abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85131165
Goedendag allen,
Wij mn vriendin en ik hebben wat rond gekeken naar huizen en paar huizen bekeken.en een erg leuk huis gezien van 11 jaar oud met dubbele beglazing en dergelijke zag er erg goed uit!!Alleen moet er een andere keuken in,de woning staat 9 maand te koop!was aan begin te koop voor 229.000 maar al best snel gezakt naar 217.500 dit vonden we wat aan de hoge kant!Deze mensen hebben een hoekhuis gekocht nieuwbouw zitten dus met 2 huizen maar ze wonen nog in het huis dat nu te koop staat.we hebben 190 geboden en zijn later op 200.000 gaan zitten dit is voor mij eigenlijk het maximale.maar de makelaar zegt als dit het eindbot is gaan we op zoek naar andere kopers.. in ander gesprek gaf hij wel aan dat er de eerste dagen nog geen kopers zouden komen.Maar nu heb ik eigenlijk een beetje haast omdat ik een starterslening nodig heb en de gemeente heeft een potje daarvoor maar niemand weet wanneer die leeg is! wat kan ik nu het beste doen volgens jullie? :? alvast bedankt!
pi_85131208
Ik zou me proberen niet zo'n zorgen te maken over dat starterspotje.
Je moet niet krap komen te zitten da's ook niet fijn wonen.
Wacht even en ga nogmaals in onderhandeling zal ik zeggen, succes.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_85131272
Wat een ramp! Hoe moeten we dit nu oplossen! Ik vind het echt heel vervelend voor je! Maar we gaan je natuurlijk wel helpen hier op Fok! Want wij zijn huizenkopers en verkopers eerste klas! En we doen alles graag! Of we doen het niet! Maar dat moet je maar even afwachten! Ok? Alvast bedankt voor het wachten!
pi_85131290
Ik zou een paar euro uitgeven aan een toetsenbord met een enter toets. Daarnaast als het maximum bereikt is van wat jij er voor wil geven, dan houdt het op...
pi_85131298
En serieus: waarom ga je niet naar een financieel adviseur en neem je geen aankoopmakelaar in de arm als je er geen ervaring mee hebt???
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:55:22 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85131485
Ontopic:
Ik begrijp je probleem niet helemaal.

Je wil een huis kopen dat je eigenlijk niet kunt betalen en via de gemeente kun je een aanvullende lening krijgen om je eerste huis te kopen?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85131563
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:44 schreef epe1987 het volgende:
en zijn later op 200.000 gaan zitten dit is voor mij eigenlijk het maximale.

..
Maar nu heb ik eigenlijk een beetje haast omdat ik een starterslening nodig heb en de gemeente heeft een potje daarvoor maar niemand weet wanneer die leeg is! wat kan ik nu het beste doen volgens jullie? :? alvast bedankt!
Je zou eens kunnen overwegen wat minder haast te hebben bij de grootste aankoop van je leven die je net kan betalen. Wens de makelaar veel success met zijn zoektocht en wacht lekker af.
  Moderator woensdag 11 augustus 2010 @ 11:00:33 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:04:50 #9
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_85131851
Je hebt 2 keuzes:

1. Je bod verhogen en hopen dat ze 't dan wel accepteren
2. Inzien dat het huis dat je op 't oog hebt gewoon te duur voor je is en iets anders zoeken.

Als 2 ton je maximum is valt optie 1 af. Dus dan blijft alleen 2 over. Je kunt dan altijd nog opletten of 't niet alsnog lang te koop blijft staan en dan over een half jaar ofzo nog een keer checken of ze niet met die 2 ton akkoord willen gaan.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_85131946
Volgens mij weet je niet zoveel van hypotheken nog. Lees anders hier:

www.eerlijkoverhypotheken.nl
pi_85132275
Contact opnemen met de mensen zelf, liefst gewoon langs gaan. Klagen over de makelaar en vragen waarvoor ze binnen een week zouden willen tekenen. Vervolgens laat je ze de makelaar eruit schoppen en ga je 5k onder hun minimumprijs zitten.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:21:26 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85132526
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:44 schreef epe1987 het volgende:

we hebben 190 geboden en zijn later op 200.000 gaan zitten dit is voor mij eigenlijk het maximale.maar de makelaar zegt als dit het eindbot is gaan we op zoek naar andere kopers.. in ander gesprek gaf hij wel aan dat er de eerste dagen nog geen kopers zouden komen.
Het is vandaag de dag voor jou 1000x gemakkelijker om op zoek te gaan naar een ander huis dan dat het voor de makelaar is om andere kopers te vinden.

Wens je makelaar dus veel succes met het zoeken naar andere kopers, en zoek zelf een ander huis. Wedden dat die makelaar je binnen een week opbelt met de vraag of je nog interesse hebt?
The End Times are wild
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:34:19 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_85133015
Wie weet adviseert iemand die jullie belangen behartigt (bouwkundig adviseur, aankoopmakelaar etc.) dat er veel te veel voor wordt gevraagd. Die verkoopmakelaar kan een eind in de ruimte bluffen als hij merkt dat jullie niet ervaren zijn. En wat LXIV al zei: jij vindt zó een ander huis, maar een echte koper vinden is lastig.

Bovendien moet je je nooit onder druk laten zetten.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:42:47 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85133407
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:16 schreef Hydrogeny het volgende:
Contact opnemen met de mensen zelf, liefst gewoon langs gaan. Klagen over de makelaar en vragen waarvoor ze binnen een week zouden willen tekenen. Vervolgens laat je ze de makelaar eruit schoppen en ga je 5k onder hun minimumprijs zitten.
Jij hebt nog nooit en huis gekocht :')

De verkopers hebben een overeenkomst met de makelaar, dus zo makkelijk "eruit schoppen" is misschien helamaal niet aan de orde.
Verder onder hun minimumprijs gaan zitten is natuurlijk ook idioot. Het is niet voor niets een minimumprijs. De enorme marges van een aantal jaren geleden zijn er niet meer; mensen verkopen hun huizen al strak aan de prijs en menigeen onder de prijs in geval van nood.
Daarnast zou het voor TS peanuts moeten zijn om op zo'n bedrag 5K bij te lenen. Zo niet, niet aan de koop beginnen.

Ik heb zelf ook mijn huis te koop staan en kreeg een paar maanden geleden een soortgelijk voorstel. Ik heb de desbetreffende persoon hard in zijn gezicht uitgelachen en doorverwezen naar mijn makelaar, mocht hij serieus zijn.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:49:59 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_85133762
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:42 schreef error_404 het volgende:

[..]

Verder onder hun minimumprijs gaan zitten is natuurlijk ook idioot. Het is niet voor niets een minimumprijs. De enorme marges van een aantal jaren geleden zijn er niet meer; mensen verkopen hun huizen al strak aan de prijs en menigeen onder de prijs in geval van nood.
Hun minimumprijs kan nog steeds te hoog zijn voor dat huis. Dat weet je niet.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:56:34 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85134048
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hun minimumprijs kan nog steeds te hoog zijn voor dat huis. Dat weet je niet.
Klopt, maar met 2 huizen en 2 hypotheken? Niet veel mensen die nog een flinke marge aanhouden, these days.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:59:04 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_85134162
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:56 schreef error_404 het volgende:

[..]

Klopt, maar met 2 huizen en 2 hypotheken? Niet veel mensen die nog een flinke marge aanhouden, these days.
Je hebt gelijk. Ik dacht dat ze het huis nét te koop hadden staan maar dat is al 9 maanden.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:01:28 #18
54408 Parzival
Where it happens
pi_85134254
gewoon adios zeggen.. en naar de volgende kijken.. als je het niet kan/wil betalen.. moet je dat ook niet doen.. en wellicht belt de makelaar alsnog op.. en wellicht niet..

doe gewoon chill.. relax en niet blind staren op 1 woning!
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:02:29 #19
54408 Parzival
Where it happens
pi_85134293
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:59 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik dacht dat ze het huis nét te koop hadden staan maar dat is al 9 maanden.
9 maanden is niets.. ze mogen de hypotheekrente 2 jaar aftrekken van de belasting dus de nood hoeft nog niet zo hoog te zijn
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_85134350
Startersleningenpotje is toch al lang leeg? Of verschilt dat per gemeente?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85134569
starterspot verschilt per gemeente we hebben er hier div gehad!! nu dus weer een!! maar bedankt voor de reacties zo snel!! ik stuur de makelaar een mail dat dit het uiterste bod is en dat hij maar nieuwe koper moet zoeken!! bedankt!
pi_85134901
goed van je!

Serieus, hoe lang gaan ze dubbele lasten volhouden? stel dat ze een andere koper vinden die een paar duizend euro meer wil geven, daar zullen ze een bepaalde tijd op moeten wachten, als die al komt. Weegt dat op tegen 7.500 euro zakken?

Waarschijnlijk komen ze toch wel bij jou uit, en anders vind je wel wat beters :Y
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:22:17 #23
286575 Roces18
Chef de party
pi_85134954
offtopic :Ik zou me geen zorgen maken over die huizen. Ik zou me meer zorgen maken om spaties zodat wij het beter kunnen lezen.

ontopic: Extra geld lenen bij je ouders mischien?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:25:43 #24
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85135093
Een tip: ga niet op de top van je lasten zitten met je hypotheek, oftewel niet het absolute maximale lenen. Als het een keer tegenzit ben je snel de sjaak (ik spreek uit ervaring)
Zou dus een woning die eenvoudig binnen je budget ligt en niet net boven het maximale.
pi_85135820
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:42 schreef error_404 het volgende:

[..]

Jij hebt nog nooit en huis gekocht :')

De verkopers hebben een overeenkomst met de makelaar, dus zo makkelijk "eruit schoppen" is misschien helamaal niet aan de orde.
Daarnast zou het voor TS peanuts moeten zijn om op zo'n bedrag 5K bij te lenen. Zo niet, niet aan de koop beginnen.

Ik heb zelf ook mijn huis te koop staan en kreeg een paar maanden geleden een soortgelijk voorstel. Ik heb de desbetreffende persoon hard in zijn gezicht uitgelachen en doorverwezen naar mijn makelaar, mocht hij serieus zijn.
En je baalt nu dat je er niet op in bent gegaan?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:52:36 #26
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85136109
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:45 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

En je baalt nu dat je er niet op in bent gegaan?
Nee, omdat het voor mij zo ver onder de prijs zat dat ik een flinke schuld over zou houden en dat is een bedrag waar ik mijn huis nog prima een tijd voor te koop kan laten staan.
pi_85178218
edit: dit is WGR, geen ONZ.

[ Bericht 93% gewijzigd door Five_Horizons op 12-08-2010 12:01:39 ]
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:56:06 #28
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_85195296
Met een vraagprijs van 217 en een eindbod van 200 mag verkoper zijn handjes dichtknijpen.
Laat die makelaar maar lullen, probeert er nog het uiterste uit te halen met een standaard praatsessie . Geef verkoper 2 dagen en zeg dan dat je actief met een andere te koop staande woning verder gaat waar je oog op is gevallen
.
Mensen die verkopen en die woning na 2005 hebben gekocht (met 2007/2008 als toppunt) willen nog niet begrijpen dat ze met een flinke schuld achterblijven.

RAPPORT BOUWFONDS:
Huizenverkopers vragen nog steeds te veel
11 augustus 2010, 17:55 uur | FD.nl

Er staan in Nederland nog altijd veel woningen boven de huidige marktwaarde te koop, ondanks een prijsdaling van 8% sinds de piek in augustus 2008. Een verdere prijscorrectie lijkt onvermijdelijk.

Dat stellen onderzoekers van Bouwfonds REIM, de vastgoedbeleggingstak van Bouwfonds, in hun woensdag verschenen kwartaalbericht.

De onderzoekers rekenen voor dit jaar op een prijsdaling van 1,5% voor bestaande woningen, waardoor de prijsdaling sinds de piek op circa 9% uitkomt. Ze zijn daarmee somberder geworden dan een kwartaal eerder. Toen werd voor 2010 nog een gelijkblijvend prijsniveau voorzien. Deze stabilisatie wordt nu pas volgend jaar verwacht.

Somberheid

De toegenomen somberheid verklaart hoofd onderzoeker Léon Muller van Bouwfonds REIM onder meer uit het feit dat er nog steeds geen nieuw kabinet is. 'De formatie duurt langer dan gedacht en dat schept onzekerheid.'

Dat het er op lijkt dat het CDA en VVD gaan regeren met gedoogsteun van PVV, alledrie partijen die de hypotheekrente-aftrek in tact willen laten, legt Muller niet positief uit. 'Het is een minderheidskabinet, waarvan je maar moet afwachten hoe lang het standhoudt.'

Verontrustend

Bouwfonds noemt het 'verontrustend' dat het aantal woningen dat te koop staat, blijft toenemen ondanks dat er in het tweede kwartaal 5% meer woningen zijn verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder en de gemiddelde koopprijs met 1,9% is gestegen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_85277846
Allen hartelijk bedankt!!
verkoper heeft nog niets laten horen ! hopelijk komt dit snel!
pi_85282314
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:56 schreef Bayswater het volgende:
Mensen die verkopen en die woning na 2005 hebben gekocht (met 2007/2008 als toppunt) willen nog niet begrijpen dat ze met een flinke schuld achterblijven.
Moet dat niet zijn:

Mensen die willen verkopen en die woning na 2005 hebben gekocht (met 2007/2008 als toppunt) begrijpen dondersgoed dat ze als ze te ver zakken met de prijs ze met een flinke schuld achterblijven, en zullen dat dus niet doen. ?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_85288371
hoe weet je eigenlijk zo zeker dat jullie 2 ton kunnen lenen (+ KK en bouwdepot voor keuken)?
namaste
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:00:50 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85288393
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Moet dat niet zijn:

Mensen die willen verkopen en die woning na 2005 hebben gekocht (met 2007/2008 als toppunt) begrijpen dondersgoed dat ze als ze te ver zakken met de prijs ze met een flinke schuld achterblijven, en zullen dat dus niet doen. ?
Het is niet altijd een kwestie van vrije keuze denk ik dan.
The End Times are wild
pi_85291305
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet altijd een kwestie van vrije keuze denk ik dan.
Ja, want de uitzondering bevestigd de regel? :')
pi_85303753
En als de makelaar over 2 weken belt dat die 200k alsnog accoord is dan gewoon zeggen dat die 200k reeds vervallen is en je nieuwe bod 195 is. Zou toch mooi zijn als je die laatste 5k er ook uit kan persen.
pi_85315841
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Moet dat niet zijn:

Mensen die dat beseffen zullen ook moeten beseffen dat het bezit van 2 woningen ook de nodige euro's kost. Zo'n 500 euro netto per maand bij een hypotheek van een dikke 2 ton. Om het nog maar even niet over de andere lasten te hebben, zoals het onderhoud van 2 woningen in plaats van 1, nutsvoorzieningen etc.
De woning maar blijven houden omdat je niet met verlies wilt verkopen, daarmee verlies je dus ook al (meer dan) 6 ruggen per jaar. En het geeft een hoop stress.
pi_85322559
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Mensen die dat beseffen zullen ook moeten beseffen dat het bezit van 2 woningen ook de nodige euro's kost. Zo'n 500 euro netto per maand bij een hypotheek van een dikke 2 ton. Om het nog maar even niet over de andere lasten te hebben, zoals het onderhoud van 2 woningen in plaats van 1, nutsvoorzieningen etc.
De woning maar blijven houden omdat je niet met verlies wilt verkopen, daarmee verlies je dus ook al (meer dan) 6 ruggen per jaar. En het geeft een hoop stress.
Yep, maar dan heb je het specifiek over een uiterst kleine groep die reeds een tweede huis heeft gekocht. Het merendeel van de huidige verkopers verkoopt EERST zijn eigen woning, en laat in het verkoopcontract opnemen: 'Oplevering in overleg' OF doet even een stapje terug en zorgt dat ze een tijdje kunnen huren.

Je veronderstelde kosten kloppen ansich dus wel, maar doen feitelijk niet ter zake.
pi_85866529
nog niks gehoord maar huis staat nog te koop dus afwachten maar en billenknijpen
  maandag 30 augustus 2010 @ 12:47:00 #38
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_85868440
Gewoon verder kijken, er staan huizen zat te koop...
So we just called him Fred
pi_85891524
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:51 schreef epe1987 het volgende:
nog niks gehoord maar huis staat nog te koop dus afwachten maar en billenknijpen
Je hoort al 2 weken niks en belt niet een keer?
All management is Strategic Management.
pi_85895653
Kan je niet navragen wat de WOZ waarde is, dan weet je wat een goede prijs is. En bij het kadaster kun je ook informatie over woningen opvragen, hypotheek die erop zit en aankoopbedrag. Je kunt ook iets hoger bieden en de aanvaarding later in laten gaan zo win je tijd en rente/geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')