Ja, geweldig staaltje FUD marketingquote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:34 schreef De_Hertog het volgende:
Nieuwe MS-campagne al gezien?
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/compare/pc-vs-mac.aspx
Ja, omdat VGA een verouderde standaard is. DVI is een veel betere kwaliteit.quote:You'll have to buy a separate hardware dongle to plug your Mac into a standard VGA projector. Most PCs with Windows 7 hook up easily.
Tja, als dat echt belangrijk is, koop je toch Office voor de Mac ipv iWork?quote:If you use Apple's productivity suite, sharing files with PC users can be tricky. Your documents might not look right and your spreadsheets might not calculate correctly.
Dit is zo fout... Ja, standaard werkt de muis anders, maar met een paar keer klikken heb je je rechtermuisknop terug. En het is echt niet zo erg om een gewenningsperiode te hebben bij een ander OS.quote:Things just don't work the same way on Macs if you're used to a PC. For example, the mouse works differently. And many of the shortcuts you're familiar with don't work the same way on a Mac.
Ja, helaas zijn de meeste PCs gewoon foeilelijk, vooral in al die kleurtjes.quote:Macs only come in white or silver. PCs are available in a full spectrum of colors across a range of price points.
Ja, en het verbetert de performance zeker. Processorgebruik bij de 1080p Avatar trailer op YouTube (2.4 GHz Core 2 Duo, GeForce 320M):quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:20 schreef King_of_cubes het volgende:
Iemand de nieuwe (nu niet meer beta) versie van Flash player met HW acceleratie al geïnstalleerd? Verbeterd het de performance?
Die fake Twitter list aan de rechterkant ook echt, daar komen dezelfde tweets voorbij als gister!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:34 schreef De_Hertog het volgende:
Ik denk dat ze echte Tweets niet meer aandurven na dat etalagescherm van een tijdje geledenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Die fake Twitter list aan de rechterkant ook echt, daar komen dezelfde tweets voorbij als gister!
Kun je ook eens kijken wat het CPU-gebruikt wordt als je diezelfde trailer direct in H.264 afspeelt?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja, en het verbetert de performance zeker. Processorgebruik bij de 1080p Avatar trailer op YouTube (2.4 GHz Core 2 Duo, GeForce 320M):
voor:
[ afbeelding ]
na:
[ afbeelding ]
Helaas, 1080p is nog niet beschikbaar op youtube in H.264. Op apple.com/trailers staat niet dezelfde trailer, alleen een andere met meer actie (en ik vermoed een hogere bitrate). Zie mijn edit in de orginele post.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kun je ook eens kijken wat het CPU-gebruikt wordt als je diezelfde trailer direct in H.264 afspeelt?
Daar voor koop je ook echt een telefoon.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.iphoneclub.nl/(...)s-android-bezitters/
Yup, geen probleem.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:58 schreef Zeiksnor het volgende:
Ik heb een externe hdd gekocht voor timemachine.
Kan ik de hdd partitioneren en de ene gebruiken voor timemachine en de andere voor globaal opslaan van losse bestanden etc....?
Op mn Macbook Pro 2010 (2,4ghz 320m) verlaagd het CPU gebruik idd een beetje, alleen soms bij het scrollen in Safari of Firefox merk je dat hij soms een beetje "stoort" als er flash content op de site staat. Hoop dat ze dit nog ff fixen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:20 schreef King_of_cubes het volgende:
Iemand de nieuwe (nu niet meer beta) versie van Flash player met HW acceleratie al geïnstalleerd? Verbeterd het de performance?
Mijn dagelijkse portie WTF is al binnen..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:34 schreef De_Hertog het volgende:
Is die pagina alweer weg ofzo? Ik krijg een 404quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:34 schreef De_Hertog het volgende:
Ja, ik kan op mn iPhone zien waar ik ze heb gemaakt. En daarna in iPhoto ook.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vraagje: horen de geotags van foto's uit de iPhone meegenomen te worden naar iPhoto?
Bij mij blijkbaar niet en ik vind zo 123 ook niets via Google.....
Virtuele machine bouwen, Dropbox installeren/activeren, etc..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
@ walter: geef nog eens (desnoods via pm) door hoe jij DropBox met unbuntu gratis vergroot?
dank alvast!
UPnP AV?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:37 schreef Tijn het volgende:
Iemand hier ervaring met het streamen van audio over een netwerk? Kheb hier op kantoor verschillende computers staan (Windows, Linux en Mac OS X) en 1 Mac Mini G4 aan een stereoset. Het zou leuk zijn als alle computers muziek konden streamen naar die Mac Mini, zodat het wordt afgespeeld over de speakers.
Iemand een idee hoe ik dat zou kunnen fixen?
Ja precies, dat begin ik nu ook een beetje te begrijpen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Je zou dus op die apple aan mediaplayer moeten installeren die media van UPNP bronnen kan lezen en dan op al die computers UPNP servers installeren.
Bij de eerste keer starten van iPhoto vraagt het of je GPS data wil gebruiken en via die data en apple servers blabla maps. Misschien heb je toen nee gekliktquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vraagje: horen de geotags van foto's uit de iPhone meegenomen te worden naar iPhoto?
Hmm... dat is wel een beetje crappy dan. Ik wil die Mac Mini eigenlijk zonder scherm en toetsenbord in een hoek zetten en dat iedereen tegelijk er dingen heen kan streamen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee de mini is een UPNP renderer en de clients serversMaar je moet op de renderer dan wel een bron selecteren
Als de mini een GOEDE DLNA compatible UPNP AV renderer heeft draaien kan je vanaf de clients muziek, video's, playlists pushen. IN windows 7 zit push al standaard ingebakken tegenwoordig. Je klikt rechts op een mediafile en dan zeg je 'play this file on' (ofzo) en dan zie je een lijstje met alle beschikbare UPNP renderers.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hmm... dat is wel een beetje crappy dan. Ik wil die Mac Mini eigenlijk zonder scherm en toetsenbord in een hoek zetten en dat iedereen tegelijk er dingen heen kan streamen.
Das de iPad simholderquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
The Mystery of Steve Jobs' Plateless Benz
Opgelost. Deze stond bij mij standaard op 'Nooit' ipv 'Automatisch'.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tegelijk? Wat een herrie..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hmm... dat is wel een beetje crappy dan. Ik wil die Mac Mini eigenlijk zonder scherm en toetsenbord in een hoek zetten en dat iedereen tegelijk er dingen heen kan streamen.
Ja, dat ziet er op zich goed uit! Maar hoe ga ik dan vanuit Ubuntu naar de Mini streamen?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tegelijk? Wat een herrie..
Kun je niet AirFoil installeren op die MacMini?
Graag gedaanquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Opgelost. Deze stond bij mij standaard op 'Nooit' ipv 'Automatisch'.
[ afbeelding ]
Mensen uit 1994 dienen nog helemaal niet mobiel te zijn. Koop jezelf lekker een 21" iMacquote:
Het gaat er juist om dat it mobiel wil zijnquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:01 schreef fyah het volgende:
[..]
Mensen uit 1994 dienen nog helemaal niet mobiel te zijn. Koop jezelf lekker een 21" iMac
Dan zou ik voor de 15" MBP gaan. 17"es zijn best groot hoor...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:29 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat it mobiel wil zijn
Mobiel met een 17 inchquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:29 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
Mensen uit '94 hebben niks te willenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:29 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
Denk van niet, iMac is zo'n gevestigde naam (binnen Apple) dat ze dat niet durven veranderen. Eventuele suggesties voor de nieuwe naam?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:05 schreef fyah het volgende:
volgens mij is de imac nog het enige niet-mobiele apparaat met een i voorafgaand in de naam. Gezien de naamsverandering naar iOS en iPod, iPhone, iPad zou het misschien best kunnen de de iMac binnenkort een naamsverandering krijgtEn een Macbook is misschien draagbaar, maar niet mobiel als in iphone/ipad mobiel.
Magic Mac zou wel best gay zijnquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:07 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Denk van niet, iMac is zo'n gevestigde naam (binnen Apple) dat ze dat niet durven veranderen. Eventuele suggesties voor de nieuwe naam?
DeskMac
BigMac
MagicalMac
?
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:07 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Denk van niet, iMac is zo'n gevestigde naam (binnen Apple) dat ze dat niet durven veranderen. Eventuele suggesties voor de nieuwe naam?
DeskMac
BigMac
MagicalMac
?
Swets zal wel betere vragen kunnen stellen dan ik, but here goesquote:Op zondag 15 augustus 2010 23:04 schreef Mindstate het volgende:
Het internet op mijn mac is sinds een maand of twee heel erg traag, valt vaak gewoon helemaal weg zelfs. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Vond op het internet al het volgende:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=358919
Dat geprobeerd, maar heeft geen effect helaas.
Op de laptops van anderen (geen macs) is het internet wel gewoon goed.
Als internet op andere laptops goed gaat is het sowieso NOOIT een internet server gerelateerd probleem zoals een DNS server. Daarnaast hebben wij hier in Nederland eigenlijk geen slechte ISP's met brakke DNS servers, dus dat soort zaken kan je hier wel achterwegen laten.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:04 schreef Mindstate het volgende:
Het internet op mijn mac is sinds een maand of twee heel erg traag, valt vaak gewoon helemaal weg zelfs. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Vond op het internet al het volgende:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=358919
Dat geprobeerd, maar heeft geen effect helaas.
Op de laptops van anderen (geen macs) is het internet wel gewoon goed.
Ik doe er (bijna) alles op. Kruip alleen nog maar achter de iMac (20 inch) voor Lightroom.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:34 schreef ForeverLove het volgende:
Is 17 inch MBP nou echt zo groot? Zie ook veel mensen met 13 inch maar wat heb je daar nou eigenlijk aan?
Wat je er aan hebt is dat je een computer in je tas hebt waar je uren mee kan werken zonder een stopcontact te hoeven zoeken, zonder dat je je een breuk hoeft te sjouwen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:34 schreef ForeverLove het volgende:
Is 17 inch MBP nou echt zo groot? Zie ook veel mensen met 13 inch maar wat heb je daar nou eigenlijk aan?
Een volwaardige computer? Het is mijn dagelijkse machine.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:34 schreef ForeverLove het volgende:
Ga ze eens bekijken bij een Apple winkel of de Mediamarkt. 17" is echt wel een grote laptop, zeker om mee te slepen. Ik vind zelf 13" ook wel erg klein, maar dat ligt ook aan wat je ermee doet. Voor e-mail/internet is het nog wel ok, maar als je bijv. iets meer verticaal overzicht wil hebben (bijv. voor webdevelopment werk), dan zijn 800 pixels wel erg weinig.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:34 schreef ForeverLove het volgende:
Toch zou ik het op dit moment eerder gebruiken dan Windows, mocht ik om wat voor reden dan ook geen OS X kunnen gebruiken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:06 schreef KingOfMars het volgende:
God, ik ben ook weer ff met dat Ubuntu bezig geweest maar wat ben je dan blij met OS X opeens zeg.. I'm with you Swets.
Ik zou ALLES eerder gebruiken dan Windows.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch zou ik het op dit moment eerder gebruiken dan Windows, mocht ik om wat voor reden dan ook geen OS X kunnen gebruiken.
Ja, dat was voor mij 7 jaar geleden ooit de reden om voor een 12" iBook te gaan ipv een 14" iBook. Bij de meeste merken zijn kleine laptops duurder, maar bij Apple zijn ze juist goedkoper.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:40 schreef KingOfMars het volgende:
Ohja, nu weet ik weer waarom die 15 inch geen goed idee was.. Bijna 2000 euro.
.
Mijn 13 inch MBP komt redelijk voordelig uit de UK, toen het pond nog iets voordeliger stond zeg maar. Dus om naar een 15 inch te gaan moet ik er dik 1000 euro bij leggen en voor dat geld kruip ik dan wel ff achter de iMacquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat was voor mij 7 jaar geleden ooit de reden om voor een 12" iBook te gaan ipv een 14" iBook. Bij de meeste merken zijn kleine laptops duurder, maar bij Apple zijn ze juist goedkoper.
Dat is best 1337, nietz!quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:43 schreef nietzman het volgende:
M'n optibay is binnen..
M'n SSD is ook onderweg, dus straks heb ik een MacBook met 2 harde schijven..
Koel man. Wil ik ook ooit nog wel eens doen. Wat voor MB(P?) had jij nou en welk model Optibay heb je nu gekocht? Je DVD gaat eruit toch dan?quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:43 schreef nietzman het volgende:
M'n optibay is binnen..
M'n SSD is ook onderweg, dus straks heb ik een MacBook met 2 harde schijven..
Ik heb een 13" Unibody. Van vorig jaar.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:43 schreef Tijn het volgende:
Dat is best 1337, nietz!
Kan zeker niet met een 13" MBP Unibody?
Ik heb een 13inch MBP en een zakelijke 17inch HP (die op papier ook nog eens krachtiger zou moeten zijn). Ik ga thuis ALTIJD achter m'n MBP zitten. Die rent rondjes om die HP. Fusion open met XP, Linux en dan nog het gebruikelijke OSX werk (iTunes, Safari, etc, etc) doet -ie met gemak. Die HP kreunt al als ik VMWare Workstation opstartquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:45 schreef ForeverLove het volgende:
zelf heb ik al een 15 inch macbook pro.
maarrrrrrrrrrr vraag me nou af hoeveel het nou echt scheelt met een 17 inch en natuurlijk kan ik naar de winkel gaan en kijken maar toch.
13 inch ik denk dan meteen altijd aan klein en dat je er niet veel op kan doen enzo
Sowieso staat een SSD erg hoog op m'n lijst. Maar goed, die lijst is zo goddomme lang alleenquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:46 schreef Tijn het volgende:
Ah, ik zit nu ff te kijken op de site. Dat is echt heel tof. Ook met een behuizing voor je optische drive enzo.
Hmmm... als ik eens wat geld over heb, is dat echt een toffe upgrade!
Ti's een fragiel plastic behuizing, maar it gets the job done. Alsof ik dat ding ooit nog zou gebruiken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:46 schreef Tijn het volgende:
Ah, ik zit nu ff te kijken op de site. Dat is echt heel tof. Ook met een behuizing voor je optische drive enzo.
Afgelopen vrijdag toen ik m'n Leopard DVD nodig had, maar had uitgeleend aan een vriend en dus maar even een kopietje van BS heb gedownload en gebrandquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
(wanneer heb je dat ding voor het laatst gebruikt?)
Volgens mij is de iMac een hel om open te maken. Maar goed mocht je zover komen kun je natuurlijk prima de optical drive eruit rossen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:49 schreef Tijn het volgende:
Waarom kan het eigenlijk niet met een iMac?
Ja precies. Dat vind ik ook kut. Want daarna lees je altijd berichten van mensen met enorme hoeveelheden stof achter de glasplaat enzo.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:57 schreef Tijn het volgende:
Aw fuck, moet het scherm eraf? Dat vind ik eng
Zet 'em op, je kan het.quote:
Die heb ik ook in een Mac Mini gebouwd ooit. Booten als een malle daarna, dat dingquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:53 schreef nietzman het volgende:
Intel X25M, 80GB. Moet voor nu even genoeg zijn..
Hoor ik alleen maar goeie dingen over!quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:53 schreef nietzman het volgende:
Intel X25M, 80GB. Moet voor nu even genoeg zijn..
In mijn ervaring zijn die traag als stront door een trechter.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:10 schreef Tijn het volgende:
Waarom trouwens CCC en niet gewoon Migration Assistant of Time Machine?
±210 ¤. Heb gewoon de goedkoopste webshop met de snelste levertijd gekozen. Leve tweakers pricewatch.quote:
Oplader ook in het stopcontact doen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:35 schreef nelisb het volgende:
Heb een macbook van juni 2008.
Nu leg ik hem aan de oplader zegt ie: Niet bezig met opladen.
Hoe op te lossen?
MSNplusquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:03 schreef LeNick het volgende:
Vraagje aan Adium gebruikers: heb net de oude vertrouwde Windows Smileys gedownload. Maar nu zou ik eigenlijk ook nog wel graag een plugin hebben waarmee ik gewoon emotions die andere sturen kan toevoegen, zoals bijv![]()
![]()
etc.
Is daar een plugin voor op Adium?
Nu dacht ik dat dit een optie was om de zwarte achtergrond, waar je apps etc. staan, te kunnen wijzigen naar iets anders. Dat kon namelijk nog niet. Maar nu ik er een beetje mee zit te klooien blijkt dat het gewoon voor je achtergrond is als je 'm gelocked hebt, terwijl dit al mogelijk was met veel oudere versies.quote:Change the background wallpaper on your Home screen.
Hm ok dat is al wat dan, raar dat het niet werkt in ieder geval.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:43 schreef nelisb het volgende:
Geen idee of het voor de touch is.
Voor de iPhone 3GS werkt het volgens mij ook niet.
Het is dat zwarte scherm waar je apps staan zegmaar.
Jaquote:Op maandag 16 augustus 2010 17:07 schreef ErwinEHVNL het volgende:
is er al nieuws over de nieuwe Ipod Touch?
Achtergrond werkt niet met 2gen evenals multitasking. Reden: accu, je zult ook merken dat de accu nu ook sneller leeg is, vooral ook als wifi continu aan staat.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:41 schreef EddyAlbena het volgende:
Heb een Touch 2G en zojuist maar eens de 4.0.2 firmware erop gezet. Heerlijk dat je eindelijk je playlist kan aanpassen, hoewel het wat raar is dat dit zo lang op zich heeft laten wachten.
Ik lees op Apple echter dat je ook je homescreen-wallpaper kunt wijzigen:
[..]
Nu dacht ik dat dit een optie was om de zwarte achtergrond, waar je apps etc. staan, te kunnen wijzigen naar iets anders. Dat kon namelijk nog niet. Maar nu ik er een beetje mee zit te klooien blijkt dat het gewoon voor je achtergrond is als je 'm gelocked hebt, terwijl dit al mogelijk was met veel oudere versies.
Of was dit bij bijv. de iPhone nog niet mogelijk? Of is het tóch wel voor je achtergrond in apps-overzicht en dat ik gewoon verkeerd zit te kijken?
Als opladen raar doet, ff een SMC reset uitvoeren.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:35 schreef nelisb het volgende:
Heb een macbook van juni 2008.
Nu leg ik hem aan de oplader zegt ie: Niet bezig met opladen.
Hoe op te lossen?
Misschien heb je hier wat aan.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand een idee hoe ik het scheidingsteken in numbers kan wijzigen voor een csv?
Hoef je niet de MobileMe beta voor te draaien, is onderdeel van iOS 4 dacht ik? Ik kan het wel, en maak geen gebruik van de beta.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kom er zojuist achter dat je met de nieuwste MobileMe Agenda (beta) ook de Agenda soort (prive-werk-onder voorbehoud) kunt wijzigen op de iPhone en iPad.
Eindelijk...
Lijkt me ook, die beta gaat namelijk alleen over de webinterface voor zover ik weetquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:45 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Hoef je niet de MobileMe beta voor te draaien, is onderdeel van iOS 4 dacht ik? Ik kan het wel, en maak geen gebruik van de beta.
Ja, klopt idd: ik was op de iPad de agenda online ah wijzigen ipv in de agenda-appquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:45 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Hoef je niet de MobileMe beta voor te draaien, is onderdeel van iOS 4 dacht ik? Ik kan het wel, en maak geen gebruik van de beta.
Nou ten eerste wil ik daar de weeknummers bij zien. Ik krijg heel vaak de taken voor een bepaalde week toegewezen. Dan moet ik gewoon gaan googlen voor het weeknummer en de data die erbij horen...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:05 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vraag me eigenlijk een beetje af hoe week view moet verschillen van list view op een iPhone. Op welke manier zou je dat willen zien?
Visuele weergave van afspraken en hun lengte, met kleurtjes om de verschillende agenda's te onderscheiden. Gewoon net zoals iCal of Google Calendar of welke digitale agenda dan ook.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:05 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vraag me eigenlijk een beetje af hoe week view moet verschillen van list view op een iPhone. Op welke manier zou je dat willen zien?
Is een bugje i.c.m. de nieuwe Adium. Hopelijk brengen ze snel een update uit. Maar je contacten zien de smileys welquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:01 schreef LeNick het volgende:
[..]
Thanks! Ik heb 'm nu, andere zien m'n smileys wel, maar ik zelf niet..Weet jij hoe dit kan?
iCal kan syncen met Google Calender.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is er eigenlijk een goeie manier om je gmail calender met je mobileme calender synchroon te houden? Als ik nog drie weken heb, ga ik 's kijken of google niet een goed alternatief is voor mobileme synchronisatie. Mijn dropbox is toch al meer dan 9Gb, dus storage via iDisk is niet nodig.
Dat eerste plaatje, is dat al een app of gewoon een voorbeeldje hoe het zou moeten?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Visuele weergave van afspraken en hun lengte, met kleurtjes om de verschillende agenda's te onderscheiden. Gewoon net zoals iCal of Google Calendar of welke digitale agenda dan ook.
Zo bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Hier niet, probeer het eens in het Android-topic.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
@rww:
Tap Snake Game in Android Market is Actually Spyware http://rww.tw/978pf6
Iemand nog wat over gesloten Apple App Store te klagen?
quote:the permissions it requires upon installation should have been a warning flag. Access location? Access the Internet? Why would a game need that? Why is the satellite icon (GPS) flashing when you play the game? Etc., etc.
Feit blijft dat je als gebruiker op de hoede moet zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:35 schreef De_Hertog het volgende:
Alhoewel, eerlijk is eerlijk, Android heeft ook wel wat bescherming:
[..]
das bij 9 van de 10 dingen zo.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:48 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Feit blijft dat je als gebruiker op de hoede moet zijn.
Internet = voor een hall of famequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:35 schreef De_Hertog het volgende:
Alhoewel, eerlijk is eerlijk, Android heeft ook wel wat bescherming:
[..]
D'r mag wel weer eens een 10.6.x update uitkomen. Ik heb nog steeds teveel last van spinning beachballs..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Snow Leopard graphics update is uit.
Klopt. Die ene is de iPhonequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:50 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
das bij 9 van de 10 dingen zo.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zou 10.7 er ooit nog komen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ben erg benieuwd, laat ons ff weten hoe -ie bevalt svp!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:00 schreef dotKoen het volgende:
Net een Seagate Momentus XT 500 GB voor mijn MacBook Pro besteld. Kan die 180 GB meer dan de huidige schijf wel gebruiken, en ben benieuwd hoeveel verschil die 4 GB SSD gaat maken.
Mwoch, als ik op youtube wel eens zie hoe snel een MBP wordt van een SSD (ook met zaken als Lightroom of Photoshop opstarten) dan denk ik wel dat het de meest zinnige upgrade is qua performance (mits je al 4GB hebt). (Ook de enige die je nog kunt doenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal niet de indruk dat ik een snellere HDD nodig hebt in mijn macbook. Alleen booten duurt gruwelijk lang, maar dat doe ik zelden.
Ow ja, ik zeg niet dat het onzinnig is, zeker niet als je capaciteit gaat uitbreiden. Maar om nou te zeggen dat ik het node mis... neen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:41 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Mwoch, als ik op youtube wel eens zie hoe snel een MBP wordt van een SSD (ook met zaken als Lightroom of Photoshop opstarten) dan denk ik wel dat het de meest zinnige upgrade is qua performance (mits je al 4GB hebt). (Ook de enige die je nog kunt doen). Nodig... mja. Kweenie.
Maar goed aangezien ik mijn MBP nu als main computer gebruik wil ik er ook graag al mijn data op hebben en dan is 160GB aan de magere kant. Dus die 500GB + SSD klinkt wel als een leuk compromis.
Het is allemaal maar marge werk, dat klopt. Of het nou echt vervelend is om 5 tot 10 seconden te wachten tot Lightroom opgestart is die 1 of 2 keer per week dat ik het gebruik...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow ja, ik zeg niet dat het onzinnig is, zeker niet als je capaciteit gaat uitbreiden. Maar om nou te zeggen dat ik het node mis... neen.
ja mamma houdt het handje vastquote:
Ik vermoed dat ik ze met sealen met superlijm, want ik krijg ze maar niet goed passend. En die ene keer dat het me lukt, merk ik pas wat een geweldig geluid er uit die dingen komt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:57 schreef KingOfMars het volgende:
Je moet ze echt vér in je gehoorkanaal duwen he? Pas als ze helemaal sealen zitten ze goed.
Gewoon vastzetten met duct tape.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik ze met sealen met superlijm, want ik krijg ze maar niet goed passend. En die ene keer dat het me lukt, merk ik pas wat een geweldig geluid er uit die dingen komt.
Tja, je mist het niet omdat je het niet kent. Ik wou na twee minuten al niet meer terug.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal niet de indruk dat ik een snellere HDD nodig hebt in mijn macbook. Alleen booten duurt gruwelijk lang, maar dat doe ik zelden.
Nou m'n baas heeft een air met SSD, de eerste. Maar goed daar is de computer weer gewoon traag.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tja, je mist het niet omdat je het niet kent. Ik wou na twee minuten al niet meer terug.
Nou, veelgebruikte bestanden worden door de schijf in de SSD gezet, waardoor vaak uitgevoerde taken sneller zouden verlopen. En het is natuurlijk een 7200 RPM-schijf, wat sowieso wel wat verschil moet maken over mijn Hitachi Travelstar 320GB 5400 RPM.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:55 schreef nietzman het volgende:
Ik zie het praktisch nut van een 4GB SSD niet echt in. Ben benieuwd wat dat uit gaat maken.
quote:Seagate's Momentus XT should become the standard hard drive in any notebook shipped. The biggest problem I have with using any brand new machine, regardless of how fast it is, is that it never feels fast because it usually has a HDD and not an SSD. While the Momentus XT isn't quite as fast as an SSD, it's a significant improvement over the mechanical drives found in notebooks today.
Het is niet echt een 4 GB disk, het is een gewone HDD met 4 GB permanente SSD cache.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:55 schreef nietzman het volgende:
Ik zie het praktisch nut van een 4GB SSD niet echt in. Ben benieuwd wat dat uit gaat maken.
Alleen als read-cache. En dat doet -ie kennelijk best aardig als je het artikel op Anandtech leest (de eerste paar pagina's zijn het interessants).quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, dat ding zet dus automagisch de meest gebruikte applicaties/bestanden op de 4GB?
Ja inderdaad. Wat Anandtech erover zegt:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, dat ding zet dus automagisch de meest gebruikte applicaties/bestanden op de 4GB?
quote:The size of the NAND was a shocker to me when I first heard it. I honestly expected something much larger. In the Momentus XT however, the SLC NAND acts exclusively as a read cache - writes never touch the NAND. The drive looks at access patterns over time (most likely via a history table of LBAs and their frequency of access) and pulls some data into the NAND. If a read request comes in for an LBA that is present in the NAND, it's serviced out of the 4GB chip. If the LBA isn't present in the NAND, the data comes from the platters.
Als je nog HDD benchmarks zoekt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:00 schreef dotKoen het volgende:
Net een Seagate Momentus XT 500 GB voor mijn MacBook Pro besteld. Kan die 180 GB meer dan de huidige schijf wel gebruiken, en ben benieuwd hoeveel verschil die 4 GB SSD gaat maken.
Krijg je geen uitleg als je er op klikt?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom krijg ik een mooie 'Fail' voor 3.0?
Jammer dat ze het dan niet ook tegen een 7200 RPM schijf testen. Die Velociraptor (10k RPM, non-hybrid) is bijvoorbeeld meestal sneller.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou, veelgebruikte bestanden worden door de schijf in de SSD gezet, waardoor vaak uitgevoerde taken sneller zouden verlopen. En het is natuurlijk een 7200 RPM-schijf, wat sowieso wel wat verschil moet maken over mijn Hitachi Travelstar 320GB 5400 RPM.
Zie ook de uitgebreide review van Anandtech: http://www.anandtech.com/(...)ly-a-good-hybrid-hdd
En nu ben ik gvd al een half uur ah hoeren om een lokale iPhone agenda te verwijderen.....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kom er zojuist achter dat je met de nieuwste MobileMe Agenda (beta) ook de Agenda soort (prive-werk-onder voorbehoud) kunt wijzigen op de iPhone en iPad.
Eindelijk...
Het probleem daarmee is dat je vnml. de platters test en niet het NAND. Immers, die testbestanden zijn niet veelgebruikt en staan dus niet in het NAND, denk ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als je nog HDD benchmarks zoekt.
MBBench 1.0.3
Hiermee kan je zien hoe snel je HDD is op een bepaald moment.
AJA System Test
Een van de weinige HDD benchmarks op HDD.
En nu al een uur.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En nu ben ik gvd al een half uur ah hoeren om een lokale iPhone agenda te verwijderen.....
..wat maar niet lukt.
My3G to the rescue!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zo, de update van Uitzending Gemist voor de iPhone brengt echt een enorme verbetering in beeldkwaliteit. Het is nu een 1 Mbit/s stream, ik vraag me af wat het eerst was.
Edit: Ok, over 3G is de kwaliteit nog steeds om voor een trein te springen.![]()
Hmmz, daar heb je gelijk in. Niet aan gedacht.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:23 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Het probleem daarmee is dat je vnml. de platters test en niet het NAND. Immers, die testbestanden zijn niet veelgebruikt en staan dus niet in het NAND, denk ik.
Neequote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:57 schreef Junkie het volgende:
btw. Gaan er nog meer Apple-SC-ers naar Lowlands?
Als je wel gaat, vergeet dan niet Boom Boom Du Terre te checkenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:57 schreef Junkie het volgende:
btw. Gaan er nog meer Apple-SC-ers naar Lowlands?
Das kutquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kak, ik dacht laat ik het modem eens voor de gein resetten, vanwege time-outs te hele tijd. Weet ik het wachtwoord niet meer bij de inlognaam en laat nou net enkel m'n huisgenoot die informatie hebben en op vakantie zijn..
Nu zit ik hier te tetheren via m'n mobiele telefoon..
Of in ieder geval te vinden via internet voor je specifieke modelquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:57 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Das kut![]()
Maar wat voor een reset was het? Even aan en uit of echt reset naar fabrieksinstellingen want dan is het toch vaak admin/admin?
Zover ik weet niet. Volgens mij herkent hij de USB stick niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:45 schreef retorbrapi het volgende:
Misschien weten jullie dit: is het mogelijk om Windows XP via Boot Camp op een MacBook te installeren als de SuperDrive stuk is, zonder een externe DVD-speler?
Om te beginnen, 300 euroquote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
MBA first gen, met alles compleet en Applecare tot mei 2011: wat zouden jullie ervoor geven?
Nee, ik ben de enige die dit gebruikt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:09 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Wordt dit programma ook door andere users aangeraden?
CleanmyMac vind ik persoonlijk beter..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:09 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Wordt dit programma ook door andere users aangeraden?
275 euro en ik ben vandaag in Maastricht dus ik kan in 1 ruk naar je adres opstomen..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
MBA first gen, met alles compleet en Applecare tot mei 2011: wat zouden jullie ervoor geven?
Yup, echt prima. De HD films zien er ook erg netjes uit.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:04 schreef De_Hertog het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1419885
Komen echt mooie foto's uit de iPhone 4 zeg.. Ik bedoel, je moet ze niet op posterformaat uitprinten maar verder..
CleanmyMac kende ik nog niet. Net ff gedraaid... Leverde 55 GB ruimte opquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:18 schreef Stickvis het volgende:
[..]
CleanmyMac vind ik persoonlijk beter..
Elke keer als ik die draai ruim ik weer een gig ofzo op.
En die heeft ook een soort appzapper ingebouwd
en je mac ook meteen veel sneller?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
CleanmyMac kende ik nog niet. Net ff gedraaid... Leverde 55 GB ruimte op.
Zo ff checken. Ik draai meteen Onyx erachteraanquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:37 schreef Stickvis het volgende:
[..]
en je mac ook meteen veel sneller?
Niet de enige die het dachtquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
MacBook Phone kopen?
[ afbeelding ]
http://www.engadget.com/p(...)n-the-wilds-of-china
Top, dit antwoord zocht ikquote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Over die goede SIM-only Bel+sms+web aanbieding van Vodafone die hier laatst besproken werd: vanaf 8 september gelden nieuwe voorwaarden voor nieuwe klanten, met onder andere een 250MB datalimiet voor de goedkope abonnementen en 1GB voor de duurdere, en extra dataverkeer moet je er bij kopen voor ¤10 per GB.
Ik heb net even naar de klantenservice gebeld, en je kunt nu al een abonnement aanvragen dat pas later ingaat, zodat je nog wel onder de oude voorwaarden valt. Ik heb dus net mijn overstap van eind november aangevraagd: 190 minuten/sms, 3,6Mbit/s internet zonder datalimiet voor ¤ 11/maand![]()
Nee ik werk niet bij Vodafone
Laat e.e.a. goed schriftelijk vastleggenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:31 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Top, dit antwoord zocht ik![]()
Kan elk moment mn huidige abbo opzeggen, ivm die overgang van Debitel -> KPN.
Meteen maar ff doen dus.
Ik zal zo ook wel even bellen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Let op, ik lever geen garantie op informatie die ik van klantenservicemedewerkers krijg
Bij het afsluiten van het Vodafone-abbo bedoel je?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Laat e.e.a. goed schriftelijk vastleggen.
Yup.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik zal zo ook wel even bellen.
[..]
Bij het afsluiten van het Vodafone-abbo bedoel je?
De vriendelijke medewerkster gaf lachend toe dat ik het dan slim bekeken had, want het was inderdaad zo.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Let op, ik lever geen garantie op informatie die ik van klantenservicemedewerkers krijg
Vreemd, want ik heb net hetzelfde gevraagd bij Vodafone winkel in Amsterdam en die zeiden 'nee, dat gaat niet'.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Over die goede SIM-only Bel+sms+web aanbieding van Vodafone die hier laatst besproken werd: vanaf 8 6 september gelden nieuwe voorwaarden voor nieuwe klanten, met onder andere een 250MB datalimiet voor de goedkope abonnementen en 1GB voor de duurdere, en extra dataverkeer moet je er bij kopen voor ¤10 per GB.
Ik heb net even naar de klantenservice gebeld, en je kunt nu al een abonnement aanvragen dat pas later ingaat, zodat je nog wel onder de oude voorwaarden valt. Ik heb dus net mijn overstap van eind november aangevraagd: 190 minuten/sms, 3,6Mbit/s internet zonder datalimiet voor ¤ 11/maand![]()
Mmh, ik zie het wel als het contract komt. Als het echt niet kan neem ik misschien wel die 3 maandjes dit abonnement dubbel, want het blijft echt heel erg goedkoop.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vreemd, want ik heb net hetzelfde gevraagd bij Vodafone winkel in Amsterdam en die zeiden 'nee, dat gaat niet'.
Hm, is me nog niet echt opgevallen. Zal er es op letten.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Btw: wie heeft er MobileMe, een iPhone en een iPad? Ik merk nl. dat mijn agenda op de iPhone veel langzamer synchroniseert dan mijn iPad, hoewel beide op push staan. Sterker nog, mijn agenda op de iPhone gaat pas synchroniseren als ik agenda-app start. Bij de iPad is de agenda dan al lang bijgewerkt....
Ik heb ook gewoon een ander nummer aangevraagd en twee maanden een dubbel abonnement. De 2x15 euro boeit me ook niet. Sterker nog, volgens mij krijg ik dat terug van T-Mobile als coulantie van hun gepruts met het netwerk.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Mmh, ik zie het wel als het contract komt. Als het echt niet kan neem ik misschien wel die 3 maandjes dit abonnement dubbel, want het blijft echt heel erg goedkoop.
Kan zijn omdat ik dus dat MobileMe beta heb, maar dan snap ik niet dat mijn iPad er dus geen last van heeft.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm, is me nog niet echt opgevallen. Zal er es op letten.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:58 schreef Pino112 het volgende:
Wtflol, ik heb KPN gebeld, meteen gevraagd of ze de iPhone 4 gaan verkopen.
Zegt die gozer dat ze eerst alle toestellen testen voordat ze in hun collectie komen, en dat de iPhone4 daar niet door heen is gekomen.
"We willen geen kwalitatief minder goed product aanbieden"![]()
Neej, ik belde om mn abbo op te zeggen. Weet ik veul dat ik dat aan moet geven bij de nieuwe providerquote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als ie nou gewoon had gezegd dat KPN niet een overeenstemming met Apple had bereikt, waardoor ze de telefoon niet kunnen aanbieden. Dan is het nog waar en geloofwaardig. Maar anyways, zeker een Samsung Galaxy S aangeboden gekregen?
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als ie nou gewoon had gezegd dat KPN niet een overeenstemming met Apple had bereikt, waardoor ze de telefoon niet kunnen aanbieden. Dan is het nog waar en geloofwaardig. Maar anyways, zeker een Samsung Galaxy S aangeboden gekregen?
Volgens zit je bij KPN en Vodafone wel goed daarmee. Nou ja ik moet het doen met 1Mbps, maar goed voor een beetje mail, apps, surfen op je mobiel is het prima. Het is niet dat ik massaal dinger mee ga lopen streamen/downloaden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ben lekker naar Vodafone voor de dekking, de prijs en de internetsnelheid
Meneertje van de KPN zei dat hun snelheid 3.8Mbit is..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ben lekker naar Vodafone voor de dekking, de prijs en de internetsnelheid
Wordt nog geupgrade voor telefoons, 3,6Mbps is wel beschikbaar voor mobiele internet dongles. Maar goed. Het is duidelijk te horen, dat je iemand gesproken had die niet van de Technische helpdesk was. Medewerkers van een verkoopafdeling die denken technisch te kunnen lullen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Meneertje van de KPN zei dat hun snelheid 3.8Mbit is..
Klopt ook niet volgens mij
Zit er zelf ook aan te denken maar ben er nog niet over uit. Heb ook weer een nieuwe tel nodig (en ja ik weet dat je bij een regulier abo ook indirect voor de tel betaalt maar toch)quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Over die goede SIM-only Bel+sms+web aanbieding van Vodafone die hier laatst besproken werd: vanaf 8 6 september gelden nieuwe voorwaarden voor nieuwe klanten, met onder andere een 250MB datalimiet voor de goedkope abonnementen en 1GB voor de duurdere, en extra dataverkeer moet je er bij kopen voor ¤10 per GB.
http://www.macrumors.com/(...)0h529-to-developers/quote:Just six days after Apple seeded the first build of Mac OS X 10.6.5 to developers, it has followed up with a second one termed Build 10H529. [...]
The quick turnaround suggests that Apple is moving quickly on Mac OS X 10.6.5, as the company usually waits at least a week between its first and second developer builds.
Hier ook.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Offtopic, whehe, sinds dat [KLB] weg is is m'n MyAT lijst een stuk kleiner geworden..
Hoezo?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:05 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb ook een nieuwe Mac OS X installatie gedaan, dat heeft natuurlijk ook invloed.
Tis geen windowsquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:31 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ouwe troep eruit? Kan ook placebo-effect zijn natuurlijk.
Nee, maar als er minder start-up items en allerlei van die helper processen zijn, zou het toch wat sneller moeten gaan.quote:
Want zonder SP3 kan het niet? En wat moet ik dan doen? Gewoon XP erop installeren of wat? Want als ik op mijn Mac zoek naar: bootcamp krijg ik niets...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zolang je een originele Key hebt van Windows XP, zou het volgens mij niet zo'n probleem moeten zijn om een andere OEM XP SP3 ISO te downloaden.
Garantie 2 jaar dan nogquote:
Hmmm, mooi. Dat wordt er ook voor gevraagd, met 2 jaar winkelgarantie er nog op. Is namelijk van een winkel. Zeg niet dat ik het ga doen, wil zeker meer informatie er over vragen, maar klonk best leuk. Kwam er toevallig over aan de praat.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:14 schreef no1uknow het volgende:
Ik denk dat dat nog wel minimaal 800 zou op kunnen leveren.
Ooohw, dus ik kan bijvoorbeeld als in ben aangemeld in de Windows partie geen word document openen of verplaatsen dat in de OSX partie staat? Dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als je in OS X bent, kun je niet naar NTFS (de Bootcamp partitie) schrijven. Als je in Windows bent wel. Je kunt overigens wel third party software installeren om ook in OS X naar de Bootcamp partitie te kunnen schrijven, maar officieel zal het niet ondersteund worden. In theorie kan het vervelende gevolgen hebben voor de partitie, in de praktijk gaat het volgens mij doorgaans goed.
Dat kan sowieso niet omdat windows geen HFS+ kan lezen en schrijven. Het gaat erom dat je vanuit OSX niets naar windows kan verplaatsen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:32 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ooohw, dus ik kan bijvoorbeeld als in ben aangemeld in de Windows partie geen word document openen of verplaatsen dat in de OSX partie staat? Dat is geen probleem.
Tja, dat staat er niet.quote:Ik dacht dat ik vanaf Windows niets kon openen ofzo. Dus ook geen bestanden op Windows kon verplaatsen of iets dergelijks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |