Nederlandse wetgeving over cameratoezicht en camerabewakingquote:Op zondag 22 augustus 2010 00:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, zolang jij nog steeds moeite hebt met zowel spatiegebruik en constant dezelfde kutterm "vernederland" gebruikt blijf ik moeite hebben met je theorieen. Als je al niet intelligent genoeg bent om te weten dat het "misdaadbestrijding" is, waarom zou ik je totaal paranoide waanideeen uberhaupt serieus nemen?
En natuurlijk kom je weer met je "blabla" oogkleppen gelul, maar dat blijft kleutergeneuzel.
ja, en wat heb je nou bewezen behalve WEER een of andere kutlink?quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nederlandse wetgeving over cameratoezicht en camerabewaking
Het hele ANPR is een grote Function Creep.
wat wil je met deze vage shitsite zeggen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:39 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.stva.zh.ch/int(...)er/schild_index.html
Zo ... dat is makkelijk. Adresgegevens te grabbel.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, zolang jij nog steeds moeite hebt met zowel spatiegebruik en constant dezelfde kutterm "vernederland" gebruikt blijf ik moeite hebben met je theorieen. Als je al niet intelligent genoeg bent om te weten dat het "misdaadbestrijding" is, waarom zou ik je totaal paranoide waanideeen uberhaupt serieus nemen?
En natuurlijk kom je weer met je "blabla" oogkleppen gelul, maar dat blijft kleutergeneuzel.
uit: 'oogkleppen'quote:Uit een overzicht van strafzaken waarbij het ANPR nuttig is, komt er slechts één voorbeeld voor waarbij het systeem echt een doorslaggevende rol heeft gehad. Zeven andere voorbeelden lijken het werk van de politie vooral makkelijker te maken. Daarbij geeft de politie aan een lange opslag te wensen. Onduidelijk blijft of na een korte periode alleen bij grote misdrijven een deel van de informatie bewaard moet worden of dat echt alle informatie langdurige opslag nodig maakt.
Ga eens ergens anders trollen, kleuter.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, en wat heb je nou bewezen behalve WEER een of andere kutlink?
Kom nou gewoon eens een keer een biertje drinken met normale mensen, ergens in het openbaar en praat eens met mensen zoals ik. Dit geneuzel is niet gezond, ziekelijk zelfs.
Geef ff je kenteken dan vind ik je makkelijker.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, en wat heb je nou bewezen behalve WEER een of andere kutlink?
Kom nou gewoon eens een keer een biertje drinken met normale mensen, ergens in het openbaar en praat eens met mensen zoals ik. Dit geneuzel is niet gezond, ziekelijk zelfs.
Geweldige kerel dit. Jouw eigen zinnen zijn ook niet bepaald perfect te noemen. Bovendien speel je het wéér op de man met een heel irritant, agressief en paternalistisch toontje.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is misschien wel zo dat ik wel veel ergens iets achter zoek. Maar je kunt niet ontkennen dat er iets gaande is. Feit is dat misdaad er niet mee opgelost kan worden. De data wordt niet weggegooid zoals de regelgeving wel in eerste instantie bedoelt heeft.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja want Duitsland in gelijk aan Nederland?? Overigens zijn je adresgegevens gewoon te koop als je die ooit ergens ingevuld hebt bij een enquete oid, maar dat is geheel volgende de wet, en de algemene voorwaarden van dat soort acties. Voorwaarden die iedereen zonder te lezen aanvinkt om toch maar kans te maken op die ene iPhone oid.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:39 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.stva.zh.ch/int(...)er/schild_index.html
Zo ... dat is makkelijk. Adresgegevens te grabbel.
Pakkende kop, kek titeltje, groot bedrag erin en iedereen is het er dik mee eens...tot je dieper graaft...projekt? april 2011? wat voor project, dus ik googlede even en vond deze 2 artikelen:quote:Dikke buit voor politie en fiscus
VLISSINGEN - De politie en de Belastingdienst hebben donderdag bij een grote controle in Vlissingen 43 voertuigen in beslag genomen.
Zij constateerden voor ruim 350 duizend euro aan openstaande boetes en belastingen. Dat liet de gemeente Vlissingen donderdag weten.
De autoriteiten controleerden in totaal bijna 10.000 auto's. De controle was onderdeel van een project van de gemeente Vlissingen dat is gericht op het opsporen van mensen die zich niet aan de regels houden. Het project loopt nog tot eind april.
nu.nl
En meer recent, namelijk dezelfde controle waar nu.nl over rept:quote:Flink resultaat bij grote controle
Toegevoegd: 23 september 2010 - 23:03 uur
VLISSINGEN - Bij een grootschalige controle in het Middengebied zijn donderdag 27 bekeuringen uitgeschreven. De Belastingdienst heeft voor 646.000 euro aan openstaande vorderingen geconstateerd. Ook werd een flink aantal auto's in beslag genomen.
Dit zijn de eerste resultaten van de startactie in het kader van het nieuwe interventieproject in Vlissingen. Dit project loopt tot eind april 2011 en heeft tot doel de leefbaarheid in het Middengebied en de Scheldestraat te versterken. De gemeente Vlissingen wil aan de ene kant mensen die zich niet aan de wet- en regelgeving houden, opsporen en straffen.
Aan de andere kant wil de gemeente zorgen voor maatschappelijke ondersteuning als mensen die nodig hebben. Vandaag stond in het teken van handhaven. De actiedag van vandaag werd gezamenlijk uitgevoerd door de Politie, Belastingdienst, Douane, Koninklijke Marechaussee, Arbeidsinspectie, Uitvoeringinstituut Werknemersverzekering (UWV), Sociale Dienst Walcheren en de Gemeente Vlissingen.
De actie was uitsluitend gericht op het opsporen van personen die zich niet aan de wet- en regelgeving houden. De Belastingdienst nam 42 voertuigen in beslag, omdat hiervoor geen motorrijtuigenbelasting was betaald. De auto mag wel voor de deur blijven staan, maar er mag niet mee worden gereden voordat de belasting is afgedragen.
Door een aanzienlijk openstaande belastingschuld werden 7 van de 42 auto’s weggesleept. De auto’s werden in de buurt van het Baskenburghplein door een scanauto gecontroleerd. Als er aanleiding toe was, verwezen motoren van de Politie en de Marechaussee de auto’s en brommers naar het plein waar ze uitgebreid werden gecontroleerd.
De Politie bekeurde onder anderen een bestuurder die reed tijdens ontzegging van de rijbevoegdheid, een bestuurder zonder rijbewijs en een bestuurder met een ongeldig rijbewijs. Acht bestuurders werden beboet omdat hun auto geluidoverlast veroorzaakte. Ook gingen 4 brommerbestuurders op de bon, omdat hun voertuig was opgevoerd.
De Douane constateerde 5 auto’s die onterecht op een buitenlands kenteken reden. Als buitenlanders meer dan 180 dagen aaneengesloten in Nederland rijden, moeten zij een Nederlands kenteken aanvragen en BPM, belasting op personenauto’s en motorrijwielen, betalen. Het UWV en de Sociale Dienst Walcheren gaan 4 zaken nader onderzoeken. Zo was het bijvoorbeeld de vraag of één van de ondervraagde personen terecht een uitkering heeft. De Arbeidsinspectie constateerde één overtreder van de Wet Arbeid Vreemdelingen.
Vier bedrijven worden nog nader onderzocht.
Van de 43 auto's die in beslag werden genomen, werden er 17 weggesleept, omdat de belastingschuld te hoog was opgelopen.
bron
In beide gevallen wordt, net als eerder bij een controle in Zuid Holland, gebruik gemaakt van een scanauto voorzien van ANPR die bij positief signaal (of negatief, hoe je t bekijkt) een seintje geeft aan motoragenten die de desbetreffende auto naar een fuik dirigeert alwaar de bestuurder uitleg mag geven, z'n openstaande boete mag betalen of z'n auto achter mag laten.quote:Grote controle-actie in Vlissingen
Toegevoegd: 09 december 2010 - 12:58 uur
VLISSINGEN - Het interventieteam van de gemeente Vlissingen voert momenteel een tweede grootschalige controle-actie uit in en rond het Middengebied en de Scheldestraat in Vlissingen.
Net als op 23 september jongstleden int de politie openstaande boetes en controleert zoveel mogelijk voertuigen. De Belastingdienst vordert belastingschulden in. Motoragenten begeleiden auto’s, motoren en scooters naar het Baskenburghplein. Scanauto’s speuren via kentekenplaten naar autobezitters die hun motorrijtuigenbelasting of boetes niet hebben betaald. Ook worden eigenaren van voertuigen, die niet aan de wet- en regelgeving voldoen, aangepakt.
De gemeente vormt samen met acht partijen het interventieteam. Dit zijn: de Sociale Dienst Walcheren, de SIOD (Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst), Belastingdienst, de Arbeidsinspectie, de Uitvoeringinstituut Werknemersverzekering (UWV), de Sociale Verzekeringsbank (SVB), het Openbaar Ministerie en Politie Zeeland. Vandaag ondersteunen de Douane en de Koninklijke Marechaussee de partijen.
De grootschalige actie van vandaag maakt deel uit van het interventieproject van de gemeente Vlissingen om de leefbaarheid in het Middengebied en rond de Scheldestraat te versterken. De gemeente voert samen met de andere leden van het interventieteam tot eind april 2011 extra acties uit. Het doel van dit initiatief is tweeledig. Aan de ene kant streeft de gemeente naar normherstel en pakt fraude en misstanden aan. Aan de andere kant wil de gemeente maatschappelijke ondersteuning bieden waar dat nodig is. De actie van vandaag is uitsluitend gericht op het opsporen van personen die zich niet aan de wet- en regelgeving houden.
De resultaten van de controleactie worden later vandaag bekend gemaakt.
bron
Maar juist dat soort criminaliteit kan je maar heel lastig aanpakken, ook met al die technologische ontwikkelingen. Het geschetste voorbeeld dat je een boete voor door-rood-rijden krijgt, en daarbij gelijk ook even alle andere gegevens worden gecheckt is wat er gaat gebeuren (want het levert geld op en is heel erg gemakkelijk, vergelijk het maar met de id-plicht die vooral enkel wordt gebruikt om geld te incasseren)quote:Op donderdag 9 december 2010 23:25 schreef waht het volgende:
Ach, zovelen vragen om hardere en efficiëntere aanpak van criminaliteit. De technologie die we gebruiken doet exact dat. Dan gaat het uiteraard niet alleen om iemand die een verkeersboete heeft openstaan maar ook om mensenhandelaren en ander tuig uit de onderwereld. Om die reden gaat de Tweede Kamer verdergaand gebruik van technologie ook goedkeuren, daar is geen stoppen aan.
Wen er maar aan schuldig tot het tegendeel bewezen isquote:Op donderdag 9 december 2010 23:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ze hebben de kentekens van passanten bij een proef met een kenteken scan langs de A50 of A28 al eens gebruikt toen er in de buurt een overval had plaatsgevonden. De kenteken gegevens werden door de database van de politie gehaald en toen rolden er zo een berg personen uit die in het verleden voor soort gelijke delicten in aanraking waren geweest met de politie.
Wordt je dus van je nest gelicht omdat je daar toevallig in de buurt was en je profiel voldeed aan de 'eisen'.
Mja.. goede zaak dit.Dergelijke systemen zijn zeer gevoelig voor misbruik en mogen wat mij betreft niet verder doorgevoerd worden. Helaas wennen mensen snel aan dit soort maatregelen en zal het alleen maar meer de Big Brother kant op gaan... tot er een moment komt dat er totale controle heerst en we niet meer terug kunnen...
Iets om over na te denken, lijkt me.
Wat heeft de Amerikaanse president met Nederlandse kentekens te maken?quote:
Een mooi en vooral fantastisch verhaal, wat uiteraard volledig past bij de site onzeprivacy.nl waar het op staat.quote:
Ja want iedereen moet alles van iedereen weten natuurlijk. Als ik iets met buurman A bespreek over buurman B, wat niet voor de oren van B bestemd is, wil ik dat ook graag zo houden. Dit is pure egotripperij en sensatiezucht, ze hadden ook een paar minder belangrijke documenten kunnen publiceren om aan te tonen dat het lek bestaat, en het daarna aan de Amerikaanse justitie over kunnen dragen om op te lossen. Maar nee, ze rossen alles op het internet, zodat al het diplomatieke verkeer op zijn gat ligt, en er nog meer wereldwijd wantrouwen ontstaat..quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:48 schreef Jalu het volgende:
De reactie van de westerse wereld op de Wikileaks affaire stemt weinig hoopvol in deze.....
Ik ben er ook bang voor. Ook die DDOS aanvallen zullen weer gaan leiden tot maatregelen waar wij als gewone man de dupe van zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:48 schreef Jalu het volgende:
De reactie van de westerse wereld op de Wikileaks affaire stemt weinig hoopvol in deze.....
Ja natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:48 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Een mooi en vooral fantastisch verhaal, wat uiteraard volledig past bij de site onzeprivacy.nl waar het op staat.Ze trekken van alles bij elkaar, en zien verbanden die er niet zijn, technisch (nog) niet kunnen, en ronduit tegen de bestaande privacywetgeving in gaan. Zo kan ik jan met de pet ook wel bang praten..
Je wilt dat ik iets "bewijs" waarvan je zelf al zegt dat het fictief is? Maar goed, ik zal je de moeite besparen, en even het stukje over de zorgverzekeraar+roken nemen. Het is wettelijk vastgelegd dat zorgverzekeraars geen informatie uit het EPD mogen gebruiken voor commerciële doeleinden. De gegevens die ze nodig hebben voor het aanbieden van zorg, vul je nu in bij het aanvragen van een verzekering, of krijgen ze via de huisarts, dus daar veranderd door het EPD niks in.quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
@ Revolution-NL: Goede column!
[..]
Ik ben er ook bang voor. Ook die DDOS aanvallen zullen weer gaan leiden tot maatregelen waar wij als gewone man de dupe van zijn.
[..]
Ja natuurlijk.
Ik weet niet of je doorhebt dat dit een verhaal is dat aangeeft waar het naar toe gaat met de privacy in Nederland (Europa). Het is fictief ja, maar het is een feit dat maatregelen steeds verder gaan. Beweer jij maar eens het tegendeel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |