Emerging markets: veel minder stabiel, meer faillisementenquote:Op maandag 16 augustus 2010 18:29 schreef Big_Daddy het volgende:
[..]
Waarom juist dat fonds, van alle fondsen? Van de fondsen bij Blackrock, zou ik deze bijv. interessanter vinden, daar het vrij ongevoelig is voor cyclische bewegingen.
Staat op 56 week high met een P/E van 53.55quote:Netflix, Inc. provides online movie rental subscription services in the United States. The company offers its subscribers access to a library of movie, television, and other filmed entertainment titles on digital versatile disc (DVD). Its members can get DVDs delivered to their homes and can instantly watch movies and TV episodes streamed to their TVs and PCs. As of December 31, 2009, Netflix served approximately 12 million subscribers. It also partners with consumer electronics companies to offer a range of devices that can instantly stream movies and TV episodes to members' TVs from Netflix. The company was founded in 1997 and is headquartered in Los Gatos, California.
Er zijn veel goede keuzen mogelijk. De door jouw aangehaalde ETF lijkt me idd geen slechte keuze als je voor smallcap emerging markets gaat. Bij mijn keuze spelen een aantal overwegingen:quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:29 schreef Big_Daddy het volgende:
[..]
Waarom juist dat fonds, van alle fondsen? Van de fondsen bij Blackrock, zou ik deze bijv. interessanter vinden, daar het vrij ongevoelig is voor cyclische bewegingen.
Erg handig.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:43 schreef Dalliance het volgende:
Voor wie het handig vindt om een hoop informatie van individuele aandelen (US stocks) onder één dak te hebben, finviz.com is erg overzichtelijk!
Wat is daar zo gek aan? Betekent gewoon dat iemand van z'n stukken af wou.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:39 schreef JimmyJames het volgende:
Verder is weer één van mijn kooporders uitgevoerd waarbij ik een lagere limiet had opgegeven dan de laat.
quote:Gerrit Zalm
Deskundigen buitelen over elkaar heen om te waarschuwen voor een tweede economische crisis genaamd de ‘double dip’. Oud-minister van Financiën en huidig bestuursvoorzitter van ABN Amro Gerrit Zalm gelooft helemaal niet in dit fenomeen. Wij vragen hem waarom er volgens hem geen 'double dip' komt.
Het is wel lachen die bijstellingen de laatste tijd. Altijd omlaag nooit eens omhoogquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:21 schreef SeLang het volgende:
Gezien alle bijstellingen de laatste tijd is er inderdaad een grote kans dat we geen double dip krijgen. Het lijkt er namelijk steeds meer op dat we de eerste recessie nooit zijn verlaten.
Als je nou ook meldt wie je broker is...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:06 schreef flyguy het volgende:
Net opgebeld door mijn broker: volgende maand vervallen de eerste 300 dollar aan transactiekosten
Hoezo? Het is geen aanbieding of zo hoor. Gewoon omdat ik er behoorlijk wat contracten door heen jaag.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:13 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Als je nou ook meldt wie je broker is...
Als de beurs niet gaat kelderen, hoe kun je dan ooit instappen? Immers, de beurs loopt altijd vooruit. Later wordt met de bedrijfsmatige winsten de P/E ratio weer rechtgetrokken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:21 schreef SeLang het volgende:
Gezien alle bijstellingen de laatste tijd is er inderdaad een grote kans dat we geen double dip krijgen. Het lijkt er namelijk steeds meer op dat we de eerste recessie nooit zijn verlaten.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:15 schreef JimmyJames het volgende:
Ik verwacht van Zalm geen objectief beeld eerlijk gezegd.
Het idee is dat je instapt op een waarderingsniveau waarbij het te verwachte rendement gunstig is ten opzichte van de risico's. Hoe dit precies tot stand komt is niet interessant. Dat kan gebeuren door een daling van de koers maar ook door een stijging van (cyclically adjusted) bedrijfswinsten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:18 schreef Somersault het volgende:
[..]
Als de beurs niet gaat kelderen, hoe kun je dan ooit instappen? Immers, de beurs loopt altijd vooruit. Later wordt met de bedrijfsmatige winsten de P/E ratio weer rechtgetrokken.
Nee, Zalm zag het zeker aankomen gezien de urgente wijzigingen in de structuur van DSB die hij voorstelde. Scheringa had daar echter niet heel veel trek in. Neemt niet weg dat ik het irritant vind dat Zalm telkens op TV komt, hij is CEO en geen politicus meer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:18 schreef SeLang het volgende:
Zalm, was dat niet de man onder wiens supervisie (hij was financieel directeur) DSB ten onder ging? Oftewel die man die het allemaal niet aan zag komen?
Dat ziet er een beetje oversold uit. Tijd voor een rebound?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:48 schreef SeLang het volgende:
Tijd voor een paniekactie van Obama, anders wordt het niks meer met de verkiezingen in november. Meer gratis geld rondstrooien? Op basis van de TA zou ik Obama keihard shorten! (en fundamenteel ook wel eigenlijk)
[ afbeelding ]
Het zou zomaar kunnen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:55 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat ziet er een beetje oversold uit. Tijd voor een rebound?
Heb je daar ooit aan getwijfeld dan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:21 schreef SeLang het volgende:
Dit zegt natuurlijk niet heel veel. Dit is zijn laagste job approval rating tot dusverre en dat is nog steeds hoger dan elke low van de Amerikaanse presidenten vanaf de 2e WW. Alleen Eisenhower en Kennedy hebben niet zulke lows behaald.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:48 schreef SeLang het volgende:
Tijd voor een paniekactie van Obama, anders wordt het niks meer met de verkiezingen in november. Meer gratis geld rondstrooien? Op basis van de TA zou ik Obama keihard shorten! (en fundamenteel ook wel eigenlijk)
[ afbeelding ]
Ik niet, alhoewel je technisch natuurlijk altijd een "recovery" kunt construeren met deficit spending.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:57 schreef dvr het volgende:
[..]
Heb je daar ooit aan getwijfeld dan?![]()
Ik wens de FED veel succes met het keren van de deflatie. Wat ze nu opkopen is peanuts vergeleken met wat ze al hebben gedaan en het effect daarvan was niet erg indrukwekkend....quote:Ondertussen is de FED weer treasuries aan het opkopen om de overheid en de markten liquide te houden en de primary dealers van een leuk zakcentje te voorzien:
http://www.zerohedge.com/(...)-picture-despite-fed
Zeg maartegen deflatie.. En een hartelijk vaarwel aan de westerse economieën en hun munten, die bij dergelijk beleid in het gunstigste geval een paar decennia van stagnatie tegemoet gaan.
Het belangrijkste is dat de Democraten straks de comfortabele meerderheid kwijt zijn, als ze überhaupt nog een meerderheid behouden. Dat betekent dat Obama straks weinig meer krijgt doorgevoerd.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit zegt natuurlijk niet heel veel. Dit is zijn laagste job approval rating tot dusverre en dat is nog steeds hoger dan elke low van de Amerikaanse presidenten vanaf de 2e WW. Alleen Eisenhower en Kennedy hebben niet zulke lows behaald.
Het is meer de vraag of het verval zo door blijft gaan als ten tijde van George Bush (zie onderstaand plaatje)
[ afbeelding ]
Markant detail is dat George Bush wel van alle presidenten op een bepaald ogenblik het meeste vetrouwen had van alle presidenten na de 2e WW. (Dat was na 9-11-01)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |