Je zou eens kunnen overwegen wat minder haast te hebben bij de grootste aankoop van je leven die je net kan betalen. Wens de makelaar veel success met zijn zoektocht en wacht lekker af.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:44 schreef epe1987 het volgende:
en zijn later op 200.000 gaan zitten dit is voor mij eigenlijk het maximale.
..
Maar nu heb ik eigenlijk een beetje haast omdat ik een starterslening nodig heb en de gemeente heeft een potje daarvoor maar niemand weet wanneer die leeg is! wat kan ik nu het beste doen volgens jullie?alvast bedankt!
Het is vandaag de dag voor jou 1000x gemakkelijker om op zoek te gaan naar een ander huis dan dat het voor de makelaar is om andere kopers te vinden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:44 schreef epe1987 het volgende:
we hebben 190 geboden en zijn later op 200.000 gaan zitten dit is voor mij eigenlijk het maximale.maar de makelaar zegt als dit het eindbot is gaan we op zoek naar andere kopers.. in ander gesprek gaf hij wel aan dat er de eerste dagen nog geen kopers zouden komen.
Jij hebt nog nooit en huis gekochtquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:16 schreef Hydrogeny het volgende:
Contact opnemen met de mensen zelf, liefst gewoon langs gaan. Klagen over de makelaar en vragen waarvoor ze binnen een week zouden willen tekenen. Vervolgens laat je ze de makelaar eruit schoppen en ga je 5k onder hun minimumprijs zitten.
Hun minimumprijs kan nog steeds te hoog zijn voor dat huis. Dat weet je niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:42 schreef error_404 het volgende:
[..]
Verder onder hun minimumprijs gaan zitten is natuurlijk ook idioot. Het is niet voor niets een minimumprijs. De enorme marges van een aantal jaren geleden zijn er niet meer; mensen verkopen hun huizen al strak aan de prijs en menigeen onder de prijs in geval van nood.
Klopt, maar met 2 huizen en 2 hypotheken? Niet veel mensen die nog een flinke marge aanhouden, these days.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hun minimumprijs kan nog steeds te hoog zijn voor dat huis. Dat weet je niet.
Je hebt gelijk. Ik dacht dat ze het huis nét te koop hadden staan maar dat is al 9 maanden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:56 schreef error_404 het volgende:
[..]
Klopt, maar met 2 huizen en 2 hypotheken? Niet veel mensen die nog een flinke marge aanhouden, these days.
9 maanden is niets.. ze mogen de hypotheekrente 2 jaar aftrekken van de belasting dus de nood hoeft nog niet zo hoog te zijnquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik dacht dat ze het huis nét te koop hadden staan maar dat is al 9 maanden.
En je baalt nu dat je er niet op in bent gegaan?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:42 schreef error_404 het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit en huis gekocht
De verkopers hebben een overeenkomst met de makelaar, dus zo makkelijk "eruit schoppen" is misschien helamaal niet aan de orde.
Verder onder hun minimumprijs gaan zitten is natuurlijk ook idioot. Het is niet voor niets een minimumprijs. De enorme marges van een aantal jaren geleden zijn er niet meer; mensen verkopen hun huizen al strak aan de prijs en menigeen onder de prijs in geval van nood.
Daarnast zou het voor TS peanuts moeten zijn om op zo'n bedrag 5K bij te lenen. Zo niet, niet aan de koop beginnen.
Ik heb zelf ook mijn huis te koop staan en kreeg een paar maanden geleden een soortgelijk voorstel. Ik heb de desbetreffende persoon hard in zijn gezicht uitgelachen en doorverwezen naar mijn makelaar, mocht hij serieus zijn.
Nee, omdat het voor mij zo ver onder de prijs zat dat ik een flinke schuld over zou houden en dat is een bedrag waar ik mijn huis nog prima een tijd voor te koop kan laten staan.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:45 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
En je baalt nu dat je er niet op in bent gegaan?
Moet dat niet zijn:quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:56 schreef Bayswater het volgende:
Mensen die verkopen en die woning na 2005 hebben gekocht (met 2007/2008 als toppunt) willen nog niet begrijpen dat ze met een flinke schuld achterblijven.
Het is niet altijd een kwestie van vrije keuze denk ik dan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Moet dat niet zijn:
Mensen die willen verkopen en die woning na 2005 hebben gekocht (met 2007/2008 als toppunt) begrijpen dondersgoed dat ze als ze te ver zakken met de prijs ze met een flinke schuld achterblijven, en zullen dat dus niet doen. ?
Ja, want de uitzondering bevestigd de regel?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet altijd een kwestie van vrije keuze denk ik dan.
Mensen die dat beseffen zullen ook moeten beseffen dat het bezit van 2 woningen ook de nodige euro's kost. Zo'n 500 euro netto per maand bij een hypotheek van een dikke 2 ton. Om het nog maar even niet over de andere lasten te hebben, zoals het onderhoud van 2 woningen in plaats van 1, nutsvoorzieningen etc.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Moet dat niet zijn:
Mensen die willen verkopen en die woning na 2005 hebben gekocht (met 2007/2008 als toppunt) begrijpen dondersgoed dat ze als ze te ver zakken met de prijs ze met een flinke schuld achterblijven, en zullen dat dus niet doen. ?
Yep, maar dan heb je het specifiek over een uiterst kleine groep die reeds een tweede huis heeft gekocht. Het merendeel van de huidige verkopers verkoopt EERST zijn eigen woning, en laat in het verkoopcontract opnemen: 'Oplevering in overleg' OF doet even een stapje terug en zorgt dat ze een tijdje kunnen huren.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Mensen die dat beseffen zullen ook moeten beseffen dat het bezit van 2 woningen ook de nodige euro's kost. Zo'n 500 euro netto per maand bij een hypotheek van een dikke 2 ton. Om het nog maar even niet over de andere lasten te hebben, zoals het onderhoud van 2 woningen in plaats van 1, nutsvoorzieningen etc.
De woning maar blijven houden omdat je niet met verlies wilt verkopen, daarmee verlies je dus ook al (meer dan) 6 ruggen per jaar. En het geeft een hoop stress.
Je hoort al 2 weken niks en belt niet een keer?quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:51 schreef epe1987 het volgende:
nog niks gehoord maar huis staat nog te koop dus afwachten maar en billenknijpen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |