abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:26:05 #1
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217222
Veel pubers denken nog niet al te goed na en denken dat iemand als Mark Rutte of Geert Wilders goed is voor dit land. Mensen die wat ouder en wijzer zijn gaan vaak inzien dat links toch nog altijd de sociale kant is en meestal verandert hun stem dan ook.
Vanaf welke leeftijd denken jullie dat de intelligentere mens gaat inzien dat je links moet stemmen als je een beetje een sociaal gevoel in je donder hebt?
I'll fuck you up real hard!
pi_85217233
Het echte besef komt vaak zo'n beetje rond het 17e levensjaar. Later is farizeïsme.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_85217237
Geen idee. Ik ben 19 en heb liever links dan rechts (hoewel links alleen ook geen ideaal is).
pi_85217241
Obvious troll :')
pi_85217243
Dit topic bevat exact de reden waarom links de verkiezingen heeft verloren.
pi_85217244
Geen idee...bij mijn eerste keer stemmen zat ik al links. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85217247
Zodra alle mooie beloftes van rechts niet worden waargemaakt in komend kabinet draait het weer om en is de SP ineens weer "cool" onder de populismestemmers.
pi_85217264
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:26 schreef Falconetti het volgende:
Vanaf welke leeftijd denken jullie dat de intelligentere mens gaat inzien dat je links moet stemmen als je een beetje een sociaal gevoel in je donder hebt?
Uiterlijk tijdens hun puberteit.

Maar het probleem is dat intelligente mensen slechts een klein deel van electoraat zijn. Grote groepen kiezers verdiepen zich niet of nauwelijks in politiek (ik laat hun IQ even in het midden), praten als papegaaien na wat ze in de media opvangen en zijn gevoelig voor populisme.

Ik raad je dit topic aan en de documentaire die ik daarin noem:
Documentaire over strategie achter politiek succes
pi_85217272
Hier antwoord ik niet eens op :')

Edit: toch wel :')

[ Bericht 32% gewijzigd door Sportex op 13-08-2010 03:45:56 ]
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:34:18 #10
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217273
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:27 schreef Dubby het volgende:
Het echte besef komt vaak zo'n beetje rond het 17e levensjaar. Later is farizeïsme.
Dat zou best eens kunnen. Ik bedoel, het is algemeen bekend dat de wat minder intelligente mens eerder rechts zal stemmen dan de intelligente mens. Ik denk dat die intelligentie en dat inzicht begint vanaf het 17e of 18e jaar inderdaad.
pi_85217281
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:34 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Dat zou best eens kunnen. Ik bedoel, het is algemeen bekend dat de wat minder intelligente mens eerder rechts zal stemmen dan de intelligente mens. Ik denk dat die intelligentie en dat inzicht begint vanaf het 17e of 18e jaar inderdaad.
Oh?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:36:22 #12
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217285
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Maar het probleem is dat intelligente mensen slechts een klein deel van electoraat zijn. Grote groepen kiezers verdiepen zich niet of nauwelijks in politiek (ik laat hun IQ even in het midden), praten als papegaaien na wat ze in de media opvangen en zijn gevoelig voor populisme.

De meerderheid is helaas niet al te slim en daarom heeft rechts altijd een behoorlijke macht in dit land. De opkomst van Wilders laat dat ook erg goed zien. Toch wel jammer dat de wat intelligentere mens zo zeer afhankelijk is van de minder bedeelden onder ons. En dat bedoel ik niet lullig, maar het is helaas wel zo.
pi_85217295
Dat is geen kwestie van leeftijd, maar van intelligentie. Mensen die rechts stemmen zijn doorgaans debiel; mensen die links stemmen... niet.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:38:24 #14
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217297
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:35 schreef Sportex het volgende:

[..]

Oh?
Echt? Wist je dat nog niet? Dat hebben al zo enorm veel onderzoeken aangetoond. Als je alleen al in programma's over verkiezingen kijkt wat voor soort mensen rechts stemmen (bv PVV) dat weer je genoeg. Dat zijn echt de tokkies van de samenleving. En serieus onderzoek heeft ook aangetoond dat de PVV in verhouding meer laag opgeleide stemmers heeft dan welke andere partij dan ook.
pi_85217299
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:34 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Volksbuurters die zich laten ompraten door een geblondeerde demagoog met een certificaat. _O_
pi_85217314
Wat ik zie is dat oudere mensen juist rechtser worden en dat dit niets te maken heeft met hoge opleiding maar met verbittering en conservatisme waarvan ze zelf nog altijd zeggen er tegen te zijn. Ouwe hippies. Men gaat voor veiligheid, denk ik. Wat er opgebouwd is uit eigen handen mag niet afgenomen worden. Zoiets zal het wel zijn heb ik het idee.

Tvp trouwens voor de link van Boldface. Morgen bij de koffie.
pi_85217323
de mensheid kan alleen in eenheid de evolutiesprong maken, in die verdeelde toestand van nu is het kwetsbaar waardoor het machten tegen individuen is
pi_85217329
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Interessant. Bedankt!
Zeker nu met de gebeurtenissen in Suriname met Bouterse.
pi_85217336
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:38 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Echt? Wist je dat nog niet? Dat hebben al zo enorm veel onderzoeken aangetoond. Als je alleen al in programma's over verkiezingen kijkt wat voor soort mensen rechts stemmen (bv PVV) dat weer je genoeg. Dat zijn echt de tokkies van de samenleving. En serieus onderzoek heeft ook aangetoond dat de PVV in verhouding meer laag opgeleide stemmers heeft dan welke andere partij dan ook.
Ja, oke, ik las het verkeerd en daar kan je gelijk in hebben. Maar als je zegt dat je louter links stemt als je intelligent bent slaat natuurlijk nergens op.
pi_85217371
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:38 schreef Falconetti het volgende:
Ben ik niet met je eens. Veel mensen die nu PVV stemmen, zijn proteststemmers die de vorige keer nog SP stemden. Het toverwoord hier is populisme. Zeggen wat 'het volk' graag wil horen. Het volk wil graag horen dat alle problemen aan moslims liggen, in plaats van te horen dat onze hypotheekschuld explosief stijgt en dat ingrepen nodig zijn.

Uit mijn andere topic, maar goed om nog eens te lezen: een column van een hoogleraar psychologie in de Volkskrant: http://extra.volkskrant.n(...)sychologisch_vernuft
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 03:56:26 #21
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217396
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:51 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Veel mensen die nu PVV stemmen, zijn proteststemmers die de vorige keer nog SP stemden. Het toverwoord hier is populisme. Zeggen wat 'het volk' graag wil horen. Het volk wil graag horen dat alle problemen aan moslims liggen, in plaats van te horen dat onze hypotheekschuld explosief stijgt en dat ingrepen nodig zijn.
Klopt. Maar het zal toch duidelijk zijn dat vooral de minder intelligente mens daar vatbaar voor is. Ik bedoel, mensen die echt intelligent zijn trappen natuurlijk niet in de kreten van een idioot die roept wat mensen met een lager IQ willen horen. Godzijdank trouwens, want anders was de PVV nog veel groter geweest. Dat is namelijk een partij die komt met de meest 'simpele' oplossing, die echter grondwettelijk vanzelfsprekend niet mag.
pi_85217438
Minder intelligente mensen zijn vatbaarder voor populisme, ja. Maar populisme kan van links en van rechts komen. Op dit moment scoort rechts populisme beter. Waarbij trouwens moet worden aangetekend dat de SP inhoudelijk veel meer heeft te melden dan de PVV.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 04:08:15 #23
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85217455
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 04:04 schreef Boldface het volgende:
Minder intelligente mensen zijn vatbaarder voor populisme, ja. Maar populisme kan van links en van rechts komen. Op dit moment scoort rechts populisme beter. Waarbij trouwens moet worden aangetekend dat de SP inhoudelijk veel meer heeft te melden dan de PVV.
De SP denk gewoon echt sociaal en daar is natuurlijk niets mis mee. De armen moeten beschermd worden. Er mogen dan mensen zijn die het sociale stelsel misbruiken, maar als je het afbreekt heb je daar ook de vele honderduizenden mee die daar niets aan kunnen doen. Rechts schijnt te denken dat je schijt aan die mensen moet hebben. Links denkt dat je op de eerste plaats de mensen moet helpen die ongewild enorm arm zijn en daarna de misbruikers keihard moet aanpakken.
pi_85217793
"Wie jong is en rechts stemt heeft geen gevoel"
"Wie oud is en links stemt heeft geen geld"

Maar afijn.... Wanneer realiseert die "slimme" linkser zich nou eens dat de PVV helemaal niet rechts is? De denkbeelden van de PVV zijn linkser dan die van de PvdA. Hij is echter ook zo conservatief als de neten... De hele stelling over intelligentie en rechts stemmen is dan ook stieren uitwerpselen.
pi_85217880
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 04:55 schreef Kumerian het volgende:
"Wie jong is en rechts stemt heeft geen gevoel"
"Wie oud is en links stemt heeft geen geld"

Maar afijn.... Wanneer realiseert die "slimme" linkser zich nou eens dat de PVV helemaal niet rechts is? De denkbeelden van de PVV zijn linkser dan die van de PvdA. Hij is echter ook zo conservatief als de neten... De hele stelling over intelligentie en rechts stemmen is dan ook stieren uitwerpselen.
En het heeft toevallig niets met angst te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')