Ik heb ff dit topic gestart, omdat ik me ontzettend erger aan al die slechte covers tegenwoordig.
Mad'house, met het nummer "like a prayer", gecovered van Madonna.
Brandy and Ray-J, met het nummer "Another day in Paradise", gecovered van Phil Collins.
En nu is het dus weer Britney, die denkt dat ze zomaar ff oude rock'n'roll nummers kan gaan verkl0ten.
!) Ik vind dit echt een slechte zaak. Bovenstaande nummers zijn gewoon 'perfect'... daar moet je vanaf blijven.
Niet alle covers zijn trouwens slecht volgens mij:
Neem bijvoorbeeld: "Still loving you" van de scorpions. Ik vind dat Sonata Arctica dat nummer erg mooi heeft omgezet in een wat zwaardere versie. Maar het nummer blíjft klinken als "still loving you".
Het lijkt wel alsof 'moderne' artiesten {althans, dat wat je zoal op tv ziet} bijna zelf geen songs meer weten te maken...
?) Ben ik de enige die zich hieraan stoort??
quote:ben het helemaal met je eens
Op maandag 20 mei 2002 20:44 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
Ik ben weer ontzettend geschrokken:
Ik zag zojuist 'Britney Spears' op tv en alsof dat nog niet erg genoeg is, denkt ze nu ook al dat ze 'de rockbitch' is.
>> Ze heeft een nummer van Joan Jett gecovered, namelijk "I love Rock'N'Roll". Sinds wanneer houdt Britney van Rock 'N' Roll? Ze laat het in ieder geval door deze smerige cover niet echt merken.Ik heb ff dit topic gestart, omdat ik me ontzettend erger aan al die slechte covers tegenwoordig.
Mad'house, met het nummer "like a prayer", gecovered van Madonna.
Brandy and Ray-J, met het nummer "Another day in Paradise", gecovered van Phil Collins.
En nu is het dus weer Britney, die denkt dat ze zomaar ff oude rock'n'roll nummers kan gaan verkl0ten.
!) Ik vind dit echt een slechte zaak. Bovenstaande nummers zijn gewoon 'perfect'... daar moet je vanaf blijven.Niet alle covers zijn trouwens slecht volgens mij:
Neem bijvoorbeeld: "Still loving you" van de scorpions. Ik vind dat Sonata Arctica dat nummer erg mooi heeft omgezet in een wat zwaardere versie. Maar het nummer blíjft klinken als "still loving you".Het lijkt wel alsof 'moderne' artiesten {althans, dat wat je zoal op tv ziet} bijna zelf geen songs meer weten te maken...
quote:ik stoor me er niet aan maar het valt me wel op ja...
Op maandag 20 mei 2002 20:44 schreef _m0teh0ker_ het volgende:Het lijkt wel alsof 'moderne' artiesten {althans, dat wat je zoal op tv ziet} bijna zelf geen songs meer weten te maken...
Its so simple
achja...mensen willen snel geld verdienen he?
Kijk een cover, daar heb ik geen probleem mee, maar laat het origineel in z'n waarde. Een voorbeeld van een goede cover vind ik bijvoorbeeld 'Everybody Hurts' van The Corrs (origineel van R.E.M. voor degene die het niet wisten).
quote:Ben ik niet helemaal met je eens, I'll Be Missing You heeft Puffy uitgebracht om Biggie te eren, daarom is het ook een duet met Faith Hill (ex van Biggie). En puffy neemt in ieder geval nog de moeite om de teksten van zijn covers te (laten) veranderen, zodat het toch wel een nieuw nummer wordt. Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat Puffy (P Diddy?) niet echt origineel is met z'n muziek...
Op maandag 20 mei 2002 21:05 schreef F-Snake het volgende:
De meest verschrikkelijke cover vind ik toch wel die van every breath you take, door Puff Daddy of zoEcht walgelijk gewoon. Dat is zo'n prachtig perfect nummer, maar mr. Puff trok er gewoon alle gemeende emotie uit.
quote:ben ik ook wel met je eens
Op maandag 20 mei 2002 21:09 schreef The-1 het volgende:
vind het nog meevallen...die van brintey... er zijn meer waardeloze covers... madhouse, ray j en brandy, marilyn manson (ja hij heeft er pas veel), al die dj's die originele platen verkrachten...hip hop artiesten zoals lil' kim...achja...mensen willen snel geld verdienen he?
er zijn ergere dingen
De titel? Get Into The Groove.
quote:Gaat ze fistfucken on stage?
Op maandag 20 mei 2002 20:44 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
Ik ben weer ontzettend geschrokken:
Ik zag zojuist 'Britney Spears' op tv en alsof dat nog niet erg genoeg is, denkt ze nu ook al dat ze 'de rockbitch' is.
quote:Waarom zou je, ik hoor dat kreng zelden, gewoon een kwestie van je met andere zaken bezig houden
Ben ik de enige die zich hieraan stoort??
quote:Mad'house = Madonna house?
Op maandag 20 mei 2002 23:39 schreef postinggirl het volgende:
Opgelet, op de (waarschijnlijk) volgende single van....Mad'house.De titel? Get Into The Groove.
Verder die zooi van Puff Daddy en aanverwante R&B artiesten.
Die van MadHouse is ook naar, hebben ze niet alleen de tekst gejat, maar de muziek ook nog een keer.
Under the Bridge is om te huilen (van All Saints dan)
Word up van Gun Shock the Monkey van Coal Chamber & Ozzy Osbourne Blue Monday van Orgy
Wel goed:
quote:bijna goed
Op dinsdag 21 mei 2002 00:03 schreef ranja het volgende:[..]
Mad'house = Madonna house?
Madonna / House of God
gewoon het hele repertoire van Madonna op steeds hetzelfde loopje uit de houseclassic DHS - House of God
over braakcovers gesproken, wat vinden we van de cover van Tarkan door een of ander nietszeggend vrouwtje, maar dan nu in het engels, of die cover van de Sugababes die zijn echt supersleeecht
quote:Hey, hoor ik daar mijn naam?
Op maandag 20 mei 2002 23:39 schreef postinggirl het volgende:
Opgelet, op http://forum.clubcharts.nl meldde cj (ook trouw Fokforum-poster) iets over de (waarschijnlijk) volgende single van....Mad'house.De titel? Get Into The Groove.
Maar het klopt. Dat heb ik inderdaad gezegd. Ik heb gehoord dat "Get Into The Groove" hoogstwaarschijnlijk de opvolger van "Holiday" gaat worden. Maar ik denk dat dit ook sterk afhankelijk is van het succes van "Holiday".
Over covers gesproken:
Supreme Dream Team - Alive & Kicking
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |