quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:29 schreef M1stral het volgende:
Selvage coinpockets ben ik zelf ook niet zo kapot van, al hebben enkele van mijn jeans het wel. Moet trouwens wel zeggen dat die selvage op de fly me niet zoveel doet. Je ziet er feitelijk niks van. Het is mooi, maar niet zo in het oog springend van: " Hey, look at my selvage!"
Andere merken hebben er wel leuke varianten op, zo heeft Andy Wall, peek-a-boo-selvage. Dat is dus selvage die als het ware achter de coinpocket langs kijkt. Klein, maar leuk detail.
Ja, alleen doet die pic de fit van de broek niet bepaald eer aan. Hij is namelijk best baggy, en dat ziet er echt niet uit, zoals ie daar gefotografeerd is, haha. Maar voor 40 pond is het een koopje. Ik had hem zelf ook al gezien, echter kon ik geen maat selecteren om hem te bestellen. Zo ongewassen is het echt een lekker broekje.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:52 schreef T_Fuff het volgende:
Trouwens, is er nog een shop waar je BB kan krijgen?
Ik zie dit: http://www.infinities.co.(...)t-selvedge-73810.htm. Is dat dezelfde die jij hebt M1stral?
https://www.boavistaonline.nl/jeans_men.htmlquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:52 schreef T_Fuff het volgende:
Trouwens, is er nog een shop waar je BB kan krijgen?
Is dat wel een echte " dry", volgens mij is het gewoon een donkere pre-wash zoaan die distressed look te zien. Zitten zelfs al whiskers op.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef santiagojwz het volgende:
[..]
https://www.boavistaonline.nl/jeans_men.html
Die steve dry auteur uit de 'aanbieding' is nice:)
Smaken verschillenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:32 schreef santiagojwz het volgende:
[..]
https://www.boavistaonline.nl/jeans_men.html
Die steve dry auteur uit de 'aanbieding' is nice:)
Als je even verteld over welk merk jeans je praat dan kan ik je wellicht verder helpen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:57 schreef DutchErrorist het volgende:
Kan iemand mij vertellen welke selvage dry en Sanforized is? Want ik kan nog steeds niet vinden (unsanforized) in mijn maat (32-38 unsanforized/32-35 sanforized)..
Elk goed merk dat er is..quote:Op woensdag 1 september 2010 00:26 schreef M1stral het volgende:
[..]
Als je even verteld over welk merk jeans je praat dan kan ik je wellicht verder helpen.
Gewoon straight net als mijn 501. Of skinny want ik ben 2 meter en heel dun, dus dan lijkt skinny ook wel normaal.quote:Op woensdag 1 september 2010 00:34 schreef M1stral het volgende:
Een selvage dry is niet zo moeilijk te vinden, dat is ook niet zozeer merkafhankelijk. De breedte/lengtemaat... En dan vooral de lengtemaat gaat een probleem worden. Want zover ik weet worden broeken alleen in even lengtematen geproduceerd. Dus 30, 32, 34, 36 en soms nog langer ook, zeker in het geval van STF's.
Wanneer je een lengte 35 nodig hebt, zul je dus moeten hemmen.
Overige eigenschappen zoals selvage en dry, zoals ik al eerder vertelde zijn gemakkelijk te vinden. Maar ik weet verder niet naar wat voor cut je op zoek bent. Straight, Skinny, Taper, Baggy... En wat daar nog allemaal tussenin of naast valt.
Ja precies maar welke zijn dat... Ik heb trouwens liever geen nudies.quote:Op woensdag 1 september 2010 00:39 schreef M1stral het volgende:
Overigens, sanforized zijn genoeg broeken... Maar dat wil niet zeggen dat ze niet meer krimpen. Mijn Somet's bijvoorbeeld zijn sanforized. Naar mijn weten een hoop cuts van Edwin ook. En Nudie natuurlijk. Vast nog een berg meer.
Als je in ieder geval uit de buurt van unsanforized wil blijven. Geen Levi's STF, het gros aan Samurai's, Sugar Cane's, Pure Blue Japan, Warehouse en dat soort (vooral Japanse) denimgiganten. Overigens heeft iedere fabrikant wel een aantal one wash/rinsed versies. Welke dus niet meer zouden moeten krimpen (de 5% van sanforized jeans daargelaten)
Nee maar ik zoek gewoon een degelijke broek in mijn maat liefst selvage maar ik weet gewoon niet wat sanforized is... Bijvoorbeeld Atelier La Durance, Levi's, Sugar Cane... Gewoon een goed merk dat sanforized 32-35/36 is.quote:Op woensdag 1 september 2010 00:47 schreef M1stral het volgende:
" Precies, maar welke zijn dat?" ...
" Precies, maar hoeveel zijn dat?"
Kerel, er zijn meer selvage dry broeken (zowel sanforized als niet) dan er vrouwen in de wereld zijn. Figuurlijk gesproken dan. Ik kan toch niet elk repectabel merk hier neerkalken met een lijst welke modellen ze leveren?
Ik wil je gerust helpen, daar niet van. Lijkt mij verstandig als je eerst eens een kijkje neem op gerenommeerde denimshops zoals o.a. BlueInGreen en/of SelfEdge. Mocht je een broek zien die je tof vind en je twijfeld of ie dry, sanfordized of uberhaupt selvage is, dan komen we daar samen wel uit.
Helpen is een ding, maar jij vraagt me simpelweg een hele lijst voor te kauwen.
Dit is dus geen geval van "kijk eens naar mijn selvage", het hoekje wat eruit steekt is een detail die is overgenomen bij repro's met minimale "defecten" van vroeger. Heeft waarschijnlijk te maken met de Japanse esthetiek van wabi-sabi, of "perfectie in imperfectie". Ik vind het een leuk detail en het valt echt absoluut niemand op, behalve de denimheads die van dichtbij gaan kijken..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:01 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Like this?
Ben er zelf ook niet kapot
Meer van "kijk eens wat ik allemaal met selvage kan doen".
van al vind ik het bovenstaande wel leuk.
Toffe denham trouwens,de BB voel ik niet echt
Ik vindt het ook wel leuk gedaan..quote:Op woensdag 1 september 2010 12:21 schreef Tijntjes het volgende:
[..]
Dit is dus geen geval van "kijk eens naar mijn selvage", het hoekje wat eruit steekt is een detail die is overgenomen bij repro's met minimale "defecten" van vroeger. Heeft waarschijnlijk te maken met de Japanse esthetiek van wabi-sabi, of "perfectie in imperfectie". Ik vind het een leuk detail en het valt echt absoluut niemand op, behalve de denimheads die van dichtbij gaan kijken..
[ afbeelding ]
Dit is natuurlijk een heel ander verhaal: typisch Denham showoff van selvedge.. persoonlijk vind ik dit erg lelijk maargoed.
Waarom staat er dan Nudie Jeans Co. op de rivets?quote:Op woensdag 1 september 2010 12:21 schreef Tijntjes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is natuurlijk een heel ander verhaal: typisch Denham showoff van selvedge.. persoonlijk vind ik dit erg lelijk maargoed.
quote:Op woensdag 1 september 2010 12:58 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Waarom staat er dan Nudie Jeans Co. op de rivets?
Leuk dat het er zit, maar een beetje overbodig imo.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:42 schreef bokkepoot het volgende:
Ik vindt dit wel cool..
[ afbeelding ]
Is gewoon een "foutje" niets met opzet
Dit soort hidden selvage is ook wel gaaf
[ http://lh6.ggpht.com/_dYB4I10ToEA/SyAjqWO8h0I/AAAAAAAADIY/bBgOrcaylPo/s640/P1190608.JPG&t=1]afbeelding ]
Gewoon in de coin pocket
En van het plaatje wat ik eerst liet zien.. die 24 oz samurai met blauw selvage
Dat is het meeste selvage...quote:Op woensdag 1 september 2010 14:00 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Leuk dat het er zit, maar een beetje overbodig imo.
Ik heb ooit een selvage broek gehad. Alleen wist ik er toen niks van af en ging ie na een paar dagen gewoon de was in. Sinds ik Nudies ben gaan dragen ben ik een beetje nerd geworden.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:07 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dat is het meeste selvage...
Alleen de denimhead(nerd) weet wat het is, maar goed broeken draag je voor jezelf en niet voor anderen
Selvage is niet overbodig, ligt er aan waar het gebruikt is namelijk. Selvage heeft weldegelijk een functie. Seams kunnen mooier afgewerkt worden en het scheurt minder snel uit omdat de verbinding sterker is als een gewone seam.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:07 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dat is het meeste selvage...
Alleen de denimhead(nerd) weet wat het is, maar goed broeken draag je voor jezelf en niet voor anderen
Selvage hoeft overigens niet in verband te staan met zogenaamde dry/raw/ongewassen broeken. De kwaliteitsstandaard van selvage is over het algemeen wat hoger dan normale jeans. Maar je ziet ook selvage terug op prewashes of broeken die alles behalve ongewassen zijn.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:13 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik heb ooit een selvage broek gehad. Alleen wist ik er toen niks van af en ging ie na een paar dagen gewoon de was in. Sinds ik Nudies ben gaan dragen ben ik een beetje nerd geworden.
Was een dry toen. Maar voor mij was het destijds een mooie (stugge) donkerblauwe spijkerbroek.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:27 schreef M1stral het volgende:
[..]
Selvage hoeft overigens niet in verband te staan met zogenaamde dry/raw/ongewassen broeken. De kwaliteitsstandaard van selvage is over het algemeen wat hoger dan normale jeans. Maar je ziet ook selvage terug op prewashes of broeken die alles behalve ongewassen zijn.
Selvage is dus geen graadmeter voor wel of niet wassen.
Klopt maar ik bedoelde: als showoff heeft het toch geen nut omdat toch bijna niemand weet wat het is..quote:Op woensdag 1 september 2010 15:25 schreef M1stral het volgende:
[..]
Selvage is niet overbodig, ligt er aan waar het gebruikt is namelijk. Selvage heeft weldegelijk een functie. Seams kunnen mooier afgewerkt worden en het scheurt minder snel uit omdat de verbinding sterker is als een gewone seam.
je weet zelf wat het is en je weet ook wel wat je mooi vindquote:Op woensdag 1 september 2010 16:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Klopt maar ik bedoelde: als showoff heeft het toch geen nut omdat toch bijna niemand weet wat het is..
Vooral die brede witte riemen met dikke gespen.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:43 schreef Mylene het volgende:
Ik vind het afschuwelijk al die tierelantijntjes op een jeans. Mijn man heeft inmiddels geleerd hoe het moet. Gewoon een simpele goede jeans. Het maakt nog geen eens uit wat voor merk. Om het af te maken nu met de zomer een donker gedetailleerd overhemd waarvan de mouwen opgestroopt tot net boven de ellebogen. Beslist geen overhemd met korte mouwen. Of gewoon een effen t-shirt. Wat ik ook afschuwelijk vind zijn die vervloekte witte riemen. Ga dan voor zwart of bruin.
Echt hè. Die Nudie Jeans (draag je vandaag topic?) die je hebt gekocht staat jou goed hoor. Je hebt sowieso een goede smaak.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:57 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Vooral die brede witte riemen met dikke gespen.
Eens.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:43 schreef Mylene het volgende:
Ik vind het afschuwelijk al die tierelantijntjes op een jeans. Mijn man heeft inmiddels geleerd hoe het moet. Gewoon een simpele goede jeans. Het maakt nog geen eens uit wat voor merk. Om het af te maken nu met de zomer een donker gedetailleerd overhemd waarvan de mouwen opgestroopt tot net boven de ellebogen. Beslist geen overhemd met korte mouwen. Of gewoon een effen t-shirt. Wat ik ook afschuwelijk vind zijn die vervloekte witte riemen. Ga dan voor zwart of bruin.
quote:Op woensdag 1 september 2010 20:00 schreef Mylene het volgende:
[..]
Echt hè. Die Nudie Jeans (draag je vandaag topic?) die je hebt gekocht staat jou goed hoor. Je hebt sowieso een goede smaak.
Ik kan me hier deels in vinden, alleen wanneer je begon over een donker overhemd, raakte je me kwijt. Ik ben er heilig van overtuigd dat donkere kleren toebedeeld zijn aan de winter.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:43 schreef Mylene het volgende:
Agh ik heb 1 overhemd met korte mouwen voor in de zomer en zo not-done is het ook weer niet. Dat is net zo erg als witte sokken... Niet erg dus (Sowieso waar komt dat gehaat op witte sokken vandaan)quote:Op woensdag 1 september 2010 20:11 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik kan me hier deels in vinden, alleen wanneer je begon over een donker overhemd, raakte je me kwijt. Ik ben er heilig van overtuigd dat donkere kleren toebedeeld zijn aan de winter.
Verder zijn overhemden met korte mouwen echt not done, inderdaad. Dat valt voor mij in de categorie muscleshirts wanneer je geen gespierde armen hebt en/of buiten de sportschool loopt, alsmede de sokken in sandalen gekte.
Overigens vrij offtopic, haha.
Witte (sport) sokken zijn gemaakt om in te sporten anders niet.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:14 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Agh ik heb 1 overhemd met korte mouwen voor in de zomer en zo not-done is het ook weer niet. Dat is net zo erg als witte sokken... Niet erg dus (Sowieso waar komt dat gehaat op witte sokken vandaan)
En wat nu als je witte sportschoenen zou dragen onder een spijkerbroek (bijvoorbeeld adidas)quote:Op woensdag 1 september 2010 20:24 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Witte (sport) sokken zijn gemaakt om in te sporten anders niet.Het is gewoon een nee.
Draag ik nog steeds geen witte sokken.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
En wat nu als je witte sportschoenen zou dragen onder een spijkerbroek (bijvoorbeeld adidas)
Rode?quote:Op woensdag 1 september 2010 20:33 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Draag ik nog steeds geen witte sokken.
Juiste antwoord. Waarom heb ik niet zo'n man?quote:Op woensdag 1 september 2010 20:34 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Donker antraciet grijs of zwart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |