Allemaal dankzij de PVV, lieve mensen. Mogen we die club nu eindelijk eens de schuld geven van onze collectieve ellende? Ja, dat mogen we.
Als intellektuwelen
zijnde. Ik zag daarnet, toen ik per ongeluk even de herhalingsuitzending van onze regiotelevisie keek, de Haagse Held Richard de Mos voorbij banjeren. Deze voormalige hamertjetik-onderwijzer, wiens ogen zo dicht bij elkaar staan dat zelfs zijn moeder hem van jongs af aan met een baviaan heeft vergeleken, mocht wat kreten uitstoten over het nieuwe Ver-keers-cir-cu-la-tie-plan. Door dat nieuwe Ver-keers-cir-cu-la-tie-plan (kortweg VCP) is de Haagse binnenstad eindelijk verlost van de alomtegenwoordige kankerbrengende oliemorsende voetgangeromverduwende kut-automobilist. Het is hier eindelijk weer leefbaar. Je hoort de mensen weer zingen op straat, de trams klingelen als nooit tevoren, vogels durven hun nesten weer te ontvluchten, het Spui staat spontaan vol met bloemen — maar onze morse-pratende knuffelbaviaan ziet het allemaal heel anders. Die heeft namelijk net met een gedupeerde patatboer gesproken, en die gedupeerde patatboer had het niet zo makkelijk meer; die werd door het Ver-keers-cir-cu-la-tie-plan (vanaf hier: VCP) namelijk gedwongen om bij een bezorgbestelling de porties versgebakken patat
per fiets naar de dichtstbijzijnde parkeergarage te brengen, waar zijn bestelbezorgbusje stond, waarmee ie via een wirwar van polderse karresporen, roadblocks en douaneposten, met liefst
tien minuten vertraging jankend-en-wel op de plaats van bestemming kwam.
"Klanten krijgen koud vreten en dat komp weer op ons bordje terecht", aldus de verbolgen ondernemert.
Richard weet er wel raad mee, met dat
onrecht dat de mensen keihard wordt aangedaan. Je ziet hem
keihard beschuldigend nadenken.
"Den Haag zit nog potdichter als Fort Knox", zegt Richard dan laatsteoordelend tegen de camera, die uitkijkt over het Spui, dat er nog nooit zo tevreden bij heeft gelegen.
De camera filmt een fietser die van het zonnetje geniet.
Nederland lijdt, zoveel is zeker. Aan alles. Eén rondje regionale televisie en je bent van alle volkse ellende verzekerd. Zelfs de patatboeren hebben oneindige reden tot klagen,

,

,

.
EN WAT DOEN AL DIE HELICOPTERS HIER OM HALF VIJF 'S NACHTS BOVEN MIJN HUIS???
Welterusten, heur.[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 12-08-2010 05:46:12 ]