Lijkt me niet. Het lage drukgebied zal zeker nog tot maandag 11.00 recht boven Nederland liggen. Alles draait dan prachtig weer terug het land in ( cq België ).quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:49 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ben bang dat het actieve gedeelte van de lijn dat nu nog boven Denemarken ligt met een te grote snelheid straks om Nederland heen zal worden gezwiept!
Maar waar gaat dat onweer zijn energie vandaan halen als het eenmaal boven de open noordzee ligt ?quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:53 schreef Drassss het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Het lage drukgebied zal zeker nog tot maandag 11.00 recht boven Nederland liggen. Alles draait dan prachtig weer terug het land in ( cq België ).
Achja ik lees van de echte kenners dat er onstabiele lucht is ( morgen ) zodat die buien weer kunnen activeren. Alles zal draaien ( van noord naar west om vervolgens weer naar het noordoosten te rekken ( snap je het nogquote:Op maandag 16 augustus 2010 00:54 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Maar waar gaat dat onweer zijn energie vandaan halen als het eenmaal boven de open noordzee ligt ?
Oe dat is precies wat ik voorspelde 10 seconde voor je postquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:01 schreef dimage het volgende:
Update: En wat voor 1. zoals ik dus bij de bespreking van de Cape kaart vanochtend al schreef komt er vanavond weer vanuit Duitsland ons land binnen. Nou hou je vast. Zoals het er nu uitziet is het een heuze MCS die nu boven Noord-Duitsland aan het ontstaan is.
IR 10.8/CRR
[ afbeelding ]
De indraaiing van dat front lijkt direct te zijn en niet eerst over Denemarken
IR 10.8 / K-Index
[ afbeelding ]
Op de IR 10.8 / SATREP kaart zie je al het onstaan van die MCS boven Noord-Duitland
IR 10.8 / SATREP
[ afbeelding ]
Ook de cape gaat hoger worden, alleen hoop ik dat dit stand houdt er zijn nog een paar parameters die niet al te goed zijn om de cape in stand te houden. Maar positief blijven
IR 10.8 / CAPE
[ afbeelding ]
De Precipitating Clouds kaart laat duidelijk de opbouw zien boven Noord-Duitsland.
Precipitating Clouds
[ afbeelding ]
De Satrep kaart is er duidelijk over. Er bouwt dus een MCS op boven Noord-Duitsland
SATREP
[ afbeelding ]
Ik zag het, thnx to Dimagequote:Op maandag 16 augustus 2010 10:59 schreef Drassss het volgende:
30mm gevallen gister ( met vannacht erbij )..
Dat systeem wat nu in Noord Duitsland ligt zal straks gaan activeren en richting ons trekken denk ik Kahaarin.
LOL ja ik zie hetquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:03 schreef Drassss het volgende:
[..]
Oe dat is precies wat ik voorspelde 10 seconde voor je post
Héél veel handdoeken en dweilenquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:14 schreef rubje het volgende:
onze kelder is ondergelopen(beetje) en vraag is nu hoe het water weg te krijgen want heb zelf geen pomp oid...
Pomp huren bij Boels. Kost je een paar tientjes. Of anders een emmertje pakken en scheppen maar.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:14 schreef rubje het volgende:
onze kelder is ondergelopen(beetje) en vraag is nu hoe het water weg te krijgen want heb zelf geen pomp oid...
Jij bent vast afkomstig van Weerwoord.bequote:Op maandag 16 augustus 2010 13:34 schreef gerard96 het volgende:
Op basis van de allerlaatste model runs moeten we uitgaan van een reële kans dat regionaal vooral in de westelijke gebieden van BE veel regen kan bij vallen. De OCCL zou stationeren en kantelen over het W van de Benelux om vervolgens later op de dag NW-SE gekanteld terug naar het oosten te trekken. Dit alles gaat zo traag dat, ALS de kanteling gebeurt over de vooringenomen regio, we ernstig rekening moeten houden met zo'n 50 l/m² op een goede 24h tijd. Diverse modellen geven zelfs nog wat meer. Het spreekt voor zich dat deze 'maandwaarden' problemen zullen veroorzaken.
Omdat de laatste radarbeelden aangeven dat de regenzone wel eens verder naar het westen zou kunnen doorslaan dan verwacht, is enige voorzichtigheid geboden.
Weet iemand timing??? of en buienradar van duitlsand ?? goede
Alle weerliefhebbers zijn meer dan welkom in dit subforum!quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:38 schreef gerard96 het volgende:
Ik lees wel veel van forums weer NL maar praat op MSN weerwoord .
En dankje wel.
Ben nieuw op deze forum hoop dat ik welkom ben.
Gerard
Moeten ze fok niet gaan lopen spammen... gerard96 moet nog wel het e.e.a leren omtrent nieuwe topics in DEquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:52 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Alle weerliefhebbers zijn meer dan welkom in dit subforum!![]()
Hartelijk welkom dan ook!
Je mag best een nieuw topic openen, maar denk eerst even na of dat misschien niet in een bestaand gepost kan wordenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:32 schreef gerard96 het volgende:
Hee,
Ik bied mijn exuses aan maar maakte een fout.
Ik zou voortaan mijn berichtjes hier op zetten.
MVgr Gerard
Ach ja, gelukkig woon ik in Nederlandquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:38 schreef gerard96 het volgende:
Nieuws. Karim geeft code rood voor belgie af voor wateroverlast.
http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Geen dankquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:20 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
Mooi topic titel voor het volgende deel
Idd, bladstil en steeds donkerder, het zal zo wel losbarsten.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:10 schreef gerard96 het volgende:
Hier nu Donkergrijze luchten van de lijn die NO nederland Nadert . Gaat zo regenen.![]()
Geen zuchtje wind hier ook bomen staan stil
We krijgen geen storm...quote:
Tot 10.000 al, lijkt er een beetje op nu.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:28 schreef Drassss het volgende:
Toppen van 7000M weer in het benelux kaartje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |