Ik twijfel nog enorm. Ik denk dat ik er maar vanaf zie. Nog een minuut de tijd.quote:
+1 voor je intuitiequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Oef, thank f*ck for that dat ik daar niet op ingespeeld heb
Ik besef van mezelf dondersgoed dat een positie hierop puur op onderbuik gevoelens was geweest. En dus meer geluk dan intuitie.quote:
Ik wacht wel op de volgende macro data. De consumer sentiment van de UoM. Een uurtje en 12 minuten en dan komt dat uit. Eventueel daar nog een short positie op.quote:
Waarom heb je dit aangeschaft? Je verwacht spoedig een crisis + de naderende gevolgen van loslopende pistolero'squote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:12 schreef Mercer het volgende:
Ik heb gisteravond even wat Smith & Wesson gekocht voor de trade.Voelde me meteen daarna een beetje bezwaard. Ik doe het met winst zo snel mogelijk weer weg!
![]()
Vanwaar de interesse in dit aandeel?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:22 schreef Mercer het volgende:
Lowe's Companies
Ritje terug van $19.75 naar $30?
Ook gegarandeerde stop? Vind dat het bij CFD's vaak wel even duurt voordat ze eruit zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wacht wel op de volgende macro data. De consumer sentiment van de UoM. Een uurtje en 12 minuten en dan komt dat uit. Eventueel daar nog een short positie op.
Ik gebruik meestal de FTSE en de DJ vanwege de laagste spread. En zit vaak op een 10-20 punt stop.
S&W gekocht op 3.72 en verkoop op 4.xx voor de bounce dus, geen diepe onderliggende gedachte dus!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom heb je dit aangeschaft? Je verwacht spoedig een crisis + de naderende gevolgen van loslopende pistolero's?
[..]
Vanwaar de interesse in dit aandeel?
Vanwaar verwacht je een bounce? Ik zie dat niet zo 1,2,3 gebeuren. Hij zit namelijk in een (technisch) mooie downwards trend.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:08 schreef Mercer het volgende:
[..]
S&W gekocht op 3.72 en verkoop op 4.xx voor de bounce dus, geen diepe onderliggende gedachte dus!![]()
Wat niet verstandig is gebleken. Die short is er binnen een minuut uitgeknald door een hoger dan verwacht consumenten vertrouwen! (quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zit zelf klein short op de FTSE met 12.5 stop op 5259.8.
Als ik naar die grafiek kijk lijkt me $4 goed mogelijk. En het zijn maar weinig aandelen, dus ik vind het een aardige gok.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vanwaar verwacht je een bounce? Ik zie dat niet zo 1,2,3 gebeuren. Hij zit namelijk in een (technisch) mooie downwards trend.
Ik snap je overweging wel in S&W. Het enige nadeel wat er naar mijn ziens aan kleeft is dat het een year low heeft en eigenlijk meer in een negatieve dan zijwaartse trend lijkt te zitten. De short in UBS daarentegen is op technisch niveau goed te begrijpenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:27 schreef Mercer het volgende:
[..]
Als ik naar die grafiek kijk lijkt me $4 goed mogelijk. En het zijn maar weinig aandelen, dus ik vind het een aardige gok.
Ik snap wat je bedoeld, ik wacht het ff af nog. Misschien krijg ik elke dag meer innerlijke wroeging dat ik aandeelhouder ben van die tent en knal ik het alsnog eruit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap je overweging wel in S&W. Het enige nadeel wat er naar mijn ziens aan kleeft is dat het een year low heeft en eigenlijk meer in een negatieve dan zijwaartse trend lijkt te zitten. De short in UBS daarentegen is op technisch niveau goed te begrijpen
Wat voor TA-indicatoren gebruik jij?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:27 schreef Mercer het volgende:
[..]
Als ik naar die grafiek kijk lijkt me $4 goed mogelijk. En het zijn maar weinig aandelen, dus ik vind het een aardige gok.
Hoe plus jij eigenlijk op je posities? Want tot dusver heb je sinds het begin van het jaar volledig gelijk gekregen over het verloop op de beurs dit jaar. Dat we zijwaarts zouden gaan binnen een bepaalde range.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:47 schreef LXIV het volgende:
Je zult toch wel geplusd hebben op je shorts?
Mijn porto heb ik hierop aangepast in het begin van het jaar. De manier om hiermee te verdienen is of met het schrijven van puts, of met het schrijven van calls en de verwachtingswaarde te ontvangen (plus de rente op het geld wat je krijgt). De premies waren erg hoog gezien de voorgaande volatiliteit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe plus jij eigenlijk op je posities? Want tot dusver heb je sinds het begin van het jaar volledig gelijk gekregen over het verloop op de beurs dit jaar. Dat we zijwaarts zouden gaan binnen een bepaalde range.
Je zit inderdaad wel wat klem, maar in die zin is het wel voordelig dat de beurs zich in deze range blijft bevinden voor je porto.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:24 schreef LXIV het volgende:
Verder is het natuurlijk niet zo'n spannende porto, want je zit vrij klem. Het is wachten tot de verwachtingswaarde wegloopt en hopelijk nog wat koerswinst en rente.
Ik ben ook veel drukker met mijn business dan met de beurs. Leuker, want hier heeft effort meer effect (voor mij).
Ooit heb ik nog iets gepost over een plan om gegevens uit de social media te gebruiken om correlaties met het koersverloop van aandelen te ontdekken. Toevallig (niet specifiek hiervoor) beschik ik nu ook over tools om dat straks te kunnen doen.
Iedere dag download ik de hele social media (van Nederland) en kan zeer gericht daarin statistische gegevens verwerken. Ben benieuwd of ik hier iets mee kan doen. (op de beurs)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |