zoals ik al typte: water wil je niet in je systeem.quote:Op zondag 15 augustus 2010 03:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Boeit weinig. Gewoon water inflikkeren totdat het (eventuele) probleem is opgelost en dan ververs je het voor KVS. Je kunt wel bij blijven vullen met KVS maar als er een lek is dan wordt het een duur grapje en het is nergens voor nodig.
In Australie en Nieuw Zeeland wordt ook veel met gewoon water gereden. Het kan dus blijkbaar prima. En zoveel kalk zit er niet in die paar liter water. Het is niet zoals een toilet spoelbak waar je keer op keer vers water met nieuwe kalk ingooitquote:Op zondag 15 augustus 2010 06:22 schreef Barcaconia het volgende:
Water is gewoon niet slecht voor je koelsysteem. Dat beetje kalk of roestvorming dat ontstaat spoel je in 1x weg met verversen en al blijft het zitten doet het nog geen schade. Je motorblok roest echt niet weg van binnen ofzo, slangen ook niet en je radiateur ook niet. Ga naar zuid-Europa waar het nooit vriest en er is geen hond die KVS koopt. Daar rijdt alles op water...
Olie daarentegen is iets belangrijker. Alhoewel ik liever mijn motor vul met goedkope meukolie en iedere 5000km ververs dan 4x zo dure olie er 20.000km in te laten zitten. Maar dat is een hele andere discussie.
Het is niet overal onder nul in de winter hequote:Op zondag 15 augustus 2010 12:28 schreef Providentia het volgende:
waarom zou je er water in gooien als je voor 5 euro een kannetje koelvloestof hebt.
En ga eens met water in je koelsysteem rijden in de winter
Gedestilleerd water kan wel.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
En toch is water in je koelsysteem geen goed idee, wat water veroorzaakt roest in je koelsysteem, en dat verstopt koelkanalen, radiateur en het verkloot je thermostaat
Het is niet mijn auto, maar ik kon kiezen uit, P, R, N, D, L..quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:53 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Kan wel, daar zijn de 3, 2, 1 en L voor!
Ja, maar het lijkt me dat dat je ook nog een 3 en 2 moet hebben gehad, anders zou je maar een 2 versnellingen automaat hebben gehad...quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:39 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Het is niet mijn auto, maar ik kon kiezen uit, P, R, N, D, L..
Park, Reverse, Neutral, Drive, Low-Gear.. Of moet je hem dan ook bij berg-af in z'n L zetten?
Is niet bizar ?? niet alle auto's hebben de 1,2,3 keuze erbij, misschien ook een indicatie dat je versnellingsbak wel of niet is berekend op trekken van aanhangersquote:Op zondag 15 augustus 2010 14:47 schreef -_Tommy_- het volgende:
Net even gezocht en inderdaad, bizar, maar dan moet je hem inderdaad in L zetten en dan houdt de auto langer versnellingen vast en remt meer op de motor.
Roest is echt niet meer dan een aanslaglaagje en dat verstopt je koelsysteem echt niet, zeker omdat met 1x spoelen het meeste weg is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
En toch is water in je koelsysteem geen goed idee, wat water veroorzaakt roest in je koelsysteem, en dat verstopt koelkanalen, radiateur en het verkloot je thermostaat
Toch wel basiskennis voor automaatrijders IMHO.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:47 schreef -_Tommy_- het volgende:
Net even gezocht en inderdaad, bizar, maar dan moet je hem inderdaad in L zetten en dan houdt de auto langer versnellingen vast en remt meer op de motor.
... op de lange termijn. Als je een probleem bemerkt met je koelsysteem kun je er beter gewoon eerst water ingooien en kijken wat er gebeurt. Sowieso is koelvloeistof ook niet veel meer dan gedestilleerd water met antivries.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
En toch is water in je koelsysteem geen goed idee, wat water veroorzaakt roest in je koelsysteem, en dat verstopt koelkanalen, radiateur en het verkloot je thermostaat
Ik heb het filmpje weggegooid kom ik net achter, maar ik heb vorig jaar de radiateur van de Chevy een hele middag laten doorspoelen om de roest eruit te krijgen, nu zit er een nieuwe inquote:Op zondag 15 augustus 2010 15:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Roest is echt niet meer dan een aanslaglaagje en dat verstopt je koelsysteem echt niet, zeker omdat met 1x spoelen het meeste weg is.
Ik flikker al jaren water in mijn koelsysteem als ik iets gesleuteld heb en nog nooit problemen gehad. Vele anderen met mij...
Dat kookpunt wordt verhoogd door de druk in het systeem.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje weggegooid kom ik net achter, maar ik heb vorig jaar de radiateur van de Chevy een hele middag laten doorspoelen om de roest eruit te krijgen, nu zit er een nieuwe inTevens alle slangen e.d. vervangen, die waren al niet veel meer, maar er zaten op sommige stukken gewoon brokken en plakjes roest in aangekoekt
![]()
Ik ben- en blijf er geen voorstander van, mits uiterste nood bij lekkages onderweg ofzo, maar dan gaat het er ASAP weer uit.
Daarbij is- en blijft het kookpunt van water een stuk lager als van kvs
40jaar geleden al...quote:Op zondag 15 augustus 2010 09:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vijftien jaar geleden leerde je dat soort dingen nog niet met rijles.
afgelopen jaar was het ook veel boven 0quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is niet overal onder nul in de winter he
En nog iets meer door de additieven in het waterquote:Op zondag 15 augustus 2010 18:09 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Dat kookpunt wordt verhoogd door de druk in het systeem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |