abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 mei 2002 @ 20:44:05 #1
27889 _m0teh0ker_
Spreek uit als MØteHØker !
pi_4256892
Ik ben weer ontzettend geschrokken:
Ik zag zojuist 'Britney Spears' op tv en alsof dat nog niet erg genoeg is, denkt ze nu ook al dat ze 'de rockbitch' is.
>> Ze heeft een nummer van Joan Jett gecovered, namelijk "I love Rock'N'Roll". Sinds wanneer houdt Britney van Rock 'N' Roll? Ze laat het in ieder geval door deze smerige cover niet echt merken.

Ik heb ff dit topic gestart, omdat ik me ontzettend erger aan al die slechte covers tegenwoordig.
Mad'house, met het nummer "like a prayer", gecovered van Madonna.
Brandy and Ray-J, met het nummer "Another day in Paradise", gecovered van Phil Collins.
En nu is het dus weer Britney, die denkt dat ze zomaar ff oude rock'n'roll nummers kan gaan verkl0ten.
!) Ik vind dit echt een slechte zaak. Bovenstaande nummers zijn gewoon 'perfect'... daar moet je vanaf blijven.

Niet alle covers zijn trouwens slecht volgens mij:
Neem bijvoorbeeld: "Still loving you" van de scorpions. Ik vind dat Sonata Arctica dat nummer erg mooi heeft omgezet in een wat zwaardere versie. Maar het nummer blíjft klinken als "still loving you".

Het lijkt wel alsof 'moderne' artiesten {althans, dat wat je zoal op tv ziet} bijna zelf geen songs meer weten te maken...

?) Ben ik de enige die zich hieraan stoort??

ERR 2134: Out of Signature Inspiration
pi_4256948
quote:
Op maandag 20 mei 2002 20:44 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
Ik zag zojuist 'Britney Spears' op tv en alsof dat nog niet erg genoeg is, denkt ze nu ook al dat ze 'de rockbitch' is.
>> Ze heeft een nummer van Joan Jett gecovered, namelijk "I love Rock'N'Roll". Sinds wanneer houdt Britney van Rock 'N' Roll? Ze laat het in ieder geval door deze smerige cover niet echt merken.

Ik heb ff dit topic gestart, omdat ik me ontzettend erger aan al die slechte covers tegenwoordig.
Mad'house, met het nummer "like a prayer", gecovered van Madonna.
Brandy and Ray-J, met het nummer "Another day in Paradise", gecovered van Phil Collins.
En nu is het dus weer Britney, die denkt dat ze zomaar ff oude rock'n'roll nummers kan gaan verkl0ten.
!) Ik vind dit echt een slechte zaak. Bovenstaande nummers zijn gewoon 'perfect'... daar moet je vanaf blijven.

Niet alle covers zijn trouwens slecht volgens mij:
Neem bijvoorbeeld: "Still loving you" van de scorpions. Ik vind dat Sonata Arctica dat nummer erg mooi heeft omgezet in een wat zwaardere versie. Maar het nummer blíjft klinken als "still loving you".

Het lijkt wel alsof 'moderne' artiesten {althans, dat wat je zoal op tv ziet} bijna zelf geen songs meer weten te maken...

ben het helemaal met je eens
pi_4257084
Je was me net voor met het openen van een topic over Britney die er weer in is geslaagd een nummer te verkrachten. Anders gezegd, ik ben het helemaal met je eens.
A mind with a heart of it's own
  maandag 20 mei 2002 @ 20:59:52 #4
28535 Nadiya
*lik* *lebber* *slurp*
pi_4257091
quote:

ik stoor me er niet aan maar het valt me wel op ja...
had die zelfde gedachte pas ook
flauw hoor...
pi_4257104
Precies, ik daar ook van.
  maandag 20 mei 2002 @ 21:01:00 #6
24883 Red.Flash
.-=IT's-A-Bombe=-.
pi_4257115
Het is een markt.
En een markt is geld.
En voor geld doen mensen best wel slechte dingen.....

Its so simple

A closed mind is a good thing to lose.
pi_4257178
The corrs - little wing, de zuigt ook enorm hard, er zijn ontzettend veel little wing covers, maar de corrs is het gelukt dat nummer helemala te verneuken.
pi_4257181
Ik ben 't er ook helemaal mee eens...
De meest verschrikkelijke cover vind ik toch wel die van every breath you take, door Puff Daddy of zo Echt walgelijk gewoon. Dat is zo'n prachtig perfect nummer, maar mr. Puff trok er gewoon alle gemeende emotie uit.
Maar toch zijn er zo nu en dan wel goede covers.
Tip: de cover van Sweet child o' Mine door Sheryl Crow kan ik zeker wel waarderen
  maandag 20 mei 2002 @ 21:09:09 #9
26742 The-1
kingkong aint got shit on me!
pi_4257232
vind het nog meevallen...die van brintey... er zijn meer waardeloze covers... madhouse, ray j en brandy, marilyn manson (ja hij heeft er pas veel), al die dj's die originele platen verkrachten...hip hop artiesten zoals lil' kim...

achja...mensen willen snel geld verdienen he?

The Innovator of Violence
pi_4257255
Britney had eerder al 'Satifaction' van The Rolling Stones, om zeep gebracht. Brandy had ook nog het lef om 'Everything I Do, I Do It For You' van Bryan Adams te coveren.

Kijk een cover, daar heb ik geen probleem mee, maar laat het origineel in z'n waarde. Een voorbeeld van een goede cover vind ik bijvoorbeeld 'Everybody Hurts' van The Corrs (origineel van R.E.M. voor degene die het niet wisten).

pi_4257263
Die All Saints versie van Under The Bridge laat m'n bloed altijd wel redelijk koken; ik hoop voorlopig die nieuwe B. Spears nonsens niet te hoeven horen, volgens mij wordt ik ook daar niet vrolijker van.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_4257337
quote:
Op maandag 20 mei 2002 21:05 schreef F-Snake het volgende:
De meest verschrikkelijke cover vind ik toch wel die van every breath you take, door Puff Daddy of zo Echt walgelijk gewoon. Dat is zo'n prachtig perfect nummer, maar mr. Puff trok er gewoon alle gemeende emotie uit.
Ben ik niet helemaal met je eens, I'll Be Missing You heeft Puffy uitgebracht om Biggie te eren, daarom is het ook een duet met Faith Hill (ex van Biggie). En puffy neemt in ieder geval nog de moeite om de teksten van zijn covers te (laten) veranderen, zodat het toch wel een nieuw nummer wordt. Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat Puffy (P Diddy?) niet echt origineel is met z'n muziek...
  maandag 20 mei 2002 @ 21:20:03 #13
25106 Kesh
Mmmm, free goo!
pi_4257379
Idd veel slechte covers.
Zelf vind ik die van Madhouse nog niet eens de ergste.
Homer: Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
  maandag 20 mei 2002 @ 21:33:24 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_4257584
quote:
Op maandag 20 mei 2002 21:09 schreef The-1 het volgende:
vind het nog meevallen...die van brintey... er zijn meer waardeloze covers... madhouse, ray j en brandy, marilyn manson (ja hij heeft er pas veel), al die dj's die originele platen verkrachten...hip hop artiesten zoals lil' kim...

achja...mensen willen snel geld verdienen he?

ben ik ook wel met je eens

er zijn ergere dingen

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 20 mei 2002 @ 22:24:22 #15
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_4258399
braak-cover-topic #321,
verzin eens iets nieuws
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_4258726
Paradise City, gecoverd door N-Trance ofzo.
pi_4259651
Opgelet, op http://forum.clubcharts.nl meldde cj (ook trouw Fokforum-poster) iets over de (waarschijnlijk) volgende single van....Mad'house.

De titel? Get Into The Groove.

pi_4259997
quote:
Gaat ze fistfucken on stage?
quote:
Ben ik de enige die zich hieraan stoort??
Waarom zou je, ik hoor dat kreng zelden, gewoon een kwestie van je met andere zaken bezig houden
  dinsdag 21 mei 2002 @ 00:03:50 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_4260016
quote:
Op maandag 20 mei 2002 23:39 schreef postinggirl het volgende:
Opgelet, op de (waarschijnlijk) volgende single van....Mad'house.

Mad'house = Madonna house?
  dinsdag 21 mei 2002 @ 00:12:18 #20
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_4260108
Die van Britney was ook ff schrikken ja, ik zag m gelijk met clip en al...

Verder die zooi van Puff Daddy en aanverwante R&B artiesten.

Die van MadHouse is ook naar, hebben ze niet alleen de tekst gejat, maar de muziek ook nog een keer.

Under the Bridge is om te huilen (van All Saints dan)

Wel goed:

Word up van Gun

Shock the Monkey van Coal Chamber & Ozzy Osbourne

Blue Monday van Orgy

Things to meat, people to do, places to kill.
pi_4260120
anouk en k's choice hebben een keer heel slecht i alone van live gecovered, niet echt een te noemen reden, het klonk gewoon voor geen meter
  dinsdag 21 mei 2002 @ 08:38:33 #22
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_4261590
Ook Wyclef Jean kan er wat van. Een beetje 'Yo homies' lopen blaten op Wish You Were Here van Pink Floyd dat vind ik nog de meest walgelijke cover ooit
Where do we come from? Why are we here? Where do we go when we die? What lies beyond, and what lay before? Is anything certain in life?
pi_4261854
Ach, ik vind de covers van Marylin Manson wel aardig, maar ik kan goed begrijpen dat iemand er een hekel aan heeft.
All Saintsa met under the bridge(eerder vermeld) vind ik echt bagger, maarja wat doe je ertegen?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_4262426
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 00:03 schreef ranja het volgende:

[..]

Mad'house = Madonna house?

bijna goed

Madonna / House of God

gewoon het hele repertoire van Madonna op steeds hetzelfde loopje uit de houseclassic DHS - House of God

over braakcovers gesproken, wat vinden we van de cover van Tarkan door een of ander nietszeggend vrouwtje, maar dan nu in het engels, of die cover van de Sugababes die zijn echt supersleeecht

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_4262485
quote:
Op maandag 20 mei 2002 23:39 schreef postinggirl het volgende:
Opgelet, op http://forum.clubcharts.nl meldde cj (ook trouw Fokforum-poster) iets over de (waarschijnlijk) volgende single van....Mad'house.

Hey, hoor ik daar mijn naam?

Maar het klopt. Dat heb ik inderdaad gezegd. Ik heb gehoord dat "Get Into The Groove" hoogstwaarschijnlijk de opvolger van "Holiday" gaat worden. Maar ik denk dat dit ook sterk afhankelijk is van het succes van "Holiday".

Over covers gesproken:
Supreme Dream Team - Alive & Kicking

Sex is like Nokia: Connecting People
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')