abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:47:08 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_86182614
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:27 schreef JJH het volgende:
...zomer. Toen waren er in Duitsland trouwens erg veel baustellen, ...
Tussen Bremen en Hamburg is de A1 nog steeds één grote bouwput.
Ook met geregeld totaalafsluiting/omleidingen. :(
http://www.a1-mobil.de/baustellen.php
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:58:43 #53
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86183180
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:47 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Tussen Bremen en Hamburg is de A1 nog steeds één grote bouwput.
Ook met geregeld totaalafsluiting/omleidingen. :(
http://www.a1-mobil.de/baustellen.php
Dat bedoelde ik dus ook. Is nie leuk nie. :N

Vooral op de terugweg, dan wil je erg graag naar huis en ondanks dat de Autobahn leeg is mag je maar 80 of 100 ofzo.
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:15:53 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_86184106
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:58 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus ook. Is nie leuk nie. :N

Vooral op de terugweg, dan wil je erg graag naar huis en ondanks dat de Autobahn leeg is mag je maar 80 of 100 ofzo.
Wil je harder dan, als je zo zuinig mogelijk probeert te rijden ?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:16:34 #55
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86184141
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]



Wil je harder dan als je zo zuinig mogelijk probeert te rijden ?
Nee hij niet, bedenk ik me nu. :D
Maar ik toen wel. :@
pi_86378675
A29 kan kloppen idd, rijd ik nu dagelijks.
Lager leggen kan niet, anders raken de banden de wielkuipen.
Bedankt voor de tips over de werkzaamheden in Duitsland. Het kan gunstig uitpakken als je constant 60 of 80 moet rijden, maar als er files staan..
Terugweg ga ik waarschijnlijk niet op 1 tank doen, er vanuit gaande dat ik het doel op de heenweg gehaald heb :-)
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_86378854
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:47 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Tussen Bremen en Hamburg is de A1 nog steeds één grote bouwput.
Ook met geregeld totaalafsluiting/omleidingen. :(
http://www.a1-mobil.de/baustellen.php
Ik ben laatst mooi via Hannover terug gegaan 's nachts. Dat schiet een stuk beter op en ook geen snelheidscontrole gezien bij alle gelimiteerde stukken, dus lekker doorboemelen :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86378908
Het duurde even voordat ik het juiste gereedschap had, maar de carbon klep is gemonteerd + lexaan achterruit: http://www.mijnbluemotion(...)teerd-lexaan-ruit-80







De gewichtsbesparing is hierdoor 9,3 kilo. Ik heb alles opgeteld en blijk al 102 kilo bespaard te hebben! En er volgt nog meer..

De auto staat nu deze week bij Carrec Technocenter voor de laatste aanpassingen, o.a. voor het inbouwen van de elektronische stuurpomp, updates volgen!
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_86379313
Kan het kloppen dat ik deze auto ooit in de Autoweek heb zien staan?
Super mooi om dit hier op Fok! terug te zien :D

Die spoiler die er nu af is, weet je zeker dat dat een verbetering is wat de auto zuiniger maakt? Want ik kan me zomaar voorstellen dat die spoiler zorgt voor een betere luchtstroom waardoor er minder luchtweerstand ontstaat omdat de luchtstroom minder aan de achterkant trekt.

Wellicht kun je de aerodynamica nog wat verbeteren door moondisks aan te brengen op je wielen. Ziet er wel heel erg hotrod uit, maar alle beetjes helpen toch ;)

Ook kan je de radio er in zijn geheel uit slopen, scheelt ook weer gewicht.
Mocht je perse radio of muziek willen luisteren, koop dan ergens zo'n miniradio/mp3 speler, of gebruik je telefoon ervoor.

En je kunt natuurlijk ook zelf af vallen. Ik weet niet wat je weegt, maar bij de meeste mensen mag er best een kg of wat af.

Wellicht kunnen je ruitenwissers nog wat verder naar beneden zodat ze achter de motorkap vallen ipv er net boven. Dan vangen ze ook minder wind.

[ Bericht 15% gewijzigd door SwiffMeister op 13-09-2010 13:28:37 ]
pi_86471867
Hey SwiffMeister,

Heeft inderdaad in de AutoWeek gestaan, zie artikel hier http://www.mijnbluemotion.nl/publicatie-autoweek-74

Ik weet alleen dat de achterspoiler gewicht scheelt. Aerodynamica is zo lastig; maar ik weet wel dat de spoiler boven de daklijn uitstak en juist weer iets naar boven boog terwijl de daklijn iets naar beneden wegbuigt. Naar mijn idee hindert hij de luchtstroom daardoor. Maar een spoiler die met de lijn meeloopt zou moeten helpen.

Naar Stockholm zet ik de radio toch uit dus die haal ik er dan denk ik wel uit tijdelijk.

En de ruitenwissers heb ik pas helemaal zo plat mogelijk gelegd.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  woensdag 15 september 2010 @ 21:49:50 #61
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_86477668
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:45 schreef Yoan het volgende:
Naar Stockholm zet ik de radio toch uit dus die haal ik er dan denk ik wel uit tijdelijk.
Vergeet de antenne niet eraf te halen :)
pi_86477984
Leuk.. maar haal eerst je zijspiegels er eens af? Zijn er geen setjes spiegels die je IN je auto monteert?

En inderdaad, zoveel $$$ voor een paar kilo, er moeten toch goedkopere oplossingen zijn die meer opleveren, qua luchtweerstand dus.

Verder vraag ik me dus af wat er gebeurt als je een 1 op 30 auto, die zo uit de winkel komt, zo zou aanpakken. Is daar nog veel winst te halen?
pi_86510041
De meeste besparing zit 'm in de versnellingsbak. Vreemd genoeg pak je die als laatste aan...
pi_86513194
Antenne gaat er nog af ;-) Ik haal de rechterspiegel er ook af, want die is niet verplicht.
Een '1 op 30 auto uit de winkel' kun je niet veel meer aan verspijkeren qua techniek, alleen qua gewicht en elektronica denk ik.

Wat betreft de versnellingsbak, ik heb niet alles voor het zeggen en voordat er iets aan de auto aangepast wordt, gaan er veel afspraken, veel tijd en veel energie in zitten.
Ik ben al blij dat ik zover gekomen ben!

Zoals gezegd staat de auto nu bij Carrec Technocenter voor behoorlijk ingrijpende aanpassingen: http://www.mijnbluemotion(...)rrec-technocenter-81



De stuurpomp wordt ingebouwd + schakelaar zodat ik hem op de snelweg uit kan zetten. Zo'n pomp inbouwen is enorm veel werk, het is natuurlijk niet plug-and-play. Alles moet op maat gemaakt worden.
Dit betekent dus ook dat de oude pomp plus aircopomp komen te vervallen, andere multiriem, nieuwe distributieriem (als toch alles los is). Timing op tijd zetten, bleek nu niet zo te zijn, dus dat levert ook weer winst op.

Daarnaast komt er een langere vijfde versnelling in, precieze details hierover heb ik nog niet.

Kortom: er wordt hard aan gewerkt en ik heb er alle vertrouwen in dat het een succes wordt.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  donderdag 16 september 2010 @ 22:27:09 #65
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_86517034
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:15 schreef Yoan het volgende:
Antenne gaat er nog af ;-) Ik haal de rechterspiegel er ook af, want die is niet verplicht.
Een '1 op 30 auto uit de winkel' kun je niet veel meer aan verspijkeren qua techniek, alleen qua gewicht en elektronica denk ik.

Wat betreft de versnellingsbak, ik heb niet alles voor het zeggen en voordat er iets aan de auto aangepast wordt, gaan er veel afspraken, veel tijd en veel energie in zitten.
Ik ben al blij dat ik zover gekomen ben!

Zoals gezegd staat de auto nu bij Carrec Technocenter voor behoorlijk ingrijpende aanpassingen: http://www.mijnbluemotion(...)rrec-technocenter-81

[ afbeelding ]

De stuurpomp wordt ingebouwd + schakelaar zodat ik hem op de snelweg uit kan zetten. Zo'n pomp inbouwen is enorm veel werk, het is natuurlijk niet plug-and-play. Alles moet op maat gemaakt worden.
Dit betekent dus ook dat de oude pomp plus aircopomp komen te vervallen, andere multiriem, nieuwe distributieriem (als toch alles los is). Timing op tijd zetten, bleek nu niet zo te zijn, dus dat levert ook weer winst op.

Daarnaast komt er een langere vijfde versnelling in, precieze details hierover heb ik nog niet.

Kortom: er wordt hard aan gewerkt en ik heb er alle vertrouwen in dat het een succes wordt.
Hm, ik denk dat als jouw riem niet op tijd stond je dat echt wel gemerkt zou hebben! Dan loopt je wagen namelijk nauwelijks tot helemaal niet.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_86518412
Het ging over nokkenastiming, was ik niet duidelijk over.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  donderdag 16 september 2010 @ 23:37:33 #67
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_86520379
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:53 schreef Yoan het volgende:
Het ging over nokkenastiming, was ik niet duidelijk over.
Ja, die nokkenastiming die wordt bepaald door de positie van je nokkenas ten opzichte van je krukas. Die worden aangedreven door je distributieriem. Als je nokkenas niet op tijd staat, is hij een tandje versprongen op je riem. En dan loopt je wagen dus echt voor geen meter :P.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_86597191
Hmm dan weet ik het ook niet. Auto liep toch goed dacht ik zo. Ik zal maandag of dinsdag de details wel horen als ik 'm op ga halen.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_86600224
Nokkenas timing kan prima 1 tandje naar voor of achter staan zonder dat het desastreuze effecten heeft.

Nokkenas timing is ook echt geen vast gegeven!
Als je een sportieve as er in legt krijg je een advies timing getal, het kan zijn dat in jou blok meer vermogen geproduceerd word een paar graden voor of na dit getal.

Ook met de fabrieks as kan het zijn dat je meer top vermogen haalt met een iets andere timing (vaak ten koste van stationair)
Dit ligt helemaal aan de exacte specs van jou blok en is niet te voorspellen alleen te meten op de rollenbank.
pi_86601342
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:37 schreef oshiro het volgende:
Als je nokkenas niet op tijd staat, is hij een tandje versprongen op je riem. En dan loopt je wagen dus echt voor geen meter :P.
Oshiro, nog nooit gewerkt met nokkenassen? Wat jij zegt, is klinkklare onzin.

Heb zelf een snelle nokkenas in m'n blok hangen. Tandje vooruit of achter, dan heeft het wel invloed op z'n loop... maar verder loopt hij nog prima.
  zondag 19 september 2010 @ 20:59:38 #71
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_86613555
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:59 schreef Michelle.T het volgende:

[..]

Oshiro, nog nooit gewerkt met nokkenassen? Wat jij zegt, is klinkklare onzin.

Heb zelf een snelle nokkenas in m'n blok hangen. Tandje vooruit of achter, dan heeft het wel invloed op z'n loop... maar verder loopt hij nog prima.
Prima ervaring met nokkenassen, dat groene ding in m'n fobo heeft er ook twee :'). Als je timing afwijkt, loopt je wagen (in mijn geval motor) gewoon kut.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_86731402
De auto heeft ruim een week bij Carrec Technocenter gestaan voor mooie updates. De elektronische stuurpomp is gemonteerd: http://www.mijnbluemotion(...)ingsbak-aangepast-83



Prachtig stukje maatwerk vind ik zelf





Ook is de versnellingsbak voorzien van een langere vijfde versnelling. Bij 1800 toeren reed de auto 84 km/u, nu 90. Oftewel minder toeren bij dezelfde snelheid!

Nog een paar updates en dan zijn we klaar voor de rit naar Stockholm. Leuk hierbij te vermelden is dat Shell de brandstof hiervoor sponsort!
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_86732548
ziet er goed uit kerel! succes alvast met je monsterrit!!

Wel grappig dat Shell je brandstof sponsort, terwijl je zelf vaak BP Ultimate ingooit!


Vind het ook gaaf dat je zoveel sponsoren hebt!
pi_86733181
Thanks!

In het begin tankte ik inderdaad BP, toen ben ik eens Shell gaan proberen en zo kwam ik op de radar van Shell. Ze hebben me toen gevraagd met die Eco-marathon mee te doen in Duitsland en sindsdien ben ik 'om' :-)
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_86974715
Wat je niet wilt maar toch gebeurt: de auto gaat een dag voor vertrek stuk. CRISIS: http://www.mijnbluemotion.nl/auto-kapot-crisismanagement-84

Turbo is stuk en nog een aantal zaken. Op dit moment wordt er bij Carrec Technocenter met man en macht gewerkt om de auto weer rijdend te krijgen, want morgen om 10 uur willen we vertrekken voor de rit naar Stockholm!

Dit is echt een zware domper, maar aan de andere kant is het helemaal erg als dit tijdens de reis gebeurt.
Het wordt nu dus wel heel spannend!
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_86977338
Succes met de reparatie. Komt nu wel erg slecht uit!
pi_86979626
Zul je altijd zien. Hopelijk werkt alles weer op tijd naar behoren!
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86981094
woow das kut.. Hoe is dat zo ineens gebeurd? :o
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87003068
De auto rijdt weer!! http://www.mijnbluemotion.nl/auto-rijdt-weer-85
Nieuwe turbo, rijdt wel anders en is niet optimaal, maar we gaan er het beste van maken. Morgen 10 uur vertrekken vanuit Amsterdam!

En het mooie is, de reis is live te volgen via [b]http://www.mijnbluemotion.nl/live[/b]
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_87009513
Succes! :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87010607
klote dat je turbo kapot was!! :X
Gelukkig doet je auto het weer! succes op weg naar stockholm, en laat die sda caddy niet zuiniger rijden :D
pi_87013364
Succes!
Jammer van de files in Amsterdam.
  donderdag 30 september 2010 @ 12:05:25 #83
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_87015759
Het lampje van je airbag brandt
pi_87029096
Ik denk dat dat komt doordat de airbags in de stoelen er niet meer zijn.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_87044705
We zijn in Denemarken aanbeland, verbruiksmeter staat op 3,3L/100km, maar met de huidige problemen is het maar de vraag of we het morgen wel halen.
Nooit eerder heb ik met deze auto 800km aan 1 stuk gereden en nu komen er problemen naar voren die we morgenochtend moeten oplossen anders zal ik de 1 op 30 naar Stockholm niet halen ben ik bang.

Lees hier de update: http://www.mijnbluemotion.nl/eerste-etappe-afgerond-denemarken-87
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_87045477
Ik zou zeggen trek het dempingsmateriaal uit je dempers.
pi_87049951
Erg jammer. Heb altijd met plezier je blog en deze reeks gevolgd. Hopen dat je het alsnog haalt!
New in town
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:55:55 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87053581
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:13 schreef Yoan het volgende:
We zijn in Denemarken aanbeland, verbruiksmeter staat op 3,3L/100km, maar met de huidige problemen is het maar de vraag of we het morgen wel halen.
Nooit eerder heb ik met deze auto 800km aan 1 stuk gereden en nu komen er problemen naar voren die we morgenochtend moeten oplossen anders zal ik de 1 op 30 naar Stockholm niet halen ben ik bang.

Lees hier de update: http://www.mijnbluemotion.nl/eerste-etappe-afgerond-denemarken-87
Helaas hoort tegenslag er bij, en gelùkkig zijn problemen er om op te lossen.

Zou dat dichtkolen van de uitlaat al niet hebben bijgedragen aan het stukgaan van de oude turbo ?? of is dit precies iets van de nieuwe setup ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_87071131
die uitlaat is naar alle waarschijnlijkheid een resultaat van het kapotgaan van de turbo.

Bij het kapotgaan van een turbo loopt er vaak olie de uitlaat in.
Dat loopt in het dempings materiaal wat nu aan het op gloeien is.
Daar kan de boel flink van verstopt raken.

demper er onderuit rausen en kijken of je een vervanger vind en anders proberen zoveel mogelijk troep er uit rammen (flink kloppen op de demper en met een staalborstel er door)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:06:12 #90
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87071312
Je hebt het gehaald zie ik? :D _O_
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_87072141
van harte gefeliciteerd
tering 1 op 31,67
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_87080817
WE HEBBEN HET GEHAALD!!
Na 1615,17 zenuwslopende kilometers hebben we onze eindbestemming bereikt: Shell tankstation aan het Lindhagensplan in Stockholm. Niet alleen hebben we Stockholm gehaald, maar hebben we het doel van 1 op 30 ruimschoots overschreden. Er kon exact 51 liter bijgetankt worden, wanneer je de gereden afstand deelt door dit aantal liters kom je op een verbruik van

31,67 km/L

Lees hier hoe we het voor elkaar gekregen hebben: http://www.mijnbluemotion.nl/we-hebben-het-gehaald-88



De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_87086033
geweldig man!

Nou 400pk en 900kg van die golf maken? :P
pi_87087215
Gefeliciteerd *O*
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 01:34:59 #96
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87088114
Gaaf man, dat je het gehaald hebt! Ik zou het niet kunnen, al is het alleen al omdat ik in slaap sukkel bij een verbruiksvriendelijk tempo :P.

Ben benieuwd hoeveel je zou verbruiken bij normaal snelwegtempo, als in: overal de max snelheid rijden.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87088506
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:15 schreef Yoan het volgende:

De stuurpomp wordt ingebouwd + schakelaar zodat ik hem op de snelweg uit kan zetten.

Kom je daar de apk nog mee door ? lijkt me niet echt veilig je stuurbekrachtiging uit zetten, als je plotseling moet uitwijken kun je dus nauwelijks sturen :|W

Als je trouwens zoveel uitgeeft om gewicht te besparen zou ik ook maar een halve tank vullen, 25L minder diesel is ook een dikke 20kg, en kost niks extra.

Wat voor turbo zit er nu op ? een 110pk versie heeft een vnt systeem wat vastkoekt met veelvuldig rustig rijden, dus ik zou een 90pk versie nemen, die is ook zuiniger denk ik omdat deze minder weerstand heeft op de uitlaat kant.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 02:22:00 #98
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87088837
Gefeliciteerd *O* *O* *O* *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 08:34:16 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_87089825
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 01:57 schreef ooge het volgende:

[..]

Kom je daar de apk nog mee door ? lijkt me niet echt veilig je stuurbekrachtiging uit zetten, als je plotseling moet uitwijken kun je dus nauwelijks sturen :|W
Waarom? Er zijn toch genoeg auto's op de weg zonder stuurbekrachtiging?
pi_87090498
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 01:57 schreef ooge het volgende:

[..]

Kom je daar de apk nog mee door ? lijkt me niet echt veilig je stuurbekrachtiging uit zetten, als je plotseling moet uitwijken kun je dus nauwelijks sturen :|W
Vroeger reden ze allemaal zonder, en als je al vaart hebt is het sturen amper zwaarder...
APK maakt het geen bal uit..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87090500
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom? Er zijn toch genoeg auto's op de weg zonder stuurbekrachtiging?
Dat is zo, de originele stuurbekrachtigings pomp is verwijdert dan stuurt het inderdaad iets zwaarder maar wel normaal.

Was even in de war, want als je namelijk de pomp nog wel hebt maar deze staat uit dan kun je echt bijna niet meer sturen, dat gaat veel zwaarder als een auto zonder stuurbekrachtiging.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_87092968
Wat ik niet snap he? Jij hebt toch een freeflow rechte pijp van voor na achteren tot je Simons Einddemper?
Hoe the fck wil je dat eigenlijk vol laten roetten? Dat is vrijwel onmogelijk.. :?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')