quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:59 schreef golfer het volgende:
Leuke TV voor 13-jarigen.
Maar voor een volwassen TV-avond heeft ze niet genoeg bagage.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:55 schreef Bluezz het volgende:
Ze zou een verrfissende geest kunnen zijn, de manier waarop ze naar dingen kijkt en er over nadenkt, maar het komt er niet verfrissend, leuk, vernieuwend uit
quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:01 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het een hoop gezwets op de vierkante millimeter. Net als dat boek van haar. Taal is namelijk ook zeg maar echt mijn ding, maar dit verzandt echt in geneuzel... En dit Zomergasten verloopt volgens hetzelfde principe.
Alleen maar over de vorm van de woordjes, bitter weinig over inhoud.
Zij is nou echt zo'n type dat tijdens een rotmededeling alleen ingaat op de taal:
Vriend: "Ik kom net van de dokter, en ik schijn kanker te hebben
Paulien: "Nee, schat, je blijkt kanker te hebben...
V.
Met een dansende Gerard Coxquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:03 schreef shmoopy het volgende:
Het is allemaal zo veilig qua fragmenten, niks "Oh, wat leuk/grappig/boeiend." en dat is toch ook waar ik Zomergasten voor kijk.
Ik wil een blokje "Erg" van Ischa.
Heb ik ook al 2 keer gedaanquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:05 schreef Verbal het volgende:
Ik ga morgen wel weer een FOK!er Zomergast-fragmententopic openen. Ieder moet 10 fragmenten noemen of zo...
V.
Okquote:
Ach welnee. Effe nadenken, dan heb je ze zo. Uitleg waarom je dat zou laten zien en hoppa.quote:
quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:08 schreef borisz het volgende:
Stuur haar maar weer snel naar Planetoïde #340934393.
Daaróóómquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:09 schreef shmoopy het volgende:
Ik zeg nog steeds quotes uit die aflevering.
U gaat door voor de koelkast.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:11 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het is jammer dat ze achter elke uitdrukking in de Nederlandse taal weer iets 'grappigs of frappants' achter wil zoeken. Hierdoor verandert het gesprek in een oeverloos gezever.
QFTquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:11 schreef Verbal het volgende:
Volgende week Annet M.
Dát is een Zomergast
V.
Annetquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:11 schreef Verbal het volgende:
Volgende week Annet M.
Dát is een Zomergast
V.
Ik zet de klok gewoon stiekem een paar uur vooruit (Ja, jongens, het is nu al bedtijd, echt waar) zodat ik er even rustig voor kan zitten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:11 schreef Verbal het volgende:
Volgende week Annet M.
Dát is een Zomergast
V.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:16 schreef Guanabana het volgende:
Dat is een bepaald soort gevoel dat je daarvoor moet hebben.
Voeg daar 'grappig' en 'interessant' aan toe en je bent binnen 3 minuten aan een levertransplantatie toe.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:14 schreef Verbal het volgende:
De Paulien Cornelisse drinking game: één slok drank als je het woordje 'woord' hoort.
Binnen een kwartier ben je stomdronken, al sip je Shandy...
V.
...zeg maar, als het ware...quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:16 schreef Guanabana het volgende:
Dat is een bepaald soort gevoel dat je daarvoor moet hebben. Dat onbeholpen, overbodige EINDE wat kinderen vaak doen, is gewoon erg grappig.
Juffrouw Jannie toch?quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:11 schreef Verbal het volgende:
Volgende week Annet M.
Dát is een Zomergast
V.
Waaruit leid jij af dat ik met interessant "overserieus geanalyseer" bedoel?quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:23 schreef Guanabana het volgende:
Dat is precies wat mij vaak tegenstaat bij Zomergasten. Dat over-serieuze geanalyseer. Maar goed, ieder zijn eigen smaak.
Hij heeft precies de waterogen van zijn vader en zijn zus...quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:24 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Heeft JBC altijd tranen in zijn ogen?
quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:29 schreef Verbal het volgende:
"Ja en wat ik dan zo grappig aan dit fragment vind, is dat de hoofdpersoon hier een pauze laat vallen, terwijl de komma natuurlijkerwijze drie woorden verder hoort. Ik vind dat héél interessant, om dan te bedenken waarom hij de komma daar laat vallen. Is dat opzettelijk, of instinct? Nou het appelleert wel een stuk aan mijn taalgevoel, zeg maar"
Generatiegenotenquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:29 schreef friskvind het volgende:
Vooral een gezellige uitzending. Ook omdat Pauline en Jelle elkaar goed liggen.
Ik kijk ook liever naar Gein op het Plein of Fiets hem er in.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:23 schreef Guanabana het volgende:
Dat is precies wat mij vaak tegenstaat bij Zomergasten. Dat over-serieuze geanalyseer. Maar goed, ieder zijn eigen smaak.
Welke scene was dat? Ben later ingeschakeld.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:46 schreef JeanVe het volgende:
Frappant trouwens dat het moment uit 'Twin Peaks' dat ze uitkoos ook echt mijn allerengste moment is! Krijg nog iedere keer kippenvel als ik 'm zie!
Alleen wel weer vreemd dat iemand die zichzelf profileert als taalvaardig niet kan uitleggen waarom die scene zo eng is! Zo moeilijk vind ik dat niet (en ik ben geen schrijver).
De Russische of de West-Europese kabouter?quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:22 schreef kwakz0r het volgende:
focusen op de natte "wil je niet weten hoe groot mijn kabouter is" oogjes van JBC maakte het tot een veel grappigere avond...
de kabouter in zn broek werd bedoeld volgens mij....quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:48 schreef trabant het volgende:
[..]
De Russische of de West-Europese kabouter?
Dat geanalyseer deed deze dame toch echt een stuk meer dan bv. Maarten 't Hart vorige week. Die deed veel minder ingewikkeld, had niet de hele tijd de kennelijke behoefte iets uit te leggen zoals zij met haar taaldingen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:23 schreef Guanabana het volgende:
De steeds terugkerende droom over BOB de schim in de nachtmerries.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:48 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Welke scene was dat? Ben later ingeschakeld.
Vond het mollenfragment van t' Hart leuker dan deze hele aflevering bij elkaar.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:58 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ze heeft leukere fragmenten dan die twee fossielen hiervoor.
De scene dat Maddy 'ziet' hoe Bob in slow motion de hoek om komt lopen in de huiskamer en dan vervolgens in normaal tempo over de bank klimt en met z'n demonische kop voor de lens van de camera kruipt.....quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:48 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Welke scene was dat? Ben later ingeschakeld.
Ik vond toen de scene dat ie bovenaan een trap stond enger.quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:46 schreef JeanVe het volgende:
[..]
De scene dat Maddy 'ziet' hoe Bob in slow motion de hoek om komt lopen in de huiskamer en dan opeens vrij snel over de bank klimt en met z'n demonische kop voor de lens van de camera kruipt.....
*ril*
Dat laatste. Ik vond haar ontzettend grappig en een hele leuke zomergast.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:20 schreef Guanabana het volgende:
Maar, hebben jullie dan liever gortdroog psychologisch en spritueel gezwets dan op een creatieve en talige manier naar dingen kijken, zoals bij deze gast? Ik vond het totaal niet oninteressant of saai. Maar blijkbaar moet je gevoel hebben voor haar manier van denken en humor.
Inderdaad, ze probeert iets heel erg wat haar duidelijk niet lukt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:06 schreef Bluezz het volgende:
Ze wil absurdistisch overkomen/zijn.
Niet gelukt, het komt niet binnen bij mij, maar hoe komt dat eigenlijk?
Timing? Nonverbaal? Niet grappig?
Of ligt het aan mij![]()
Ik vond haar vrij lomp over hoe ze sprak over mensen die "graag aan een koord willen hangen", dat die niet bij haar hoeven aan te kloppen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:01 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het een hoop gezwets op de vierkante millimeter. Net als dat boek van haar. Taal is namelijk ook zeg maar echt mijn ding, maar dit verzandt echt in geneuzel... En dit Zomergasten verloopt volgens hetzelfde principe.
Alleen maar over de vorm van de woordjes, bitter weinig over inhoud.
Zij is nou echt zo'n type dat tijdens een rotmededeling alleen ingaat op de taal:
Vriend: "Ik kom net van de dokter, en ik schijn kanker te hebben
Paulien: "Nee, schat, je blijkt kanker te hebben...
V.
Ik weet niet wat het is, maar ik word echt verschrikkelijk geil van haar.quote:
voor iemand bij wie taal haar ding is legt ze het dan wel vreemd uitquote:Op maandag 9 augustus 2010 09:33 schreef bloodymary het volgende:
Dat was niet lomp bedoeld in de trant van die kunnen barsten, maar ze bedoelde dat ze die niet kon helpen ook al had ze psychologie gestudeerd, dus dat ze niet geschikt was voor therepeute. Dat je dat dan verkeerd begrijpt, volgens mij luister je dan maar half.
quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:38 schreef BMD het volgende:
column op Nu.nl http://www.nu.nl/column-m(...)lien-cornelisse.html
"Taal mag dan zeg maar niet helemaal haar ding zijn, het vullen van een avond Zomergasten is duidelijk ook niet echt haar ding. Door Bert Brussen."
quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:31 schreef klausmeister het volgende:
Ik heb haar boek ook gelezen en moet zeggen dat ze nogal een hypocriet is. Aan de ene kant zegt ze dat ze "alleen maar constateert en niet oordeelt", aan de andere kant is het een aan een stuk door gezeur over andermans taalgebruik. En vooral dat ze zich beter als dan iemand voelt als die ander bepaalde woorden gebruikt.
Maar eerlijk is eerlijk, ze kan soms ook leuk uit de hoek komen in haar boek. Ook gister wel: hoe groot is een kabouter.
Het is niet het één of het ander, maar een beetje diepgang of een wat serieuzer fragment had geen kwaad gekund. Ik vond het maar een matige aflevering.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:23 schreef Guanabana het volgende:
In haar boek schrijft ze ook dat ze als/dan-verbeteraars vervelend vindt.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:05 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
![]()
![]()
Volgende keer zet ik ook de twitter ondertiteling aan. Lijkt me leuk!! Jammer dat ik dat niet wist...![]()
Ze let heel erg op details, net als JBC, daarom klikte t zo goed denk ik.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:11 schreef klausmeister het volgende:
[..]
In haar boek schrijft ze ook dat ze als/dan-verbeteraars vervelend vindt.
Terwijl ze zelf aan een stuk door truttig zit te doen.
Volgens mij niet, want JBC vroeg aan haar hoe ze het zou vinden als haar vriend liever een vrouw zou zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:44 schreef MeSoHo het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het is, maar ik word echt verschrikkelijk geil van haar.
Begrijp ik nou goed dat ze lesbisch is?
quote:Misschien blijkt straks dat Zomergasten als voortzetting van Avro's Servicesalon de kijkcijfers tot boven het miljoen heeft weten te stuwen. Wie weet hoeveel pubermeisjes ook een kreetje van angst slaakten toen die ene enge nare man, die de evil spirit speelt in Twin Peaks, in een fragment uit deze serie was te zien.
Het was maar goed dat Cornelisse haar Twin Peaks-puberplakboek had meegenomen, daardoor is het integraal voorlezen van haar poëziealbum namelijk komen te vervallen.
Misschien is Zomergasten eigenlijk de nieuwe De Wereld Draait Door op de late zondagavond. Maar dat is dan zeg maar niet perse ieders ding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |