abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85113712
Een Amerikaanse tv-presentator heeft aangekondigd een homobar te willen openen naast het geplande islamitische centrum nabij Ground Zero in New York.

De plannen voor het vijftien verdiepingen tellende islamitische centrum met onder meer moskee en zwembad leidden tot verhitte discussies in de VS. Volgens een peiling is 53 procent van de New Yorkers tegen de opening van een islamitisch centrum op die plek. Velen beschouwen het als een belediging van de nabestaanden van de 2750 doden van de aanslagen op de torens van het World Trade Center op 11 september 2001. Die werden uitgevoerd door extremistische moslims.

Verbroedering
Anderen zijn juist voorstander van het project, dat moet leiden tot verbroedering tussen gelovigen, omdat het centrum voor iedereen ongeacht geloof en sekse zijn deuren opent. Ook de homobar zal voor alle homo's geopend zijn met het oog op verbroedering, aldus initiatiefnemer en presentator Greg Gutfeld van nieuwszender Fox News.

Greg Gutfeld

Hij zei te hopen dat de eigenaren van de moskee net zo open staan tegenover de homobar als dat hij open staat voor het openen van het centrum met de moskee. Een gedeelte van de bar zal alleen alcoholvrije drankjes schenken, om islamitische homo's tegemoet te komen.

Wilders
PVV-leider Geert Wilders is van plan te spreken tijdens een demonstratie die is georganiseerd door de beweging Stop Islamization Of America (SIOA). Door de bijeenkomst bij te wonen, steunt Wilders naar eigen zeggen ,,het verzet tegen het bouwen van een moskee vlakbij de plaats waar de islam de ergste misdaad van de afgelopen jaren pleegde''.

Ondertussen is in New York een actie tegen de bouw van het islamitisch centrum gestart. Op initiatief van de organisatie American Freedom Defence zullen 26 bussen een maand lang rondrijden met een afbeelding van de torens op het moment van de aanval met daarbij de tekst 'Waarom daar?'. (anp/kve)

Bron

Islamieten hebben het recht op geloofsbelevenis
Homoseksuelen hebben het recht op omgang met elkaar

Op 9/11 waren extreem gelovige terroristen de daders. Islam zelf het TOTAAL niets met 9/11 te maken.
Nu heeft deze presentator recht op het maken van een homobar, maar dit snuift meer naar intimidatie.

Waar is de grens tussen intimidatie en vrije meningsuiting?

Persoonlijk vind ik het ontzettend storend/achterbaks dat FOX nu homoseksuelen (ongewild) gaat betrekken in deze zaak. Dit laait de spanningen op waardoor dit van een ongesteld laag journalistiek niveau gaat :N

[ Bericht 6% gewijzigd door copacoda op 10-08-2010 21:58:45 ]
pi_85113765
Neee..... Niet nog een topic over die moskee ;(
Leaf
pi_85113811
Hoe kans- en respectloos om op die locatie een Islamitisch centrum te openen :')
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:47:22 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_85113841
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:46 schreef Ruud het volgende:
Hoe kans- en respectloos om op die locatie een Islamitisch centrum te openen :')
wat dacht je van die homobar
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:47:26 #5
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_85113845
Huilies dat het zijn.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:47:48 #6
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_85113859
Wedden dat de meeste Republikeinen nu opeens voorstander zullen zijn van deze homobar, omdat ze geven om homo's, net zoals ze in de eerste instantie al doen alsof ze geven om New Yorkers?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:48:04 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_85113876
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:46 schreef Ruud het volgende:
Even fout doen:

HET IS ER TWEE NEWYORKSE HUIZENBLOKKEN VANDAAN!!!! Dat is minimaal 200 meter.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_85113881
Ben benieuwd hoe die moslims daarop zullen reageren. Goede test.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:48:28 #9
66444 Lord_Vetinari
pi_85113899
Oh, en trouwens:

Moskee bij Ground Zero, Wilders bij protest #2

Hier staat het bericht al lang in.
pi_85113913
wat zullen de Amish vinden van een homo café zo vlak bij hun winkel :P
pi_85113935
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:48 schreef Flashwin het volgende:
Ben benieuwd hoe die moslims daarop zullen reageren. Goede test.
Als ze hier op happen dan zijn ze wel heel dom.
pi_85114047
en sinds wanneer is heeft fox news iets met homo's?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:51:46 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_85114088
quote:
Hij zei te hopen dat de eigenaren van de moskee net zo open staan tegenover de homobar als dat hij open staat voor het openen van het centrum met de moskee.
Nou, ik ben wel benieuwd wat erop gezegd gaat worden.
pi_85114113
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:47 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

wat dacht je van die homobar
Ik dacht dat dat wel kan.

