De rol Frits wàs goed, net als zijn vertolker Casper van Bohemen. Alleen moet ik toch wel zeggen dat ik op internet (eerst op wikipedia), maar ook in reacties van youtube filmpjes en soms zelfs hier dingen lees van mensen die Frits duidelijk alleen kennen uit verhalen of een enkel filmpje hebben gezien. Denk als woorden 'oppermachtig', 'godfather', 'Ludo Sanders zou geen kans hebben gehad als Frits nog geleefd had', 'de machtigste man van Meerdijk'.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:22 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Vergeet de Frits Theme nietDe ontvoering van Deepak bijvoorbeeld. Prachtige scene!
![]()
Dat klopt. Ja ik heb zulke reacties ook gelezen. Maar ik zelf vind Frits een beter badguy dan Ludo. Maar dat heeft ook redenen. Want zoals jij volgens mij ook al een keer zei. Frits, Martine, Herman, Onno hadden niemand om rekening mee te houden. Ludo Sanders wel bijv. Nina & Janine. Frits mag misschien niet de machtigste zijn maar het was wel een leuke personage. Ik zelf vind hem het beste personage van GTST samen met Martine en Hermanquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
De rol Frits wàs goed, net als zijn vertolker Casper van Bohemen. Alleen moet ik toch wel zeggen dat ik op internet (eerst op wikipedia), maar ook in reacties van youtube filmpjes en soms zelfs hier dingen lees van mensen die Frits duidelijk alleen kennen uit verhalen of een enkel filmpje hebben gezien. Denk als woorden 'oppermachtig', 'godfather', 'Ludo Sanders zou geen kans hebben gehad als Frits nog geleefd had', 'de machtigste man van Meerdijk'.
Zo was Frits dus helemaal niet, dit lijken wel reacties van mensen die Ludo Sanders kennen en dit projecteren op Frits van Houten. Ten tijde van Frits waren er verschillende bedrijven waar hij gewoon niet tegenop kon, zoals AA&F, maar ook het Huygens-Concern waar Martine lange tijd de scepter zwaaide was daardoor een mogendheid waarmee hij rekening moest houden. Ditzelfde gold voor het misdaad-kartel van Onno P. Wassenaar, duidelijk een slechterik van een veel hogere orde dan zowel Frits en Martine. En natuurlijk Herman Hogendoorn, die zijn zoon bij hem weghield.
Frits was wel slecht en kon wel intmideren, maar voor bepaalde personen had ie een bepaald ontzag, zoals Robert en Jef en tegen sommige personen kon ook hij gewoon niet op. Zijn zaak was ook gewoon op zichzelf staand, hij troefde concurrenten af, saboteerde deals, probeerde zichzelf ten koste van andere te verrijken, maar hij wilde nooit andere bedrijven opkopen, inpikken of inlijven. Dus hij was een mogenheid in Meerdijk om rekening mee te houden en voor op te passen, maar hij was niet oppermachtig en hij moest zelf ook regelmatig op zijn tellen passen.
Is dat niet die dikke man die boos werd in de Koning op Linda Dekker? en haar aanviel ?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:54 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik heb laatst seizoen 3 in boekvorm gelezen. Het is niet uitgebreid, maar het geeft je wel inzage in de verhaallijnen. De giflozingen, Frits en Martine die Jef belazeren, Alice de Boer (NATUURLIJK), Paula en Colette Maas, de Karma-sekte, de intrede van rechercheur Bronkhorst, Laura die doordraait, Helen die ontdekt dat Peter haar zoon is, Martine die er alles aan doet om Peter dwars te zitten, Rebecca Duvalier, de louche Fransen die Linda achterna reizen... het is allemaal top!
Nu las ik op de GTSTCourant dat ik die roman ook maar beter niet kan kopen, het verhaal kan mij gewoon niet bekoren.
Dit bedoel ik dus, hij kreeg helemaal niet steeds meer macht, in seizoen 5 moest zijn bedrijf zelfs inkrimpen omdat zijn vader erop aaste enkele maanden voor zijn overlijden. Sorry dat ik het zeg, maar jij kent hem inderdaad van youtube-fimpjes, maar dit soort filmpjes laten altijd de meest extreme situaties zien en geen gemiddelden. Zoals toen met Floris, zo kon Frits ook zijn bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef Lucas15 het volgende:
Frits kreeg steeds meer macht. Als hij er nu in zou zitten zou hij wel de machtigste zijn denk ik. Vind het wel jammer hoe ze Jeff & Robert hebben verkloot.
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoorquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus, hij kreeg helemaal niet steeds meer macht, in seizoen 5 moest zijn bedrijf zelfs inkrimpen omdat zijn vader erop aaste enkele maanden voor zijn overlijden. Sorry dat ik het zeg, maar jij kent hem inderdaad van youtube-fimpjes, maar dit soort filmpjes laten altijd de meest extreme situaties zien en geen gemiddelden. Zoals toen met Floris, zo kon Frits ook zijn bijvoorbeeld.
Mooi zoquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:34 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoorWant ik heb natuurlijk niet alles gezien.
Helemaal mee eens! De schrijvers hebben het er wel goed naar gemaakt. Eerst badguy Frits van Houten 4 jaar en daarna de overgang naar Ludo Sanders. Zou mooi zijn als Frits & Ludo een duel zouden krijgen!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:06 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ludo heeft zeker wel charme, maar op een hele andere manier
De reden dat ik Ludo tegenwoordig minder goed vind als schurk (en met de nadruk op juist die term) is dat hij, in tegenstelling tot Frits (zoals jij terecht aangeeft) wel een oppermachtige status heeft gekregen, zonder enige concurrentie.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:06 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ludo heeft zeker wel charme, maar op een hele andere manier
Joep zat ook nog in Medisch Centrum West, daar ken ik hem eigenlijk en Spijkerhoek wat een van m'n favoriete series was vroeger. In Westenwind speelde hij ook een goede rol.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:29 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Ik lees hier alleen maar dat mensen het hebben over dat Joep en Cynthia beide in Spijkerhoek hebben gespeeld maar ze hebben ook beide in Vrouwenvleugel gespeeld. Joep speelde in de seizoenen 2 en 3 de rol van psychiater Paul Jaspers en Cynthia speelde in seizoen de rol van bewaarster Rietje Verdonk.
Ook heeft Joep de rol van Paul de Ridder gespeeld in ONM.
Eens, maar dan liever wel zonder gezinnetje.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Joep Serrtons is qua acteur 1 en al badguy.
Dan maar een evil dokter.
DIt element is ook al vaker besproken en je haalt valide punten aan. Je ziet niemand werken, aan werk komen gaat bijzonder gemakkelijk en wordt alleen even in beeld gebracht als setting voor alweer een gesprek tussen twee of meer personen, volledig losstaand van het werk dat ze doen. Ik zou graag wat meer zakelijke verhaallijnen zien met Ludo en zijn bedrijf, zoals Frits van Houten en Martine Hafkamp ook hadden of het gekonkel om zakelijk beter te worden, zoals JR Ewing uit Dallas bedreef. Dat kan, zoals jij aangeeft, voldoende spanning opleveren.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:01 schreef Lucas15 het volgende:
Weetje wat mij is opgevallen dat (bijna) niemand in de huidige GTST werkt of moeite doet voor iets. Ik bedoel Ik heb seizoen 1 & 2 gekeken. Daar werkte iedereen hard voor zijn geld en vandaaruit kwamen er elende en dat maakte de serie spannend! Nu is het meer een liefdespubber serie geworden. Het gaat alleen maar over kinderen, hij/zij gaat met die vreemd etc. Er moet een balans komen tussen goed en kwaad. Hard werken etc. Bijvoorbeeld Noud en Dex destijds konden zo 1 2 3 een bedrijfje beginnen! Ludo Sanders verdiend geld zonder iets te doen dan alleen contracten tekenen ? Dat is niet realistisch. Volgens mij zijn de schrijvers inspiratieloos. Het enige dat ik wil zien is dat men in de serie hard moeten werken voor zijn geld. Het echte leven. Want je leven gaat ook niet alleen maar over familie of liefde. Werken is daar ook een onderdeel van.
Vergeleken met nu en Seizoen 2 is Seizoen 2 gewoon TOP! Hoe ze de spanning opbouwen is gewoon knapZe moeten terug naar dat niveau alleen ben ik bang dat ze dat nooit zullen halen!
Het werk dàt ze nog wel doen is helaas ook alleen laaggeschoold MBO-niveau werk geworden, niet daar iets mis mee is, maar ook hierin zo een beetje balans mooi zijn. Alleen Ludo werkt nog op WO niveau, de andere WO'er Jef is kok en barman en Laura ooit werkzaam bij een gerenommeerd advocatenkantoor is nu een bedrijfsleidster. Maar geen van de jongeren doet nog wat werk dat aansluit op de VWO-opleiding die ze wel allemaal hebbenquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:49 schreef Hogendoorn het volgende:
[..]
DIt element is ook al vaker besproken en je haalt valide punten aan. Je ziet niemand werken, aan werk komen gaat bijzonder gemakkelijk en wordt alleen even in beeld gebracht als setting voor alweer een gesprek tussen twee of meer personen, volledig losstaand van het werk dat ze doen. Ik zou graag wat meer zakelijke verhaallijnen zien met Ludo en zijn bedrijf, zoals Frits van Houten en Martine Hafkamp ook hadden of het gekonkel om zakelijk beter te worden, zoals JR Ewing uit Dallas bedreef. Dat kan, zoals jij aangeeft, voldoende spanning opleveren.
De balans tussen goed (lees: zeikverhaallijnen over liefde en puberen) en kwaad (schurken, misdaad, moord en doodslag) ontbreekt inderdaad en als er kwaad is, is het ook vaak of te simpel of te langgerekt, zoals de verhaallijn rondom Lorena.
Hopelijk keren deze elementen wat meer terug in de serie.
Waar ja.... het ergste aan de sjors-bing-danny verhaallijn vind ik nog wel dat het uiteindelijk allemaal niets uitmaakt. Over een half jaar is de baby waarschijnlijk niet eens meer in beeld, en zijn Bing en Danny vast goede vrienden.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Het lijkt me sterk dat Maxime Amy op zal voeden de tot haar 18e, dus Ludo zal uiteindelijk wel de vader worden wettelijk gezien. En dat gezeur over wie de vader van Sjors' kind is, afgrijselijk dat dat zo tergend lang duurt en hoe vaak hebben we die verhaallijn wel niet voorbij zien komen zeg:
Laura-Robert-Daniël over Lotje
Janine-Ludo-Stefano over Lucas
Laura-Robert-Dennis over Sil
En over elk kind onstaan altijd wel honderden voogdijzaken, ook nogal afgezaagd, zelfs voor een soap. Vooral het bij deze soap alleen nog maar daar om gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en z'n vrouw speelt zeker een psychiater ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:14 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Joep Sertons speelt een dokter in de soap, vandaar dat Martijj Huygens het huis aan deze famillie verkoopt
Daar ben ik wel mee eens. Vroeger, zo'n 15 jaar geleden, zat ik altijd vol spanning naar GTST te kijken en kon niet wachten op de volgende dag. Vooral de weekenden waren een ramp.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:01 schreef Lucas15 het volgende:
Weetje wat mij is opgevallen dat (bijna) niemand in de huidige GTST werkt of moeite doet voor iets. Ik bedoel Ik heb seizoen 1 & 2 gekeken. Daar werkte iedereen hard voor zijn geld en vandaaruit kwamen er elende en dat maakte de serie spannend! Nu is het meer een liefdespubber serie geworden. Het gaat alleen maar over kinderen, hij/zij gaat met die vreemd etc. Er moet een balans komen tussen goed en kwaad. Hard werken etc. Bijvoorbeeld Noud en Dex destijds konden zo 1 2 3 een bedrijfje beginnen! Ludo Sanders verdiend geld zonder iets te doen dan alleen contracten tekenen ? Dat is niet realistisch. Volgens mij zijn de schrijvers inspiratieloos. Het enige dat ik wil zien is dat men in de serie hard moeten werken voor zijn geld. Het echte leven. Want je leven gaat ook niet alleen maar over familie of liefde. Werken is daar ook een onderdeel van.
Vergeleken met nu en Seizoen 2 is Seizoen 2 gewoon TOP! Hoe ze de spanning opbouwen is gewoon knapZe moeten terug naar dat niveau alleen ben ik bang dat ze dat nooit zullen halen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |