abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 april 2013 @ 14:52:18 #226
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_125155047
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:37 schreef Syntix het volgende:

[..]

Totaal mee oneens. Ik vind dat ze ook in de E (dus ook tweedejaars) gewoon op verschillende posities zouden moeten kunnen spelen. De enige positie die bij ons zo'n beetje vast staat is de mid-mid positie, omdat die gewoon erg moeilijk is in ons systeem. Daarnaast heb je met 1-2-1-2-1 wel degelijk meerdere linies, namelijk 4. Je doelman, verdediging, middenveld en aanval. Iets wat ze bij de D ook krijgen en al die jaren daarna. Je leert ze dus in de F en E al dat er meerdere linies zijn. Daarnaast is de stap van 7 naar 11 juist heel erg makkelijk.

De KNVB schrijft ook gewoon 7 tegen 7 voor. Ik vind dat er ten alle tijden 7 tegen 7 gespeeld moet worden bij pupillen, behalve bij lagere teams (niet-selectie teams) zoals de E4 t/m... of F4 t/m ... Als ze met een ander team mee moeten doen (hoger team, iets wat ik stimuleer) dan is het ook juist het beste als elk selectieteam gewoon 7 tegen 7 speelt in het zelfde systeem en weet wat er van je verwacht wordt.
Dan zijn we het eens dat we het oneens zijn :) Gelukkig maar, want als iedereen dezelfde visie zou hebben op jeugdvoetbal dan zou het ook maar saai zijn en zou er nooit wat veranderen. Overigens vind ik juist dat lagere teams juist wel 7v7 moeten spelen, omdat ze dan meer balcontacten krijgen. Voor mij is de KNVB en hun visie al lang niet meer heilig, daar moet je ook kritisch naar kunnen kijken. De Belgische voetbalbond speelt bijvoorbeeld al 8v8 op half veld. Denk dat we een beetje acterhaald worden door de KBVB, ook als je ziet wat voor geweldige lichting voetballers ze hebben opgeleid de laatste jaren. Vind dat er meer talent in Belgie rondloopt dan in Nederland, maar dat is weer een hele andere discussie :p
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:05:10 #227
184614 Olep
Semper Fi.
pi_125533827
Hallo.
Iemand toevallig op de hoogte van de procedure bij een BNO?
Fuck today, it's tomorrow.
pi_125534319
Formulier invullen met gegegevens van je eigen team, BNO op plek van de uitslag en handtekening van de scheids er onder.
KNVB geeft dan boete, 1 punt in mindering aan de betreffende tegenstander en plant de wedstrijd opnieuw in.
...
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:16:30 #229
184614 Olep
Semper Fi.
pi_125537286
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:18 schreef Obiekulu het volgende:
Formulier invullen met gegegevens van je eigen team, BNO op plek van de uitslag en handtekening van de scheids er onder.
KNVB geeft dan boete, 1 punt in mindering aan de betreffende tegenstander en plant de wedstrijd opnieuw in.
En dit is altijd het geval, ongeacht klasse?
Heb ook al gezocht op de site van de KNVB maar kon er niks over vinden.
pi_125545068
Hangt altijd een beetje van de precieze situatie af.
Hoe steekt het bij jou precies in elkaar?
...
  zondag 21 april 2013 @ 02:16:16 #231
184614 Olep
Semper Fi.
pi_125545710
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 01:45 schreef Obiekulu het volgende:
Hangt altijd een beetje van de precieze situatie af.
Hoe steekt het bij jou precies in elkaar?
Club zegt op ochtend wedstrijddag af voor een wedstrijd om half 1.
pi_126505404
Heren, hoe gaat het ermee? Al plannen voor komend seizoen? Brand los!

*schopje omhoog*
pi_126812793
Gaat wel lekker hier! Het seizoen is gelukkig nog niet afgelopen: we spelen nog 1 competitiewedstrijd, 1 oefenwedstrijd tegen een BVO en 2 toernooien. Vanaf 3 juni starten we vervolgens met de nieuwe teams. Komend seizoen ga ik bij ons een C-team <14 trainen en coachen. Hierin komen alleen spelers uit geboortejaar 2000, die komend seizoen dus eerstejaars C-speler zijn. Met dit elftal zullen we gaan spelen in een <14-competitie die de KNVB dit seizoen opstart. Ik ben hier een groot voorstander van en ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk eruit zal komen te zien!
Daarnaast start ik komend seizoen met de cursus trainer/coach II, waar ik ook veel zin in heb! :)

Wat zijn jullie plannen?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:10:48 #234
246109 JochemP
pi_126817058
Wij zijn vorige week kampioen geworden in onze klasse. Directe concurrent met 3-5 verslagen in een verder hele matige maar onwijs spannende wedstrijd. Verder wel leuk om een feestje te bouwen met de mannen natuurlijk :) Afgelopen zaterdag een toernooi gespeeld tegen voornamelijk 1e klasse E-teams (wij spelen 2e klasse). Daar hebben we het prima gedaan, leuk gevoetbald, 2x verloren, 1x gewonnen en 1x gelijkspel, maar we zijn geen 1x kansloos geweest :)

Hier wordt al 1,5 week in de nieuwe samenstelling getraind. We hebben volgende maand nog wel een tweedaags toernooi maar verder is het klaar. Volgend jaar ga ik niks doen, althans niet hier, omdat ik voor mijn studie een jaar in Engeland ga studeren. Misschien dat ik daar wel ergens mee kan draaien, maar voorlopig zit mijn taak er hier grotendeels op. Gelukkig hebben ze me wel gevraagd om het grootste deel van mijn team, dat de D3 wordt, op donderdag te blijven trainen tot begin juni, dus ben nog niet helemaal klaar :)
pi_127039677
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:10 schreef JochemP het volgende:
Wij zijn vorige week kampioen geworden in onze klasse. Directe concurrent met 3-5 verslagen in een verder hele matige maar onwijs spannende wedstrijd. Verder wel leuk om een feestje te bouwen met de mannen natuurlijk :) Afgelopen zaterdag een toernooi gespeeld tegen voornamelijk 1e klasse E-teams (wij spelen 2e klasse). Daar hebben we het prima gedaan, leuk gevoetbald, 2x verloren, 1x gewonnen en 1x gelijkspel, maar we zijn geen 1x kansloos geweest :)

Hier wordt al 1,5 week in de nieuwe samenstelling getraind. We hebben volgende maand nog wel een tweedaags toernooi maar verder is het klaar. Volgend jaar ga ik niks doen, althans niet hier, omdat ik voor mijn studie een jaar in Engeland ga studeren. Misschien dat ik daar wel ergens mee kan draaien, maar voorlopig zit mijn taak er hier grotendeels op. Gelukkig hebben ze me wel gevraagd om het grootste deel van mijn team, dat de D3 wordt, op donderdag te blijven trainen tot begin juni, dus ben nog niet helemaal klaar :)
Wij zijn gisteren kampioen geworden in de laatste competitiewedstrijd. Er konden nog 3 ploegen kampioen worden, maar wanneer wij zouden winnen waren we 'gewoon' kampioen. Best een leuk seizoen gehad, maar de indeling van de najaarscompetitie was voor ons leerzamer. Heel leuk feestje gehad gisteren, met alles erop en eraan! ^O^

Nu heb ik nog een vraagje voor jullie: heeft iemand voor mij een lijst/overzicht van toernooien voor E-pupillen in de regio's Overijssel/Gelderland voor 1 juni en 8 juni? Ik wil graag nog 1 of 2 toernooien spelen in de omgeving. Wat vinden jullie trouwens de maximale reistijd voor een toernooi?
  zondag 26 mei 2013 @ 23:24:17 #236
246109 JochemP
pi_127049451
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:47 schreef tdruppers het volgende:

[..]

Wij zijn gisteren kampioen geworden in de laatste competitiewedstrijd. Er konden nog 3 ploegen kampioen worden, maar wanneer wij zouden winnen waren we 'gewoon' kampioen. Best een leuk seizoen gehad, maar de indeling van de najaarscompetitie was voor ons leerzamer. Heel leuk feestje gehad gisteren, met alles erop en eraan! ^O^

Nu heb ik nog een vraagje voor jullie: heeft iemand voor mij een lijst/overzicht van toernooien voor E-pupillen in de regio's Overijssel/Gelderland voor 1 juni en 8 juni? Ik wil graag nog 1 of 2 toernooien spelen in de omgeving. Wat vinden jullie trouwens de maximale reistijd voor een toernooi?
Gefeliciteerd! ^O^

Qua reistijd: ligt er een beetje aan hoelang het toernooi duurt en hoelaat je begint, maar ik zou zeggen 45 minuten... Mocht je verder gaan dan kan je er een dagje uit van maken met eten+bowlen ofzo. Je kan ook de ouders polsen.

Heb je hier al gekeken?

http://trainerssite.nl/?p(...)rview&age=6®ion=0
pi_128218408
Mannen,

Wanneer beginnen jullie weer met de voorbereiding op het nieuwe seizoen? Zelf zit ik te denken om met mijn nieuwe team te starten op 5 augustus, in de zomervakantie. Ik heb hier en daar terloops wat gevraagd wanneer iedereen op vakantie is en rond deze datum is iedereen alweer terug.

Trouwens, heeft er iemand voor mij in een (digitaal) bestand zijn trainingsplanning die ik eens over zou mogen kijken? Zelf ben ik momenteel ook met een aantal dingen bezig en graag zou ik eens het e.e.a vergelijken.

Ook wil ik voor het aankomend seizoen even voor mezelf, of misschien voor de ouders/spelers even een simpel documentje opstellen met een aantal regels/afspraken waar iedereen zicht aan dient te conformeren. Iemand ook in de gelegenheid om dit te sturen?

Mijn dank zal groot zijn. _O_
  maandag 24 juni 2013 @ 22:46:41 #238
246109 JochemP
pi_128218767
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:41 schreef tdruppers het volgende:
Mannen,

Wanneer beginnen jullie weer met de voorbereiding op het nieuwe seizoen? Zelf zit ik te denken om met mijn nieuwe team te starten op 5 augustus, in de zomervakantie. Ik heb hier en daar terloops wat gevraagd wanneer iedereen op vakantie is en rond deze datum is iedereen alweer terug.

Trouwens, heeft er iemand voor mij in een (digitaal) bestand zijn trainingsplanning die ik eens over zou mogen kijken? Zelf ben ik momenteel ook met een aantal dingen bezig en graag zou ik eens het e.e.a vergelijken.

Ook wil ik voor het aankomend seizoen even voor mezelf, of misschien voor de ouders/spelers even een simpel documentje opstellen met een aantal regels/afspraken waar iedereen zicht aan dient te conformeren. Iemand ook in de gelegenheid om dit te sturen?

Mijn dank zal groot zijn. _O_
Ik zal je even mijn afsprakenlijst doorsturen die ik aan de spelertjes heb gegeven begin dit seizoen :)

Welk team ga je volgend jaar trainen? Toch gewoon de E1 bij je eigen club (kan dat ik dit ff gemist heb). Als iedereen terug is en je hebt een veld zou ik gewoon lekker gaan trainen. Desnoods zet je erbij dat het vrijblijvend is en dat ze nog niet verplicht hoeven te komen. Als je een beetje een voetbalgek team hebt zijn ze er toch allemaal wel :)

EDIT: Shit, was vergeten dat dat bestand op mijn oude kapotte laptop staat. Moet even goed zoeken of die nog ergens terug te halen is!
pi_128224262
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:46 schreef JochemP het volgende:

[..]

Ik zal je even mijn afsprakenlijst doorsturen die ik aan de spelertjes heb gegeven begin dit seizoen :)

Welk team ga je volgend jaar trainen? Toch gewoon de E1 bij je eigen club (kan dat ik dit ff gemist heb). Als iedereen terug is en je hebt een veld zou ik gewoon lekker gaan trainen. Desnoods zet je erbij dat het vrijblijvend is en dat ze nog niet verplicht hoeven te komen. Als je een beetje een voetbalgek team hebt zijn ze er toch allemaal wel :)

EDIT: Shit, was vergeten dat dat bestand op mijn oude kapotte laptop staat. Moet even goed zoeken of die nog ergens terug te halen is!
Ga inderdaad komend seizoen onze E1 trainen, maar daarover later meer, hehe, Anders maak ik gewoon zelf een lijstje op hoor, als 't teveel werk is.

Volgende punt dat ik wil aankaarten: mijn spelers komen altijd in sportkleding op het complex aan. Nu vind ik dit altijd nogal een 'onprofessionele' en ietwat ordinaire uitstraling hebben. Ook is het bij uitwedstrijden handig dat ik dan even tijd heb om een veldje uit te zetten voor de warming-up. Hoe denken jullie hierover? Het is volgens mij een soort traditie, ofzo, maar persoonlijk heb ik liever dat ze zich gezamenlijk omkleden op het sportpark zelf.
pi_128233284
Nou, nog maar een vraag hoor:

Komend seizoen hebben alle 4 de E-zeventallen maar 8 spelers, door ongelukkige omstandigheden. Is dit, op basis van eigen ervaringen, een te klein aantal, of moet dit prima kunnen?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:35:41 #241
246109 JochemP
pi_128255618
Sorry, kan 'm nergens meer terugvinden :'(

Mijn spelers komen ook altijd in sportkleding aan. Wat betreft professionaliteit en indruk, heb je wel gelijk in, maar bedenk je wel dat je met 2e klasse E-pupillen bezig bent en niet met Eredivisiespelers. Ik maak me er zelf niet al te druk om, leidt een beetje de aandacht af van waar het echt om gaat denk ik, hoewel ik het met je eens ben dat het er beter uitziet als ze gezamenlijk omkleden.

Ik vind 8 spelers wel krap voor een team, maar als je altijd 7v7 speelt en nooit af en toe 8v8 dan is het wel te doen. Als je E2 gelijk thuisspeelt op een ander tijdstip kun je met elkaar afspreken dat je van elkaar spelers leent mocht het nodig zijn. Voordeel van een selectieteam is dat ze er altijd zijn, heb ik gemerkt, haha. Ik heb er dit jaar 10 gehad en dat vond ik net even te veel. Denk dat 9 het ideale aantal is.
pi_128963453
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik komend seizoen voor het eerst een F-team ga trainen en coachen. Hebben jullie nog tips/dingen waarmee je rekening moet houden en misschien wat handige bestanden om te hebben zoals trainingen/oefenstof. Het mag ook met het oog op de toekomst want heb zeker de ambitie om verder in dit vak te gaan.
  maandag 15 juli 2013 @ 12:36:53 #243
246109 JochemP
pi_128966836
quote:
12s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:12 schreef JW-6919 het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik komend seizoen voor het eerst een F-team ga trainen en coachen. Hebben jullie nog tips/dingen waarmee je rekening moet houden en misschien wat handige bestanden om te hebben zoals trainingen/oefenstof. Het mag ook met het oog op de toekomst want heb zeker de ambitie om verder in dit vak te gaan.
Leuk :)

Bij de F-jes is het belangrijk dat ze lekker en zoveel mogelijk met een bal aan de slag gaan. Geen lange wachtrijen, geen oefeningen zonder bal (als warming-up kun je evt een tikspelletje oid zonder bal doen). De KNVB heeft leuke oefenstof op YouTube uit hun DVD-box over F-pupillen (en E en D) staan: http://www.youtube.com/playlist?list=PL7E814005E3682D5A .
pi_128984210
Bedankt voor de snelle reactie, wat gaan jullie komend seizoen zelf trainen/coachen? En hoeveelste klasse gaan jullie spelen?

Ik had nog een vraag. Is het nuttig om een jaarplanning te maken? Zo ja, heeft iemand er nog een als voorbeeld liggen die ik zou kunnen gebruiken om mijn eigen te maken voor komend seizoen?
pi_128990669
Hé, een nieuwkomer. Tof.

Ik train komend seizoen voor het 2e seizoen een E-team. Dit zal dit jaar de E1 worden, die in de 2e Klasse acteren. Onze beste twee spelers zijn een jaar eerder naar de D1 en we hebben er twee spelers uit de F1 bijgekregen. Afgelopen seizoen heb ik net voor de zomerstop de cursus Pupillentrainer afgerond. Al met al was het hier en daar leerzaam en de KNVB geeft je een grote map met oefenstof mee die zeer handig is.

Momenteel ben ik bezig met het optimaliseren en vooral detailleren van mijn jaarplanning van mijn oefenstof, waar erg veel tijd inzit. Een ding waar ik me erg aan vasthoudt is dat ik absoluut NIET kijk naar wat er 'fout gaat in de wedstrijden' en me daar vervolgens op vastpin bij het bedenken van de training(en) van de volgende week. Voorafgaand het seizoen wil ik gewoon op diverse vlakken zowel individueel en als team verbeteringen zien en wanneer dat gepaard gaat met plezier is het seizoen ongeacht de resultaten eigenlijk al geslaagd. De resultaten zijn, zoals Jochem een paar maand geleden al treffend zei, een graadmeter van hoe het ervoor staat.

quote:
Wat betreft je vraag: ik heb hier nog wel een beperkte jaarplanning die ik het afgelopen half jaar gebruikt heb, maar deze gaat niet verder in op de oefenstof die ik gebruik. Ik heb wel een documentje met oefenstof, maar hier staan geen visuele voorbeelden in, waardoor het moeilijk is om de opzet enz. te begrijpen.

Als je goed zoekt op veel sites en Google kom je zeker tot veel oefeningen. Zoals Jochem aangeeft is het (volgens mij) belangrijk om alles in spel- en educatievormen aan te bieden, waar ze spelenderwijs het voetbal leren. Speel in op hun beleving en wees creatief in het zelf bedenken van oefeningen! Af en toe zul je meer 'politieagent' zijn dan voetbaltrainer en zul je balend thuiskomen na een totaal mislukte training en heb je de neiging om de handdoek in de ring te gooien, haha ;).
pi_129212094
Ik zal blijven volhouden! ;-)

Wat zijn nou problemen waar jullie in het begin nooit aan hebben gedacht maar wel tegen zijn gelopen, zowel op voetbalgebied als met de groep kinderen/ouders/leiders.

Hoe pakken jullie de eerste training aan?
pi_129218742
Ik kan niet echt concrete problemen uit mijn eerste seizoenen als trainer bedenken. Wel denk ik dat het goed is om vanaf de eerste training aan je spelers duidelijk te maken hoe jij het wilt hebben. Denk hierbij aan 'schoolse' zaken als stil zijn als jij praat, goed je best doen op de training, niet schelden, etc. Je kunt in het begin vaak beter iets te streng zijn om als alles goed gaat wat meer toe te laten, dan andersom.
pi_129218825
En als aanvulling hierop: ik vond het als beginnende trainer erg belangrijk dat de spelers mij aardig en leuk vonden. Ik had het gevoel dat ik dat kon bereiken door veel dingen toe te laten en door niet te streng te zijn. Dit klopt niet. Kinderen houden van duidelijkheid en consequent zijn. Het gaat niet ten koste van hun positieve beeld van jou als je gewoon jouw eigen regels duidelijk hanteert!

Verder heb jij er volgens mij gewoon heel veel zin in en als je dat gevoel meeneemt naar elke training en wedstrijd dan komt het helemaal goed :) Voor mij is het trainen en coachen nog steeds het mooiste wat er is en ik kijk uit naar elke training en wedstrijd. Elke activiteit is bij de jongere jeugd weer een feestje!
pi_129218872
Edit: foutje
pi_129338217
quote:
Zoek even op YouTube op "cock van dijk f-pupillen" zijn twee delen van ongeveer 10/11 minuten en die geven je meteen de technische basis voor de jongens. Daarnaast: blijf rustig/consequent, houdt structuur, wees heel erg geduldig (het is voor die jochies allemaal nieuw, elke oefening is voor hun nieuw. Dat moet je weten), ontwikkeling is belangrijker dan succes.

Dan nog wat belangrijke dingen: ga zaterdag bij ze kijken. Waarom vraagje? Ten eerste, het is echt hartstikke leuk als je dingen terug ziet die jij geoefend hebt met ze. Ten tweede, je kunt ze nog wat aanwijzingen geven of refereren naar de trainingen. Ten derde, de coaches/leiders van je groep in de gaten houden dat ze wel coachen op wat jij ze leert/wilt leren en dat jullie een zelfde visie hebben.

Zomerstop is bijna voorbij wanneer beginnen jullie allemaal weer? Hier half/eind augustus pas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')