abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:27:25 #51
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86181492
Gaaf! Die route was ook deel van onze route toen we onderweg gingen naar de noordkaap afgelopen zomer. Toen waren er in Duitsland trouwens erg veel baustelles, zelfs nog een klein uurtje in de file gestaan op zaterdagmiddag.
Bruggen zijn ook machtig om overheen te rijden, succes! ^O^

(En ga je de terugweg ook op 1 tank doen? :D )
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:47:08 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_86182614
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:27 schreef JJH het volgende:
...zomer. Toen waren er in Duitsland trouwens erg veel baustellen, ...
Tussen Bremen en Hamburg is de A1 nog steeds één grote bouwput.
Ook met geregeld totaalafsluiting/omleidingen. :(
http://www.a1-mobil.de/baustellen.php
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:58:43 #53
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86183180
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:47 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Tussen Bremen en Hamburg is de A1 nog steeds één grote bouwput.
Ook met geregeld totaalafsluiting/omleidingen. :(
http://www.a1-mobil.de/baustellen.php
Dat bedoelde ik dus ook. Is nie leuk nie. :N

Vooral op de terugweg, dan wil je erg graag naar huis en ondanks dat de Autobahn leeg is mag je maar 80 of 100 ofzo.
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:15:53 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_86184106
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:58 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus ook. Is nie leuk nie. :N

Vooral op de terugweg, dan wil je erg graag naar huis en ondanks dat de Autobahn leeg is mag je maar 80 of 100 ofzo.
Wil je harder dan, als je zo zuinig mogelijk probeert te rijden ?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:16:34 #55
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86184141
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]



Wil je harder dan als je zo zuinig mogelijk probeert te rijden ?
Nee hij niet, bedenk ik me nu. :D
Maar ik toen wel. :@
pi_86378675
A29 kan kloppen idd, rijd ik nu dagelijks.
Lager leggen kan niet, anders raken de banden de wielkuipen.
Bedankt voor de tips over de werkzaamheden in Duitsland. Het kan gunstig uitpakken als je constant 60 of 80 moet rijden, maar als er files staan..
Terugweg ga ik waarschijnlijk niet op 1 tank doen, er vanuit gaande dat ik het doel op de heenweg gehaald heb :-)
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_86378854
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:47 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Tussen Bremen en Hamburg is de A1 nog steeds één grote bouwput.
Ook met geregeld totaalafsluiting/omleidingen. :(
http://www.a1-mobil.de/baustellen.php
Ik ben laatst mooi via Hannover terug gegaan 's nachts. Dat schiet een stuk beter op en ook geen snelheidscontrole gezien bij alle gelimiteerde stukken, dus lekker doorboemelen :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86378908
Het duurde even voordat ik het juiste gereedschap had, maar de carbon klep is gemonteerd + lexaan achterruit: http://www.mijnbluemotion(...)teerd-lexaan-ruit-80







De gewichtsbesparing is hierdoor 9,3 kilo. Ik heb alles opgeteld en blijk al 102 kilo bespaard te hebben! En er volgt nog meer..

De auto staat nu deze week bij Carrec Technocenter voor de laatste aanpassingen, o.a. voor het inbouwen van de elektronische stuurpomp, updates volgen!
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_86379313
Kan het kloppen dat ik deze auto ooit in de Autoweek heb zien staan?
Super mooi om dit hier op Fok! terug te zien :D

Die spoiler die er nu af is, weet je zeker dat dat een verbetering is wat de auto zuiniger maakt? Want ik kan me zomaar voorstellen dat die spoiler zorgt voor een betere luchtstroom waardoor er minder luchtweerstand ontstaat omdat de luchtstroom minder aan de achterkant trekt.

Wellicht kun je de aerodynamica nog wat verbeteren door moondisks aan te brengen op je wielen. Ziet er wel heel erg hotrod uit, maar alle beetjes helpen toch ;)

Ook kan je de radio er in zijn geheel uit slopen, scheelt ook weer gewicht.
Mocht je perse radio of muziek willen luisteren, koop dan ergens zo'n miniradio/mp3 speler, of gebruik je telefoon ervoor.

En je kunt natuurlijk ook zelf af vallen. Ik weet niet wat je weegt, maar bij de meeste mensen mag er best een kg of wat af.

Wellicht kunnen je ruitenwissers nog wat verder naar beneden zodat ze achter de motorkap vallen ipv er net boven. Dan vangen ze ook minder wind.

[ Bericht 15% gewijzigd door SwiffMeister op 13-09-2010 13:28:37 ]
pi_86471867
Hey SwiffMeister,

Heeft inderdaad in de AutoWeek gestaan, zie artikel hier http://www.mijnbluemotion.nl/publicatie-autoweek-74

Ik weet alleen dat de achterspoiler gewicht scheelt. Aerodynamica is zo lastig; maar ik weet wel dat de spoiler boven de daklijn uitstak en juist weer iets naar boven boog terwijl de daklijn iets naar beneden wegbuigt. Naar mijn idee hindert hij de luchtstroom daardoor. Maar een spoiler die met de lijn meeloopt zou moeten helpen.

Naar Stockholm zet ik de radio toch uit dus die haal ik er dan denk ik wel uit tijdelijk.

En de ruitenwissers heb ik pas helemaal zo plat mogelijk gelegd.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  woensdag 15 september 2010 @ 21:49:50 #61
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_86477668
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:45 schreef Yoan het volgende:
Naar Stockholm zet ik de radio toch uit dus die haal ik er dan denk ik wel uit tijdelijk.
Vergeet de antenne niet eraf te halen :)
pi_86477984
Leuk.. maar haal eerst je zijspiegels er eens af? Zijn er geen setjes spiegels die je IN je auto monteert?

En inderdaad, zoveel $$$ voor een paar kilo, er moeten toch goedkopere oplossingen zijn die meer opleveren, qua luchtweerstand dus.

Verder vraag ik me dus af wat er gebeurt als je een 1 op 30 auto, die zo uit de winkel komt, zo zou aanpakken. Is daar nog veel winst te halen?
pi_86510041
De meeste besparing zit 'm in de versnellingsbak. Vreemd genoeg pak je die als laatste aan...
pi_86513194
Antenne gaat er nog af ;-) Ik haal de rechterspiegel er ook af, want die is niet verplicht.
Een '1 op 30 auto uit de winkel' kun je niet veel meer aan verspijkeren qua techniek, alleen qua gewicht en elektronica denk ik.

Wat betreft de versnellingsbak, ik heb niet alles voor het zeggen en voordat er iets aan de auto aangepast wordt, gaan er veel afspraken, veel tijd en veel energie in zitten.
Ik ben al blij dat ik zover gekomen ben!

Zoals gezegd staat de auto nu bij Carrec Technocenter voor behoorlijk ingrijpende aanpassingen: http://www.mijnbluemotion(...)rrec-technocenter-81



De stuurpomp wordt ingebouwd + schakelaar zodat ik hem op de snelweg uit kan zetten. Zo'n pomp inbouwen is enorm veel werk, het is natuurlijk niet plug-and-play. Alles moet op maat gemaakt worden.
Dit betekent dus ook dat de oude pomp plus aircopomp komen te vervallen, andere multiriem, nieuwe distributieriem (als toch alles los is). Timing op tijd zetten, bleek nu niet zo te zijn, dus dat levert ook weer winst op.

Daarnaast komt er een langere vijfde versnelling in, precieze details hierover heb ik nog niet.

Kortom: er wordt hard aan gewerkt en ik heb er alle vertrouwen in dat het een succes wordt.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  donderdag 16 september 2010 @ 22:27:09 #65
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_86517034
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:15 schreef Yoan het volgende:
Antenne gaat er nog af ;-) Ik haal de rechterspiegel er ook af, want die is niet verplicht.
Een '1 op 30 auto uit de winkel' kun je niet veel meer aan verspijkeren qua techniek, alleen qua gewicht en elektronica denk ik.

Wat betreft de versnellingsbak, ik heb niet alles voor het zeggen en voordat er iets aan de auto aangepast wordt, gaan er veel afspraken, veel tijd en veel energie in zitten.
Ik ben al blij dat ik zover gekomen ben!

Zoals gezegd staat de auto nu bij Carrec Technocenter voor behoorlijk ingrijpende aanpassingen: http://www.mijnbluemotion(...)rrec-technocenter-81

[ afbeelding ]

De stuurpomp wordt ingebouwd + schakelaar zodat ik hem op de snelweg uit kan zetten. Zo'n pomp inbouwen is enorm veel werk, het is natuurlijk niet plug-and-play. Alles moet op maat gemaakt worden.
Dit betekent dus ook dat de oude pomp plus aircopomp komen te vervallen, andere multiriem, nieuwe distributieriem (als toch alles los is). Timing op tijd zetten, bleek nu niet zo te zijn, dus dat levert ook weer winst op.

Daarnaast komt er een langere vijfde versnelling in, precieze details hierover heb ik nog niet.

Kortom: er wordt hard aan gewerkt en ik heb er alle vertrouwen in dat het een succes wordt.
Hm, ik denk dat als jouw riem niet op tijd stond je dat echt wel gemerkt zou hebben! Dan loopt je wagen namelijk nauwelijks tot helemaal niet.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_86518412
Het ging over nokkenastiming, was ik niet duidelijk over.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  donderdag 16 september 2010 @ 23:37:33 #67
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_86520379
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:53 schreef Yoan het volgende:
Het ging over nokkenastiming, was ik niet duidelijk over.
Ja, die nokkenastiming die wordt bepaald door de positie van je nokkenas ten opzichte van je krukas. Die worden aangedreven door je distributieriem. Als je nokkenas niet op tijd staat, is hij een tandje versprongen op je riem. En dan loopt je wagen dus echt voor geen meter :P.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_86597191
Hmm dan weet ik het ook niet. Auto liep toch goed dacht ik zo. Ik zal maandag of dinsdag de details wel horen als ik 'm op ga halen.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_86600224
Nokkenas timing kan prima 1 tandje naar voor of achter staan zonder dat het desastreuze effecten heeft.

Nokkenas timing is ook echt geen vast gegeven!
Als je een sportieve as er in legt krijg je een advies timing getal, het kan zijn dat in jou blok meer vermogen geproduceerd word een paar graden voor of na dit getal.

Ook met de fabrieks as kan het zijn dat je meer top vermogen haalt met een iets andere timing (vaak ten koste van stationair)
Dit ligt helemaal aan de exacte specs van jou blok en is niet te voorspellen alleen te meten op de rollenbank.
pi_86601342
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:37 schreef oshiro het volgende:
Als je nokkenas niet op tijd staat, is hij een tandje versprongen op je riem. En dan loopt je wagen dus echt voor geen meter :P.
Oshiro, nog nooit gewerkt met nokkenassen? Wat jij zegt, is klinkklare onzin.

Heb zelf een snelle nokkenas in m'n blok hangen. Tandje vooruit of achter, dan heeft het wel invloed op z'n loop... maar verder loopt hij nog prima.
  zondag 19 september 2010 @ 20:59:38 #71
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_86613555
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:59 schreef Michelle.T het volgende:

[..]

Oshiro, nog nooit gewerkt met nokkenassen? Wat jij zegt, is klinkklare onzin.

Heb zelf een snelle nokkenas in m'n blok hangen. Tandje vooruit of achter, dan heeft het wel invloed op z'n loop... maar verder loopt hij nog prima.
Prima ervaring met nokkenassen, dat groene ding in m'n fobo heeft er ook twee :'). Als je timing afwijkt, loopt je wagen (in mijn geval motor) gewoon kut.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_86731402
De auto heeft ruim een week bij Carrec Technocenter gestaan voor mooie updates. De elektronische stuurpomp is gemonteerd: http://www.mijnbluemotion(...)ingsbak-aangepast-83



Prachtig stukje maatwerk vind ik zelf





Ook is de versnellingsbak voorzien van een langere vijfde versnelling. Bij 1800 toeren reed de auto 84 km/u, nu 90. Oftewel minder toeren bij dezelfde snelheid!

Nog een paar updates en dan zijn we klaar voor de rit naar Stockholm. Leuk hierbij te vermelden is dat Shell de brandstof hiervoor sponsort!
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_86732548
ziet er goed uit kerel! succes alvast met je monsterrit!!

Wel grappig dat Shell je brandstof sponsort, terwijl je zelf vaak BP Ultimate ingooit!


Vind het ook gaaf dat je zoveel sponsoren hebt!
pi_86733181
Thanks!

In het begin tankte ik inderdaad BP, toen ben ik eens Shell gaan proberen en zo kwam ik op de radar van Shell. Ze hebben me toen gevraagd met die Eco-marathon mee te doen in Duitsland en sindsdien ben ik 'om' :-)
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_86974715
Wat je niet wilt maar toch gebeurt: de auto gaat een dag voor vertrek stuk. CRISIS: http://www.mijnbluemotion.nl/auto-kapot-crisismanagement-84

Turbo is stuk en nog een aantal zaken. Op dit moment wordt er bij Carrec Technocenter met man en macht gewerkt om de auto weer rijdend te krijgen, want morgen om 10 uur willen we vertrekken voor de rit naar Stockholm!

Dit is echt een zware domper, maar aan de andere kant is het helemaal erg als dit tijdens de reis gebeurt.
Het wordt nu dus wel heel spannend!
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')