Windows (of eigenlijk de Explorer interface) moet alles zo nodig "on the fly" van icoontjes voorzien en de meta-informatie opzoeken - geen idee eigenlijk waarom dat niet handig geïndexeerd is of gecached wordtquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:11 schreef mvdlubbe het volgende:
Mijn ervaring is dat Linux niet trager wordt naarmate een installatie langer draait of meer bestanden bevat. Sowieso is het vreemd dat je systeem trager zou worden van documenten aangezien deze voor het draaien van je systeem helemaal niet worden gebruikt.
Het is wel irritant dat Nautilus eerst alle bestanden in een directory gaat bekijken voordat hij ze weergeeft. Ik heb regelmatig mappen met 1000+ bestanden en dan duurt het echt effe voordat die worden weergegeven...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:11 schreef mvdlubbe het volgende:
Mijn ervaring is dat Linux niet trager wordt naarmate een installatie langer draait of meer bestanden bevat. Sowieso is het vreemd dat je systeem trager zou worden van documenten aangezien deze voor het draaien van je systeem helemaal niet worden gebruikt.
Dat zal je in ieder geval niet gebeuren in linux/ubuntuquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:03 schreef Flurry het volgende:
...
Natuurlijk is het even afwachten hoe 't gaat als ik er meer bestanden op heb staan (Windows was eerst ook snel, maar nu een jaar later duurt het openen van de Verkenner minstens 10 seconden), maar tot nu toe bevalt Ubuntu enorm goed!
Nouuuuuuuuuuuuu waag het niet om cups temp files ergens in / te laten zetten en ze dan niet te laten verwijderen als ze zijn afgedrukt.... Op een gegeven moment wordt het OS echt wel onwerkbaar...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:11 schreef mvdlubbe het volgende:
Helaas nog steeds overdreven technische mumbu jumbo die door nerds in elkaar is gezet zonder zich af te vragen wat het praktisch nut er nou eigenlijk van is. En weer een overdaad aan mogelijkheden en keuzes erbij waardoor Jan met de Pet door de bomen het bos niet meer ziet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Ja, in die filmpjes zie je wat het kan maar dat is allemaal extra.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:08 schreef nietzman het volgende:
[..]
Helaas nog steeds overdreven technische mumbu jumbo die door nerds in elkaar is gezet zonder zich af te vragen wat het praktisch nut er nou eigenlijk van is. En weer een overdaad aan mogelijkheden en keuzes erbij waardoor Jan met de Pet door de bomen het bos niet meer ziet.
Volgens mij is dit allemaal te doen met Compiz settings manager een GUI tool om compiq in te stellen. Daar hoef je geen nerd voor te zijnquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:08 schreef nietzman het volgende:
[..]
Helaas nog steeds overdreven technische mumbu jumbo die door nerds in elkaar is gezet ...
Nee hoor. Met nog 10 Gb vrij in root lukt dat ook al.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:44 schreef mvdlubbe het volgende:
Akkoord. Maar dan heb je het over een / met minder dan 1 mb aan ruimte. Da's een heel ander verhaal. Het ligt dan niet aan de bestanden maar aan het feit dat je disk vol is. Vandaar dat sommige Linux distributies verschillende partities maken. Als de een dan volloopt (/tmp) heb je daar op andere (/var/, /) geen last van en draait alles in principe (beter).
Netwerk eigenschappen kiezen via ico in systeemvak:quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan iemand wat screenshots plaatsen van configuratie schermen? Wifi, netwerk, samba enzo?
Wireless gaat ongeveer zo:quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan iemand wat screenshots plaatsen van configuratie schermen? Wifi, netwerk, samba enzo?
Jan Modaal leest als het goed is de beschrijving van de updates niet, die moet ze gewoon installen. Bij WinXP was het (dacht ik, is ook alweer een paar jaar geleden): KB0072364.exe : een veiligheidsupdate voor blablabla -- het is niet dat ze daar dan wel uit komen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:37 schreef KingOfMars het volgende:
Nou, ik heb pas weer eens Ubuntu geinstalleerd (onder Fusion) en ik moet het toch met nietzman eens zijn. Bij de eerste update (via de update manager of hoe heet dat) was ik het spoor al bijster. Tijdens het updaten komen er allemaal vragen voorbij of ik al-dan-niet iets met GRUB wil doen, sowieso zijn al die updates qua inhoud NIET te snappen voor Jan Modaal...
Echt, ik wil er voor open staan, ik hou dat hele Linux gebeuren al vanaf mijn middelbare schooltijd in de gaten en elke keer zegt men dat het nu echt n00b-en-desktop-proof is maar het gaat gewoon niet gebeuren. Nooit. Het blijft een systeem voor en door nerds, en daar is niks mis mee.
Ja, zoeen rare update zag ik ook.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:37 schreef KingOfMars het volgende:
Nou, ik heb pas weer eens Ubuntu geinstalleerd (onder Fusion) en ik moet het toch met nietzman eens zijn. Bij de eerste update (via de update manager of hoe heet dat) was ik het spoor al bijster. Tijdens het updaten komen er allemaal vragen voorbij of ik al-dan-niet iets met GRUB wil doen, sowieso zijn al die updates qua inhoud NIET te snappen voor Jan Modaal...
Echt, ik wil er voor open staan, ik hou dat hele Linux gebeuren al vanaf mijn middelbare schooltijd in de gaten en elke keer zegt men dat het nu echt n00b-en-desktop-proof is maar het gaat gewoon niet gebeuren. Nooit. Het blijft een systeem voor en door nerds, en daar is niks mis mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |