Thnx.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:05 schreef DeeBee het volgende:
Te hoge temperatuur van je (koel)water.
Ik heb tijdens mijn rijlessen nooit de lampjes geleerd, hoor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:19 schreef TheFrankey het volgende:
In je profiel staat dat je een man bent. Kom op nou jongen. Dit is toch parate kennis? Je hebt dit verdorie zelfs op je rijlessen gehad.
Daarnaast heeft elke auto een boekje waar dit in staat. Iedereen weet dit toch? Nou ja behalve jij dan
Die gaat branden zodra je onder het NAP rijdt...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:04 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoi,
Ik reed vandaag in de auto van m'n opa, en toen ging dit lampje branden. Jullie kunnen mij vast vertellen wat er aan de hand is?
[ afbeelding ]
Hm, het gaat om een Clio uit '93 dus ik hoop dat het goedkomt dan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:36 schreef L0we het volgende:
Oef, gelijk stoppen als je zo'n lampje ziet. Bij een beetje oude auto is het vaak nog net erop of eronder als dat lampje eenmaal gaat branden.
Ik zou hem even na laten kijken door de garage!
Jah, héél eenvoudig; je hebt nog niet in het boekje van de auto gekekenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:04 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoi,
Ik reed vandaag in de auto van m'n opa, en toen ging dit lampje branden. Jullie kunnen mij vast vertellen wat er aan de hand is?
[ afbeelding ]
koelvloeistof geen water aubquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:23 schreef maffemuts het volgende:
hoeveelheid water checken ?
controleren op lekken
etc etc etc
dan heb je een hele slechte rijschool gehad!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb tijdens mijn rijlessen nooit de lampjes geleerd, hoor.
hoop dat ze dat ooit bij jou ook doenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:43 schreef DroogDok het volgende:
Koelvloeistof bijvullen?
Maar aan de andere kant het is jou auto niet, dus boeiend.
Neen, dat zijn 2 verschillende dingen; koelvloeistof is bij mijn weten een kant en klare premix, en antivries moet je volgens mij altijd in een bepaalde verhouding mengen met waterquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:53 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik zat vorige week in Kroatië (30+ graden) toen de remmen ineens begonnen te roken (door het (te hard) rijden in bergachtig gebied).. Reden om ook eens even alle vloeistoffen te checken van de Volvo uit '95..
Bleek er geen druppel koelvloeistof meer in het tankje te zitten
Hebben even met de ANWB gebeld. We moesten het meteen bijvullen met 1/3 anti-freeze en 2/3 water. Eenmaal bij de garage aangekomen vroeg de monteur of we 'de roze' of 'de blauwe' vloeistof hadden, deze twee mag je blijkbaar absoluut niet mengen.
Omdat we geen idee hadden welke we moesten hebben.. Hebben we het gewoon met (gekookt) water bijgevuld en om de paar honderd km gecheckt. Waarschijnlijk geen lek, want hij bleef op 'max' staan, maar hij gaat nu even naar de garage. De auto was vlak voor de reis nog APK gecheckt..
- Klopt het trouwens dat 'koelvloeistof' de benaming is voor 'water + anti-freeze'..?
Ik heb bij mijn rijschool zelfs een keertje een band moeten verwisselenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:38 schreef T42 het volgende:
[..]
dan heb je een hele slechte rijschool gehad!
weet je zeker ook niet hoe een stoplicht werkt??
ROOD lampje = STOPPEN! (er is een groot probleem! olie, koeling, enz.)
oranje lampje= er is een probleem maar niks ernstig (wel naar de garage of nakijken)
groen lampje = doorrijden.
sommige mogen van mij zoal hun rijbewijs inleverendamn jah dan moet je wel lid zijn van de wegenwacht als je dit niet kunt snappen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik denk dat dat écht een fail is van je instrukteur, ik vind dat er gewoon bijhoren.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:17 schreef Anne het volgende:
Misschien zijn de tijden gewoon veranderd. Want ik heb die lampjes ook niet hoeven leren.
Dit is de basis die je moet kennen bij het afrijden volgens mij..quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:38 schreef T42 het volgende:
ROOD lampje = STOPPEN! (er is een groot probleem! olie, koeling, enz.)
oranje lampje= er is een probleem maar niks ernstig (wel naar de garage of nakijken)
groen lampje = doorrijden.
Dikke fail zelfs. Op het examen kan er naar gevraagd worden, bepaalt de 1e indruk van de examinator op de kandidaat.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat écht een fail is van je instrukteur, ik vind dat er gewoon bijhoren.
Je leert bij zo'n rijschool volgens mij hoe je een voertuig op een veilige mmanier moet besturen, en het negeren of niet goed interpreteren van storingsmeldingen van je auto leiden niet echt tot een veiliger gebruik van je voertuig imho
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |