eitje:quote:

Inderdaad. En de mensen die het niet goed doen, zijn niet bij voorbaat te dom om serieus te nemen. Dat vind ik wel erg kort door de bocht.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Als het zo simpel was zouden meer mensen foutloos schrijven.

Dit meen je niet serieus, tochquote:Op zondag 8 augustus 2010 12:11 schreef Lexis het volgende:
[..]
Als je toch zo'n taalpurist bent, waarom zeg je hier dan 'lees' i.p.v. 'leest' aangezien je het tegen meerdere mensen hebt?
Terechte klacht hoor, dat wel.
 ?
?

Fout.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:18 schreef gebrokenglas het volgende:
eitje:
Goedbeschouwd snakten we kortgeleden nog naar Siberische vrieskou, maar inmiddels word je door een bijdehandte havo-leerling die halverwege juli nog spectaculair in de rondte skateboardde, alweer ontactisch toegesnauwd dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeidt; het is ook nooit goed!

Dat is aan jou de vraag.quote:

gebiedende wijs meervoud was vroegâh met +t, maar kan nu nogsteedsquote:Op zondag 8 augustus 2010 12:29 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus, toch?

quote:

Lees dit eens.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:46 schreef apogee het volgende:
[..]
gebiedende wijs meervoud was vroegâh met +t, maar kan nu nogsteeds

Jij vindt 'Neemt een snoepje!' niet ouderwets klinken?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:12 schreef Lexis het volgende:
Ik was eigenlijk wel serieus. Ik was er niet van op de hoogte dat dit vroegah was, want ik heb dit vroegah wel zo geleerd. Nouja, het zal wel, ik blijf het wel gewoon doen. Onzin dat zoiets als verouderd wordt beschouwd, ik denk dat het nog prima kan.
Waar gaat het heen met onze taal zeg.

quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:15 schreef Stokfiguur het volgende:
Ik wacht met smart tot nederland inziet dat het gebruik van dt (en dergelijke onzinnige ouderwetse taalregels) in de moderne samenleving overbodig is.

Dat vind ik maar raar. Iemand is bijdehand, niet bijdehant. Dus zou het ook logisch zijn om het bijdehandte te schrijven.quote:

Nope. En wie zegt er nou trouwens nog dat iemand een snoepje moet nemen? Je kiest wel een ouderwets zinsverband, maar dat terzijde.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:15 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Jij vindt 'Neemt een snoepje!' niet ouderwets klinken?

Vind dat er altijd een groot verschil is tussen iets wat simpelweg fout is, en iets wat altijd een correcte taalregel is geweest maar gewoon nooit meer gebruikt wordt, waarna men maar heeft besloten dat de regel nu anders is.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:10 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
En toch staat er dat het niet meer kan en mag.
 .
 .

Je kan ook weer met elkaar gaan communiceren door met een knuppel te slaan en hard te grunten. Dan hoef je je helemaal niet meer druk te maken om taalregelsquote:Op zondag 8 augustus 2010 13:15 schreef Stokfiguur het volgende:
Ik wacht met smart tot nederland inziet dat het gebruik van dt in de moderne samenleving overbodig is.
 .
 .
											|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |