Ik heb ff dit topic gestart, omdat ik me ontzettend erger aan al die slechte covers tegenwoordig.
Mad'house, met het nummer "like a prayer", gecovered van Madonna.
Brandy and Ray-J, met het nummer "Another day in Paradise", gecovered van Phil Collins.
En nu is het dus weer Britney, die denkt dat ze zomaar ff oude rock'n'roll nummers kan gaan verkl0ten.
!) Ik vind dit echt een slechte zaak. Bovenstaande nummers zijn gewoon 'perfect'... daar moet je vanaf blijven.
Niet alle covers zijn trouwens slecht volgens mij:
Neem bijvoorbeeld: "Still loving you" van de scorpions. Ik vind dat Sonata Arctica dat nummer erg mooi heeft omgezet in een wat zwaardere versie. Maar het nummer blíjft klinken als "still loving you".
Het lijkt wel alsof 'moderne' artiesten {althans, dat wat je zoal op tv ziet} bijna zelf geen songs meer weten te maken...
?) Ben ik de enige die zich hieraan stoort??
quote:ben het helemaal met je eens
Op maandag 20 mei 2002 20:44 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
Ik ben weer ontzettend geschrokken:
Ik zag zojuist 'Britney Spears' op tv en alsof dat nog niet erg genoeg is, denkt ze nu ook al dat ze 'de rockbitch' is.
>> Ze heeft een nummer van Joan Jett gecovered, namelijk "I love Rock'N'Roll". Sinds wanneer houdt Britney van Rock 'N' Roll? Ze laat het in ieder geval door deze smerige cover niet echt merken.Ik heb ff dit topic gestart, omdat ik me ontzettend erger aan al die slechte covers tegenwoordig.
Brandy and Ray-J, met het nummer "Another day in Paradise", gecovered van Phil Collins.
En nu is het dus weer Britney, die denkt dat ze zomaar ff oude rock'n'roll nummers kan gaan verkl0ten.
!) Ik vind dit echt een slechte zaak. Bovenstaande nummers zijn gewoon 'perfect'... daar moet je vanaf blijven.Niet alle covers zijn trouwens slecht volgens mij:
Neem bijvoorbeeld: "Still loving you" van de scorpions. Ik vind dat Sonata Arctica dat nummer erg mooi heeft omgezet in een wat zwaardere versie. Maar het nummer blíjft klinken als "still loving you".Het lijkt wel alsof 'moderne' artiesten {althans, dat wat je zoal op tv ziet} bijna zelf geen songs meer weten te maken...
quote:ik stoor me er niet aan maar het valt me wel op ja...
Op maandag 20 mei 2002 20:44 schreef _m0teh0ker_ het volgende:Het lijkt wel alsof 'moderne' artiesten {althans, dat wat je zoal op tv ziet} bijna zelf geen songs meer weten te maken...
Its so simple
achja...mensen willen snel geld verdienen he?
Kijk een cover, daar heb ik geen probleem mee, maar laat het origineel in z'n waarde. Een voorbeeld van een goede cover vind ik bijvoorbeeld 'Everybody Hurts' van The Corrs (origineel van R.E.M. voor degene die het niet wisten).
quote:Ben ik niet helemaal met je eens, I'll Be Missing You heeft Puffy uitgebracht om Biggie te eren, daarom is het ook een duet met Faith Hill (ex van Biggie). En puffy neemt in ieder geval nog de moeite om de teksten van zijn covers te (laten) veranderen, zodat het toch wel een nieuw nummer wordt. Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat Puffy (P Diddy?) niet echt origineel is met z'n muziek...
Op maandag 20 mei 2002 21:05 schreef F-Snake het volgende:
De meest verschrikkelijke cover vind ik toch wel die van every breath you take, door Puff Daddy of zoEcht walgelijk gewoon. Dat is zo'n prachtig perfect nummer, maar mr. Puff trok er gewoon alle gemeende emotie uit.
quote:ben ik ook wel met je eens
Op maandag 20 mei 2002 21:09 schreef The-1 het volgende:
vind het nog meevallen...die van brintey... er zijn meer waardeloze covers... madhouse, ray j en brandy, marilyn manson (ja hij heeft er pas veel), al die dj's die originele platen verkrachten...hip hop artiesten zoals lil' kim...achja...mensen willen snel geld verdienen he?
er zijn ergere dingen
De titel? Get Into The Groove.
quote:Gaat ze fistfucken on stage?
Ik zag zojuist 'Britney Spears' op tv en alsof dat nog niet erg genoeg is, denkt ze nu ook al dat ze 'de rockbitch' is.
quote:Waarom zou je, ik hoor dat kreng zelden, gewoon een kwestie van je met andere zaken bezig houden
Ben ik de enige die zich hieraan stoort??
quote:Mad'house = Madonna house?
Op maandag 20 mei 2002 23:39 schreef postinggirl het volgende:
Opgelet, op de (waarschijnlijk) volgende single van....Mad'house.De titel? Get Into The Groove.
Verder die zooi van Puff Daddy en aanverwante R&B artiesten.
Die van MadHouse is ook naar, hebben ze niet alleen de tekst gejat, maar de muziek ook nog een keer.
Under the Bridge is om te huilen (van All Saints dan)
Word up van Gun Shock the Monkey van Coal Chamber & Ozzy Osbourne Blue Monday van Orgy
Wel goed:
quote:bijna goed
Op dinsdag 21 mei 2002 00:03 schreef ranja het volgende:[..]
Mad'house = Madonna house?
Madonna / House of God
gewoon het hele repertoire van Madonna op steeds hetzelfde loopje uit de houseclassic DHS - House of God
over braakcovers gesproken, wat vinden we van de cover van Tarkan door een of ander nietszeggend vrouwtje, maar dan nu in het engels, of die cover van de Sugababes die zijn echt supersleeecht
quote:Hey, hoor ik daar mijn naam?
Op maandag 20 mei 2002 23:39 schreef postinggirl het volgende:
Opgelet, op http://forum.clubcharts.nl meldde cj (ook trouw Fokforum-poster) iets over de (waarschijnlijk) volgende single van....Mad'house.De titel? Get Into The Groove.
Maar het klopt. Dat heb ik inderdaad gezegd. Ik heb gehoord dat "Get Into The Groove" hoogstwaarschijnlijk de opvolger van "Holiday" gaat worden. Maar ik denk dat dit ook sterk afhankelijk is van het succes van "Holiday".
Over covers gesproken:
Supreme Dream Team - Alive & Kicking
quote:Oh ja! 'Everything I Do, I Do It For You' van Bryan Adams coveren das waar ook, hebbik ook ooit gehoord HOE BEDOEL JE IK TREK GELD UIT EEN NUMMER< EN VERKRACHT HET OOK NOG EENS DOOR ALLE "SOUL" UIT HET NUMMER TE HALEN...NIEMAND KAN DAT NUMMER BETER DAN BRYAN ZELF....
Op maandag 20 mei 2002 21:11 schreef JedaiNait het volgende:
Britney had eerder al 'Satifaction' van The Rolling Stones, om zeep gebracht. Brandy had ook nog het lef om 'Everything I Do, I Do It For You' van Bryan Adams te coveren.Kijk een cover, daar heb ik geen probleem mee, maar laat het origineel in z'n waarde. Een voorbeeld van een goede cover vind ik bijvoorbeeld 'Everybody Hurts' van The Corrs (origineel van R.E.M. voor degene die het niet wisten).
quote:Ja inderdaad zeg, dat nummer is gewoon precies hetzelfde maar dan met een andere tekst! Ongelooflijk dat mensen dat kopen (dat wijf wat het zingt is wel geil trouwens)
Op dinsdag 21 mei 2002 10:20 schreef Ener-G het volgende:
wat vinden we van de cover van Tarkan door een of ander nietszeggend vrouwtje, maar dan nu in het engels
quote:Niks aan toe te voegen.
>> Ze heeft een nummer van Joan Jett gecovered, namelijk "I love Rock'N'Roll". Sinds wanneer houdt Britney van Rock 'N' Roll? Ze laat het in ieder geval door deze smerige cover niet echt merken.Ik heb ff dit topic gestart, omdat ik me ontzettend erger aan al die slechte covers tegenwoordig.
!) Ik vind dit echt een slechte zaak. Bovenstaande nummers zijn gewoon 'perfect'... daar moet je vanaf blijven.Niet alle covers zijn trouwens slecht volgens mij:
Neem bijvoorbeeld: "Still loving you" van de scorpions. Ik vind dat Sonata Arctica dat nummer erg mooi heeft omgezet in een wat zwaardere versie. Maar het nummer blíjft klinken als "still loving you".Het lijkt wel alsof 'moderne' artiesten {althans, dat wat je zoal op tv ziet} bijna zelf geen songs meer weten te maken...
Eens
quote:Da's misschien wel zo,... maar als m'n broer dan TMF aanzet, of de buren zetten de radio iets te hard, dan hoor je het alsnog. En tegenwoordig kun je er gewoon niet gauw meer omheen, met 3 muziekzenders op TV en radio538 e.d..
Waarom zou je, ik hoor dat kreng zelden, gewoon een kwestie van je met andere zaken bezig houden
't Nummer "Lady Marmelade" is ook al door iedereen gecovered...
Laatst nog met die film 'moulin rouge', maar daarvoor ook al door o.a. All Saints. Dat nummer is al minstens twee keer als cover in de top 10 gekomen.{en als het dan nog enigszins goed wordt uigevoerd }
[Parodieën, zoals die van Weird Al Yankovich {schrijf ik 't nu goed?} vind ik nog wel eens leuk... Maarja, da's weer wat anders ]
ik heb de hele clip aan moeten zien omdat mn zusje 'em wilde zien.. maar daar wordt je echt niet goed van
een van de dieptepunten in de geschiedenis der muziek
als je zoveel van rock'n'roll houdt, ga dan gitaar leren spelen en begin een rockband ofzo!
na ja er zijn nog wel meer gare covers maar ik heb geen zin om daar m'n hoofd over te breken
wat trouwens WEL goede covers zijn van I Love Rock'n'Roll:
die van Ghoti Hook. (punk cover)
en de parodie van Weird Al: I love Rocky Road
die vind ik beide nog beter dan het origineel
dat is het allerergste wat de muziekwereld ooit heeft voortgebracht. dan hoor ik nog liever BZN!
quote:Turn your lights down low.
Op woensdag 22 mei 2002 08:37 schreef qntal het volgende:
Hoe heet die cover/duet van lauren hill met bob marley?dat is het allerergste wat de muziekwereld ooit heeft voortgebracht.
dan hoor ik nog liever BZN!
(P.s., je hebt een erg opmerkelijke combinatie van ondertitel en webicon. 'Pim, rest in peace' en dan zo'n plaatje eronder met twee smilies die elkaar verrot slaan. )
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 22-05-2002 08:44]
quote:hehehe ja nou je het zegt....
Op woensdag 22 mei 2002 08:38 schreef postinggirl het volgende:[..]
Turn your lights down low.
(P.s., je hebt een erg opmerkelijke combinatie van ondertitel en webicon.
)
Maar inderdaad....zo heet dat nummer....hoe erg kan je een nummer verkrachten...uh...uh yeah
Bands die like een prayer wel redelijk hebben gecoverd:
H2O - Lekker hardcore/emocore (geeft zelf een andere dimensie aan het nummer)
Rufio - Die band is zo wie zo geniaal en dit is hun eerste cover die ze hebben uitgebracht en het gewoon beter dan het orgineel
En precies met behulp van DIE gedachte verkoopt mevrouw Kringspiers een afgrijselijk groot deel van d'r platen.
Laat ze de volgende keer haar mond dichthouden ipv goede nummers te verkrachten!
* red-dragon heeft een hekel aan de over het paard getilde, arrogante, hypocrite, wannabee-ster Britney Spears.
quote:Inderdaad, maar heb je de gelijkenis met Shakira in die clip al opgemerkt???
Op woensdag 22 mei 2002 11:42 schreef red-dragon het volgende:
En dan staat ze in die quasie ruige clip de "wannabee rockster" uit te hangen.
quote:MARKETING!
Op woensdag 22 mei 2002 11:48 schreef postinggirl het volgende:[..]
Inderdaad, maar heb je de gelijkenis met Shakira in die clip al opgemerkt???
quote:Dat is ook geen cover meer.. dat is karaoke. Wat voegt de 'versie' van Britney nou toe aan het origineel?
Op woensdag 22 mei 2002 11:42 schreef red-dragon het volgende:
BAAAAAAAH.. I love rock and roll - Britney Spears, wat een k*t cover!
Ze heeft van een classic rock nr een pop nr gemaakt.
Veel minder gitaren en minder hard. En dan staat ze in die quasie ruige clip de "wannabee rockster" uit te hangen.Laat ze de volgende keer haar mond dichthouden ipv goede nummers te verkrachten!
* red-dragon heeft een hekel aan de over het paard getilde, arrogante, hypocrite, wannabee-ster Britney Spears.
:r:r:r
quote:Shakira kan niet zingen, maar ziet er wel lekkerder (vooral in underneath your clothes --> ook een baggernummer) uit dan Brit.
nderdaad, maar heb je de gelijkenis met Shakira in die clip al opgemerkt???
quote:Niet alleen het refrein, gewoon het hele nummer is exact nagezongen van Freak like me-Adina Howard.
Op woensdag 22 mei 2002 13:48 schreef Esk het volgende:
Er is nu een nummer uit van de Sugababes wat echt geheel gejat is en volgens mij nog niet eens legitiem. Het heet Freak on ofzoiets en is gewoon de instrumentale versie van Gary Numan's "Are Friends Electric" met hun kattegejank eroverheen. Verder zit er ook nog 1 of ander soulnummer in verwerkt, dat dient als refrein. Ik kan echt niet geleven dat mensen zoiets kopen, het is echt niet om aan te horen en doet geen van de twee gecoverde nummers recht...
quote:Damn... ik had m bijna gekocht.
Op woensdag 22 mei 2002 10:27 schreef Smots het volgende:
Het enige wat ik dacht tijdens het kijken naar die clip van Britnie Kringspiers was: "Sodejanus, die geile pijpsnol zou ik wel een keer op mijn snoeiharde tamp willen priemen!"En precies met behulp van DIE gedachte verkoopt mevrouw Kringspiers een afgrijselijk groot deel van d'r platen.
quote:Die is ook best wel bagger.
Op woensdag 22 mei 2002 13:49 schreef Loona35 het volgende:
Die laatste cover van Marilyn Manson, Tainted Love, is toch wel een enorme rip Atrocity.nog even xtra op deze amerikaanse David Bowie wannabe
quote:DHS + Stardust om precies te zijn.
Op woensdag 22 mei 2002 12:31 schreef Harmonius het volgende:
Die nieuwe van Madhouse die gisteren gemaakt is op 538 is echt dramatisch slecht!!! Gewoon weer een liedje van madonna met dezelfde black legend achtergrondmuziek.....
:r:r:r
En wacht maar totdat je straks de geplande opvolger van "Holiday" hoort.... "Get Into The Groove".
quote:Ik val wel onder de doelgroep denk ik. maarja.. k ben dan ook groot fan van queen, saturday night fever en grease
Op woensdag 22 mei 2002 14:47 schreef Zander het volgende:
Ik denk dat de doelgroep van Britney niet eens weet dat Joan Jett in het Jaar Kruik al eens een hit had met hetzelfde nummer, en het zal ze waarschijnlijk worst wezen ook.
Wat vind men hier op fok! dan van dat nr van DJ Monty - saturday night fever mix. Is net zoiets al de grease mega mix maar dan zijn de nrs die er in verwerkt zijn ietsjes sneller.
Ik vind het geen verkrachting van de originele nrs eerder een geinige toevoeging.
quote:Inderdaad, niets mis met die cover
Op woensdag 22 mei 2002 10:27 schreef Smots het volgende:
Het enige wat ik dacht tijdens het kijken naar die clip van Britnie Kringspiers was: "Sodejanus, die geile pijpsnol zou ik wel een keer op mijn snoeiharde tamp willen priemen!"
quote:Alles van the Corrs is
Op maandag 20 mei 2002 21:11 schreef JedaiNait het volgende:
Britney had eerder al 'Satifaction' van The Rolling Stones, om zeep gebracht. Brandy had ook nog het lef om 'Everything I Do, I Do It For You' van Bryan Adams te coveren.Kijk een cover, daar heb ik geen probleem mee, maar laat het origineel in z'n waarde. Een voorbeeld van een goede cover vind ik bijvoorbeeld 'Everybody Hurts' van The Corrs (origineel van R.E.M. voor degene die het niet wisten).
Moet nou echt alles naar de kloten?
quote:'t was idd weer indrukwekkend hoe ze op het concert voor de britse koningin "The Long and Winding Road" vakkundig wisten te verkrachten.
Op donderdag 23 mei 2002 09:10 schreef kezmania het volgende:[..]
Alles van the Corrs is
quote:Ach ja. Het nummer is ook niet origineel van Joan Jett die heeft het weer gecoverd van The Arrows.
>> Ze heeft een nummer van Joan Jett gecovered, namelijk "I love Rock'N'Roll". Sinds wanneer houdt Britney van Rock 'N' Roll? Ze laat het in ieder geval door deze smerige cover niet echt merken.
quote:Dit is nog maar het begin vrees ik,
Op zondag 09 juni 2002 17:01 schreef Tokus het volgende:
binnen 1 uur op tmf, verneukte versies van Sweet Freedom (origineel van Michael McDonald), en The Wall (origineel van Pink Floyd).
Beide weer zeer slechte dans-remixen...Moet nou echt alles naar de kloten?
Je hebt Moonlight Shadow (origineel Mike Oldfield) en Time after time (origineel Cyndi Lauper) nog niet gehoord.
Het begint me wel de keel uit te hangen trouwens, je kunt niet meer zappen tussen MTV2 of Viva of er komt weer zo'n braakcover op je af.
De enige geruststelling is het feit dat ik dit op de Duitse zenders zie, dus men is niet alleen hier zo triest bezig.
Wil iedereen spontaan kappen met het kopen van deze goedkope t*ringzooi dan komen we er misschien weer vanaf.
quote:jammergenoeg wel geloof ik
Op zondag 09 juni 2002 19:36 schreef drexciya het volgende:[..]
Dit is nog maar het begin vrees ik,
Je hebt Moonlight Shadow (origineel Mike Oldfield) en Time after time (origineel Cyndi Lauper) nog niet gehoord.
En die cover van Britney Spears is na het horen van deze verkrachtingen nog niet eens zo erg eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |