quote:
Op zondag 12 december 2010 16:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:Even een schopje, ivm de gevolgen van de kabinetsplannen voor studenten met een chronische ziekte.
De regering wil langer studeren dan nominaal flink duurder maken. Loop je met een studie langer dan 2 jaar uit, dan mag je 3000 euro extra collegegeld betalen, Voor gehandicapten en chronisch zieken is wel enige ' coulance'. Zij mogen 1 jaar extra uitlopen.
Best hard eigenlijk.. met sommige ziektes zit je echt zo aan meer dan 3 jaar vertraging..
En om je dan maar in de schulden te gaan steken... weet niet of een reumapatiet of psychoot zulke goede carrière perspectieven heeft dat ie dat wel even terugbetaalt..
Ik heb ven gekeken of de CG raad hier druk over maakt. Die staat altijd als eersten op de barricaden als ziek zijn weer iets duurder wordt. Maar hun site niks daarover. Het lijkt of ze zich veel drukker maken over het veilig stellen van uitkeringen en vergoedingen. Terwijl studeren toch hét middel is om omhoog te klimmen en jezelf minder afhankelijk te maken..
Zoals het er nu naar uitziet ben ik zelf niet de lul, maar ik vind het wel gek dat niemand zich hier druk over lijkt te maken.....
Ik zit het ook goed in de gaten te houden allemaal, aangezien ik nu al 2 jaar vertraging heb. Heb afgelopen zomer een jaar extra stufi toegewezen gekregen dus als ik alles deze zomer klaar heb kom ik er nog goed vanaf.
Ik denk alleen niet dat ik nog een Master ga doen als deze plannen werkelijkheid worden, want ik weet nu al dat ik dat niet ga redden in het ene jaar dat er voor staat. En dat zou betekenen dat ik de eerste 3000 euro al te pakken heb. Plus dat ik sowieso al volledig moet gaan lenen als ik een Master ga doen omdat deze zomer m'n stufi stopt.