abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85038983
Ik heb zaterdag een leren bank gekocht via Marktplaats.
Mooi, maar hij stinkt! Het is een ondefinieerbare geur, sigarettenrook vermengt met etensluchtjes denk ik, VIES! :'(
Wie heeft er een gouden tip hoe ik de bank weer lekker kan laten ruiken?
pi_85039000
Leer?

Dat gaat lastig worden denk ik. Misschien met van die kleding opfris sprays ofzo? Of een keer goed afnemen met een vochtige doek?
pi_85039056
Goed tussen alle kieren en naden schoonmaken (ivm eten en zo).

Daarna de bank goed schoonmaken met een vochtige doek en daarna met reinigingsmiddel voor leer goed schoonmaken. Ziet er dan weer fris uit en de luchtjes zijn waarschijnlijk ook weg.
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:47:58 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85039091
Ik weet niet wat je voor de bank hebt betaald, maar ht is mogelijk dat de schoonmaakmiddelen meer kosten.
Je hebt kans dat er vanalles via de naden in het schui is gerokken en die prut krijg je er nooit meer uit iig.

Alles loshalen wat je kunt loshalen, dan alle naden goed schoonmaken, afneen met een vochtige doek en dan nog met iets van een specialen leerreiniger. Als laatste in het het leervet zetten (is op kleur verkrijgbaar).
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85039415
Ik heb er 300 euro voor betaald, de bank is net 2 jaar oud.
Hij ziet er nog prachtig uit, geen smoezelige etensresten tussen de naden ofzo. De naden zijn ook enorm strak, dus geen lossen ruimtes waar van alles tussen kan gaan zitten.
Daarom verbaast die geur me ook zo!
Maar eerst goed afnemen en dan invetten met zwart leervet moet het dus mss gaan verhelpen, volgens de reacties.
Geeft dat niet af??
Nog andere tips??
pi_85039481
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:07 schreef Be-happy het volgende:
Ik heb er 300 euro voor betaald, de bank is net 2 jaar oud.
Hij ziet er nog prachtig uit, geen smoezelige etensresten tussen de naden ofzo. De naden zijn ook enorm strak, dus geen lossen ruimtes waar van alles tussen kan gaan zitten.
Daarom verbaast die geur me ook zo!
Maar eerst goed afnemen en dan invetten met zwart leervet moet het dus mss gaan verhelpen, volgens de reacties.
Geeft dat niet af??
Nog andere tips??
Ik zie nergens zwart leervet staan aangezien dat afgeeft. Je hebt van die aparte spray om leer te reinigen. Het probleem is vaak een beetje dat er op leer een vettige laag ontstaat (huidvet, eten, etc) die zul je niet zo 1,2,3 voelen maar als je het goed schoonmaakt zie je het wel.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:18:45 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85039636
Is het niet een zurige / penetrante lucht? Kan natuurlijk zijn dat ze hem weggedaan hebben omdat de kat er overheen gezeken heeft en ze de lucht er niet meer uitkregen...
pi_85039714
probeer een pak koffiepoeder er op leeg te strooien
de koffie kan een deel van de geurtjes opnemen
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:23:48 #9
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85039756
Krijgen we straks en topic "Help! Mijnleren bankt stinkt naar oude koffie!" ;)
pi_85039911
Hahahaha, ik denk niet dat ik die tip van de koffie ga opvolgen.
Maar je weet het niet ....als ik straks echt gek wordt van die lucht, moet je wat!!

Nee, geen katten gesignaleerd in dat huis. Het is trouwens geen kattenpis geur (heb zelf 2 katten), dat zou ik wel herkennen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:44:59 #11
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85040213
kun je de bank niet een paar dagen buiten (onder een afdak) zetten.
lijkt er meer op dat ie gelucht moet worden. en daarna even met die reiniger eroverheen.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_85041063
Bij de benzinepomp verkopen ze van die gouden flessen met leerpoets voor autobekleding.
Spul reinigt erg goed en laat een frisse lucht achter.
pi_85041086
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:44 schreef Veritas-1 het volgende:
Goed tussen alle kieren en naden schoonmaken (ivm eten en zo).

Daarna de bank goed schoonmaken met een vochtige doek en daarna met reinigingsmiddel voor leer goed schoonmaken. Ziet er dan weer fris uit en de luchtjes zijn waarschijnlijk ook weg.
Water en leer zijn aartsvijanden.
pi_85041413
Hé Dalaiblama, dat is nog eens een goede tip. Daar heb ik wat aan!
Ga het zeker aanschaffen en proberen. Het is een 2 en een 3 zits bank, dus ben wel ff aan het poetsen, maar dan heb je ook wat ....
Thanks!! ^O^
pi_85042271
Ik gebruik het ook voor mijn banken. Spul heeft net meer reinigingskracht dan meubel leerreiniger en ruikt frisser.
Kwak van dat spul op een schone droge doek en daarmee grof inwrijven. Dan goed in kleine rondjes nawrijven tot alles is opgenomen met wederom een schone, droge doek. Ik gebruik schone washandjes ervoor, wrijft makkelijker. Je bent idd wel even bezig, maar hoeft maar eens in kwartaal/half jaar.

Echt geen druppel water of allesreiniger gebruiken. Dat is een doodzonde in lederland.
pi_85044594
Thanks, ga het zeker proberen!!
Zaterdag met in- en uitladen van de bank regende het. Allemaal kleine spatjes op de bank, heb het snel drooggewreven, maar je zag het nog wel, hoop niet dat het blijvende schade aangebracht heeft :N.
pi_85165997
Ik zou aan de onderkant de voering effe losmaken,wie weet vind je daar iets.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:48:35 #18
145003 JasperV
morgen is er weer een dag!
pi_85819281
en het is altijd spannend wat je daar allemaal niet kan aantreffen :)
pi_85820485
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:48 schreef JasperV het volgende:
en het is altijd spannend wat je daar allemaal niet kan aantreffen :)
Met een beetje mazzel vind je je aankoopbedrag terug in de vorm van verloren kleingeld en sieraden :)
-
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:50:59 #20
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_85820670
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:56 schreef Be-happy het volgende:
Thanks, ga het zeker proberen!!
Zaterdag met in- en uitladen van de bank regende het. Allemaal kleine spatjes op de bank, heb het snel drooggewreven, maar je zag het nog wel, hoop niet dat het blijvende schade aangebracht heeft :N.
Ah jakkes, dat is wel vervelend, denk je dat je een goede deal hebt gedaan....

Deze ledercreme ruikt echt ontzettend lekker, naar mijn mening dan, die voor auto's vind ik best wel chemisch ruiken, deze niet. Ik heb het idee dat als je de bank goed schoonmaakt met een ledercreme die lekker ruikt, het geurprobleem iig dragelijk wordt.

http://www.werkenmetmerke(...)-looiers-p-3752.html

Je hebt heel veel verschillende merken en soorten, dit is mijn favoriet, kleine tip, als je leercreme/leervet gaat kopen, ruik er eerst even aan. Ze doen meestal allemaal hun werk we; maar de geur is heel verschillend.
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')