Mwah niet mee eens. Ik ging naar school om te studeren niet om nieuwe mensen te ontmoeten. Stappen daarentegen wel en daardoor heb ik ook een vrij grote vriendengroep waar natuurlijk wel eens iemand bij komt of afvalt maar het zijn jongens/meisjes die ik door en door ken en dus ook een hele goede vriendschap mee heb. En dan komt iemand mij ineens vertellen dat ik met 30 wildvreemden in een tent moet gaan zitten. Daar heb ik dan echt niks meequote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het idee van studeren (of een cursus volgen) is dat je ook nieuwe mensen leert kennen naast de kudde die je al tig jaar kent. Sommige vinden dat eng omdat ze dan uit hun comfort zone gehaald worden, anderen vinden dat niet eng en nemen de gok om te praten met andere mensen. Het zou zo maar kunnen zijn dat je een boeiend persoon tegen komt. Mocht iemand minder boeiend zijn.. dan praat je gewoon niet meer met hem, simpel, maar effectief.
Ooit waren jouw vrienden ook wildvreemdenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:12 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Mwah niet mee eens. Ik ging naar school om te studeren niet om nieuwe mensen te ontmoeten. Stappen daarentegen wel en daardoor heb ik ook een vrij grote vriendengroep waar natuurlijk wel eens iemand bij komt of afvalt maar het zijn jongens/meisjes die ik door en door ken en dus ook een hele goede vriendschap mee heb. En dan komt iemand mij ineens vertellen dat ik met 30 wildvreemden in een tent moet gaan zitten. Daar heb ik dan echt niks mee
Dat was inderdaad zo'n uitspraakquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nee, dat is geen sociaal gedrag, dat zijn clowneske vertoningen met geforceerde gezelligheid. Bah
Die gezelligheid kan door sommige mensen als ongezellig worden ervaren omdat het geforceerd isquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:12 schreef JoPiDo het volgende:
als je liever thuis bij je ouders zit dan een week lang allemaal gezellige dingen te doen, moet je dat zelf weten
Daar ga je dus de mist in. Als je niet van geforceerd gezellig doen met wildvreemden houd betekend niet dat je liever thuis zit.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:12 schreef JoPiDo het volgende:
als je liever thuis bij je ouders zit dan een week lang allemaal gezellige dingen te doen, moet je dat zelf weten
ja, stel je voorquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:12 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Mwah niet mee eens. Ik ging naar school om te studeren niet om nieuwe mensen te ontmoeten. Stappen daarentegen wel en daardoor heb ik ook een vrij grote vriendengroep waar natuurlijk wel eens iemand bij komt of afvalt maar het zijn jongens/meisjes die ik door en door ken en dus ook een hele goede vriendschap mee heb. En dan komt iemand mij ineens vertellen dat ik met 30 wildvreemden in een tent moet gaan zitten. Daar heb ik dan echt niks mee
Wat is er nou zo geforceerd aan danquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:13 schreef Bonzoo het volgende:
[..]
Die gezelligheid kan door sommige mensen als ongezellig worden ervaren omdat het geforceerd is
"houd"quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:14 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Daar ga je dus de mist in. Als je niet van geforceerd gezellig doen met wildvreemden houd betekend niet dat je liever thuis zit.
Maar wat is er volgens jou geforceerd aan dan?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:14 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Daar ga je dus de mist in. Als je niet van geforceerd gezellig doen met wildvreemden houd betekend niet dat je liever thuis zit.
Jij bent triest, accepteer gewoon dat sommige mensen liever in hun dorp of stad blijven en chillen met vrienden dan dat ze in plaats naar een of andere kutstad gaan waar ze nog bijna niemand kennen om een week lang te zuipen en te slapen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:14 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ja, stel je voor
echt heel triest dit, dan heb je echt heel weinig van het leven begrepen
dan heb je verwrongen beeld van sociaal gedrag, het is blijkbaar nog ernstiger met je gesteld dan ik dachtquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:14 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
En als het niet gezellig is ga je ergens anders heen, maar misschien is dat concept nog niet tot iedereen doorgedrongenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:14 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat is er nou zo geforceerd aan dan? Je bent er met leeftijdsgenoten (als het goed is), dan is het toch niet zo moeilijk om het gezellig te maken?
Dat is zeker waar maar ik denk dat ik eerder mensen tegenkom waar ik het mee kan vinden in een uitgaansgelegenheid die ik zelf uit heb gekozen. En waar muziek gedraaid word waar ik van hou. Zo heb ik op minimal/techno feesten en festivals een hele hoop leuke mensen ontmoet. En dat waren inderdaad ook wildvreemden voor dat ik daar heen ging. Maar op die introweek word je in een kroegje gedropt met frans bauer muziek en savonds in een tentje slapen. Dan kan ik daar echt niet " gezellig" mee gaan zitten doen want dat trek ik gewoon niet. Is dat zo gek?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ooit waren jouw vrienden ook wildvreemden
Nee je hebt gelijk!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:16 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Dat is zeker waar maar ik denk dat ik eerder mensen tegenkom waar ik het mee kan vinden in een uitgaansgelegenheid die ik zelf uit heb gekozen. En waar muziek gedraaid word waar ik van hou. Zo heb ik op minimal/techno feesten en festivals een hele hoop leuke mensen ontmoet. En dat waren inderdaad ook wildvreemden voor dat ik daar heen ging. Maar op die introweek word je in een kroegje gedropt met frans bauer muziek en savonds in een tentje slapen. Dan kan ik daar echt niet " gezellig" mee gaan zitten doen want dat trek ik gewoon niet. Is dat zo gek?
Ga toch weg met je geforceerd man. Ga je ook niet werken omdat het geforceerd is?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:13 schreef Bonzoo het volgende:
[..]
Die gezelligheid kan door sommige mensen als ongezellig worden ervaren omdat het geforceerd is
Omdat het zo gecreerd word. Als ik zonder die week die mensen leer kennen. Dan pik ik daar vanzelf wel de mensen uit waar het mee matcht en ga ik daar gezellig mee op stap. Ik heb zon introweek daar helemaal niet voor nodig.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:15 schreef Sok. het volgende:
[..]
Maar wat is er volgens jou geforceerd aan dan?
Werk is een noodzaak, Introweek niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ga toch weg met je geforceerd man. Ga je ook niet werken omdat het geforceerd is?
Dan houd je geen gezamenlijke lunchpauze omdat dat zo geforceerd is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:17 schreef Bonzoo het volgende:
[..]
Werk is een noodzaak, Introweek niet.
je bent sociaal gehandicapt als je je niet durft toe te geven aan een nieuwe of onbekende situatiequote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:16 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Dat is zeker waar maar ik denk dat ik eerder mensen tegenkom waar ik het mee kan vinden in een uitgaansgelegenheid die ik zelf uit heb gekozen. En waar muziek gedraaid word waar ik van hou. Zo heb ik op minimal/techno feesten en festivals een hele hoop leuke mensen ontmoet. En dat waren inderdaad ook wildvreemden voor dat ik daar heen ging. Maar op die introweek word je in een kroegje gedropt met frans bauer muziek en savonds in een tentje slapen. Dan kan ik daar echt niet " gezellig" mee gaan zitten doen want dat trek ik gewoon niet. Is dat zo gek?
Uitgaan is ook geen noodzaak. Waarom ga je eigenlijk niet op dinsdagmiddag uit? Donderdag, vrijdag of zaterdag uitgaan is zo geforceerd man.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:17 schreef Bonzoo het volgende:
[..]
Werk is een noodzaak, Introweek niet.
Nee, maar je zegt dat je in een kroeg wordt gedropt met Frans Bauer muziek. Maar denk je dat je de enige bent die daar niet op zit te wachten? Waarschijnlijk nog een aantal anderen die denken 'jo fuck it', daar raak je mee aan de praat.. En uiteindelijk kan je bijv. na die introweek met die kerels naar tenten waar wel jouw soort muziek wordt gedraaid.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:17 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Omdat het zo gecreerd word. Als ik zonder die week die mensen leer kennen. Dan pik ik daar vanzelf wel de mensen uit waar het mee matcht en ga ik daar gezellig mee op stap. Ik heb zon introweek daar helemaal niet voor nodig.
Hoewel kamperen oncomfortabel is, is het wel ongelooflijk handig om ook mensen te leren kennen buiten het moment om dat iedereen lam, gaaf en dansend is bij het uitgaan. Sommige karaktertrekken van mensen vallen pas op als je ze in meerdere verschillende situaties tegenkomt. Door alleen mensen te 'ontdekken' binnen een bepaalde beperkte sociale omgeving (de kroeg) beperk je je er in je netwerk. Kan je prima vinden, maar je mist uiteindelijk wel wat.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:12 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Vreemde gedachtengang, ik snap dat muziek een goede gemeenschappelijke factor is. Maar een studie is dat net zo aangezien daar blijkbaar jouw intellectuele voorkeur ligt, is toch ook niet te onderschatten. In feite is er gewoon een voorselectie aan mensen gedaan. Eigenlijk niet anders als een dance feest (je gaat daar immers niet heen als de muziek je niet trekt)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:16 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |