abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:20:58 #51
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_85287263
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:19 schreef Louis22 het volgende:

[..]

De aanslagen op de twin towers waren ook alleen maar een aanval op de hyperkapitalisten, dat er daarnaast nog 3000 mensen omkwamen, dat was niet hun verantwoordelijkheid, het was hun keuze om daar te zijn.

:')
Dat is heel wat anders. Dat is terrorisme, wat de Amerikanen doen is nation-building. Als de Taliban niet zo liepen te kloten waren we daar al ruim en breed weg geweest.
pi_85287280
Sinds wanneer is het verspreiden van de waarheid strafbaar?
dag
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:22:11 #53
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_85287294
Dat ze dan eerst even hun eigen triestige nation op de schop doen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:23:00 #54
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_85287306
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:22 schreef Louis22 het volgende:
Ah, je bent er zo eentje.
pi_85287320
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:22 schreef Louis22 het volgende:
waarom moet de vs steeds iniatief nemen dan?
pi_85287364
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:10 schreef emma1986 het volgende:

[..]

ze hebben geen dubbele agenda om moslims af te knallen zoals velen denken, dat er burgerslachtoffers vallen is een feit maar niet met opzet
Je snapt me punt niet, het ging mij niet om dat document inhoudelijk maar omhet feit dat ik twijfel of het allemaal wel echt geheim.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_85287381
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:21 schreef Peter het volgende:
Sinds wanneer is het verspreiden van de waarheid strafbaar?
Al honderden, duizenden jaren. De vraag is of de waarheid nog altijd wel zo rechtvaardig is als het een doel opzich wordt in plaats van een middel.
pi_85287413
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:15 schreef emma1986 het volgende:

[..]

als de taliban zo eerlijk is waarom doen ze niet mee aan de verkiezingen.

als het volk ze steunt dan halen ze een meerderheid
De Taliban had best veel steun. Niet omdat ze zo'n goed programma hadden, maar omdat in dat soort landen het alternatief voor een dictatuur doorgaans oorlog is. De Taliban maakte een eind aan de warlords die iedereen maar op granaatscherven trakteerden. De Taliban draafde door en toen kwam de VS burgers doodschieten, dus toen was hun sterke punt dat er tenminste geen oorlogsgeweld was ook weg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:29:28 #59
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_85287471
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:25 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Al honderden, duizenden jaren. De vraag is of de waarheid nog altijd wel zo rechtvaardig is als het een doel opzich wordt in plaats van een middel.
Inderdaad: "Freedom too must be limited in order to be maintained"

Als de waarheid levens eist van je eigen soldaten, dan zorg je er natuurlijk voor dat het geheim blijft.
pi_85287532
Hier een interview met de baas van wikileaks:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_85287589
feit is dat er genoeg op te merken valt over de vs.

maar wat is het alternatief en hadden wij het bter gedaan?

landen waar de vs binnevalt zijn geen landen waar humanisme de boventoon voert
pi_85287721
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:29 schreef BradleyQ het volgende:
Als de waarheid levens eist van je eigen soldaten, dan zorg je er natuurlijk voor dat het geheim blijft.
Dan openbaar je toch gewoon alles wat geen levens in gevaar brengt? Heb je ook geen wikileaks die dat moet doen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:01:58 #63
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85289937
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:33 schreef emma1986 het volgende:
feit is dat er genoeg op te merken valt over de vs.

maar wat is het alternatief en hadden wij het bter gedaan?

landen waar de vs binnevalt zijn geen landen waar humanisme de boventoon voert
Is dit vrouwenlogica or what? :X
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:22:48 #64
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_85292157
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan openbaar je toch gewoon alles wat geen levens in gevaar brengt? Heb je ook geen wikileaks die dat moet doen.
't Pentagon is FOK! niet. :')
pi_85303629
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:01 schreef fs180 het volgende:

[..]

Is dit vrouwenlogica or what? :X
wat snap je niet knaapje?
pi_85304449
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:22 schreef BradleyQ het volgende:

[..]

't Pentagon is FOK! niet. :')
Nee, het Pentagon wil vuile oorlogen voeren op basis van leugens, en het voor doen komen alsof dat een zegen is voor de plaatselijke bevolking. Je mag niet laten zien hoeveel dooie Amerikanen er terug komen, want dat is slecht voor de moraal, je mag niet laten zien dat de VS martelt, want dat lokt agressie uit, en je mag niet laten zien hoeveel burgerslachtoffers er vallen, want dan verkoopt de oorlog minder goed.

Dat is de logica van het Pentagon, en vanuit die logica hebben ze dan ook wat tegen Wikileaks. En daar zoeken ze dan een argument bij.
pi_85304622
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het Pentagon wil vuile oorlogen voeren op basis van leugens, en het voor doen komen alsof dat een zegen is voor de plaatselijke bevolking. Je mag niet laten zien hoeveel dooie Amerikanen er terug komen, want dat is slecht voor de moraal, je mag niet laten zien dat de VS martelt, want dat lokt agressie uit, en je mag niet laten zien hoeveel burgerslachtoffers er vallen, want dan verkoopt de oorlog minder goed.

Dat is de logica van het Pentagon, en vanuit die logica hebben ze dan ook wat tegen Wikileaks. En daar zoeken ze dan een argument bij.
pi_85304711
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

door mensen zoals jij vind ik het altijd jammer dat de amerikanen oa hier 65 jaar geleden hier agressie heeft getoond.

ik kan perfect duits en ben deels duits maar ik zoun genieten als ze mensen zoals jou zouden martelen
pi_85304743
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:43 schreef emma1986 het volgende:

[..]

door mensen zoals jij vind ik het altijd jammer dat de amerikanen oa hier 65 jaar geleden hier agressie heeft getoond.

ik kan perfect duits en ben deels duits maar ik zoun genieten als ze mensen zoals jou zouden martelen
Je bent in ieder geval ook heel dom. Doe maar je uiterste best om dat te kunnen onthouden.

Héél dom.
pi_85304895
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:45 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval ook heel dom. Doe maar je uiterste best om dat te kunnen onthouden.

Héél dom.
leg eens uit dan wat het verschil is tussen bezet nederland en irak/afghanistan/iran
pi_85304903
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:43 schreef emma1986 het volgende:

[..]

Dat deden ze niet, Amerika is erg veranderd in die 65 jaar.

quote:
ik kan perfect duits en ben deels duits
Nu je Nederlands nog.

quote:
maar ik zoun genieten als ze mensen zoals jou zouden martelen
Ongetwijfeld. Een groot deel van de Pentagonfans geniet van het idee van marteling, de ultieme machtsuitoefening. Veel gepest als kind of zo, het is in ieder geval een psychiatrisch probleem. De verantwoordelijken voor martelingen kunnen in hun leger dan ook altijd wel een paar onderkruipers vinden die het martelen met alle plezier voor hun uitvoeren. De beulen zelf doen echt geen zware opoffering voor volk en vaderland, die genieten ervan.
pi_85305003
Joh, laat die kutkloon toch.
pi_85305018
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:55 schreef Monidique het volgende:
Joh, laat die kutkloon toch.
Ga ik doen. :{
pi_85538829
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:09 schreef waht het volgende:

[..]

Hier hebben ze wel een punt. De pijlen moeten voornamelijk worden gericht op de eindverantwoordelijken. Dat zijn voornamelijk politici en hogere officieren. Informanten of andere mensen in het veld krijgen natuurlijk geen vrij spel maar moeten ook niet onnodig in gevaar worden gebracht.
Het blijkt nu dus dat WikiLeaks al het mogelijke heeft gedaan dergelijke potentieel gevaarlijke informatie niet te publiceren -op het publiceren zelf na dan-, dat ze zélfs het Pentagon hebben gevraagd aan te geven wie de informanten waren, welke informatie gevoelig is, en het Pentagon weigerde dat! Het Pentagon heeft dus bewust gevaarlijke informatie laten lekken, zodat... het hun beter uitkwam in de propaganda-oorlog?
pi_85538953
Nja ik weet het niet, ze vroegen het pentagon dus hun informaten op te geven tegenover wikileaks. Moeilijk. Wat ze eventueel wel hadden kunnen doen is zelf de stukken openbaren na een interne censuur, voordat wikileaks ermee kwam, en dan aan WL verzoeken de boel niet zelf online te zetten.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')