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Even fout doen:

HET IS ER TWEE NEWYORKSE HUIZENBLOKKEN VANDAAN!!!! Dat is minimaal 200 meter.
Eey, dat staat er niet bij hè...
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:53:44 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_85114215
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:52 schreef Ruud het volgende:

Nee. Maar jouw reactie toont wel aan dat je je helemaal niet in dat centrum verdiept hebt, maar gewoon nawauwelt wat Wilders c.s. en zijn adepten hier op het forum roepen, namelijk dat die "moskee" (wat het ook niet is; het is een gebouw waarin een gebedsruimte komt; van buiten ziet het er net zo uit als alle gebouwen daar in de buurt) op GZ gebouwd gaat worden.
pi_85114234
Dit is natuurlijk, godallemachtig, moet ik het nog uitleggen ook, niet gelijk aan die islamitische gebedsruimte. Deze bar wordt opzettelijk bedacht -er gaat heus geen homobar gebouwd worden- om islamieten, de moskee en de niet-tegenstanders ervan uit de tent te lokken, om ophef te creëren; dit is omgekeerd niet het geval met de gebedsruimte en de plek blokken verderop waar jaren geleden een aanslag werd gepleegd.

The stupid, it burns.
pi_85114270
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:52 schreef Ruud het volgende:
[..]

Misschien moet je je eens inlezen voor je gaat schreeuwen...
Wie dit leest is alfabeet.
pi_85114366
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:54 schreef Monidique het volgende:
Dit is natuurlijk, godallemachtig, moet ik het nog uitleggen ook, niet gelijk aan die islamitische gebedsruimte. Deze bar wordt opzettelijk bedacht -er gaat heus geen homobar gebouwd worden- om islamieten, de moskee en de niet-tegenstanders ervan uit de tent te lokken, om ophef te creëren; dit is omgekeerd niet het geval met de gebedsruimte en de plek blokken verderop waar jaren geleden een aanslag werd gepleegd.

The stupid, it burns.
Hoe bedoel je, uit de tent lokken?

Het is een goede test.
pi_85114419
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:54 schreef Monidique het volgende:

The stupid, it burns.
ik weet ook niet wie zich hierdoor beledigt moeten voelen moslims of homo's die nu ineens door fox gebruikt worden
pi_85114462

Dat wijf daarachter gaat ernstig in verwarring raken gok ik.....
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_85114625
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:51 schreef Mr.44 het volgende:
en sinds wanneer is heeft fox news iets met homo's?
Als Eva Jinek samen met Brammetje een homo bar opent naast een moskee is dat dan ook namens de NOS?
pi_85114660
Omdat er een reclame pop-up voor mijn mening staat, reageer ik hier.

Islamieten hebben het recht op geloofsbelevenis
Homoseksuelen hebben het recht op omgang met elkaar

Op 9/11 waren extreem gelovige terroristen de daders. Islam zelf het TOTAAL niets met 9/11 te maken.
Nu heeft deze presentator recht op het maken van een homobar, maar dit snuift meer naar intimidatie.

Persoonlijk vind ik het ontzettend storend/achterbaks dat FOX nu homoseksuelen (ongewild) gaat betrekken in deze zaak. Dit laait de spanningen op waardoor dit van een ongesteld laag journalistiek niveau gaat.
pi_85114665
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Maar jouw reactie toont wel aan dat je je helemaal niet in dat centrum verdiept hebt, maar gewoon nawauwelt wat Wilders c.s. en zijn adepten hier op het forum roepen, namelijk dat die "moskee" (wat het ook niet is; het is een gebouw waarin een gebedsruimte komt; van buiten ziet het er net zo uit als alle gebouwen daar in de buurt) op GZ gebouwd gaat worden.
Ik reageer op het nieuwsbericht uit de OP. Ik heb geen zin om de opdrachtgever van het project te bellen over hoe of wat.

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:54 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens inlezen voor je gaat schreeuwen...
Ik heb de OP gelezen.
pi_85114679
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:56 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

ik weet ook niet wie zich hierdoor beledig moeten voelen moslims of homo's die nu ineens door fox gebruikt worden
Het is natuurlijk al bizar dat deze Fox-clown gaat denken, hm, hoe tref ik moslims? Ik weet het al: homo's! Misschien vinden die eigenaren van het complex een homobar om de hoek in New York helemaal niet zo'n slecht idee, maar deze clown heeft al een uitgekiend plan bedacht: we zetten homo's naast moslims, dát zal ze leren! Ja, inderdaad, homo's die kennelijk rustig gebruikt kunnen worden om je zielige tribale problemen met moslims op de spits te kunnen drijven, je weet waar je als homo in ieder geval niet moet zijn.
pi_85114709
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:01 schreef copacoda het volgende:

Persoonlijk vind ik het ontzettend storend/achterbaks dat FOX nu homoseksuelen (ongewild) gaat betrekken in deze zaak. Dit laait de spanningen op waardoor dit van een ongesteld laag journalistiek niveau gaat.
Intimidatie? Dat moet je toch even uitleggen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')