Hmm, volgens mij kan ik een aantal van jouw reacties kort samenvatten naar het zijn 'autisten'.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:03 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen, want je doet hier een foute aanname. Nergens heb ik gezegd dat je geen vrienden kan maken als je niet meedoet aan een introductieweek. Je faalt in begrijpen, leer ermee leven.
Ja dat weet ik wel, maar ipv zo'n week aan onzin zou men beter alvast beginnen met de lessen. Verder was het slechts een simpel voorbeeld wat ik gaf. De meeste opleidingen en zelfs studies stellen niet meer veel voor en gaan alleen nog maar om zo snel en leuk mogelijk je diploma te halen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:03 schreef Sok. het volgende:
[..]
Dit is nog voor de lessen beginnen he
Maar ik denk dat taalgebruik niet meer bij studies hoort, maar bij de middelbare school.
En dat je een spoedintroductie van de stad krijgt, en dat er genoeg mensen rondlopen om vragen aan te stellen vwb studentleven en schoolzaken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:05 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Zo'n introductieweek is niet om vrienden te maken, maar gewoon omdat het gezellig en hartstikke tof is.En ja als je dan liever thuis zit dan is er iets mis.
Niet iedereen hoeft hetzelfde te zijn (liever niet zelfs) maar iemand die totaal afwijkt van hoe je je als een klein beetje sociaal ontwikkeld mens kan gedragen is gewoon niet gezond.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:05 schreef Charie het volgende:
[..]
Daar ga je weer, ik hoef geen baas gedrag uit te stralen maar een autist zijn is nog erger. Nu bestempel je toch weer (bewust of onbewust) iemand.
Het idee van studeren (of een cursus volgen) is dat je ook nieuwe mensen leert kennen naast de kudde die je al tig jaar kent. Sommige vinden dat eng omdat ze dan uit hun comfort zone gehaald worden, anderen vinden dat niet eng en nemen de gok om te praten met andere mensen. Het zou zo maar kunnen zijn dat je een boeiend persoon tegen komt. Mocht iemand minder boeiend zijn.. dan praat je gewoon niet meer met hem, simpel, maar effectief.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:02 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Onzin Ritmo.
Ik ga elke week 2x op stap met mn vrienden en zou het onderhand een hobby van me kunnen noemen.
En toch vind ik dit geforceerd gezellig doen omdat ik nu word opgezadeld met een stel mensen waar ik misschien wel helemaal geen contact mee wil of een debiel bierspel wil doen. Wie bepaald dat ik dat leuk vind? Dan ga ik liever met mn vrienden naar een dik feest of gewoon de stad in naar mn favoriete club/cafe/discotheek. Dan dat ik verplicht gezellig moet gaan doen
Ook niet nodig, ken Eindhoven al van binnen en buiten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En dat je een spoedintroductie van de stad krijgt, en dat er genoeg mensen rondlopen om vragen aan te stellen vwb studentleven en schoolzaken.
Destijds was ik waarschijnlijk flink aan het stappen met leuke vrienden. Nergens is te lezen dat ik thuis zou hebben gezeten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:05 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Zo'n introductieweek is niet om vrienden te maken, maar gewoon omdat het gezellig en hartstikke tof is.En ja als je dan liever thuis zit dan is er iets mis.
Niet iedereen vindt het gezellig en hartstikke tof.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:05 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Niet meedoen omdat je gewoon niet wil kan ik hebben, maar de reacties van sommigen wijzen niet op "gewoon niet leuk vinden", maar op keihard afzetten tegen de alles wat met gezelligheid te maken heeft. Dat is in mijn ogen behoorlijk autistisch, ja.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:06 schreef ontbijtkoek het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij kan ik een aantal van jouw reacties kort samenvatten naar het zijn 'autisten'.
Ja, bij een cursus kleien misschien.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het idee van studeren (of een cursus volgen) is dat je ook nieuwe mensen leert kennen naast de kudde die je al tig jaar kent. Sommige vinden dat eng omdat ze dan uit hun comfort zone gehaald worden, anderen vinden dat niet eng en nemen de gok om te praten met andere mensen. Het zou zo maar kunnen zijn dat je een boeiend persoon tegen komt. Mocht iemand minder boeiend zijn.. dan praat je gewoon niet meer met hem, simpel, maar effectief.
Niet alles op jezelf betrekken, zo interessant ben je niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ook niet nodig, ken Eindhoven al van binnen en buiten.
Dan maak je het dat toch zelf?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef Charie het volgende:
[..]
Niet iedereen vindt het gezellig en hartstikke tof.
Je kan toch ook nieuwe mensen leren kennen als je gewoon met je vrienden op stap gaat? Of sta je de hele avond alleen maar bij je vrienden autist?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:05 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Maar nieuwe mensen leren kennen en even 'weg' vind ik altijd wel leuk.
En 'verplicht' gezellig doen bestaat niet. Ja, misschien als je bij je schoonouders op bezoek gaat. Maar in zo'n groep met zoveel verschillende mensen met goed sfeertje kun je het toch altijd zelf wel gezellig maken?
Ik kan mezelf echt niet voorstellen dat iemand gezelligheid niet leuk vindquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Niet meedoen omdat je gewoon niet wil kan ik hebben, maar de reacties van sommigen wijzen niet op "gewoon niet leuk vinden", maar op keihard afzetten tegen de alles wat met gezelligheid te maken heeft. Dat is in mijn ogen behoorlijk autistisch, ja.
Misschien hebben mensen een verschillende perceptie van gezelligheid? Het is maar een suggestie hoor.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Niet meedoen omdat je gewoon niet wil kan ik hebben, maar de reacties van sommigen wijzen niet op "gewoon niet leuk vinden", maar op keihard afzetten tegen de alles wat met gezelligheid te maken heeft. Dat is in mijn ogen behoorlijk autistisch, ja.
Gast, het is woensdagnacht.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef Gezicht het volgende:
Zeg Ritmo, moet jij nu niet aan't uitgaan zijn ofzo? Ik dacht dat alleen autistische 30-jarige ICT'ers nog om 2 uur op Fok! zaten?
Geen idee of je tegenwoordig nog wat leert op het HBO. Ik ga daar wel vanuit, maar goed. Maar een school is ook een sociale ontmoetingsplaats. Als je perse dat aspect wilt ontkennen kan je net zo goed een LOI cursus volgen. Kost de samenleving ook een stuk minder geld.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:09 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Ja, bij een cursus kleien misschien.. Meestal ga je toch op cursus om daadwerkelijk iets te leren?
Hehe ja snap ik ook welquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:07 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel, maar ipv zo'n week aan onzin zou men beter alvast beginnen met de lessen. Verder was het slechts een simpel voorbeeld wat ik gaf. De meeste opleidingen en zelfs studies stellen niet meer veel voor en gaan alleen nog maar om zo snel en leuk mogelijk je diploma te halen..
Als je het niet leuk vindt om te gaan kamperen, dan is dat gewoon zo. Als je het wel leuk vindt, dan ga je gezellig er heen zoals jij zegt. Geen appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dan maak je het dat toch zelf?
Je kunt bijna alles gezellig maken, zeker als je met leeftijdsgenoten bent in een losse sfeer.
Als je het topic doorleest zijn er mensen die zich keihard afzetten tegen elke vorm van sociaal gedrag.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:10 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ik kan mezelf echt niet voorstellen dat iemand gezelligheid niet leuk vindIk wil gewoon niet. Besteed die tijd liever aan mijn vrienden.
Ik ontken dat niet, maar denk wel dat zo'n week nergens voor nodig is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geen idee of je tegenwoordig nog wat leert op het HBO. Ik ga daar wel vanuit, maar goed. Maar een school is ook een sociale ontmoetingsplaats. Als je perse dat aspect wilt ontkennen kan je net zo goed een LOI cursus volgen. Kost de samenleving ook een stuk minder geld.
Nee, dat is geen sociaal gedrag, dat zijn clowneske vertoningen met geforceerde gezelligheid. Bahquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:11 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Als je het topic doorleest zijn er mensen die zich keihard afzetten tegen elke vorm van sociaal gedrag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |