abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85235739
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Short dus? Waar zet je je stop?
Ik twijfel nog enorm. Ik denk dat ik er maar vanaf zie. Nog een minuut de tijd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85235887
Oef, thank f*ck for that dat ik daar niet op ingespeeld heb :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:31:35 #78
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_85235967
Weinig boeiende cijfers... Wel weer rood.
The more debt, the better
pi_85236005
Een 20 punt spread op de 1 minuut bar op de FTSE.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:34:28 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_85236187
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Oef, thank f*ck for that dat ik daar niet op ingespeeld heb :P
+1 voor je intuitie :)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_85236353
Ik zit nog steeds short UBS, vanaf $17.25. Als dat terug naar $12,50 gaat ben ik weer blij.
pi_85236676
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

+1 voor je intuitie :)
Ik besef van mezelf dondersgoed dat een positie hierop puur op onderbuik gevoelens was geweest. En dus meer geluk dan intuitie.

Om 13.30 kwam retail uit en je ziet een spike van +- 20 punten. Een short van mij was op die manier direct(!) geklapt.
pi_85237024
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Short dus? Waar zet je je stop?
Ik wacht wel op de volgende macro data. De consumer sentiment van de UoM. Een uurtje en 12 minuten en dan komt dat uit. Eventueel daar nog een short positie op.

Ik gebruik meestal de FTSE en de DJ vanwege de laagste spread. En zit vaak op een 10-20 punt stop.
pi_85237279
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:12 schreef Mercer het volgende:
Ik heb gisteravond even wat Smith & Wesson gekocht voor de trade. :') Voelde me meteen daarna een beetje bezwaard. Ik doe het met winst zo snel mogelijk weer weg! O-)
Waarom heb je dit aangeschaft? Je verwacht spoedig een crisis + de naderende gevolgen van loslopende pistolero's :P?

quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:22 schreef Mercer het volgende:
Lowe's Companies

Ritje terug van $19.75 naar $30?
Vanwaar de interesse in dit aandeel?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:04:23 #85
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_85238386
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wacht wel op de volgende macro data. De consumer sentiment van de UoM. Een uurtje en 12 minuten en dan komt dat uit. Eventueel daar nog een short positie op.

Ik gebruik meestal de FTSE en de DJ vanwege de laagste spread. En zit vaak op een 10-20 punt stop.
Ook gegarandeerde stop? Vind dat het bij CFD's vaak wel even duurt voordat ze eruit zijn.
The more debt, the better
pi_85238637
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom heb je dit aangeschaft? Je verwacht spoedig een crisis + de naderende gevolgen van loslopende pistolero's :P?
[..]
Vanwaar de interesse in dit aandeel?
S&W gekocht op 3.72 en verkoop op 4.xx voor de bounce dus, geen diepe onderliggende gedachte dus! :D

Lowe's omdat er een uptrend is ontstaan en ik denk dat die niet is gestopt. En desnoods wacht ik een paar jaar, die toko is niet zomaar pleitte. :) En het is een behoorlijk veilige instap, ook als het onverhoopt de andere kant op mocht gaan. In het verleden is er nooit een dergelijke instap geweest waar je enorm je poten aan zou hebben gebrand. Daarom dus.
pi_85241217
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:08 schreef Mercer het volgende:

[..]

S&W gekocht op 3.72 en verkoop op 4.xx voor de bounce dus, geen diepe onderliggende gedachte dus! :D

Vanwaar verwacht je een bounce? Ik zie dat niet zo 1,2,3 gebeuren. Hij zit namelijk in een (technisch) mooie downwards trend.

Zit zelf klein short op de FTSE met 12.5 stop op 5259.8.

[ Bericht 4% gewijzigd door sitting_elfling op 13-08-2010 15:59:41 ]
pi_85241431
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Zit zelf klein short op de FTSE met 12.5 stop op 5259.8.
Wat niet verstandig is gebleken. Die short is er binnen een minuut uitgeknald door een hoger dan verwacht consumenten vertrouwen! ( :') )
pi_85242740
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vanwaar verwacht je een bounce? Ik zie dat niet zo 1,2,3 gebeuren. Hij zit namelijk in een (technisch) mooie downwards trend.
Als ik naar die grafiek kijk lijkt me $4 goed mogelijk. En het zijn maar weinig aandelen, dus ik vind het een aardige gok.
pi_85245031
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:27 schreef Mercer het volgende:

[..]

Als ik naar die grafiek kijk lijkt me $4 goed mogelijk. En het zijn maar weinig aandelen, dus ik vind het een aardige gok.
Ik snap je overweging wel in S&W. Het enige nadeel wat er naar mijn ziens aan kleeft is dat het een year low heeft en eigenlijk meer in een negatieve dan zijwaartse trend lijkt te zitten. De short in UBS daarentegen is op technisch niveau goed te begrijpen :P
pi_85245497
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap je overweging wel in S&W. Het enige nadeel wat er naar mijn ziens aan kleeft is dat het een year low heeft en eigenlijk meer in een negatieve dan zijwaartse trend lijkt te zitten. De short in UBS daarentegen is op technisch niveau goed te begrijpen :P
Ik snap wat je bedoeld, ik wacht het ff af nog. Misschien krijg ik elke dag meer innerlijke wroeging dat ik aandeelhouder ben van die tent en knal ik het alsnog eruit. :')
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:05:36 #92
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_85247373
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:27 schreef Mercer het volgende:

[..]

Wat voor TA-indicatoren gebruik jij?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_85258508
Vandaag shortpositie verhoogd, om de gemiddelde aankoopprijs naar beneden te krijgen.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:47:29 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85260692
Je zult toch wel geplusd hebben op je shorts?
The End Times are wild
pi_85261151
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:47 schreef LXIV het volgende:
Je zult toch wel geplusd hebben op je shorts?
Hoe plus jij eigenlijk op je posities? Want tot dusver heb je sinds het begin van het jaar volledig gelijk gekregen over het verloop op de beurs dit jaar. Dat we zijwaarts zouden gaan binnen een bepaalde range.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:10:00 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85261788
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe plus jij eigenlijk op je posities? Want tot dusver heb je sinds het begin van het jaar volledig gelijk gekregen over het verloop op de beurs dit jaar. Dat we zijwaarts zouden gaan binnen een bepaalde range.
Mijn porto heb ik hierop aangepast in het begin van het jaar. De manier om hiermee te verdienen is of met het schrijven van puts, of met het schrijven van calls en de verwachtingswaarde te ontvangen (plus de rente op het geld wat je krijgt). De premies waren erg hoog gezien de voorgaande volatiliteit.

Ik heb ITM-puts geschreven en wat calls op mijn aandelen. Mijn winst is de verwachtingswaarde die eruit loopt en de rente op het geld dat ik voor de puts gekregen heb. Als puts uitgeoefend worden rol ik ze door.

Tot nu toe geen winst vanwege verkeerde stockpicking. (50 contracten ordina en 120 contracten BAM) die de winst op de rest behoorlijk drukken. (Niet dat ik deze op de top geschreven heb, maar toch nog genoeg verlies erop om de winst op de rest te compenseren).
Gelukkig kan ik deze contracten nog wél binnen mijn winstrange doorrollen (dus wanneer ze dan uitgeoefend worden kan ik nog een serie schrijven die plust), en had ik een ruime marge.

[ Bericht 11% gewijzigd door LXIV op 13-08-2010 23:26:31 ]
The End Times are wild
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:10:36 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85261813
Maar die range, die klopte op een enkel punt na precies ja. Maar zegt dus niet alles!
The End Times are wild
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:21:24 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85262270
Dat verlies is trouwens niet zo erg, want ik heb geschreven op aandelen die ik in de porto had en zo ongeveer op de top heb kunnen verkopen.
Van dat geld heb ik obligaties ASR 10% gekocht.
Vervolgens heb ik toen de koersen vrij fors gedaald waren, allemaal puts geschreven op de verkoopwaarde waarop ik die aandelen toen verkocht had. Met als idee: worst case krijg ik ze terug (en heb ik sowieso dezelfde porto als wanneer ik niet verkocht had) + de rente op ASR + de verwachtingswaardes.
Best case waren ze rond de strike geexpireerd. Dan had ik mijn aandelen gehad + de hele koerswinst tot daar.
Ook goed was geweest als ze daar boven waren gekomen. Dan had ik dit jaar goed verdiend, maar dan had ik wel opnieuw op hogere niveau's moeten instappen (of niet).

Dus bijv. Ordina. Die heb ik 5000 op 6 euro gedumpt. Daarvan heb ik obligaties gekocht. Toen Ordina op 4,10 stond heb ik puts op 6 geschreven (50). Nu is de koers iets van 3 euro.
Die puts zijn trouwens uitgeoefend. Toen heb ik door 5000 euro bij te leggen puts geschreven met een strike van een euro lager, dan had ik weer wat verwachtingswaarde die eruit kon lopen.

BAM was helemaal een drama, met die claimemissie en al die kwart-opties in de porto.

Aegon, Akzo, RD, en ING waren wel winstgevend.

Gelukkig had ik genoeg cash (door het verkopen) om voortdurend aan al mijn verplichtingen te kunnen blijven voldoen. Mijn margin is ook ruim genoeg, maar ik hoop wel dat tegen de nieuwe expiraties aan (september en december) de koersen genoeg zijn opgelopen om ze door te rollen en nog wat verwachtingswaarde in mijn zak te kunnen steken.

[ Bericht 0% gewijzigd door LXIV op 13-08-2010 23:28:12 ]
The End Times are wild
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:24:54 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85262417
Verder is het natuurlijk niet zo'n spannende porto, want je zit vrij klem. Het is wachten tot de verwachtingswaarde wegloopt en hopelijk nog wat koerswinst en rente.

Ik ben ook veel drukker met mijn business dan met de beurs. Leuker, want hier heeft effort meer effect (voor mij).

Ooit heb ik nog iets gepost over een plan om gegevens uit de social media te gebruiken om correlaties met het koersverloop van aandelen te ontdekken. Toevallig (niet specifiek hiervoor) beschik ik nu ook over tools om dat straks te kunnen doen.
Iedere dag download ik de hele social media (van Nederland) en kan zeer gericht daarin statistische gegevens verwerken. Ben benieuwd of ik hier iets mee kan doen. (op de beurs)
The End Times are wild
pi_85262749
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:24 schreef LXIV het volgende:
Verder is het natuurlijk niet zo'n spannende porto, want je zit vrij klem. Het is wachten tot de verwachtingswaarde wegloopt en hopelijk nog wat koerswinst en rente.

Ik ben ook veel drukker met mijn business dan met de beurs. Leuker, want hier heeft effort meer effect (voor mij).

Ooit heb ik nog iets gepost over een plan om gegevens uit de social media te gebruiken om correlaties met het koersverloop van aandelen te ontdekken. Toevallig (niet specifiek hiervoor) beschik ik nu ook over tools om dat straks te kunnen doen.
Iedere dag download ik de hele social media (van Nederland) en kan zeer gericht daarin statistische gegevens verwerken. Ben benieuwd of ik hier iets mee kan doen. (op de beurs)
Je zit inderdaad wel wat klem, maar in die zin is het wel voordelig dat de beurs zich in deze range blijft bevinden voor je porto.

Ik had overigens verwacht dat je minder aandacht zou besteden aan eventuele correlatie mogelijkheden en toch meer uitging van de effeciëntie van de markt. En dat je netto ook wat meer van de beurs afzijdig zou houden want al die korte termijn ideen hier moet je niet zo veel van hebben en je verwachtte toch dat de beurs zich zijwaarts zou bewegen :P En je porto zit spannender (beter!) in elkaar dan een 100% aandelen porto van de AEX. Gewoon erg ongelukkig met BAM maar dat kan iedereen overkomen. Wat was eigenlijk de initiële reden dat je er toch op afging?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')