abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85170580
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het idee van studeren (of een cursus volgen) is dat je ook nieuwe mensen leert kennen naast de kudde die je al tig jaar kent. Sommige vinden dat eng omdat ze dan uit hun comfort zone gehaald worden, anderen vinden dat niet eng en nemen de gok om te praten met andere mensen. Het zou zo maar kunnen zijn dat je een boeiend persoon tegen komt. Mocht iemand minder boeiend zijn.. dan praat je gewoon niet meer met hem, simpel, maar effectief.
Mwah niet mee eens. Ik ging naar school om te studeren niet om nieuwe mensen te ontmoeten. Stappen daarentegen wel en daardoor heb ik ook een vrij grote vriendengroep waar natuurlijk wel eens iemand bij komt of afvalt maar het zijn jongens/meisjes die ik door en door ken en dus ook een hele goede vriendschap mee heb. En dan komt iemand mij ineens vertellen dat ik met 30 wildvreemden in een tent moet gaan zitten. Daar heb ik dan echt niks mee
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_85170587
als je liever thuis bij je ouders zit dan een week lang allemaal gezellige dingen te doen, moet je dat zelf weten
pi_85170602
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:12 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Mwah niet mee eens. Ik ging naar school om te studeren niet om nieuwe mensen te ontmoeten. Stappen daarentegen wel en daardoor heb ik ook een vrij grote vriendengroep waar natuurlijk wel eens iemand bij komt of afvalt maar het zijn jongens/meisjes die ik door en door ken en dus ook een hele goede vriendschap mee heb. En dan komt iemand mij ineens vertellen dat ik met 30 wildvreemden in een tent moet gaan zitten. Daar heb ik dan echt niks mee
Ooit waren jouw vrienden ook wildvreemden ;)
pi_85170608
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:12 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nee, dat is geen sociaal gedrag, dat zijn clowneske vertoningen met geforceerde gezelligheid. Bah :r
Dat was inderdaad zo'n uitspraak :')
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:13:55 #255
269099 Bonzoo
Perfectly Lonely
pi_85170614
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:12 schreef JoPiDo het volgende:
als je liever thuis bij je ouders zit dan een week lang allemaal gezellige dingen te doen, moet je dat zelf weten
Die gezelligheid kan door sommige mensen als ongezellig worden ervaren omdat het geforceerd is :X
Drinking for the motherland, thinking for myself.
pi_85170618
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:12 schreef JoPiDo het volgende:
Daar ga je dus de mist in. Als je niet van geforceerd gezellig doen met wildvreemden houd betekend niet dat je liever thuis zit.
pi_85170623
quote:

[..]

ja, stel je voor :')

echt heel triest dit, dan heb je echt heel weinig van het leven begrepen
pi_85170645
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:13 schreef Bonzoo het volgende:

[..]

Die gezelligheid kan door sommige mensen als ongezellig worden ervaren omdat het geforceerd is :X
Wat is er nou zo geforceerd aan dan :')? Je bent er met leeftijdsgenoten (als het goed is), dan is het toch niet zo moeilijk om het gezellig te maken?
pi_85170663
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:14 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Daar ga je dus de mist in. Als je niet van geforceerd gezellig doen met wildvreemden houd betekend niet dat je liever thuis zit.
"houd" :')
"betekend" :')
Moo
pi_85170664
quote:

[..]

Maar wat is er volgens jou geforceerd aan dan?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:15:33 #261
269099 Bonzoo
Perfectly Lonely
pi_85170667
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:14 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ja, stel je voor :')

echt heel triest dit, dan heb je echt heel weinig van het leven begrepen
Jij bent triest, accepteer gewoon dat sommige mensen liever in hun dorp of stad blijven en chillen met vrienden dan dat ze in plaats naar een of andere kutstad gaan waar ze nog bijna niemand kennen om een week lang te zuipen en te slapen.
pi_85170671
quote:

[..]

dan heb je verwrongen beeld van sociaal gedrag, het is blijkbaar nog ernstiger met je gesteld dan ik dacht
pi_85170680
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:14 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Wat is er nou zo geforceerd aan dan :')? Je bent er met leeftijdsgenoten (als het goed is), dan is het toch niet zo moeilijk om het gezellig te maken?
En als het niet gezellig is ga je ergens anders heen, maar misschien is dat concept nog niet tot iedereen doorgedrongen :P
pi_85170682
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ooit waren jouw vrienden ook wildvreemden ;)
Dat is zeker waar maar ik denk dat ik eerder mensen tegenkom waar ik het mee kan vinden in een uitgaansgelegenheid die ik zelf uit heb gekozen. En waar muziek gedraaid word waar ik van hou. Zo heb ik op minimal/techno feesten en festivals een hele hoop leuke mensen ontmoet. En dat waren inderdaad ook wildvreemden voor dat ik daar heen ging. Maar op die introweek word je in een kroegje gedropt met frans bauer muziek en savonds in een tentje slapen. Dan kan ik daar echt niet " gezellig" mee gaan zitten doen want dat trek ik gewoon niet. Is dat zo gek?
pi_85170691
Kuttopic voor de mensen die op introductiekampen altijd in het hoekje zitten in hun eentje en nu denken tof te kunnen doen op een forum dat ze er wel heen zijn geweest. :')
It's you my love, you who are the stranger
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:17:01 #266
269099 Bonzoo
Perfectly Lonely
pi_85170706
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:16 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Dat is zeker waar maar ik denk dat ik eerder mensen tegenkom waar ik het mee kan vinden in een uitgaansgelegenheid die ik zelf uit heb gekozen. En waar muziek gedraaid word waar ik van hou. Zo heb ik op minimal/techno feesten en festivals een hele hoop leuke mensen ontmoet. En dat waren inderdaad ook wildvreemden voor dat ik daar heen ging. Maar op die introweek word je in een kroegje gedropt met frans bauer muziek en savonds in een tentje slapen. Dan kan ik daar echt niet " gezellig" mee gaan zitten doen want dat trek ik gewoon niet. Is dat zo gek?
Nee je hebt gelijk!
pi_85170710
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:13 schreef Bonzoo het volgende:

[..]

Ga toch weg met je geforceerd man. Ga je ook niet werken omdat het geforceerd is?
-
pi_85170726
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:15 schreef Sok. het volgende:

[..]

Maar wat is er volgens jou geforceerd aan dan?
Omdat het zo gecreerd word. Als ik zonder die week die mensen leer kennen. Dan pik ik daar vanzelf wel de mensen uit waar het mee matcht en ga ik daar gezellig mee op stap. Ik heb zon introweek daar helemaal niet voor nodig.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:17:46 #269
269099 Bonzoo
Perfectly Lonely
pi_85170728
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:17 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ga toch weg met je geforceerd man. Ga je ook niet werken omdat het geforceerd is?
Werk is een noodzaak, Introweek niet.
pi_85170744
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:17 schreef Bonzoo het volgende:

[..]

Dan houd je geen gezamenlijke lunchpauze omdat dat zo geforceerd is.
pi_85170750
quote:

[..]

je bent sociaal gehandicapt als je je niet durft toe te geven aan een nieuwe of onbekende situatie

dat is niet gek, dat is jouw gebrek
pi_85170760
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:17 schreef Bonzoo het volgende:

[..]

Uitgaan is ook geen noodzaak. Waarom ga je eigenlijk niet op dinsdagmiddag uit? Donderdag, vrijdag of zaterdag uitgaan is zo geforceerd man.
-
pi_85170780
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:17 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Omdat het zo gecreerd word. Als ik zonder die week die mensen leer kennen. Dan pik ik daar vanzelf wel de mensen uit waar het mee matcht en ga ik daar gezellig mee op stap. Ik heb zon introweek daar helemaal niet voor nodig.
Nee, maar je zegt dat je in een kroeg wordt gedropt met Frans Bauer muziek. Maar denk je dat je de enige bent die daar niet op zit te wachten? Waarschijnlijk nog een aantal anderen die denken 'jo fuck it', daar raak je mee aan de praat.. En uiteindelijk kan je bijv. na die introweek met die kerels naar tenten waar wel jouw soort muziek wordt gedraaid.
En natuurlijk kom je na die week ook wel mensen tegen met wie t klikt, maar hoe eerder je een beetje bekenden krijgt hoe chiller t is toch.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:19:44 #274
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_85170782
quote:

[..]

Hoewel kamperen oncomfortabel is, is het wel ongelooflijk handig om ook mensen te leren kennen buiten het moment om dat iedereen lam, gaaf en dansend is bij het uitgaan. Sommige karaktertrekken van mensen vallen pas op als je ze in meerdere verschillende situaties tegenkomt. Door alleen mensen te 'ontdekken' binnen een bepaalde beperkte sociale omgeving (de kroeg) beperk je je er in je netwerk. Kan je prima vinden, maar je mist uiteindelijk wel wat.

Kamperen met wildvreemden, werken bij verschillende bedrijven en kroegen, lid zijn bij verschillende verenigingen, contact zoeken met mensen van je studie maar ook met mensen uit je buurt, sporten bij een club waar je nog niemand kent etc. Zijn allemaal heel effectieve manieren om een uitgebreid netwerk van diverse leuke mensen op te bouwen. Je tien beste vrienden die je door en door kent zullen daar niet onder lijden.

Tijdens je studententijd leg je het makkelijkst en snelst de meest waardevolle en meest voldoeninggevende contacten. Niet meedoen aan zoiets simpels als een introductieweekje om welke mensenschuwe reden dan ook geeft al direct een achterstand. Onnodig en doodzonde.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_85170785
quote:

[..]

Vreemde gedachtengang, ik snap dat muziek een goede gemeenschappelijke factor is. Maar een studie is dat net zo aangezien daar blijkbaar jouw intellectuele voorkeur ligt, is toch ook niet te onderschatten. In feite is er gewoon een voorselectie aan mensen gedaan. Eigenlijk niet anders als een dance feest (je gaat daar immers niet heen als de muziek je niet trekt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')