abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:45:23 #26
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85344315
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:35 schreef wspa_ het volgende:
Handig topic! Ik ben zelf ook van plan om een reisje te maken. Dit heb ik ongeveer in gedachten;

Bangkok > Phuket > Kuala Lumpur > Singapore > Ho Chi Min City > Nha Trang > Hanoi (Top Gear route :P) > Guangzhou > Hong Kong/Macau > Shanghai > Japan/Zuid-Korea :)
Erg gave route! Die zit ik ook te overwegen (andere optie is na Singapore naar Filipijnen en Indonesië).
pi_85481831
jaa heel gaaf, meeste plekken ben ik geweest, de andere plekken kom,en volgend jaar zomer!
if you'r gonna lie...lie for a friend
if you'r goona cheat...cheat death
if you'r gonna steal...steal a heart
if you're gonna drink...drink with me
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:58:39 #28
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85599021
Bij Delta Lloyd kun je een jaar weg. En mocht je langer wegblijven (kans lijkt me voor de meesten klein): hoe willen ze bewijzen dat je tussendoor niet terug naar Nederland bent geweest?
pi_85601495
Als bewijs vragen ze om je vliegticket te laten zien.
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:23:52 #30
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85602116
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:06 schreef ronald62 het volgende:
Als bewijs vragen ze om je vliegticket te laten zien.
Ok, maar jij zit volgens mij een paar sites van jezelf te promoten hier...
pi_85620684
Het verschild per persoon hoelang je eg kunt zijn. Echter langer van 180 dagen (een half jaar dus ;) ) vind al vrij lang. Als je lang gaat reizen kun je het reizen anders gaan ervaren. Je ondergaat de reis meer dan dat je hem beleeft. Ik had dit gevoel soms en vond het uiterst zonde. Ik ben sinds 3 weken terug van mijn reis, maar kreeg na 4 maanden toch een vage heimwee :@ Ik zelf vind 6 maanden wel te doen, maar ben ook reizigers tegen gekomen die het na 4,8 of 11maanden echt gehad hadden of het zoveelste land anders beleefden dan iemand die er voor 2 weken heen ging.

Doorlopende reisverzekeringen dekken vaak 180 dagen voor 40 euro/jaar (wereld dekking)

Ik heb samengereisd met mijn vriendin. (En het is nog aan O-) ) Maar zelfs in goede relatie's ga je na 4 maanden meer ruzie maken :') Als je alleen reist kom je meer mensen tegen!

Je moet weten dat visa vaak binnen een x aantal maanden gebruikt moeten worden. Je moet dan bijv. binnen twee maanden china betreden anders is je visum niets meer waard. Daardoor kun je niet alle visa op voorhand regelen. Je moet dan een visum bij n ambassade halen of een land bezoeken waar je m on arrivel krijgt.
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:55:25 #32
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_85641007
Reisverzekering afsluiten, tas inpakken en gaan. Heeft mij 14maanden weggehouwe, super tijd gehad.
Tegen het einde maand 13 begon ik toch het gevoel te krijgen dat ik er doorheen zat. Maar toen een gewelidige maand 14 gehad waardoor ik nog wel een jaar(en) in die omstandigheden zou door kunnen gaan.. Maar helaas al me geld verbrast... En nu al bijna 3 maanden sinds ik terug ben, last van het terugzijn syndroom :P
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_85641428
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:55 schreef DAMH het volgende:
Reisverzekering afsluiten, tas inpakken en gaan. Heeft mij 14maanden weggehouwe, super tijd gehad.
Tegen het einde maand 13 begon ik toch het gevoel te krijgen dat ik er doorheen zat. Maar toen een gewelidige maand 14 gehad waardoor ik nog wel een jaar(en) in die omstandigheden zou door kunnen gaan.. Maar helaas al me geld verbrast... En nu al bijna 3 maanden sinds ik terug ben, last van het terugzijn syndroom :P
Waar ben je allemaal geweest?
Als ik vragen mag, hoeveel geld heb je in die 14 maanden verbrast? :P
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:14:12 #34
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85641549
Ik ben 11 maanden weggeweest en had het na 8 maanden eigenlijk wel gezien. Toen m'n laatste plannen gemaakt en het ticket terug geboekt. En natuurlijk was de laatste maand weer top! Zodra je weet dat het 100% zeker afgelopen is, wordt het weer bijna zoals aan het begin.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:18:21 #35
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_85641650
1. Ohra heeft supergoedkope reisverzekeringen. Daarmee mag je maximaal 1 jaar aansluiitend op reis.
2. Hoe eerder je een ticket koopt, hoe goedkoper deze vaak is.
3. Ik ga met een vriend samen, in November, maar alleen lijkt me ook super :) net wat je zelf wilt.
4. Gaan wij ook doen, schrijf je in en laat je valideren. Het ziet er cool uit iig :)
5. zo ver mogelijk, ivm geld sparen en werk enzo. Qua reis plannen wij zo min mogelijk, expres.
6. jazeker! zie www.visumdienst.nl

:)
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:30:52 #36
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_85642033
misschien kan een modje hier een [centraal] topic van maken? wel interessant :)
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  Moderator dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:07:27 #37
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_85648329
Natuurlijk kunnen we dat. Deel 1 in de reeks Wereldreis, waar aan te denken? is een feit.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:54:09 #38
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_85650385
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:10 schreef Farenji het volgende:

[..]

Waar ben je allemaal geweest?
Als ik vragen mag, hoeveel geld heb je in die 14 maanden verbrast? :P
Mexico, Cuba, heel midden amerika behalve Honduras, waar ik eigenlijk me duikbrevet wilde halen, maar net een week voordat ik er heenging brak die coupe met de president uit.
Colombia, Venezuela, Brazilie, Argentina.

En toen een maat die ik tijdens het reizen had ontmoet wezen opzoeken in vancouver, en vanuit daar met weer een andere maat (uit detroit) een roadtrip via Seattle richting San Fransico gedaan en terug.

Hoeveel geld had ik gespaard, ik denk dat ik rond de 22 a 23 duizend zat. Nou kan je natuurlijk voor veel minder 14 maanden wegzijn, maar het geld boeide me eigenlijk geen ruk tot het op begon te raken natuurlijk :P ... Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat ik in tegenstelling tot veel andere backpackers 3,5maand in Brazilie heb gezeten en ook nog eens gedurende zomerseizoen en tijdens carnaval. Zulke dingen raken je budget zwaar, maar voor mij elke cent waar geweest.

Entsja Peru niet gedaan omdat ik geen zin meer had om vanaf argentinie weer omhoog te reizen,,, aan de ene kant wel zonde, maartja wellicht de volgende keer..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:51:27 #39
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_85926800
Hier ook een aanstaande wereldreiziger die alleen nog even een scriptie moet schrijven :')
Vertrektijd: feb-apr volgend jaar
Route: Turkije, Iran, Stan landen, China en vanaf daar weet ik het nog niet. :)
Hoe: by any means, behalve dus vliegen
Tijd: tot het geld op is --> tussen 8-12 maanden
  zaterdag 4 september 2010 @ 10:39:56 #41
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_86054292
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:02 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
3- Samen reizen of alleen? Wat zouden jullie doen?
Nadeel van alleen is dat je sommige momenten nog wel eens samen wil terug beleven. Of dat je ergens iets staat te bewondeen en iemand naast je mist om je elleboog in te porren en te zeggen : kék dan... mooi heh.
Dit vond ik een belangrijk punt. Ben twee keer met vriendinnetje lang op reis geweest (drie maanden steeds) en het is heerlijk om de hoogtepunten met iemand te kunnen delen die je na je reis ook nog vaak ziet.

Verder zou ik tegen TS willen zeggen, denk nog eens na over Zuid-Amerika. Ik had er ook nooit zo heel veel mee, maar ben er net drie maanden geweest en het was fan-tas-tisch!!
pi_86100061
Voor je teveel vragen gaat stellen:
http://www.backpack.nu/

Vanalles over visa en de huidige toestand binnen landen (reisadvies van het ministerie)
http://www.minbuza.nl/

Nog enkele verzamelsite's
http://www.travelmarker.nl/
http://www.wereldreis.nl/

couchsurfing
http://www.couchsurfing.org/

Een website over plaatsenlijke ziekten (Gebruikte ik, omdat ik meer anti malariepillen wilde hebben)
http://www.fitfortravel.scot.nhs.uk/home.aspx

Enkele site's die ik als voorberijding chekte. :Y
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')