buiten dat, waarom vertel je dat je er maar een uur over doet, zo ben je wel een heel makkelijk slachtoffer.
Hier wordt de uitloop gewoon uitbetaald ja, mits het binnen proporties is aangezien er voor sommige wijken nog de tijden staan van de oude situaties toen er nog geen nieuwbouwwijk aan vast zat en je soms nou eenmaal langer bezig bent, zeker in een dorp als dit.
En ik heb altijd gewoon de tijden in die boekjes ingevuld die ik erover gedaan had, leek me niet zo heel erg gek, doe ik er langer over krijg ik ook meer en bij kortere tijden minder, zo werkt het toch.

Kan begrijpen dat wanneer je constant 'genaaid' wordt voor je uren, dat je dan anders gaat redeneren, zeker wanneer je niet extra krijgt terwijl je daar wel voor gelopen hebt, hier werkt dat dan weer niet zo.
Als ik over deze week gewoon invul dat ik er 11 uur over gedaan heb i.p.v de verwachte 9 uur krijg ik gewoon die 11 uitbetaald.
Nou heb ik ook het voordeel dat dit niet bepaald mijn bron van inkomsten is, dat speelt ook wel mee denk ik.
pi_85721400
Ik heb helemaal geen zin om te werken met dit weer.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_85722159
Ben al weer twee jaar weg bij de post, maar ik las toevallig in dit topic dat er een woordenboek zou moeten komen. Ik heb jaren in Scheveningen gewerkt als zaterdagbesteller en indertijd hebben wij een woordenboek samengesteld. Een aantal dingen zijn alleen maar begrijpelijk voor Scheveningers, maar een hoop zal anderen bekend voorkomen. De laatste update dateert al weer van twee jaar geleden, dus onzin als OPTIVO en deppo is dr niet in opgenomen, maar wie zich aangesproken voelt kan dingen melden, misschien dat ik het ooit nog wel toevoeg.
Waarschuwing vooraf: het is een ongecensureerde versie. Ik heb alleen maar geregistreerd wat ik om me heen hoorde en dat onverkort opgenomen. Leidinggevenden, postbezorgers en mensen met een zwak ontwikkeld gevoel voor humor moeten dit misschien links laten liggen.

http://rapidshare.com/files/415215041/PTT_Woordenboek_10.pdf

Kleine greep uit de inhoud:

aangete'kende m (syn: aangetekend stuk). Poststuk waarvoor handtekening van klant vereist is. Mag ook handtekening van huisgenoot, schoonmaker of toevallig aanwezige persoon zijn. Werkt vertragend. Bedoeld om postbode te ergeren. Varianten: legitimatiezending: absoluut alleen handtekening van geadresseerde, bedoeld om klant te ergeren. Gerechtelijke brief: dient tot op de letter exact te worden ingevuld, komt doorgaans week later terug met verzoek tot correctie. ; vergeet niet je ~n mee te nemen

af'helpen (hielp af, h. afgeholpen) (veroud.) impopulaire verplichting. Dient voorafgegaan te worden door uitgebreid getreuzel. Bij het afhelpen van één kant door verschillende postbodes dient afwisselend omhoog en omlaag geschikt te worden, bij voorkeur met huis-aan-huis beurtelings voor, tussen en achter de post. Geschikte post moet in verkeerde vakje worden teruggelegd. Eventuele af te plakken post moet lukraak over de kast worden verspreid, evenals losse huis-aan-huis, attentiekaarten en afgeschreven post.

af'schrijven (schreef af, h. afgeschreven) methode om onbestelbare post retour te sturen meestal m.b.v. retoursticker, maar kan ook met onduidelijk geschreven mededeling (hond in tuin; gesloten). Mag ook voor collega's blijven liggen.

af'spraak v mededeling van de leiding, juridisch van nul en generlei waarde. Kan op ieder moment eenzijdig herroepen worden (ook: oude afspraak). zeggen wat je doet en doen wat je zegt: ~ is ~

[ Bericht 0% gewijzigd door vulhierjenaamin op 26-08-2010 14:13:45 ]
pi_85722261
@ Hierboven: Hahaha :P Dat ga ik gelijk ff lezen :D
pi_85722284
quote:
af'schrijven (schreef af, h. afgeschreven) methode om onbestelbare post retour te sturen meestal m.b.v. retoursticker, maar kan ook met onduidelijk geschreven mededeling (hond in tuin; gesloten). Mag ook voor collega's blijven liggen.
_O-
pi_85722447
Ok ik vind het nu al een geniaal document :') Eigenlijk moet ik nu aan school werken maarjaaa :P

edit: Verdomme, bijna alles is herkenbaar :')
Er wordt zelfs van het woord "kant" (wijk) gebruik gemaakt! Dacht bijna echt dat het alleen op ons depot gebruikt werd.

[ Bericht 16% gewijzigd door xxiessiexx op 26-08-2010 11:24:06 ]
pi_85730121
Haha ik ga dat woordenboek eens ff bekijken :D

Zit gelukkig alweer 1,5 uur thuis...man man wat een weer, gelukkig was er weinig post. Wel medelijden met de collega's die nog buiten zijn ;(
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:47:53 #270
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_85731370
Wat een rampenweer inderdaad, dankzij buienradar toch nog het beste moment kunnen kiezen, niettemin als een verzopen kat nu thuis. :D
pi_85731895
Ook verzopen.. Nu nog een collectiedienst erachteraan, is iig beter.

Oja, dat woordenboek _O_
pi_85732314
Maar dat woordenboek he, die tassencontrole, gebeurt dat nog steeds? :P
pi_85735014
Dat woordenboek is echt lachen!
pi_85735381
Stukje bij airco :')
Noot noot.
pi_85736076
ook dat stukje over de brievenbus, heel herkenbaar :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')