quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef NoShitSherlock het volgende:
Net alsof Fransen een barbaarse taal als het Nederlands willen leren dat gesproken wordt door nog geen 20 miljoen mensen Wat voor taal dan ook buiten hun eigen heilige taal willen leren
Veel fransozen nemen de moeite niet om engels te leren, want iedereen spreekt toch wel frans niet? Arrogante eikelsquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:59 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Kleine moeite om in het Frans antwoord te geven als je het spreekt. Anders is het een kleine moeite om antwoord te geven in het Engels.
Net alsof enig land of taal nog indruk maakt als je in Frankrijk geboren bent. Je woont dan in het mooiste land ter wereld met de mooiste steden, landschappen en taal ter wereld. Ik kan die arrogantie wel enigszins begrijpen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:01 schreef internal het volgende:
[..]
Veel fransozen nemen de moeite niet om engels te leren, want iedereen spreekt toch wel frans niet? Arrogante eikels
Jij hebt een verouderd beeld van Frankrijk. Mensen spreken er prima Engels, zodra jij duidelijk maakt dat je geen Frans spreekt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:01 schreef internal het volgende:
[..]
Veel fransozen nemen de moeite niet om engels te leren, want iedereen spreekt toch wel frans niet? Arrogante eikels
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:01 schreef ArmadilloSmirnoff het volgende:
gewoon niet frans tegen ze praten als ze hier zijn, zij hebben iets van jou nodig waarschijnlijk dus kan je gewoon van ze eisen dat ze engels praten. echt debiel dat zelfs franse jongeren geen engels praten, ik dacht dat ze dat wel zouden kunnen door internet enzo maar blijkbaar proberen ze dat ook allemaal zo frans mogelijk te maken. het is gewoon een ziekte die uitgeroeid moet worden.
Immer gerade aus!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:59 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Kleine moeite om in het Frans antwoord te geven als je het spreekt. Anders is het een kleine moeite om antwoord te geven in het Engels.
Frankrijk is een prachtig land met een prachtige taal. Maar de arrogantie is gewoon kut.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:03 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Net alsof enig land of taal nog indruk maakt als je in Frankrijk geboren bent. Je woont dan in het mooiste land ter wereld met de mooiste steden, landschappen en taal ter wereld. Ik kan die arrogantie wel enigszins begrijpen.
Frans een mooie taal vindenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:04 schreef o.us het volgende:
[..]
Frankrijk is een prachtig land met een prachtige taal. Maar de arrogantie is gewoon kut.
Dat dusquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:04 schreef o.us het volgende:
[..]
Frankrijk is een prachtig land met een prachtige taal. Maar de arrogantie is gewoon kut.
Ik ben er dit jaar nog geweest. Het aantal mensen dat engels sprak is op één hand te tellen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:03 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Jij hebt een verouderd beeld van Frankrijk. Mensen spreken er prima Engels, zodra jij duidelijk maakt dat je geen Frans spreekt.
Spaans is wel een mooie taal maar fransquote:
Houd toch op. Vaak zat gevraagd of ze Engels spreken en dan nee zeggen, maar als ik dan met m,n 20 woorden Frans iets duidelijk probeer te maken spreken ze het ineens wel. ( gebrekkig )quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:03 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Jij hebt een verouderd beeld van Frankrijk. Mensen spreken er prima Engels, zodra jij duidelijk maakt dat je geen Frans spreekt.
Hoe heb je met deze mensen vervolgens gecommuniceerd dan? En waar zat je precies?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:06 schreef internal het volgende:
[..]
Ik ben er dit jaar nog geweest. Het aantal mensen dat engels sprak is op één hand te tellen.
Zij kiezen ervoor om liever geen gebrekkig Engels te spreken, net zoals jij ervoor kiest liever geen gebrekkig Frans te spreken. Zij proberen jou te helpen, en daarom heb je een hekel aan Fransen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:07 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Houd toch op. Vaak zat gevraagd of ze Engels spreken en dan nee zeggen, maar als ik dan met m,n 20 woorden Frans iets duidelijk probeer te maken spreken ze het ineens wel. ( gebrekkig )
Ik heb daarom een hekel gekregen aan dat volk.
Komt omdat we het op school krijgen en we de mensen die het spreken niet uit kunnen staan en verstaanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:07 schreef internal het volgende:
[..]
Spaans is wel een mooie taal maar frans
Ik had gelukkig iemand bij me die wel frans spreekt. Ik zat in Ceton vlak bij Le Mans.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:10 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Hoe heb je met deze mensen vervolgens gecommuniceerd dan? En waar zat je precies?
[..]
Zij kiezen ervoor om liever geen gebrekkig Engels te spreken, net zoals jij ervoor kiest liever geen gebrekkig Frans te spreken. Zij proberen jou te helpen, en daarom heb je een hekel aan Fransen?
Dat dus, dacht ik eerst wel over duits, maar eigenlijk is het een heerlijke taalquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:11 schreef o.us het volgende:
Omdat je er toevallig slechte cijfers mee haalde op school is het niet meteen een kuttaal hoor.
Ik heb frans afgerond met een 9quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:11 schreef o.us het volgende:
Omdat je er toevallig slechte cijfers mee haalde op school is het niet meteen een kuttaal hoor.
WTF? Dit moet ironie zijn. Niemand kan ZO vol lof zijn over Frankrijkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:03 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Net alsof enig land of taal nog indruk maakt als je in Frankrijk geboren bent. Je woont dan in het mooiste land ter wereld met de mooiste steden, landschappen en taal ter wereld. Ik kan die arrogantie wel enigszins begrijpen.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef Sam-x het volgende:
Ik snap wat je bedoeld, en het is ook wel zo. Maar Frankrijk is gewoon een groter land en heeft meer inwoners. Je kunt moeilijk van hun verwachten dat ze Nederlands spreken. Misschien in het Engels een oplossing?..
Dus het Engels was helemaal niet nodig?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:13 schreef internal het volgende:
[..]
Ik had gelukkig iemand bij me die wel frans spreekt. Ik zat in Ceton vlak bij Le Mans.
Ik vond in Le Mans ook genoeg mensen die slecht of geen Engels spraken hoor.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:18 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Dus het Engels was helemaal niet nodig?
Ik begrijp vanuit wikipedia dat het een klein plaatsje is met weinig inwoners. Waarschijnlijk iets landelijk? In Nederland heb je op het platteland ook niet heel erg veel mensen die anderen in het Engels goed zouden kunnen helpen. Zij kiezen er ook eerder voor om in het Nederlands te reageren, zeker als dat mogelijk is door het feit dat er iemand bij is die prima Nederlands kan.
Ga eens naar de grote steden en vertel mij nogmaals dat de Fransen geen Engels spreken.
die vind je ook wel in Rotterdam, hoor.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:21 schreef internal het volgende:
[..]
Ik vond in Le Mans ook genoeg mensen die slecht of geen Engels spraken hoor.
Ik was zo slecht in Frans.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:11 schreef o.us het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |