Wat een onzinargumentquote:Volgens Vodafone zijn de datalimieten nodig, omdat klanten de huidige fair use policy niet begrijpen.
Welkom in 1990, Vodafone.quote:gesprekken worden afgerekend per hele minuut
Dat mag je vragen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:46 schreef fyah het volgende:
Mag ik hier even opnieuw vragen of er verschil is tussen het scherm van de 3G en de 3GS?
Het lijkt alsof het scherm van een 3GS beter is dan die van een 3G maar volgens mij zit er technisch geen verschil in.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:46 schreef fyah het volgende:
Mag ik hier even opnieuw vragen of er verschil is tussen het scherm van de 3G en de 3GS?
Is even kut.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:46 schreef fyah het volgende:
Mag ik hier even opnieuw vragen of er verschil is tussen het scherm van de 3G en de 3GS?
http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone#Modelsquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:46 schreef fyah het volgende:
Mag ik hier even opnieuw vragen of er verschil is tussen het scherm van de 3G en de 3GS?
250 MB bij 26,50 abo en 1 Gb bij duurdere abo's. Je wordt dus ook genaaid als je weinig belt maar heel veel internet. Bovenop het abonnement kunnen klanten voor 10 euro per maand 1GB aan data bijkopen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:53 schreef jpg97 het volgende:
Kut vodafone, ik ben wel benieuwd wat die limieten dan zijn.
Bereik thuis is niet ideaal, maar niet lager dan 2 streepjes. Ook bij 5 volle streepjes valt het gesprek weg. De bumper zit eromheen dus het antenneprobleem zou het niet moeten zijn. Het is gewoon een defecte telefoon, denk ik.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:56 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat een kut TT. Alles is kut, kut dit en kut dat. We kutten er lekker los.
Maar @clown, zit je in een gebied waar het bereik laag is of leg je je hand op de atenne? Of is het een combinatie?
Wacht dan nieuw toestel af in plaats van zinloos het hele model af te fikken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:07 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Bereik thuis is niet ideaal, maar niet lager dan 2 streepjes. Ook bij 5 volle streepjes valt het gesprek weg. De bumper zit eromheen dus het antenneprobleem zou het niet moeten zijn. Het is gewoon een defecte telefoon, denk ik.
* Walter_Sobchak gaat gelijk het tvgids aanbod weer cancellen. Dan maar bij T-Mobile blijven.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vodafone voert datalimieten in voor smartphones
[..]
Wat een onzinargument.
[..]
Welkom in 1990, Vodafone.
Nee, die gewijzigde voorwaarden gaan pas vanaf 6 september in. Voor bestaande klanten verandert er niets. Dus je zit nog goed toch?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
* Walter_Sobchak gaat gelijk het tvgids aanbod weer cancellen. Dan maar bij T-Mobile blijven.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
* Walter_Sobchak gaat gelijk het tvgids aanbod weer cancellen. Dan maar bij T-Mobile blijven.
dus voor abo's afgesloten voor 6 september gelden nog de oude voorwaardenquote:De wijzigingen gaan in per 6 september en gelden alleen voor nieuwe klanten, aldus Vodafone. Voor bestaande klanten verandert er niets, zo heeft Vodafone vrijdag bekendgemaakt.
Ik fik hele toestel niet af, ik fik mijn toestel af en baal van het ontvangen van een defect toestel. Man, ik ben nog steeds lyrisch over Apple, ik wil gewoon een werkend toestelquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wacht dan nieuw toestel af in plaats van zinloos het hele model af te fikken.
Ik zou dan toch echt voor de 4 gaan. Al is het alleen maar om de camera en het scherm.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:16 schreef fyah het volgende:
[..]
ok dankjullie. kan ik verder kiezen tussen de 3gs en de 4
quote:APS: Vodafone schaft Fair Use Policy af en maakt dataverbruik transparant
Publicatietijd: 13/08/2010 16:25
Rubriek: Binnenland Organisatie: Vodafone Libertel NV IPTC: Economie, Business & Financien / Bedrijfsinformatie
Dit is een origineel persbericht.
Vodafone schaft Fair Use Policy af voor nieuwe klanten en maakt dataverbruik transparant
- Databundels ruimer dan huidige Fair Use Policy
- Wijzigingen in minuutafronding bij nieuwe abonnementen voor consumenten
- Meer keuze op gebied van klantenservice voor consumenten
13 augustus 2010 - Vodafone Nederland gaat dataverbruik transparant maken met nieuwe databundels voor mobiel internet op de telefoon. Consumenten en zakelijke klanten die verlengen of een nieuw abonnement afsluiten krijgen daarom ruime databundels met vaste volumes in plaats van een Fair Usage Policy (FUP). De FUP bepaalde dat klanten met mobiel internet op hun telefoon niet meer dan tien keer het gemiddelde verbruik van alle gebruikers mogen overschrijden. De hoogte van de FUP blijkt voor klanten echter niet transparant. Daarbij maakt de sterke groei in dataverbruik de FUP op termijn onhoudbaar. Tevens voert Vodafone nog een tweetal wijzingen door voor consumenten: het afronden op hele minuten voor nieuwe Bellen, Bel+Sms en Bel+Sms+Web abonnementen en de introductie van een aanvullende betaalde klantenservice waarbij klanten direct persoonlijk geholpen worden. De wijzigingen voor consumenten gaan in op 6 september, voor zakelijke klanten worden in oktober de nieuwe databundels geïntroduceerd.
De enorme groei in het gebruik van smartphones en mobiel internet maakt een Fair Use Policy - die meegroeit met het gemiddelde verbruik- op termijn onhoudbaar. Om klanten niet te benadelen stelt Vodafone de nieuwe bundelgroottes echter vast op waarden die ruim boven de huidige Fair Use Policy liggen. Klanten die toch meer data willen verbruiken, betalen een buitenbundeltarief of kunnen een Internet Extra databundel kopen.
De Fair Use Policy is daarnaast voor veel klanten momenteel niet transparant. Doordat de hoogte van de FUP fluctueert en niet inzichtelijk kan worden gemaakt, is het voor veel klanten onduidelijk hoeveel data ze kunnen verbruiken. Daarom gaat Vodafone meer transparantie bieden in verbruik bij data-abonnementen voor de mobiele telefoon. Consumenten kunnen via de klantenservice direct inzicht krijgen in hun dataverbruik. Tevens ontvangen ze een notificatie via sms voordat het datavolume in de bundel is verbruikt. Bij zakelijke klanten wordt via de online factuur volledig inzicht aan de contractbeheerder geboden. Met een online tool (vodafone.nl/internet) krijgen klanten vanaf 6 september bovendien een indicatie van de hoeveelheid data die ze verbruiken bij het downloaden van bijvoorbeeld e-mail of foto's. De wijzigingen gelden voor nieuwe en verlengende consumenten vanaf 6 september, voor zakelijke klanten gaat dit in de loop van oktober in. Bij bestaande abonnementen verandert niets en blijft de Fair Use Policy regeling gehandhaafd.
Bart Hofker, Directeur Consumentenmarkt bij Vodafone Nederland, legt uit waarom Vodafone deze wijziging doorvoert: "We willen dat onze klanten de beste internetervaring hebben. Er is een grote toename van smartphones en daarmee een explosief gebruik van mobiel internet. Wij vinden dat er een eerlijke verdeling moet zijn van de capaciteit en dat het voor iedereen duidelijk moet zijn wat ze tegen welke prijs kunnen verbruiken."
Naast de wijzigingen in de mobiele data-abonnementen, wijzigt Vodafone ook de afronding van belminuten van Bellen, Bel+Sms en Bel+Sms+Web naar een hele minuut. Bart Hofker, zegt hierover: "Door de hevige concurrentie is Nederland een van de landen waar mobiel bellen het goedkoopst is. Er zijn echter forse investeringen nodig om de kwaliteit en de capaciteit van ons netwerk naar een steeds hoger niveau te brengen. Denk hierbij aan snelheidsverhogingen en de uitrol van nieuwe netwerken. De klant verwacht niet alleen een goede prijs maar vooral ook een betrouwbaar en snel netwerk en uitstekende landelijke dekking."
Overzicht van de wijzigingen die Vodafone doorvoert:
Voor zakelijke klanten en consumenten
- Afschaffing van de Fair Use Policy voor nieuwe klanten en bij verlengingen. Nieuwe mobiele databundels krijgen een volume van 250 MB of 1 GB, afhankelijk van het soort abonnement. Klanten krijgen meer controle over en beter inzicht in hun dataverbruik. Voor consumenten gaan de wijzigingen in per 6 september 2010, voor zakelijke klanten in oktober.
Voor consumenten
- Belminuten van Bellen, Bel+Sms en Bel+Sms+Web abonnementen worden afgerond naar hele minuten. Dit geldt alleen voor nieuwe klanten en verlengingen die na 6 september 2010 worden afgesloten. Bij Sim Only verandert er niets, daar werd al sinds februari 2010 op hele minuten afgerond.
- Wanneer nieuwe klanten de klantenservice bellen, kunnen zij kiezen voor het gratis nummer 1200 waar ze via een eenvoudig self service menu worden geholpen om bijvoorbeeld de status van hun belbundel op te vragen of om een BloX aan of uit te zetten. Ze kunnen ook bellen naar 1201 waar ze vrijwel direct een medewerker aan de lijn krijgen (live support). De kosten voor bellen naar 1201 vanuit Nederland zijn EUR 0,45 per gesprek, ongeacht hoe lang het gesprek duurt. Voor bestaande klanten blijft de klantenservice via 1200 ongewijzigd, maar is 1201 ook beschikbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |