Waarom niet? Dat zijn de dingen die de meeste luchtweerstand opwekken. Die naden bij je motorkap en je portieren zorgen voor flink wat weerstand.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:45 schreef Yoan het volgende:
Antenne, naden en deurhandels doe ik niet. De bumpers zijn wel strakgezet.
De achterbank is verwijderd en de voorstoelen worden nog vervangen door deze jongens:
[ afbeelding ]
Ik denk dat hier nog wel aardig wat winst te halen is ja. Het zog achter je auto ga je vrij moeilijk wegwerken ben ik bang.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:27 schreef Yoan het volgende:Qua aerodynamica zal misschien de bodem nog glad gemaakt worden.
Ik vind zequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:26 schreef Spamblik het volgende:
Wat een lelijke stoelen![]()
Kun je zelf niet een beetje sleutelen?
Wat is dan precies het verschil. Dat de stuurpomp niet meer meedraait met de multiruim, maar via een electromotortje?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:18 schreef Yoan het volgende:
Als voorbereiding voor het inbouwen van de elektronische stuurpomp is gisteren bij Carrec Technocenter de accu naar achteren verplaatst: http://www.mijnbluemotion(...)onische-stuurpomp-75
Meteen een lichtere accu gemonteerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Steunen gemaakt voor de stuurpomp:
[ afbeelding ]
Er is nog geen datum geprikt voor wanneer de pomp ingebouwd gaat worden. Het inbouwen zal veel improviseren worden!
Dat heeft meer met vermogen te maken dan met brandstofverbruik en gaat meer op voor benzinemotoren.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:08 schreef Robbiej het volgende:
Ik zou je luchtfilter vervangen voor een CAI.. (cold air intake) je hebt nu een openluchtfilter (lampenkap) in je warme motorruimte liggen. Zo krijg je een veel te rijk mengsel gezien het feit warme lucht minder zuurstof bevat dan koude lucht.
Dus of originele luchtfilter terug, of een CAI. [ afbeelding ]
Dat vind ik, voor carbon, een verdomd zwaar ding!quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:24 schreef Yoan het volgende:
Carbon achterklep is binnen: http://www.mijnbluemotion.nl/carbon-achterklep-opgehaald-78
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weegt 5 kg minder dan origineel. Naar verwachting ergens volgende week het lexaan ruitje erin en dan monteren.
Daar gaat het toch niet omquote:Op maandag 30 augustus 2010 22:05 schreef -_Tommy_- het volgende:
Nog even een vraag, wat verwacht je dan dat je return on investment is? Dus alle aanpassingen die je nu doet om de wagen zuiniger te krijgen, wanneer verwacht je dat terug verdient te hebben en echt zuiniger te gaan rijden.
Met 20.000 euro een wagen zuiniger maken dan moet je nog verdomd veel rijden of verschil hebben wil je dat eruit hebben.
6kg zwaar? mwah vind ik niet echt!quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:53 schreef oshiro het volgende:
[..]
Dat vind ik, voor carbon, een verdomd zwaar ding!
Ik las 61quote:Op woensdag 1 september 2010 00:18 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
6kg zwaar? mwah vind ik niet echt!
moet je eens kijken hoe zwaar een deur oid is!
Nog steeds goed bezig Yoan! die 1 op 30 komt er wel!
De bootromp in m'n fobo weegt 30 kg, en daar kan nog wel een kg of 10 vanaf met vacuuminjectie als productieproces. Vandaar dat ik 61 kg nogal fors vind. Ik geloof het ook niet helemaalquote:
Even op de link klikken die bij de foto's staat en je kunt het lezen.quote:Op woensdag 1 september 2010 08:07 schreef oshiro het volgende:
[..]
De bootromp in m'n fobo weegt 30 kg, en daar kan nog wel een kg of 10 vanaf met vacuuminjectie als productieproces. Vandaar dat ik 61 kg nogal fors vind. Ik geloof het ook niet helemaal. Maar ik zie ook geen komma
Motorkap is al van carbon dacht ik!quote:Op woensdag 1 september 2010 09:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Tips voor de toekomst die ik zo kan bedenken (en wat ik hier zo nog niet zie);
- Spoiler verwijderen
- Antenne verwijderen
- Lichtere motorkap
- Compleet interieur strippen
- Kost wat meer, maar je auto wat gladder laten maken.. Wielkasten steken nu uit, maar dit smaller/gestroomlijnder laten maken..
Verder; leuk project!![]()
Op zich leveren al die kleine gewichtsbesparingen natuurlijk bij elkaar gewoon winst op, alleen is de vraag dan natuurlijk of je dat ooit nog terug gaat verdienen, zeker in geval van die carbon parts (die ik overigens supercool vind)quote:Op donderdag 2 september 2010 20:50 schreef Yoan het volgende:
Mijn auto weegt op papier 1179 kg, het is een 110 pk. Heb al eens op de weegbrug gestaan: http://www.mijnbluemotion.nl/op-de-weegbrug-1200-kg-22
De carbon klep is 6,1 kilo: http://www.flickr.com/photos/mijnbluemotion/4935307336/
Dat je met aero mods meer kunt bereiken betekent niet dat je niets aan het gewicht meer moet doen. Iedere kilo eraf is winst. Kleine aero mods die ik nog wil doen zijn rechterspiegel eraf, antenne eraf, spoiler eraf. Ook wil ik nog aluminium platen aan de onderkant. Ik wil zoveel, maar ik kan helaas niet alles doen wat mogelijk is.
Return on investment: daar doen we niet aan
Zo kan ik het ook.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:30 schreef 1299 het volgende:
...Je zat lekker te slipstreamen achter een vrachtwagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |