De stads-Amba's (4000-serie) hebben tot aan de tweede deur een 1+2-opstelling, de streek-Amba's een 2+2-opstelling.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:03 schreef marcel.nl het volgende:
En nog een heel andere vraag; zijn alle Overijssel Amba's van Syntus hetzelfde ? Ofwel, is de bus in de stad Zwolle of Deventer dezelfde als de lijnen de provincie in ?
Kennelijk. Zullen de chauffeurs wel fijn vinden. Zijn ze hier in Utrecht toch wat anders in: met de nieuwe concessie staat op het draaien van radio in de bus door een chauffeur een boete van 500 euro, net zoals mobiel bellen (handsfree of niet).quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:58 schreef Gnittoo het volgende:
is een radio standaard bij syntus?
http://www.openbaarvervoe(...)-bussen/1008_068.jpg
[..]
Geldt dat ook voor oordopjes dan?quote:Op zaterdag 4 september 2010 02:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kennelijk. Zullen de chauffeurs wel fijn vinden. Zijn ze hier in Utrecht toch wat anders in: met de nieuwe concessie staat op het draaien van radio in de bus door een chauffeur een boete van 500 euro, net zoals mobiel bellen (handsfree of niet).
Bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 4 september 2010 02:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De stads-Amba's (4000-serie) hebben tot aan de tweede deur een 1+2-opstelling, de streek-Amba's een 2+2-opstelling.
En net zoals bij Qbuzz Groningen deelt Syntus Overijssel de bussen willekeurig in.
Verlichting.quote:Op zondag 5 september 2010 17:42 schreef marcel.nl het volgende:
In de serie op OViB in Heerlen valt me deze ineens op:
[ afbeelding ]
Heeft deze verlichting of camera's aan de zijkant ? De andere bussen, foto's erna, hebben het niet...
Dat zou kunnen, en dan heeft het te maken met het vergroten van de objectieve en subjectieve veiligheid van de passagiers.quote:Op zondag 5 september 2010 21:15 schreef marcel.nl het volgende:
Bedankt voor de info.
Inderdaad, die Omnilinks hebben dat. En de Man van Connexxion rond Amsterdam ook bedenk ik me ineens.
Gek dat er maar één zo'n bus tussen zit daar bij Heerlen. Misschien een proef voor de rest ?
Laat nou juist de Van Hool A360 de enige bus uit het A3xx-palet zijn die een lageinstapsbus is. De Van Hool A320 is ook niet volledig lagevloers, maar heeft een licht hellende vloer in plaats van een hoge opstap.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:39 schreef marcel.nl het volgende:
Ik vind de Ambassador een soort barbie / playmobil bus, dus wanneer dit zijn opvolger is: een veel betere look. Een stuk mannelijker.
Citea vond ik ook al wel beter dat Amba, maar deze nieuwe vind ik de beste look hebben van de 3.
Voor de rest kan ik er natuurlijk niet over oordelen. Het zou mooi zijn als deze wel van voor tot achter lage vloer zou hebben.
Van Hool heeft dat al bijna 20jaar... .
meer:quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:36 schreef BastiaanL het volgende:
Het is moeilijk voor te stellen, maar ik denk dat dit een Amba is en geen CiteaMet het nieuwe VDL-logo zoals was aangekondigd.
Vind het eigenlijk helemaal niks. Het is net zo'n Chinees plagiaat-ding met de constructie en techniek nageaapt van een echte Amba, maar dan op de Chinese manier opnieuw gestyled.
EDIT: Er staat wel "Citea nogwat" of zoiets op, maar afgezien het front en de achterkant is het toch duidelijk een Ambassador. Ik snap het niet meer ...![]()
EDIT2: Eventjes de foto wat donkerder gemaakt om te zien wat er op staat. Lijkt erop dat deze gepimpte Ambassador aangeboden zal worden onder de naam "Citea LLE". Zou dat misschien kunnen staan voor Light Low Entry?
Nee hoor, ziet er echt als 2 druppels water uit als een Ambassador.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:36 schreef BastiaanL het volgende:
Het is moeilijk voor te stellen, maar ik denk dat dit een Amba is en geen Citea![]()
Oh? Vertel.quote:Met het nieuwe VDL-logo zoals was aangekondigd.
't Lijkt wel wat op een auto(bus)bot.quote:Vind het eigenlijk helemaal niks.
Misschien gebruikten ze wel Chinese klei?quote:Het is net zo'n Chinees plagiaat-ding met de constructie en techniek nageaapt van een echte Amba, maar dan op de Chinese manier opnieuw gestyled.
Als L staat voor (model) Ambassador ben ik wel benieuwd of de C van Citeaquote:Er staat wel "Citea nogwat" of zoiets op, maar afgezien het front en de achterkant is het toch duidelijk een Ambassador. Ik snap het niet meer ...![]()
Eventjes de foto wat donkerder gemaakt om te zien wat er op staat. Lijkt erop dat deze gepimpte Ambassador aangeboden zal worden onder de naam "Citea LLE". Zou dat misschien kunnen staan voor Light Low Entry?
Jij doet vast aan bodybuilding.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:39 schreef marcel.nl het volgende:
Ik vind de Ambassador een soort barbie / playmobil bus, dus wanneer dit zijn opvolger is: een veel betere look. Een stuk mannelijker.
Citea vond ik ook al wel beter dat Amba, maar deze nieuwe vind ik de beste look hebben van de 3.
quote:Voor de rest kan ik er natuurlijk niet over oordelen.
In een LE?quote:Het zou mooi zijn als deze wel van voor tot achter lage vloer zou hebben.
Berkhof ook.quote:Van Hool heeft dat al bijna 20jaar... .
En laat dat nou juist goede bussen zijn, maar goed ze gaan al richting de leeftijd van 10 jaar en dan moeten ze er tegenwoordig al uit.quote:Op zaterdag 11 september 2010 23:49 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn geloof ik plannen om het huidige gelede wagenpark van Leeuwarden te vervangen, met name de Duvedecs...
Een kleine kanttekening van mijzelf; in plaats van dubbelgeledes kunnen er ook wagens komen met een vergelijkbare capaciteit. Het zouden dus ook capacity's kunnen worden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:46 schreef BastiaanL het volgende:
Goh, het hele Van Hool-wagenpark van de GVU gaat dus vervangen worden, inclusief de dubbelgeledes. Ben benieuwd waar ze dan terecht zullen komen. Levert Van Hool al hybride AGG300's? Anders wordt het dat dubbelgelede HESS-ding dat een paar jaar geleden op proef in Utrecht heeft gereden.
of deze:quote:Op dinsdag 14 september 2010 01:49 schreef Bitlord het volgende:
[..]Het zouden dus ook capacity's kunnen worden.
8900quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:42 schreef Gnittoo het volgende:
de nieuwe volvo 9700 rijdt al rond in zweden:
Maar een Capacity / Citaro GL of Lion's City GXL is niet vergelijkbaar met een dubbelgelede bus. Net als dat een normale drie-assige bus niet vergelijkbaar is met een gelede bus.quote:Op dinsdag 14 september 2010 01:49 schreef Bitlord het volgende:Een kleine kanttekening van mijzelf; in plaats van dubbelgeledes kunnen er ook wagens komen met een vergelijkbare capaciteit. Het zouden dus ook capacity's kunnen worden.
quote:Op zaterdag 4 september 2010 02:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kennelijk. Zullen de chauffeurs wel fijn vinden. Zijn ze hier in Utrecht toch wat anders in: met de nieuwe concessie staat op het draaien van radio in de bus door een chauffeur een boete van 500 euro, net zoals mobiel bellen (handsfree of niet).
quote:12.7 Roken/muziek
In de voertuigen mag nooit gerookt worden door het personeel en passagiers.
Tijdens de uitvoering van de dienstregeling mag door het personeel niet (mobiel) gebeld worden
behoudens bij noodsituaties (ongevallen, onwel worden van een reiziger, enz.). Ook mag tijdens
het uitvoeren van de dienstregeling geen radio of muziek afgespeeld worden of ten gehore worden
gebracht door de bestuurders van de voertuigen en servicemedewerkers. Muziek afluisteren
of telefoongesprekken voeren via een koptelefoon of via de zogenaamde “oortjes” of andere
middelen is ook niet toegestaan. Ook het dragen van de zogenaamde “oortjes” tijdens de uitvoering,
zonder dat er geluisterd wordt naar muziek of getelefoneerd, is verboden.
In geval van een constatering door de concessieverlener of gegronde klachten van de reizigers
wordt dit gesanctioneerd met een boete van ¤ 1.000,= per keer.
In vergelijking met de Van Hool AGG300 heeft een Capacity een veel betere indeling. De motor neemt minder ruimte in (die zit achterin, er zitten mensen op) en ook zijn er zittingen op de banden. Hierdoor ligt de capaciteit vrijwel gelijk met die van een Van Hool.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:55 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Maar een Capacity / Citaro GL of Lion's City GXL is niet vergelijkbaar met een dubbelgelede bus. Net als dat een normale drie-assige bus niet vergelijkbaar is met een gelede bus.
Een Voith in een elektrische melkkar?quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:42 schreef Gnittoo het volgende:
ook in utrecht:
[ afbeelding ]
die chauffeursstoel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |