abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85170377
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:03 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen, want je doet hier een foute aanname. Nergens heb ik gezegd dat je geen vrienden kan maken als je niet meedoet aan een introductieweek. Je faalt in begrijpen, leer ermee leven.
Hmm, volgens mij kan ik een aantal van jouw reacties kort samenvatten naar het zijn 'autisten'.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:07:01 #227
269099 Bonzoo
Perfectly Lonely
pi_85170387
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:05 schreef Ritmo het volgende:

[..]

In de introweek? :')
Laat maar verkeerd begrepen sorry :o
Drinking for the motherland, thinking for myself.
pi_85170396
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:03 schreef Sok. het volgende:

[..]

Dit is nog voor de lessen beginnen he :P
Maar ik denk dat taalgebruik niet meer bij studies hoort, maar bij de middelbare school.
Ja dat weet ik wel, maar ipv zo'n week aan onzin zou men beter alvast beginnen met de lessen. Verder was het slechts een simpel voorbeeld wat ik gaf. De meeste opleidingen en zelfs studies stellen niet meer veel voor en gaan alleen nog maar om zo snel en leuk mogelijk je diploma te halen. :').
pi_85170406
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:05 schreef Zuivelkoe het volgende:

[..]

Zo'n introductieweek is niet om vrienden te maken, maar gewoon omdat het gezellig en hartstikke tof is. :') En ja als je dan liever thuis zit dan is er iets mis.
En dat je een spoedintroductie van de stad krijgt, en dat er genoeg mensen rondlopen om vragen aan te stellen vwb studentleven en schoolzaken.
pi_85170420
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:05 schreef Charie het volgende:

[..]

Daar ga je weer, ik hoef geen baas gedrag uit te stralen maar een autist zijn is nog erger. Nu bestempel je toch weer (bewust of onbewust) iemand.
Niet iedereen hoeft hetzelfde te zijn (liever niet zelfs) maar iemand die totaal afwijkt van hoe je je als een klein beetje sociaal ontwikkeld mens kan gedragen is gewoon niet gezond.

alsz iemant hier soo gaat type en roepd dat alle moslims doot moete dan geef je hem tog ook krietiek? Omdat diegene dus totaal onderontwikkeld is op een bepaald vlak?
-
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:08:02 #231
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_85170430
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:02 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Onzin Ritmo.
Ik ga elke week 2x op stap met mn vrienden en zou het onderhand een hobby van me kunnen noemen.
En toch vind ik dit geforceerd gezellig doen omdat ik nu word opgezadeld met een stel mensen waar ik misschien wel helemaal geen contact mee wil of een debiel bierspel wil doen. Wie bepaald dat ik dat leuk vind? Dan ga ik liever met mn vrienden naar een dik feest of gewoon de stad in naar mn favoriete club/cafe/discotheek. Dan dat ik verplicht gezellig moet gaan doen
Het idee van studeren (of een cursus volgen) is dat je ook nieuwe mensen leert kennen naast de kudde die je al tig jaar kent. Sommige vinden dat eng omdat ze dan uit hun comfort zone gehaald worden, anderen vinden dat niet eng en nemen de gok om te praten met andere mensen. Het zou zo maar kunnen zijn dat je een boeiend persoon tegen komt. Mocht iemand minder boeiend zijn.. dan praat je gewoon niet meer met hem, simpel, maar effectief.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_85170439
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En dat je een spoedintroductie van de stad krijgt, en dat er genoeg mensen rondlopen om vragen aan te stellen vwb studentleven en schoolzaken.
Ook niet nodig, ken Eindhoven al van binnen en buiten.
pi_85170442
quote:

[..]

Zo'n introductieweek is niet om vrienden te maken, maar gewoon omdat het gezellig en hartstikke tof is. :') En ja als je dan liever thuis zit dan is er iets mis.
Destijds was ik waarschijnlijk flink aan het stappen met leuke vrienden. Nergens is te lezen dat ik thuis zou hebben gezeten. :')
pi_85170460
quote:

[..]

Niet iedereen vindt het gezellig en hartstikke tof.
pi_85170462
Zeg Ritmo, moet jij nu niet aan't uitgaan zijn ofzo? Ik dacht dat alleen autistische 30-jarige ICT'ers nog om 2 uur op Fok! zaten?
Flesje bier
pi_85170463
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:06 schreef ontbijtkoek het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij kan ik een aantal van jouw reacties kort samenvatten naar het zijn 'autisten'.
Niet meedoen omdat je gewoon niet wil kan ik hebben, maar de reacties van sommigen wijzen niet op "gewoon niet leuk vinden", maar op keihard afzetten tegen de alles wat met gezelligheid te maken heeft. Dat is in mijn ogen behoorlijk autistisch, ja.
pi_85170474
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het idee van studeren (of een cursus volgen) is dat je ook nieuwe mensen leert kennen naast de kudde die je al tig jaar kent. Sommige vinden dat eng omdat ze dan uit hun comfort zone gehaald worden, anderen vinden dat niet eng en nemen de gok om te praten met andere mensen. Het zou zo maar kunnen zijn dat je een boeiend persoon tegen komt. Mocht iemand minder boeiend zijn.. dan praat je gewoon niet meer met hem, simpel, maar effectief.
Ja, bij een cursus kleien misschien. :'). Meestal ga je toch op cursus om daadwerkelijk iets te leren?
pi_85170486
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Ook niet nodig, ken Eindhoven al van binnen en buiten.
Niet alles op jezelf betrekken, zo interessant ben je niet.
pi_85170489
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef Charie het volgende:

[..]

Niet iedereen vindt het gezellig en hartstikke tof.
Dan maak je het dat toch zelf? :{

Je kunt bijna alles gezellig maken, zeker als je met leeftijdsgenoten bent in een losse sfeer.
-
pi_85170496
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:05 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik ook hoor. Maar nieuwe mensen leren kennen en even 'weg' vind ik altijd wel leuk. :Y
En 'verplicht' gezellig doen bestaat niet. Ja, misschien als je bij je schoonouders op bezoek gaat. Maar in zo'n groep met zoveel verschillende mensen met goed sfeertje kun je het toch altijd zelf wel gezellig maken?
Je kan toch ook nieuwe mensen leren kennen als je gewoon met je vrienden op stap gaat? Of sta je de hele avond alleen maar bij je vrienden autist? ;)
En geloof me verplicht gezellig doen bestaat.
Maar vind je het zo vreemd dan dat ik gewoon niet de behoefte heb om met wildvreemde mensen ergens te gaan zuipen en in een tentje te gaan liggen? Dat doe ik liever met vrienden en vriendinnen die ik al jaren ken op feestjes waarvan ik weet dat ik het kan waarderen. En dan ontmoet ik zat leuke mensen
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_85170517
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Niet meedoen omdat je gewoon niet wil kan ik hebben, maar de reacties van sommigen wijzen niet op "gewoon niet leuk vinden", maar op keihard afzetten tegen de alles wat met gezelligheid te maken heeft. Dat is in mijn ogen behoorlijk autistisch, ja.
Ik kan mezelf echt niet voorstellen dat iemand gezelligheid niet leuk vind :') Ik wil gewoon niet. Besteed die tijd liever aan mijn vrienden.
pi_85170522
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Misschien hebben mensen een verschillende perceptie van gezelligheid? Het is maar een suggestie hoor.
pi_85170526
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:08 schreef Gezicht het volgende:
Zeg Ritmo, moet jij nu niet aan't uitgaan zijn ofzo? Ik dacht dat alleen autistische 30-jarige ICT'ers nog om 2 uur op Fok! zaten?
Gast, het is woensdagnacht. :') Sowieso deze week niet meer uit, dan komt volgende week tijdens m'n vakantie genoeg. :Y :D

Dat het erg laat is heb je gelijk in, en dat terwijl ik er morgen om 8 uur uit moet voor m'n werk. :')
-
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:11:07 #244
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_85170533
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:09 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Ja, bij een cursus kleien misschien. :'). Meestal ga je toch op cursus om daadwerkelijk iets te leren?
Geen idee of je tegenwoordig nog wat leert op het HBO. Ik ga daar wel vanuit, maar goed. Maar een school is ook een sociale ontmoetingsplaats. Als je perse dat aspect wilt ontkennen kan je net zo goed een LOI cursus volgen. Kost de samenleving ook een stuk minder geld.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_85170542
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:07 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel, maar ipv zo'n week aan onzin zou men beter alvast beginnen met de lessen. Verder was het slechts een simpel voorbeeld wat ik gaf. De meeste opleidingen en zelfs studies stellen niet meer veel voor en gaan alleen nog maar om zo snel en leuk mogelijk je diploma te halen. :').
Hehe ja snap ik ook wel :P
Inderdaad triest dat het zo moet :') Maar goed, ik denk dat introweken ook wel een grotendeels zijn om studenten aan te trekken. Of in ieder geval de mensen die ervan houden.

Overigens vind ik deze discussie van beiden kansen een beetje triest :')
Ene kant: Mensen die denken dat het allemaal geforceerd is en denken dat je overal verplicht heen moet.
Andere kant: Mensen die niet willen accepteren dat niet iedereen zin heeft om een week lang te feesten.
pi_85170543
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:09 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dan maak je het dat toch zelf? :{

Je kunt bijna alles gezellig maken, zeker als je met leeftijdsgenoten bent in een losse sfeer.
Als je het niet leuk vindt om te gaan kamperen, dan is dat gewoon zo. Als je het wel leuk vindt, dan ga je gezellig er heen zoals jij zegt. Geen appels met peren vergelijken.
pi_85170550
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:10 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Ik kan mezelf echt niet voorstellen dat iemand gezelligheid niet leuk vind :') Ik wil gewoon niet. Besteed die tijd liever aan mijn vrienden.
Als je het topic doorleest zijn er mensen die zich keihard afzetten tegen elke vorm van sociaal gedrag.
pi_85170564
Ik ga slapen, succes nog met de discussies :P
pi_85170569
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Geen idee of je tegenwoordig nog wat leert op het HBO. Ik ga daar wel vanuit, maar goed. Maar een school is ook een sociale ontmoetingsplaats. Als je perse dat aspect wilt ontkennen kan je net zo goed een LOI cursus volgen. Kost de samenleving ook een stuk minder geld.
Ik ontken dat niet, maar denk wel dat zo'n week nergens voor nodig is.
pi_85170573
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:11 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Als je het topic doorleest zijn er mensen die zich keihard afzetten tegen elke vorm van sociaal gedrag.
Nee, dat is geen sociaal gedrag, dat zijn clowneske vertoningen met geforceerde gezelligheid. Bah :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')