abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85016085
hallo,

ik heb sinds een paar dagen een aquarium. daar zitten op dit moment 2 guppy's in.
Deze guppy's hadden we een maand geleden al gekocht en er werd ons toen verteld dat ze in koud water kunnen leven. Dus hadden wij een vissenkom gekocht en daar zwommen ze in. Dat ging op zich prima, maar wij vonden de kom nogal klein en wilden toch aan een tropisch aquarium beginnen.
Aangezien ze in de vissenkom al in gewoon leidingwater hadden gezwommen, zonder merkbare problemen, hebben we ze in een plastic zakje gedaan nadat we het aquarium startklaar hadden gemaakt en aangezet, hebben dit zakje een kwartier in het water laten hangen om de vissen te laten wennen aan de warmere temperatuur en hebben toen de visjes in het aquarium laten zwemmen. Dit ook op advies van de mensen in de aquariumwinkel. We hadden ook al gelijk vloeistof toegevoegd (easy life).
De eerste paar dagen ging het prima, maar nu zwemt 1 guppy erg raar. Zijn staart is normaal helemaal uitgespreid en mooi, maar nu heeft hij de staart helemaal samengeknepen in een punt. Je kan het vergelijken met de harde punt van een dun penseel, die loopt ook spits en lijkt erg hard. Daardoor moet hij ook zijn lichaam meer bewegen om te kunnen zwemmen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
pi_85016640
Nou, warm water zet uit waardoor het water stroperiger wordt. Nu moet jouw vis dus meer moeite doen om vooruit te komen, zie het maar als een soort van evolutie. Z'n lichaam is nu ook veel aerodynamischer.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_85016682
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:45 schreef teknomist het volgende:
Nou, warm water zet uit waardoor het water stroperiger wordt. Nu moet jouw vis dus meer moeite doen om vooruit te komen, zie het maar als een soort van evolutie. Z'n lichaam is nu ook veel aerodynamischer.
ehm...maar de eerste paar dagen had de vis hier nog geen problemen mee. moet ik er verder nog iets aan doen dan?
pi_85016707
trouwens...aerodynamisch? een guppy? die hebben toch altijd van die mooie staarten? :S
pi_85016857
Een soort van omgekeerde zwaartvis? :7
o_0
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:54:30 #6
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_85017008
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:45 schreef teknomist het volgende:
_O- _O_
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_85017051
nou..de nuttige reacties stromen binnen :N
pi_85017190
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:55 schreef dutchgal het volgende:
nou..de nuttige reacties stromen binnen :N
_O_
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:58:34 #9
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_85017191
Ik had ook een dergelijk probleem maar nadat ik een auto bij Liekendiek had gekocht was alles weer koek en ei.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_85017224
Het beestje is ziek. Als vissen ziek zijn knijpen ze de vinnen vaak samen. Als je verder geen andere verschijnselen ziet dan zou ik morgen even bij de dierenwinkel langsgaan om een algemeen geneesmiddel te kopen wat je in het water kan doen (trouwens je water kleurt dan vaak felgroen, zet dan even je lamp uit anders werkt het middel niet goed omdat het afgebroken wordt door het licht).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85017245
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:58 schreef smegmanus het volgende:
Ik had ook een dergelijk probleem maar nadat ik een auto bij Liekendiek had gekocht was alles weer koek en ei.
what the f...? :?
pi_85017273
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:59 schreef trovey het volgende:
Het beestje is ziek. Als vissen ziek zijn knijpen ze de vinnen vaak samen. Als je verder geen andere verschijnselen ziet dan zou ik morgen even bij de dierenwinkel langsgaan om een algemeen geneesmiddel te kopen wat je in het water kan doen (trouwens je water kleurt dan vaak felgroen, zet dan even je lamp uit anders werkt het middel niet goed omdat het afgebroken wordt door het licht).
hey...dankje, een nuttige reactie. oke, kan het ook aan de waarden van het water liggen? het is immers net opgestart.
pi_85017411
Vissen kunnen ook polio krijgen hoor :{w Niet klagen dat je vis raar zwemt, het leven is al zwaar genoeg voor dat beestje..

Wat zijn mensen toch ongevoelig tegenwoordig :N
pi_85017659
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:04 schreef Ijscodude het volgende:
Vissen kunnen ook polio krijgen hoor :{w Niet klagen dat je vis raar zwemt, het leven is al zwaar genoeg voor dat beestje..

Wat zijn mensen toch ongevoelig tegenwoordig :N
hahahahaha
pi_85017709
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:11 schreef dutchgal het volgende:

[..]

hahahahaha
Dat bedoel ik nou ;( God have mercy on your soul..
pi_85017748
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:00 schreef dutchgal het volgende:

[..]

hey...dankje, een nuttige reactie. oke, kan het ook aan de waarden van het water liggen? het is immers net opgestart.
Dat zou zeker kunnen al zou dan de andere vis ook problemen moeten hebben of krijgen. Ik neem aan dat je geen waterwaardentestset hebt? Je had wel die vloeistof om de waterwaarden zo goed mogelijk te krijgen bij het opstarten van een aqua? Ververs anders een deel van het water (een derde deel tot de helft) zodat je het eventuele te hoge nitrietgehalte omlaag gaat halen en vul de bak daarna weer aan met water wat behandeld is met dat middel.
Optimist tot in de kist
pi_85018135
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat zou zeker kunnen al zou dan de andere vis ook problemen moeten hebben of krijgen. Ik neem aan dat je geen waterwaardentestset hebt? Je had wel die vloeistof om de waterwaarden zo goed mogelijk te krijgen bij het opstarten van een aqua? Ververs anders een deel van het water (een derde deel tot de helft) zodat je het eventuele te hoge nitrietgehalte omlaag gaat halen en vul de bak daarna weer aan met water wat behandeld is met dat middel.
nee ik heb nog niks om te testen. dinsdag ga ik naar de aquariumwinkel om het daar te laten testen.
goede tip, bedankt!
pi_85018284
Succes!
Optimist tot in de kist
pi_85145572
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:58 schreef smegmanus het volgende:
_O-
Dankzij Auto Liekendiek ben ik verlost van mijn aambeien.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 augustus 2010 @ 16:33:03 #20
163650 Greys
pi_85145754
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:24 schreef dutchgal het volgende:

[..]

nee ik heb nog niks om te testen. dinsdag ga ik naar de aquariumwinkel om het daar te laten testen.
goede tip, bedankt!
En, doen ze het nog? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:53:45 #21
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_85146855
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:30 schreef dutchgal het volgende:
hallo,

ik heb sinds een paar dagen een aquarium. daar zitten op dit moment 2 guppy's in.
Deze guppy's hadden we een maand geleden al gekocht en er werd ons toen verteld dat ze in koud water kunnen leven. Dus hadden wij een vissenkom gekocht en daar zwommen ze in. Dat ging op zich prima, maar wij vonden de kom nogal klein en wilden toch aan een tropisch aquarium beginnen.
Aangezien ze in de vissenkom al in gewoon leidingwater hadden gezwommen, zonder merkbare problemen, hebben we ze in een plastic zakje gedaan nadat we het aquarium startklaar hadden gemaakt en aangezet, hebben dit zakje een kwartier in het water laten hangen om de vissen te laten wennen aan de warmere temperatuur en hebben toen de visjes in het aquarium laten zwemmen. Dit ook op advies van de mensen in de aquariumwinkel. We hadden ook al gelijk vloeistof toegevoegd (easy life).
De eerste paar dagen ging het prima, maar nu zwemt 1 guppy erg raar. Zijn staart is normaal helemaal uitgespreid en mooi, maar nu heeft hij de staart helemaal samengeknepen in een punt. Je kan het vergelijken met de harde punt van een dun penseel, die loopt ook spits en lijkt erg hard. Daardoor moet hij ook zijn lichaam meer bewegen om te kunnen zwemmen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
had mijn vis ook, het scheen een orgasme te zijn. Niks aan doen dus ^O^
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_85153385
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:33 schreef Greys het volgende:

[..]

En, doen ze het nog? :)
nee....1 is al dood en de ander wordt ook al ziek. Het lijkt wel vinrot. Ik gebruik al een kuur van drie dagen, maar dat lijkt helemaal niet te helpen :(
pi_85153511
Helpt waarschijnlijk wel ;) maar vinrot is een moeilijk te bestrijden ziekte die al snel fataal is als je maar iets te laat bent en omdat je maar 2 visjes hebt heb je dan snel een leeg aquarium ;(
Optimist tot in de kist
pi_85155911
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:52 schreef trovey het volgende:
Helpt waarschijnlijk wel ;) maar vinrot is een moeilijk te bestrijden ziekte die al snel fataal is als je maar iets te laat bent en omdat je maar 2 visjes hebt heb je dan snel een leeg aquarium ;(
hoe bedoel je dat het wel helpt? moet ik de kuur langer aanhouden? of is het gewoon al te laat... :(
  Moderator woensdag 11 augustus 2010 @ 20:56:31 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_85156292
je hebt de vissen erin gedaan toen het aquarium net opgestart was. je moet een aquarium eigenlijk 2 weken leeg laten draaien (dus zonder vissen) voor je de vissen erin doet. in die periode ontstaan er een stabiele bacteriecultuur, en kunnen je vissen veilig zwemmen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')