Dit lees ikquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:21 schreef sunny16947 het volgende:
De bron is dus al achterhaald. Sorry...het was in het ebgels en had het even vrij vertaald.
Maar goed, ben nog eens even aan het zoeken geweest om antwoorden te vinden. En inderdaad heb ik die gevonden bij de antwoorden op kamervragen van www.2ekamer.nl
Dat was dus een kort en bondig NEE van Verhagen. Maar even verder zoekende kwam ik toch wel een heel interessante site tegen die dat bondige antwoord NEE even ontrafelt en het dus JA zou moeten zijn.
Het is misschien wel wat lang, maar raad je aan dit aandachtig te lezen. Als de mist opgetrokken is krijg je een beeld voor ogen die je niet vrolijk stemt.
http://www.libertiesalliance.org/2010/08/09/een-moskee-te-ver-2/
http://www.minbuza.nl/nl/(...)oskee_op_Ground_Zeroquote:Daarvoor wordt dus ook geen Nederlands belastinggeld gebruikt.
Wel ontvangt de American Society for Muslim Advancement subsidie van het Nederlandse MDG3 fonds voor de uitvoering het Women’s Islamic Initiative in Spirituality and Equity (WISE) Compact program. WISE heeft als doelstelling zelfbeschikking en volledige participatie van moslimvrouwen in hun gemeenschap. Om dit doel te bereiken richten activiteiten zich onder andere op hervorming van bestaande wetgeving, ontwerpen van nieuwe wetgeving en trainingen voor vrouwen die gericht zijn op meer gelijkheid tussen vrouwen en mannen.
Dat doen ze in voornamelijk Afghanistan, Egypte en Pakistan. Het gaat om projecten om genitale verminking te voorkomen, geweld tegen vrouwen tegen te gaan, vrouwen-trainingen (o.m. media, leiderschap) te organiseren.
Toon maar eens aan dat het geld daar blijft en niet overgeheveld wordt naar Amerika voor de bouw van die moskee-keet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Dit lees ik
[..]
http://www.minbuza.nl/nl/(...)oskee_op_Ground_Zero
Wanneer dit waar is, zie ik geen problemen eigenlijk. Wat dat geld betreft dan.
kan jij je natuurlijk afvragen of geld geven in tijd van secessie een goed idee is, maar Nederland moet toch 0.7 procent geven aan ontwikkelingssamenwerking.
+1000quote:Bloomberg: ik hoop dat Wilders veel geld uitgeeft in New York
Burgemeester Michael Bloomberg van de stad New York hoopt dat Geert Wilders tijdens zijn bezoek aan New York veel geld uitgeeft. Dat zei hij in de marge van een persconferentie op het stadhuis van New York.
Vrijheid
Volgens Bloomberg maakt het niet uit wat Wilders zegt. ,,Iedereen mag hier zeggen wat hij wil. Of ik het ermee eens ben, maakt niet uit. Het gaat om vrijheden waar we voor gevochten hebben.'' Wilders woont op 11 september een protestbijeenkomst bij tegen de bouw van een moskee vlakbij Ground Zero, waar moslimextremisten in 2001 met twee vliegtuigen een aanslag pleegden op de Twin Towers.
© RTLZ.nl
Bloomberg zei in de marge van de persconferentie dat hij hoopt dat Geert Wilders tijdens zijn bezoek veel geld uitgeeft.quote:
Dit is al tig keer gezegd natuurlijk. Maar wat Jon vergat te vermelden is dat het cultureel centrum wel degelijk een moskee heeft.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:36 schreef TeringHenkie het volgende:
Ok die hele "moskee" is dus geen moskee maar een soort van buurthuis/cultural centre, en het wordt gevestigd in een bestaand gebouw een paar blokken verderop
http://www.thedailyshow.c(...)d-use-hearing-update
Maar goed, Wilders zou WIlders niet zijn als hij niet zou blijven trollen.
Slotje.
Je loopt achter:quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:17 schreef superworm het volgende:
Amerikanen gaan op 9/11 korans verbranden
Zie je wel. Amerikanen hebben het beste op met de islam. "There is no place for islam here."
Ja en? In elk christelijk cultureel centrum bevindt zich ongetwijfeld ook een gebedsruimte.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:49 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Dit is al tig keer gezegd natuurlijk. Maar wat Jon vergat te vermelden is dat het cultureel centrum wel degelijk een moskee heeft.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:53 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Je loopt achter:
Amerikaanse kerk houdt Koran verbranding
En als je hier de Amerikanen op wil afrekenen, kun je vast je pret niet op met de Westboro Baptist Church.
Whehe, nu doe je precies hetzelfde als iemand die zegt dat alle moslims aanslagen plegen omdat een aantal idioten aanslagen plegen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:17 schreef superworm het volgende:
Amerikanen gaan op 9/11 korans verbranden
Zie je wel. Amerikanen hebben het beste op met de islam. "There is no place for islam here."
Behalve in een atheïstisch cultureel centrum.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en? In elk christelijk cultureel centrum bevindt zich ongetwijfeld ook een gebedsruimte.
Ik heb het gelezen. Wat is de tekst dan waarin jij het bewijs ziet dat het niet zo is?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:29 schreef sunny16947 het volgende:
Ik raad je aan die laatste link eens aandachtig verder te lezen. Dan zie je hoe dat met elkaar verweven is en de doelstelling toch iets genuanceerder ligt.
Het uithangbord lijkt prachtig. Het dekt alleen niet de lading.
En ik kan maar één Christelijk cultureel centrum vinden. Geen centrum waar gewoon winkels, zwembaden, theaters zijn. Weet jij waar die zijn? Misschien zoek ik verkeerd. Sta daar dan net zo min achter, maar is een eigen keuze wanneer het hun bezit is.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en? In elk christelijk cultureel centrum bevindt zich ongetwijfeld ook een gebedsruimte.
Ik geloof juist in bruggen willen bouwen, zeker als zo'n gebouw open is voor eenieder. Ik zie juist veel liever meer Islamitisch culturele centra dan Moskeeén.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:04 schreef paddy het volgende:
[..]
En ik kan maar één Christelijk cultureel centrum vinden. Geen centrum waar gewoon winkels, zwembaden, theaters zijn. Weet jij waar die zijn? Misschien zoek ik verkeerd. Sta daar dan net zo min achter, maar is een eigen keuze wanneer het hun bezit is.
Ik geloof dan alleen niet in bruggen willen bouwen.
Dat is wel een heel makkelijke redenatie zeg, 'toon maar aan dat het niet zo is'. Zo kun je je overal wel uit lullen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:04 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Toon maar eens aan dat het geld daar blijft en niet overgeheveld wordt naar Amerika voor de bouw van die moskee-keet.
Volgens mij besef je je niet helemaal dat jij binnenkort in een boerka rondloopt wanneer we ons niet fel verzetten tegen een gebedsruimte in een gebouw 2 blokken verwijderd van de plek waar een stel fundamentalistische moslims zich met een vliegtuig in een gebouw hebben geboord.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:20 schreef Jojoke het volgende:
Waarom maken men zich in Nederland überhaupt druk over een moskee in New York? Dat moeten ze daar toch lekker zelf weten?
Misschien dat christelijke zwembaden, winkels en theaters er al in overvloed zijn in de grootste stad van het grootste christelijke land ter wereld?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:04 schreef paddy het volgende:
[..]
En ik kan maar één Christelijk cultureel centrum vinden. Geen centrum waar gewoon winkels, zwembaden, theaters zijn. Weet jij waar die zijn? Misschien zoek ik verkeerd. Sta daar dan net zo min achter, maar is een eigen keuze wanneer het hun bezit is.
Ik geloof dan alleen niet in bruggen willen bouwen.
Je overdrijft nu wel enorm hoor, moslims maken nog geen 5% uit van onze bevolking en hebben niet eens een eigen vertegenwoordiging in ons parlement. Bovendien is de overgrote meerderheid gewoon ingeburgerd in onze cultuur.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij besef je je niet helemaal dat jij binnenkort in een boerka rondloopt wanneer we ons niet fel verzetten tegen een gebedsruimte in een gebouw 2 blokken verwijderd van de plek waar een stel fundamentalistische moslims zich met een vliegtuig in een gebouw hebben geboord.
Je kent de sharia wetten in UK neem ik aan? Als ik 30 jaar geleden dat voorspeld had was ik destijds uitgemaakt voor xenofoob/islamofoob/neo-nazi, tegenwoordig zijn sharia wetgevingen heel normaal, want ja, vrijheid van godsdienst.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien dat christelijke zwembaden, winkels en theaters er al in overvloed zijn in de grootste stad van het grootste christelijke land ter wereld?
En waarom zou zo'n cultureel centrum ingaan tegen bruggen bouwen? Iedereen die dat wil kan daar kennis nemen van moslimcultuur.
Die zijn nog altijd alleen voor de moslims die zich er aan willen onderwerpen en vervangen op geen enkele manier de Engelse wet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kent de sharia wetten in UK neem ik aan? Als ik 30 jaar geleden dat voorspeld had was ik destijds uitgemaakt voor xenofoob/islamofoob/neo-nazi, tegenwoordig zijn sharia wetgevingen heel normaal, want ja, vrijheid van godsdienst.
Is het nog steeds niet duidelijk dat de betreffende reactie enigszins sarcastisch bedoeld was?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Je overdrijft nu wel enorm hoor, moslims maken nog geen 5% uit van onze bevolking en hebben niet eens een eigen vertegenwoordiging in ons parlement. Bovendien is de overgrote meerderheid gewoon ingeburgerd in onze cultuur.
Je gaat totaal voorbij aan het punt. Ik stelde dat het 20 jaar geleden ondenkbaar was geweest dat er sharia wetten zouden komen. Als iemand dat destijds had gezegd dan was die man een verkapte hitler geweest. Nu, bestaat die wet gewoon. At the moment alleen voor Moslims ja, hoelang nog? Hoe blijft onze democratie gevrijwaard dat dit soort wetgevingen niet in ons rechtssysteem geïnterpoleerd worden?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Die zijn nog altijd alleen voor de moslims die zich er aan willen onderwerpen en vervangen op geen enkele manier de Engelse wet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |