abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 september 2010 @ 00:19:11 #251
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86151276
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:40 schreef Heroinjunk het volgende:
Het is toch logisch dat als je de opdrachten niet haalt, dat je de studiepunten niet krijgt? Dat is bij ons ook hoor. Je moet gewoon overal een voldoende voor halen, ongeacht hoe zwaar het meetelt. En dat gezeik over groepjes: leer er mee leven, dat gaat nog 4 jaar zo door. En neeee, dat maakt niet uit op welke HBO je zit, want dat is OVERAL. Dat is namelijk competentie gericht onderwijs.
Ja, maar dat het zo is betekent nog steeds niet dat het logisch is. Stel je verneukt dat 10% deel, maar je hebt dat andere deel gewoon goed, wat is dan het probleem :?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_86154181
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:40 schreef Heroinjunk het volgende:
Het is toch logisch dat als je de opdrachten niet haalt, dat je de studiepunten niet krijgt? Dat is bij ons ook hoor. Je moet gewoon overal een voldoende voor halen, ongeacht hoe zwaar het meetelt. En dat gezeik over groepjes: leer er mee leven, dat gaat nog 4 jaar zo door. En neeee, dat maakt niet uit op welke HBO je zit, want dat is OVERAL. Dat is namelijk competentie gericht onderwijs.
Klopt, en later als je klaar bent moet je net zo goed met andere mensen samenwerken.
Die opdrachten die wat minder meetellen vind ik vaak ook wel leuke opdrachten.
Zo moeten we een mythologisch theater uitvoeren en een paper schrijven over het midden oosten.
pi_86154581
Ken het maar al te goed van constructieleer, of hoe dat vak ook heette eigenlijk.
We hadden een opdracht van 10% en een toets van 90%.
Echter die opdracht van 10% mocht geen 5,5 of lager zijn, ook al was het gemiddeld een voldoende.
En er werden ook de meest vage cijfers voor gegeven.
Ik had er een 6,5 voor, wist dat ik iets slordig had uitgewerkt, dus zei ik tegen een vriend pas dit nog ff aan en het is volledig... kreeg hij een 3,5...
Gemiddelde boeide niks, hij bleef steken op iets van 56 punten daardoor en ik haalde mijn P wel.
Zijn van die dingen die gewoon gebeuren en je moet accepteren dat je een jaar later ff zo'n opdracht overnieuw moet doen...
Aan de andere kant op osiris als ze ingevoerd zijn de punten wordt het soms wel als voldoende gezien... waardoor ze denken dat je het niet hoeft te herkansen :')
Heb ik gehad met schetsen... moest een 6 zijn en haalde om een vage reden een 5,5.
Moest dus herkansen maar osiris had de 2 punten al vrijgegeven, dus nooit herkanst.
Dus zo kan het ook, maar het blijft vaag dat een opdracht van 10% belangrijker is dan een tentamen van 90% in feite.
pi_86154648
Niet belangrijker, maar wel even belangrijk.
pi_86157893
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 00:19 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ja, maar dat het zo is betekent nog steeds niet dat het logisch is. Stel je verneukt dat 10% deel, maar je hebt dat andere deel gewoon goed, wat is dan het probleem :?
Compensatie troep. :') Wat een onzin.
Gewoon je best doen en alles halen wat je moet halen. Zo is het nou maar eenmaal gesteld. Anders ga je toch naar een andere HBO, als het zoveel moeite voor je is om gewoon je best te doen?
pi_86158632
Het punt is meer dat je soms random cijfers lijkt te krijgen... niet zo zeer de inzet of het gewoon doen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:08:06 #257
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86165267
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:38 schreef Nick_Taken het volgende:
Het punt is meer dat je soms random cijfers lijkt te krijgen... niet zo zeer de inzet of het gewoon doen.
Dit dus. Bijv. Een presentatie voor Marketing gedaan, voor mijn gevoel slecht, kreeg een 7. Betere presentatie gedaan voor Business administration, maar schriftelijk niet helemaal op orde --> Fail

Dingen die voor punt lijken zijn soms niet voor punt en vice versa :?
Drinky is een baas
pi_86167744
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:38 schreef Nick_Taken het volgende:
Ja, maar dat is gewoon niet altijd zo. Wat JIJ als slecht ziet, kan een leraar ook wel goed vinden. Ik heb altijd vreselijk veel moeite met presentaties, denk ook altijd dat ik het slecht heb gedaan en dan krijg ik een 7, puur omdat de leraar vindt dat ik het wel goed doe en mezelf er voor inzet.
pi_86195867
Blah ga mijn eerste college missen, herinnert me er gelijk aan dat het niet chill is niet in de stad waar je woont te studeren. Gister moesten al mijn spullen nog mee terug naar Utrecht en goede nachtrust is essentieel. Misschien als ik heel snel fiets dat ik het nog haal, moet wel met lekke band dan :(
Was laatste 3 dagen iig gaan hospiteren bij een aantal huizen, maar eigenlijk zat er niks tussen en ook nergens werd ik gevraagd. Word iig van de huizen in Delft nu niet echt blij.
De ellende allemaal, hier in Utrecht ken ik mensen, en dan is het van ik zoek wat (groters) en je hoort wel eens wat dan maar hier totaal niks. Dus dat wordt wel ff voordat ik wat vind. Wordt vooral leuk bij colleges die beginnen om 8.45u, moet ik hier weg om 7.00u en doorfietsen en geen vertraging krijgen, ouch.
Dat ga ik iig niet lang trekken.
  woensdag 8 september 2010 @ 10:49:47 #260
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_86196745
Je hebt al hospiteeruitnodigingen in Delft? Wanneer heb je je daar ingeschreven op hun sites? Of heb je zeker voorrang omdat jouw situatie toch wel dringend is?

Maar ja, colleges. Je kan ze terugkijken, kan je die verloren minuten inhalen. Kut is het wel.
When all else fails, you always have delusion.
pi_86217677
Heb het gelukkig vanmorgen gehaald, 5 minuten gemist die niet interessant waren.
Ook meteen de eerste tussentijdse toets gehaald met 87,5%, je moet elke week 2 digitale toetsen maken, en het gemiddelde moet 40% zijn om mee te mogen doen met het examen.

Maar het hospiteren deed ik in verenigingshuizen, dat gaat in de regel sneller, maar helaas voor mij niet.
Dus wil kijken of ik een beetje kan studeren in de trein voorlopig, type dit nu ook vanuit de trein.

Iig ik moet dit jaar 30 studiepunten halen tegenover 42 verleden jaar, als ik het zo bekijk gaat dat nog lastig zat worden.
15 SP in Wiskunde
13 SP in Mechanica
10 SP in Ontwerpen
6 SP in Grond en vloeistof Mechanica
9 SP in Materiaal kennis
7 SP in overige vakken

De eerste 28 zijn stervens moeilijk, iig voor zover ik tot nu toe gezien heb.
En dat is alleen basiskennis, dus niet eens toegepaste kennis.
Gok er zo van dat ik de helft van die 28 het eerste jaar niet ga halen, tenzij ik er ziek veel tijd in ga steken.
Maarja, wil ik een master doen moet ik het toch kennen en krijg ik het in het schakeljaar alsnog via de hbo weg.
Dit lijkt mij zo een betere deal.

Ergens zag ik dat er gevraagd werd of ik alsnog civiele techniek deed, ja dus.
Vind het van kinds af aan een super studie, eigenlijk altijd al gewild maar vond het altijd veel te zwaar, dat hoorde ik.
HBO ging relatief gemakkelijk, maar ik ben van mening dat een uitdaging altijd beter is.
Het is nu niet zo meer dat het een kwestie van tijd erin steken is om het te snappen, nu moet je veel studeren en vooral doen om handigheid te krijgen.
Vraag me af of ik nog in aanmerking kom voor vrijstellingen, zou leuk zijn, morgen iig een gesprek over en over een aantal andere dingen.

Maar of de overstap naar WO het waard is? Ik denk voor mijn studie wel, vanwege een schakel jaar waar je per saldo toch even lang over gaat doen dan het WO, alleen heb ik nu een iets betere vooral wiskundige achtergrond die handig is voor een master. Voor elke studie nuttig? Zeker niet, heb van zat studies gehoord die geen of geen zwaar schakel jaar hebben. Het is mijn persoonlijke mening voor zover ik nu de kennis heb, maar voor technische studies zou ik de overstap wel maken mocht je er extra tijd in willen steken.

Maar ik moet nog steeds een keer tijd vinden in mijn rooster om naar het UTV café te komen, heb echt een rooster van 8.45u tot 17.45, en heb ik dat niet moet ik op de TU wel werken aan verslagen waar ik de bieb of pc's aldaar voor nodig heb. En dat is een andere raad die ik nu al kan geven na anderhalve week TU, alle vakken die je kunt halen door er puur tijd in te steken of te doen gewoon doen dus, haal deze want de punten heb je in het eerste jaar hard nodig. Vrees dat ik ook niet echt vakanties ga overhouden zoals verleden jaar.

Goed een hele lap tekst met raad en andere zooi, ga nu richting huis want morgen 6 uur moet ik weer op, mochten jullie iets willen weten gooi het hier neer en ik kom er later wel op terug.
  woensdag 8 september 2010 @ 21:02:36 #262
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86219230
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:05 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ja, maar dat is gewoon niet altijd zo. Wat JIJ als slecht ziet, kan een leraar ook wel goed vinden. Ik heb altijd vreselijk veel moeite met presentaties, denk ook altijd dat ik het slecht heb gedaan en dan krijg ik een 7, puur omdat de leraar vindt dat ik het wel goed doe en mezelf er voor inzet.
Nja het is gewoon een docent die het lastig maakt. Hij heeft ook zo'n geniepige glimlach als hij je een fail overhandigt. Presentatie van vandaag bijv.. Best goed gedaan, bij marketing zou dit een 7,5 zijn geweest ofzo, hier zegt ie: "het is net een pass", en dat doet ie bij velen. Iets waar je gewoon mee moet leren leven denk ik :')
Drinky is een baas
pi_86228425
Blijft idd vaak zo dat HBO vrij subjectief is. Het is niet zo dat het objectief wordt beoordeeld.. Hier stoorde ik mij erg aan, zeker wanneer je zwaar incompetente docenten hebt..
pi_86294595
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:02 schreef Drinky het volgende:

[..]

Nja het is gewoon een docent die het lastig maakt. Hij heeft ook zo'n geniepige glimlach als hij je een fail overhandigt. Presentatie van vandaag bijv.. Best goed gedaan, bij marketing zou dit een 7,5 zijn geweest ofzo, hier zegt ie: "het is net een pass", en dat doet ie bij velen. Iets waar je gewoon mee moet leren leven denk ik :')
Ja, dat is vaak de docent zelf. Ik heb er weinig last van, mijn docenten zijn allemaal rechtvaardig en komen allemaal uit het vak zelf dus dat scheelt.
pi_86395962
And boy's & girl's? How does it go?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  maandag 13 september 2010 @ 20:50:35 #266
87680 Mirel
pi_86396264
Ik vind het 2e jaar mee vallen. Beter voorbereid, dat wel, maar ik had verwacht dat het stukken moeilijker zou worden. Ik heb wel een tof projectgroepje. :)
  dinsdag 14 september 2010 @ 11:44:30 #267
286575 Roces18
Chef de party
pi_86415550
Eindelijk iemand uit me klas gevonden met dezelfde interesses en doen. Dus dat word mijn nieuwe buddy :P
Die anderen uit me klas hebben hele uitlopende interesses waardoor iedereen zich afzondert van elkaar of kleine groepjes vormt :s . Weirdo's :r
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:42:53 #268
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_86424361
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:44 schreef Roces18 het volgende:
Eindelijk iemand uit me klas gevonden met dezelfde interesses en doen. Dus dat word mijn nieuwe buddy :P
Die anderen uit me klas hebben hele uitlopende interesses waardoor iedereen zich afzondert van elkaar of kleine groepjes vormt :s . Weirdo's :r
Kleine afzonderlijke groepjes heel herkenbaar :X Er vormen zich altijd van die groepen echt standaard :r
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_86517107
En hoe gaat ie hier nu?
Voor mij goed nieuws, ik mag blijven onder een bepaalde voorwaarden, dus dat wordt het eerste blok me ff kapot studeren :P
Komt er op neer dat er met hbo-p je niet meer binnen komt zonder extra certificaten.
Echter dit stond nog nergens, en was ook niet naar mij gecommuniceerd.
Voortaan zul je mocht je naar de tudelft willen daar een tentamen wiskunde en natuurkunde moeten afleggen, soort van collegium doctum, behalve dat je niet vast zit aan de 21+ grens.
Dit omdat er te veel uitval was van HBO'ers die het toch echt niet trokken.
Naja de regeling komt neer voor mij dat ik zowel de wiskunde als natuurkunde examens van blok 1 haal binnen het jaar dus incl. herkansingen. De TU biedt ook bijspijkercursussen aan voor een schappelijk bedrag, dus maybe maar ff doen 220E voor 8 lessen).

Verder leuk projectgroepje, het een en het ander is beter geregeld, maar ook hier wel eens pc's die falen. Moet er bij zeggen dat ze hier iig niet gemolesteerd zijn zoals sommige op Nijeoord.
En wat is het daar groot zeg, denk aan Nijeoord 1, maar dan volledige hoogbouw zoals de toren, en dan alleen voor 1 studie(!). Moet zeggen het is wel een erg inspirerende omgeving met alle maquettes enzo.
Ipv een practica lokaal heb je ook gewoon practica hallen daar, en kelders, en dan heb ik vast nog niet alles gezien. Voor mij kon ik geen betere beslissing nemen, voel me voor het eerst gewoon thuis op de studie, ik wist al dat ik niet de verkeerde studie gekozen had :)

Het is alleen wel ff een flink schepje erboven op, nu heb ik een VWO achtergrond dus ik heb het iets makkelijker dan de gemiddelde hbo'er daar, en dankzij mijn hbo-p heb ik bij een aantal vakken ook al flink wat voorkennis, maar je merkt dat indien je dat dus niet hebt je gelijk vol aan de bak moet. Het helpt ook niet dat ze het over 3 jaar gesmeerd hebben, 4 was beter geweest. Dit is o.a. ook de reden dat ze het laatste jaar wiskunde van het vwo niet over doen in vogelvlucht, zoals verleden jaar wel en zoals op de hu voor havo. Ze gaan vol verder in sneltreinvaart waar vwo was geëindigd. Nu heb ik slechts tot vwo 5 wiskunde en natuurkunde gedaan en daarna havo eindexamen gedaan dus ik mis gewoon een jaar. En op dit moment merk ik dat ik er gewoon niet lekker in kom omdat ik echt voorkennis mis.

Zou dus voor civiele techniek het niet aanraden de overstap te maken, behalve als je een wiskunde wonder bent. Kwa natuurkennis kennis kun je prima mee met havo kennis, dat verbaasde me ff. Daar herhalen ze wel wat je moet weten, iig voor dit blok dan. Inleiding in de civiele techniek is van het zelfde niveau, project doe je een half jaar over, van hetzelfde niveau, maar minder praktisch, de theorie werk je beter uit en je komt in principe niet met een ontwerp. Het is eerste project is meer een haalbaarheidsstudie. De praktische vakken zoals autocad tekenen en landmeten kan ik nergens meer terug vinden, wat ik op zich wel weer een beetje vreemd vind (en moet ik opnieuw landmeten doen dan vraag ik toch echt daar een vrijstelling voor aan mocht ik kunnen krijgen. Die berekeningen zijn #$@! omdat je echt in de war raakt van alle hoeken enz. en je hebt het daarna nooit zelf nodig (als ingenieur ga je niet zelf uitzetten en opmeten, ik heb in de praktijk gewerkt en weet dat het er zo niet aan toe gaat). Verder is het zo dat je als eerste de theorie fijn uitgelegd krijgt en pas later er berekeningen bij komen, weet nog niet goed of ik dit wel zo fijn ga vinden.

Verder ontgroeningen bij verenigingen zijn minder zwaar in de regel, Sint jansbrug en DSC zijn goed te doen, alleen Virgiel is op hetzelfde niveau als hier Unitas/Veritas (USC geen idee). Voor mij is dit nog steeds erg leuk, hoewel we volgens mij hier in het draadje verder weinig leden hebben. In Delft is het wel in de regel dat verenigingsleden juist vaker de BSA en P in een jaar halen, hoe anders was dat in Utrecht :P En ze hebben Heineken i.p.v. Bavaria, dat is wel minder vind ik persoonlijk als ik heel eerlijk moet zijn. Leden eten is ook weer beter geregeld met eigen koks, en er wordt zelfs nog veel gebruik van gemaakt ook, super gezellig.

Dit was mijn wekelijkse column zo ongeveer wel weer, nog net geen traditie :+
pi_86879849
He beleven we nog wat in Utrecht of hoe zit dat? :P
Begint een beetje een aaneenschakeling van monologen van mij te worden :+
A.s. dinsdag heb ik een feestje met uffers in Delft, beetje jammer dat ik met diezelfde bus niet mee terug mag :P
Mis Utrecht soms wel een beetje hoor, beetje veel bezig met reizen en de studie, owkee en wat uitgaan in Delft, maar niet mijn vrienden uit Utrecht.
Heb gehoord dat de helft (!) van mijn klas van verleden jaar is afgevallen door ofwel negatief BSA ofwel vonden het niks, wtf?
Dus nog maar een kwart is over van verleden jaar aan de start, hoe bizar.
Bij jullie 2e/3e jaars die hier zitten iets soortgelijks of daar niet vertoond?
Zoals ik hoorde was dit hoogst ongebruikelijk, zelfs voor een relatief moeilijke studie als civiele techniek.
In het begin kon bij dag 1 konden de mensen niet eens allemaal in een college zaal op Nijeoord en nu 28 man, beiden vrouwen afgevallen.
Mijn oude projectgroepje voor zover die nog bestaat mist me wel, nu een aantal mensen bij gekomen die minder gemotiveerd zijn en ik ben zo iemand die iedereen altijd weet te motiveren en nieuwe ideeën aandraagt.
Ben dus enigszins wel blij dat ik de overstap gemaakt heb, hoewel ik pas na kerst weet of ik definitief mag blijven.
Schijnt zelfs zo erg te zijn dat er gevraagd is als het mij daar niet beviel om terug te komen.
Weet niet goed wat ik van de situatie daar moet denken, andere studies @ hu met dezelfde omstandigheden? kan me haast niet voorstellen.
  zondag 26 september 2010 @ 23:10:14 #271
87680 Mirel
pi_86882813
Maandag weer hospiteren
pi_86885097
Morgen recht :Z
pi_86888871
De morgen is krom!
pi_86914402
Damn, wat doe je om 6 uur op internet?
  maandag 27 september 2010 @ 21:02:20 #275
87680 Mirel
pi_86917655
Vergeten mail te sturen, hospiteren is al om 20.15 begonnen. Daarnaast ben ik nog moe van weekend + reizen in Utrecht vandaag rond 6 uur. Wat een drukte was het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')