abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:51:01 #151
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_85276034
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 11:50 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Juist niet, steeds meer landen neigen juist naar gedogen of zelfs legalisatie, en zo hoort 't natuurlijk ook.
CDA en PVV zijn tegenstanders van het gedoogbeleid, en in de VVD hebben de Fred Teevens het voor het zeggen. Denk dat je minimaal kan verwachten dat er (nog) meer shops gesloten worden en er een lidmaatschapssysteem wordt ingevoerd.
pi_85276098
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:48 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Ik denk dat dat best meevalt, en eerlijk gezegd denk ik dat we er de komende jaren ook naar toe gaan. Er is steeds meer bewijs dat chronisch cannabis gebruik schadelijk is.
Is er nou bewijs of niet?

quote:
De overheid kan er niet meer omheen.
Jawel hoor: "pas op, kan gevaarlijk zijn", en dan verder niet proberen je eigen overtuigingen op te dringen aan anderen.

Het zijn overigens ook opvallend vaak christenen die heel stellig zijn over de schadelijkheid.

quote:
Kom op, het is toch eigenlijk logisch... Jezelf bij dagelijks gebruik in een roes brengen, blokkeert de adaptatie van je brein op de prikkels van je omgeving. Het beinvloedt je persoonlijkheidsontwikkeling.
Ik heb het niet over een jointje af en toe, maar dagelijks gebruik.
Dan moet jij niet dagelijks gebruiken. Het is geen argument voor een rol van de overheid in deze.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85276158
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:51 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

CDA en PVV zijn tegenstanders van het gedoogbeleid, en in de VVD hebben de Fred Teevens het voor het zeggen. Denk dat je minimaal kan verwachten dat er (nog) meer shops gesloten worden en er een lidmaatschapssysteem wordt ingevoerd.
Tsja, in landen als Amerika, Mexico, Canada, Zwitserland, en Tsjechië, om er een paar te noemen, gaat het juist steeds meer richting legalisatie. (voor zover het niet al is gelegaliseerd)

Ben ervan overtuigd dat ik nog mee ga maken dat Cannabis wereldwijd legaal wordt. :Y
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:57:36 #154
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85276274
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 11:50 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Juist niet, steeds meer landen neigen juist naar gedogen of zelfs legalisatie, en zo hoort 't natuurlijk ook.
..behalve nederland
pi_85276389
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:57 schreef fs180 het volgende:

[..]

..behalve nederland
Tsja, ik kan er ook niks aan doen dat onze ''leiders'' nog in de jaren '50 leven. ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:35:58 #156
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_85277481
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat er wel degelijk een correlatie is in de toename van psychoses en het gebruik van softdrugs. :{

Noem me ouderwets, maar wat mij betreft verbieden ze die zooi. :{

:{²
Als ze aan het verbieden moeten slaan kunnen ze beter met alcohol beginnen. Maar beter is om gewoon goede voorlichting te geven, een minimumleeftijd in te stellen waarop mensen zelf goede keuzes kunnen maken en voor de rest mensen zelf laten beslissen wat ze met hun eigen lichaam doen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_85283385
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is er nou bewijs of niet?
[..]

Jawel hoor: "pas op, kan gevaarlijk zijn", en dan verder niet proberen je eigen overtuigingen op te dringen aan anderen.

Het zijn overigens ook opvallend vaak christenen die heel stellig zijn over de schadelijkheid.
[..]

Dan moet jij niet dagelijks gebruiken. Het is geen argument voor een rol van de overheid in deze.
Er is bewijs. Zie het parool van vandaag voor een uitgebreid artikel hierover.

Je eigen overtuiging opdringen van de overheid heb ik ook moeite mee, maar het rookverbod is er ook gekomen.
pi_85283627
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:41 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Het is maar wat je bewijs noemt. Ik vind het prima hoor, dat er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan naar het verband tussen psychoses en blowen. Alleen gaan drugsbestrijders daarmee aan de haal, en gaan ze met een persoonlijk drama van een roeier aan de haal. En dat wordt hier dan gecombineerd alsof het feiten betreft, die dan ook nog eens in dat verband staan, terwijl daar op geen enkele manier van gebleken is. Deze boodschap moet er even ingeramd worden. Net als bij de paddo's.

quote:
Je eigen overtuiging opdringen van de overheid heb ik ook moeite mee, maar het rookverbod is er ook gekomen.
En dat was ook geen succes. Het enige volksgezondheidseffect is dat meer mensen een koutje vatten, meer mensen hun nachtrust verpest zien, en minder mensen de kroeg in gaan.
pi_85284033
Hartverwarmend om te zien hoeveel mensen begaan zijn met zijn lot.

+

Roeien. :')
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:22:20 #160
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85284201
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:41 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

DAT?!?! noem jij bewijs? Een telegraaf stuk vol aannemens en ontbrekende wetenschappelijke argumentatie, sorry, dat is voor mij echt geen succes..
pi_85284359
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:22 schreef fs180 het volgende:

[..]

DAT?!?! noem jij bewijs? Een telegraaf stuk vol aannemens en ontbrekende wetenschappelijke argumentatie, sorry, dat is voor mij echt geen succes..
Cannabis lijkt wel een kleine rol te kunnen spelen bij het ontwikkelen van psychoses:

quote:
S06-01 Exploring the causal relationship between cannabis and schizophrenia: what is the role of genes and environment?

Frequent use of cannabis has been associated with poor outcome in patients with psychosis or schizophrenia, and research has become more and more interested in the question whether cannabis may actually cause psychosis or schizophrenia. Since only a minority of cannabis users eventually develops psychosis or schizophrenia, cannabis is suggested to be a component cause, potentially interacting with environmental as well as genetic factors. However, little is known about this putative interaction. Recent research in our group has therefore focused on differential sensitivity to cannabis and its psychosis-inducing effects. Experimental and observational work for instance showed that a functional polymorphism within the COMT gene moderates the acute effects of cannabis on psychosis outcome. In this presentation new evidence from epidemiological work is presented, showing gene-environment interactions within the cannabis-psychosis association. These results point to a moderating role for both age of onset of cannabis use and childhood trauma. Also a certain haplotype within the COMT gene was found to increase the risk of developing schizophrenia after adolescent cannabis use. Complex gene-environment interactions as well as interactions between cannabis and other environmental risk factors seem to underlie the cannabis-psychosis relationship. Possible biological mechanisms such as sensitization processes that may underlie these interactions will be discussed.
Aan de andere kant is het wel zo dat op basis van de huidige data geen hele stevige uitspraken gedaan kunnen worden:

quote:
Assessing evidence for a causal link between cannabis and psychosis: A review of cohort studies

Over the past five years, the release of cohort studies assessing the link between cannabis and psychosis has increased attention on this relationship. Existing reviews generally conclude that these cohort studies show cannabis has a causal relationship to psychosis, or at least that one cannot be excluded. Few studies have evaluated the relative strengths and limitations of these methodologically heterogeneous cohort studies, and how their relative merits and weaknesses might influence the way the link between cannabis use and psychosis is interpreted. This paper reviews the methodological strengths and limitations of major cohort studies which have looked at the link between cannabis and psychosis, and considers research findings against criteria for causal inference.

Cohort studies that assessed the link between cannabis and psychosis were identified through literature searches using relevant search terms and MEDline, PsycINFO and EMBASE. Reference lists of reviews and key studies were hand searched. Only prospective studies of general population cohorts were included. Findings were synthesised narratively.

A total of 10 key studies from seven general population cohorts were identified by the search. Limitations were evident in the measurement of psychosis, consideration of the short-term effects of cannabis intoxication, control of potential confounders and the measurement of drug use during the follow-up period. Pre-existing vulnerability to psychosis emerged as an important factor that influences the link between cannabis use and psychosis.

Whilst the criteria for causal association between cannabis and psychosis are supported by the studies reviewed, the contentious issue of whether cannabis use can cause serious psychotic disorders that would not otherwise have occurred cannot be answered from the existing data. Further methodologically robust cohort research is proposed and the implications of how evidence informs policy in the case of uncertainty is discussed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:45:18 #162
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85284747
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Cannabis lijkt wel een kleine rol te kunnen spelen bij het ontwikkelen van psychoses:
[..]

Aan de andere kant is het wel zo dat op basis van de huidige data geen hele stevige uitspraken gedaan kunnen worden:
[..]

Die indruk wordt althans gewerkt, bewijzen voor een causaal verband ontbreken nog altijd, en dan bedoel ik harde bewijzen. We kunnen niets meer concreets zeggen dan dat er een verband is tussen pychoses en veelvoudig drugsmisbruik; hoe dat verband zich precies houdt is niet bekend. Zelfs een meer concrete vraag als schadelijkheid aan de longen is geen hard bewijs van, zelf op dat vlak spreken werken elkaar tegen. Het is aannemelijk dat het schadelijk is en de kans op pychoses kan vergroten maar niemand kan dit echt bewijzen. Dat pure thc een gevaarlijke uitwerking kan hebben is wel onderzocht en vooral hartklachten waren naar boven, maar over de normale concentraties is te weinig te zeggen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:12:41 #163
111528 Viajero
Who dares wins
pi_85287049
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat er wel degelijk een correlatie is in de toename van psychoses en het gebruik van softdrugs. :{

Noem me ouderwets, maar wat mij betreft verbieden ze die zooi. :{

:{²
Elke drugsdealer in de wereld is het met je eens.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:15:52 #164
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85287142
eeuwe oude culturen hebben dingen gemaakt van goud die wij nu niet meer kunnen namaken. ze stonden bekend als dagelijkse blowers en hebben erg veel voor de wetenschap over teelt en gecultiveerde teelt betekend.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_85287814
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Elke drugsdealer in de wereld is het met je eens.
Niet allemaal hoor. De beursgenoteerden onder de drugsdealers hebben veel liever dat je verslaafd raakt aan hun slaap en kalmeringsmiddelen dan dat je een jointje rookt. Ook hebben ze liever dat mensen met glaucoom ernstige bijwerkingen krijgen van hun synthetische middeltjes terwijl ze toch blind worden dan dat die mensen een plantje in de fik steken.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:44:53 #166
111528 Viajero
Who dares wins
pi_85287901
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet allemaal hoor. De beursgenoteerden onder de drugsdealers hebben veel liever dat je verslaafd raakt aan hun slaap en kalmeringsmiddelen dan dat je een jointje rookt. Ook hebben ze liever dat mensen met glaucoom ernstige bijwerkingen krijgen van hun synthetische middeltjes terwijl ze toch blind worden dan dat die mensen een plantje in de fik steken.
^O^

Klopt, ik bedoelde illegale drugsdealers.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:04:53 #167
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85290011
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Medici tegenwoordig:

Ah, ik zie het al; jij bent ziek. Neem elke dag twee van deze en wordt beter :Y

Oh, u bent nu verslaafd aan de pillentjes? Wacht, ik zal even een herhalingsrecept schrijven voor een hogere dosis, dan werkt alles weer zoals het hoort ^O^

:r
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:07:37 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85290080
stelletje jankerts. gewoon alles legaliseren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:18:53 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_85290363
In het Parool van vandaag staat een interessant artikel over het verband tussen het roken van joints en psychoses. Schijnt dat de kans op een psychose de laatste tijd nog groter is nu de werkzame stof sterker is geworden. in het AMC is er al jaren een aparte afdeling die jongeren met een psychose veroorzaakt voor drugsgebruik/blowen behandelt. In die kliniek is ook het verband tussen blowen en het ontwikkelen van een psychose wetenschappelijk aangetoond. Ongeveer 1,5% van de mensen die blowt krijgt ermee te maken. Dat klinkt weinig totdat je dat in absolute aantallen ziet. Je kunt nog jaren last hebben van 1 joint die verkeerd is gevallen. Het probleem is dat je niet weet of jij een van die mensen is die eventueel vatbaar is voor een psychose. En zelfs dan, als je het nooit triggert hoef je nooit problemen te krijgen. Waarom de goden verzoeken door te gaan blowen?

Blowen heeft echt zeer ten onrechte een onschuldig imago. Mensen zouden echt beter op de gevaren moeten worden gewezen, vind ik.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:56:52 #170
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85291387
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:18 schreef Aventura het volgende:
In het Parool van vandaag staat een interessant artikel over het verband tussen het roken van joints en psychoses. Schijnt dat de kans op een psychose de laatste tijd nog groter is nu de werkzame stof sterker is geworden. in het AMC is er al jaren een aparte afdeling die jongeren met een psychose veroorzaakt voor drugsgebruik/blowen behandelt. In die kliniek is ook het verband tussen blowen en het ontwikkelen van een psychose wetenschappelijk aangetoond. Ongeveer 1,5% van de mensen die blowt krijgt ermee te maken. Dat klinkt weinig totdat je dat in absolute aantallen ziet. Je kunt nog jaren last hebben van 1 joint die verkeerd is gevallen. Het probleem is dat je niet weet of jij een van die mensen is die eventueel vatbaar is voor een psychose. En zelfs dan, als je het nooit triggert hoef je nooit problemen te krijgen. Waarom de goden verzoeken door te gaan blowen?

Blowen heeft echt zeer ten onrechte een onschuldig imago. Mensen zouden echt beter op de gevaren moeten worden gewezen, vind ik.
Jij hebt wel veel persoonlijke ervaringen ermee zo te horen?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:17:49 #171
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_85291994
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:18 schreef Aventura het volgende:

Waarom hoor ik nou nooit mensen de gevaren van alcohol zo onderbouwen. Heel mooi betoog, alleen vind ik altijd zo jammer als er een substantie is die volledig legaal is, een gigantische hoeveelheid meer gebruikers heeft, sociaal geaccepteerd is maar veel grotere gevaren voor de gezondheid met zich meebrengt (waaronder OOK psychoses).
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:26:22 #172
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85292291
Omdat mensen liever iemand naspraten natuurlijk, zelf denken is ennng :'(
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:27:38 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_85292347
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

Jij hebt wel veel persoonlijke ervaringen ermee zo te horen?
Dat klopt. 2 in mijn directe omgeving.

Echt, als ik ooit kinderen heb, zal ik er alles aan doen om ze ervan te weerhouden.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:31:51 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_85292493
Wie praat ik na? Ik ben me al heel lang bewust van het feit dat blowen niet zo onschuldig is als het lijkt.
Daarom ben ik er zo fel op.

Alcohol is wat dat betreft nu niet aan de orde. Het gaat nu toch over het roken van joints en de risico's?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:32:26 #175
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_85292515
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:27 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat klopt. 2 in mijn directe omgeving.

Echt, als ik ooit kinderen heb, zal ik er alles aan doen om ze ervan te weerhouden.
Je kan ze denk ik beter leren om er verstandig mee om te gaan. Fanatiek tegengaan heeft alleen maar averechtse effecten (daar heb ik dan weer ervaringen mee :P )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')