Bedoel je de koran?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:56 schreef Nectar het volgende:
[..]
Allah zijn engelen noteren het in hun boek.
´´masturbation that leads to ejaculation invalidates the fast.´´quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:58 schreef Insane- het volgende:
Nectar, vertrouw je dit wel?
http://www.themodernreligion.com/misc/sex/s_mast.htm
Maar stel dat je je af en toe aftrekt (niet wanneer je vast), dit is toch niet zon hele erge zonde gezien, en vooral niet in de puberteit toch wanneer je lichaam zoveel hormonen heeft en je dus de hele tijd/veel aan sex denkt?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:06 schreef Insane- het volgende:
Dat betekent dat als je vast en je masturbeert waardoor je klaarkomt je je vasten hebt verbroken.
Ik denk, dat het een grote zonde is als je aftrekt terwijl je een vrouw hebt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:14 schreef Insane- het volgende:
Het zou een net zo grote zonde zijn net als je af en toe alcoholhoudende dranken drinkt. (dacht ik dan)
Dit is wat jij zegt, er zijn meerdere opinies hieroverquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:23 schreef Insane- het volgende:
Achjoh geloof me dan maar niet en trek je mini-nectar maar af denkend dat God het je vergeeft terwijl je weet dat het een zonde is die je elke keer begaat.
Nop. Je zit al snel vol.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:00 schreef Klaagtvaak het volgende:
Eten jjullie nu ook meteen 4x zoveel als dat je normaal zou doen 's avonds?
Je mag denken wat je wil.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:16 schreef Nectar het volgende:
[..]
Ik denk, dat het een grote zonde is als je aftrekt terwijl je een vrouw hebt.
Maar ik denk niet dat het zo erg is als je het tijdens de puberteit doet, om de redenen in me vorige post. Dus denk wel dat allah het je vergeeft als je het in de puberteit doet
Dat heb ik ook gelezen ja, en eerlijkheid gebied; ik spreek geen Arabisch dus de Koran interpreteren kan ik dan ook niet, maar het zou wel erg tegenstrijdig zijn met andere zaken binnen de Islam op seksueel gebied als dat dan wel mag. Maar dat zou dan niet de eerste keer zijn (zie slaven en met name sex met slavinnen).quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:37 schreef IHVK het volgende:
Volgens mij bedoelt hij dat het niet vaststaat of aftrekken per se zondig is, er is discussie over.
Sommige imams zeggen dat het juist toe te juichen is als het je weerhoudt van seks voor het huwelijk.
Ofzo..
Ik zeg ook maar iets wat ik ergens las laatst.
Er zijn mensen die geloven dat je niet hoeft te bidden omdat een of ander vriend van Mohamed dat al voor je heeft gedaan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:24 schreef Nectar het volgende:
[..]
Dit is wat jij zegt, er zijn meerdere opinies hierover
Het Atheïsme doet er nog minder moeilijk overquote:Op zondag 15 augustus 2010 00:42 schreef IHVK het volgende:
Volgens mij doet het Christendom veel moeilijker over seks dan de islam.
Geen alochol.quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:10 schreef Equites het volgende:
Ok ff een serieuze vraag: Het is ramadan en zaterdagavond, mag je die avond helemaal los met de alcohol als de zon onder is? Of heb je dan ook ristricties?
quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:10 schreef Equites het volgende:
Ok ff een serieuze vraag: Het is ramadan en zaterdagavond, mag je die avond helemaal los met de alcohol als de zon onder is? Of heb je dan ook ristricties?
Maar wel lekker rukken natuurlijk, het liefst de hele dag doorquote:
Ok nooit alcohol, dat is een harde?quote:
Whehe, het zit je dwars hè?quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:58 schreef msnk het volgende:
[..]
[..]
Maar wel lekker rukken natuurlijk, het liefst de hele dag door
Moslims die alcohol drinken, zijn geen moslims, maar mensen die denken dat ze moslims zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2010 02:55 schreef Nemephis het volgende:
Geen alcohol, is dat er de verklaring voor dat de koffieshop hiero volzit met moslims? - no pun intended -
Drugs mag ook nietquote:Op zondag 15 augustus 2010 02:55 schreef Nemephis het volgende:
Geen alcohol, is dat er de verklaring voor dat de koffieshop hiero volzit met moslims? - no pun intended -
Nee, je mag geen verslavende middelen tot je nemen, dus je mag ook niet roken.quote:
Nice. Over half uurtje iedereen thuis wakker maken om te gaan etenquote:
Negatief, je mag drugs, roken, wat je maar wilt, staat niks over in de koran.quote:Op zondag 15 augustus 2010 03:11 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Nee, je mag geen verslavende middelen tot je nemen, dus je mag ook niet roken.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 03:14 schreef Nectar het volgende:
[..]
Negatief, je mag drugs, roken, wat je maar wilt, staat niks over in de koran.
Negatief, Het mag. PUNT.quote:Op zondag 15 augustus 2010 03:20 schreef Gkhn het volgende:
[..]. Are you cereal man?
Ga maar eens naar de eerste de beste moskee en vraag daar aan de imam/hoca/haci/whatever of je mag drinken.
Dat vind ik nogal een zware claim. Jij bent niet God dat jij even bepaalt wie er wél en wie er niet Moslim zijn. Ook al consumeren die alcohol heb jij het recht niet om te zeggen of iemand een Moslim is of niet.quote:Op zondag 15 augustus 2010 03:05 schreef Nectar het volgende:
[..]
Moslims die alcohol drinken, zijn geen moslims, maar mensen die denken dat ze moslims zijn.