abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84988435
Hallo,

Ik heb een aantal jaren terug iets vreselijks meegemaakt met de kinderen van mijn partner. Ze zijn over de grenzen van het toelaatbare gegaan : schending van mijn fundamentele rechten/misdrijf. Ik heb mijn grenzen gesteld in alle zelfrespect en respect naar hen.

Ik heb hen dan een brief geschreven waarin ik duidelijk maakte waarvoor ik sta, wat ze gedaan hebben en hoe ik dat beleefd heb, mijn waarden en normen, hoe ik de toekomst zie.

Ze hebben mijn brief niet begrepen en ik kreeg een "dom" antwoord van één van hen. Hieruit bleek nogmaals dat ze onwetend zijn en vol projecties zitten.

Mijn partner was zélf geschokt door hun antwoord. Hij heeft mijn brief maar gedeeltelijk begrepen (waarschijnlijk omdat ie niet helemaal objectief is), maar hij las er mijn goede wil toch in.

Hij heeft talloze brieven naar hen gestuurd maar er kwam geen reactie.
Voor mij nogmaals een bevestiging van hetgeen ik al wist : nl. dat ze niet in staat zijn om te communiceren op een volwassen respectvolle manier.

Omdat mijn partner blijft aandringen op een goede afloop, terwijl ik het had losgelaten. omwille van het feit dat je mensen nl. niet kan forceren om tot inzicht te komen, kan ik het echter niet loslaten. Ik ben nog steeds zéér boos op hen.

Ik voel dat ik geen stap meer in hun richting moet zetten. Ik heb het nodige positieve gedaan.
Mijn partner en ik staan voor verbinding maar wanneer ik zijn brief aan ons lees, merk ik dat hij dat niet begrepen heeft of niet wil zien.
Ik kan er niet van slapen, het houdt me wakker.

Groetjes,

Angeltwo
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:56:30 #2
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_84988527
Eh... ja? En wat is je vraag nu precies?
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_84988595
Ik doe deze even naar R&P; daar komt-ie beter tot z'n recht. Succes, TS :)
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:06:05 #4
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_84988855
snap er ook niet zoveel van, kan het niet aan jouw schrijfstijl liggen ipv je kinderen?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_84988918
Dat voelt voor TS misschien als schending van privacy, maar niemand kent je hier, en niemand kan je helpen als je niet duidelijker bent in wat er is gebeurd.

Dus, wat is er nou gebeurd toen.
pi_84989239
quote:
Voor mij nogmaals een bevestiging van hetgeen ik al wist : nl. dat ze niet in staat zijn om te communiceren op een volwassen respectvolle manier.
Dat is dus het probleem. Wat jij volwassen en respectvol communcieren noemt, dat is voor 99,9% van de minder opgeleide mensen onbegrijpelijk ;)

Nu wil ik best geloven dat de kinderen van je partner zich onbehoorlijk gedragen hebben. Weet verder niet hoe oud zij zijn, hoe oud jij bent (of moet ik u zeggen?), maar ik denk dat je behoorlijk in een eigen hokje zit zodat niemand met je kan communceren. Dat zijn geen projecties trouwens, dat is gewoon een andere taal leren spreken. Als je hoogbegaafd bent is het best lastig om aan te sluiten bij de belevingswereld van een gemiddelde puber, maar je zult het toch moeten doen (of proberen=.
pi_84989384
-edit- nee grapjurk

[ Bericht 94% gewijzigd door Re op 08-08-2010 12:36:10 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:23:21 #8
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_84989486
Brieven sturen? En je partner, vader van die kinderen, stuurde ook brieven? Apart iets..
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:13:56 #9
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_84991507
Als je brief net zo vaag was als dit topic kan ik me enigszins voorstellen dat ze niet zo goed wisten wat ze er precies mee aan moesten.
pi_84991777
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:23 schreef pisnicht het volgende:
Brieven sturen? En je partner, vader van die kinderen, stuurde ook brieven? Apart iets..
Het komt op mij ook nogal vreemd over. Met je eigen kinderen per post communiceren, in plaats van gewoon met ze te praten? Natuurlijk is het verhaal van TS niet gedetailleerd genoeg om die conclusie te kunnen trekken, maar het is wel het beeld dat het bij mij oproept.
pi_84992526
Het klinkt als een vervelende situatie, maar wat wil je eigenlijk met dit topic? Het heeft nu wel een hoog ''lief dagboek'-gehalte.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 8 augustus 2010 @ 00:15:21 #12
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_84993756
Als je aan de kinderen van je partner een brief hebt geschreven die net zo begrijpelijk was als de OP, dan is het niet zo heel raar dat ze je niet hebben begrepen.

Wat bedoel je nou? En wat is 'zijn brief aan ons'? Van je partner, van een zoon? Wie is ons? Jij en je kinderen, jij en je partner? Beetje meer details, dit is echt niet te volgen.
Prrrrr
pi_84994128
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:15 schreef mspoez het volgende:
Als je aan de kinderen van je partner een brief hebt geschreven die net zo begrijpelijk was als de OP, dan is het niet zo heel raar dat ze je niet hebben begrepen.

en mag je blij zijn dat je uberhaupt antwoord hebt gekregen van een van hen.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 8 augustus 2010 @ 00:51:09 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84994750
Ik snap er helemaal niks van... Niet wat TS met dit topic wil, niet wat er dan gebeurd is dat zo enorm erg is, niet waarom er brieven worden gestuurd in plaats van een gesprek aan te gaan...

Gelieve wat meer uitleg te geven TS. Mocht je op zoek zijn naar advies dan gaat het op deze manier niet gegeven (kunnen) worden.
pi_84995001
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:51 schreef kwiwi het volgende:
Ik snap er helemaal niks van... Niet wat TS met dit topic wil, niet wat er dan gebeurd is dat zo enorm erg is, niet waarom er brieven worden gestuurd in plaats van een gesprek aan te gaan...

Gelieve wat meer uitleg te geven TS. Mocht je op zoek zijn naar advies dan gaat het op deze manier niet gegeven (kunnen) worden.
QFT, en had het zelf ook al gezegd. Ik geloof dat TS niet meer aanwezig is hier.
  zondag 8 augustus 2010 @ 01:05:41 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84995213
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:58 schreef Clap het volgende:

[..]
Ik geloof dat TS niet meer aanwezig is hier.
Het is dan ook voor sommige mensen al ver na bedtijd :P Hopelijk komt TS morgen nog terug want het zou best een interessant topic kunnen worden met meer uitleg :)
  zondag 8 augustus 2010 @ 01:40:25 #17
26092 DeWaarheid
*auw* *oef* *auw*
pi_84996200
een misdrijf moet je bij de politie melden en niet met een vage brief aan degene die het gedaan geeft
  zondag 8 augustus 2010 @ 02:29:48 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_84997337
Ten eerste, wat hebben ze gedaan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_84997757
Zeer vaag verhaal maar ik begrijp dat je niet alle details hier wil neerzetten. Als je een reactie wil hebben... zou eerst eens met je partner om de tafel gaan zitten om beide tot eenzelfde richting tot die kinderen te komen zodat je daar in ieder geval geen problemen krijgen met je partner. Hoe dan te handelen naar die kinderen is iets waar jullie beide dan over moeten praten....komt het nog goed met de relatie naar de kinderen toe of moet je het maar laten begaan en hopen dat het ooit nog goed komt of verbreek je alle contact. Wat je doet zal uiteraard ook liggen aan de oorzaak van de breuk en zonder details kunnen wij als buitenstaanders daar geen zinnig woord over zeggen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:20:23 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85003153
Ik snap er helemaal geen ene reet van... Maar een briefwisseling is meestal niet de beste manier om een conflict te beslechten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85003269
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:16 schreef jaha het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem. Wat jij volwassen en respectvol communcieren noemt, dat is voor 99,9% van de minder opgeleide mensen onbegrijpelijk ;)

Nu wil ik best geloven dat de kinderen van je partner zich onbehoorlijk gedragen hebben. Weet verder niet hoe oud zij zijn, hoe oud jij bent (of moet ik u zeggen?), maar ik denk dat je behoorlijk in een eigen hokje zit zodat niemand met je kan communceren. Dat zijn geen projecties trouwens, dat is gewoon een andere taal leren spreken. Als je hoogbegaafd bent is het best lastig om aan te sluiten bij de belevingswereld van een gemiddelde puber, maar je zult het toch moeten doen (of proberen=.
Waar haal je dat vandaan?
pi_85003459
Ik kan er geen hout van snijden. Wat hebben ze gedaan dan? Als je even duidelijk in je brief communiceert als je verhaal hier, dan snap ik de onbegrepenheid volledig.

[ Bericht 15% gewijzigd door Re op 08-08-2010 12:37:10 ]
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:31:29 #23
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_85003505
Ik zelf heb als bijna volwassene ook een redelijk heftig conflict gehad met de vriendin van mijn vader.
Uiteraard geen misdrijf of iets dergelijks, maar een situatie waarbij we beide het gevoel hadden dat de ander over bepaalde grenzen was gegaan.

Bij ons hebben een stuk of 3 openhartige e-mails het probleem wel verminderd. En nu een paar jaar later moet ik zeggen dat er al weer wat vertrouwen is. Deze e-mails waren vrij kort. Ik krijg uit jou openingpost een beetje idee dat je een lang betoog hebt geschreven, wat juist afstotend kan werken.
Nu ga ik uiteraard mijn mailwisseling niet op fok pleuren. Maar mocht je nog reageren, kan ik je misschien een persoonlijk berichtje (pm-en) via fok.

Ik weet niet of je zelf kinderen hebt, maar voor het geval van niet. Je kan je partner niet laten kiezen tussen zijn kinderen en jou. Daarbij kinderen zijn genetisch gedeeltelijk gelijk en ook opgevoed door je partner, inweze zeg je iets negatiefs over je partner als je iets negatief zegt over zijn kinderen. Let daarop!
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:33:19 #24
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_85003564
oh nog een dingetje
heeft dit er toe geleid dat je vriend ook geen contact meer heeft met zijn kinderen en stuurt hij ze daarom brieven?
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:41:24 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85003808
Jammer dat de OP zo onbegrijpelijk geschreven is.

De "fundamentele schending van de rechten" van TS vind ik ook nogal een lastig begrip als dat verder niet omschreven is, zeker als het ook nog zou grenzen aan een misdrijf.

Als zelfs de partner van TS de brief van TS niet goed begrepen heeft, dan is het niet zo vreemd dat zijn kinderen het helemaal niet goed begrijpen, en dat er amper reactie komt.
Het lijkt me ook lastig om een partner te hebben die kennelijk beduidend minder intelligent is, maar wellicht had TS, in de wetenschap dat haar schoonfamilie niet bijster intelligent is, de brief iets duidelijker moeten schrijven.

Verder heb ik in mijn vriendenkring een situatie waarbij de nieuwe partner van de vader zo ongeveer hell-raiser speelt, en die vader inmiddels geen contact meer heeft met zijn (volwassen) dochter... en hoe fraai die hell-raiser het verhaal ook mag vertellen, geloof ik er niet zo in dat het gezond is voor je relatie als je je partner zo probeert te manipuleren dat hij zijn kinderen afschrijft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85004830
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:41 schreef Leandra het volgende:
Jammer dat de OP zo onbegrijpelijk geschreven is.

Als zelfs de partner van TS de brief van TS niet goed begrepen heeft, dan is het niet zo vreemd dat zijn kinderen het helemaal niet goed begrijpen, en dat er amper reactie komt.
Het lijkt me ook lastig om een partner te hebben die kennelijk beduidend minder intelligent is, maar wellicht had TS, in de wetenschap dat haar schoonfamilie niet bijster intelligent is, de brief iets duidelijker moeten schrijven.
Waar haalt iedereen dit vandaan?
Het feit dat TS blijkbaar zo weinig rekening houd met zijn partner, dat die de brief gewoon niet begrijpt vind ik geen teken van bizar hoge intelligentie..?
Ook is het algemeen bekend dat mensen die een hoop moeilijke woorden gebruiken, zich slimmer voor proberen te doen dan ze zijn, en mensen die veel moeilijke woorden gebruiken over het algemeen minder intelligent zijn dan mensen die gewoon een goed gesprek kunnen voeren.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:21:16 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85005106
TS beklaagt zich over het feit dat zowel haar partner als zijn kinderen de brief niet begrijpen, en verbaast zich daar niet echt over, verder geeft TS aan een "dom" antwoord van een van zijn kinderen terug te krijgen, en doet daarmee zelf alsof zij intelligenter is dan haar schoonfamilie.

Waarmee ik niet stel dat TS gelijk heeft, maar als zij zich zo beklaagt over het niet begrijpen, dan had ze wellicht een partner moeten kiezen die intelligenter is, in plaats van zich beklagen over zijn gebrek aan begrip.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 08-08-2010 13:32:26 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 13:27:06 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85005286
:D Hier MOET ik gepost hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 augustus 2010 @ 13:33:36 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85005494
Echt verschrikkelijk natuurlijk dat die kinderen een fundamenteel misdrijf hebben geschonden.
pi_85005729
Lief dagboek... hier kan je verder niks mee.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:44:28 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_85005940
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:21 schreef Leandra het volgende:
TS beklaagt zich over het feit dat zowel haar partner als zijn kinderen de brief niet begrijpen, en verbaast zich daar niet echt over, verder geeft TS aan een "dom" antwoord van een van zijn kinderen terug te krijgen, en doet daarmee zelf alsof zij intelligenter is dan haar schoonfamilie.

Waarmee ik niet stel dat TS gelijk heeft, maar als zij zich zo beklaagt over het niet begrijpen, dan had ze wellicht een partner moeten kiezen die intelligenter is, in plaats van zich beklagen over zijn gebrek aan begrip.
Wat als de brief echt niet begrijpelijk was?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_85006049
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Aan de OP te lezen zou dat niet eens zo gek zijn idd!
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:48:23 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85006073
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Okay, kennelijk ontgaat de dubbele lading van die zin in mijn eerste post een hoop mensen...

TS vindt zichzelf intelligenter dan haar schoonfamilie, ik bevestig dat nergens, ik stel alleen maar dat als ze zoveel problemen heeft met het vermeende lage IQ van haar partner en zijn kinderen dat ze wellicht een verkeerde keuze heeft gemaakt...

En het zou me niets verbazen als de brief werkelijk onbegrijpelijk was, de OP is ook al een onleesbare bende.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85006819
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay, kennelijk ontgaat de dubbele lading van die zin in mijn eerste post een hoop mensen...

TS vindt zichzelf intelligenter dan haar schoonfamilie, ik bevestig dat nergens, ik stel alleen maar dat als ze zoveel problemen heeft met het vermeende lage IQ van haar partner en zijn kinderen dat ze wellicht een verkeerde keuze heeft gemaakt...

En het zou me niets verbazen als de brief werkelijk onbegrijpelijk was, de OP is ook al een onleesbare bende.
^O^ nu snap ik hem, en helemaal mee eens. :Y ^O^
pi_85007235
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit dus. Ben gelukkig niet de enige die niet weet waar ze naar toe wil :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_85007494
Ik hebt gevoeld dat veel mensen hier maar aan her speculeren zijn over wat nou daadwerkelijk het probleem is?

Wil je dit oplossen?

Wil je contact met zijn kinderen?

Denk dat het slimmer is dat je de vraag stelt. En er niet omheen draaien.
Ik snap dr zelf de ballen van. Hoop wel voor je dat het goed komt.
pi_85013928
Kan er ook gewoon ff gepotst worden wat er precies aan de hand is ipv dit vage gelul ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_85015169
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Echt verschrikkelijk natuurlijk dat die kinderen een fundamenteel misdrijf hebben geschonden.
Erger nog, ze hebben het fundamentele misdrijf van TS geschonden!!
pi_85015840
Het is een misdrijf dat TS niet reageert! :(
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:35:43 #40
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_85016270
Hoe durven ze het fundamentele schenden van TS te misdrijven!
Dat dat kan in Nederland.
Prrrrr
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:43:27 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_85016555
:D :D
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:08:26 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85017551
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:29 schreef Joene het volgende:
Kan er ook gewoon ff gepotst worden wat er precies aan de hand is ipv dit vage gelul ?
Volgens mij is dat nou precies het probleem van TS.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:09:44 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_85017591
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij is dat nou precies het probleem van TS.
Eerste R&P topic wat helemaal opgelost wordt zonder dat TS er op terug is gekomen :D

Yaaaayy _O_
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:05:23 #44
307755 Draai_kont
Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_85028561
Ik ben ook wel benieuwd Angeltwo, waarschijnlijk heeft TS niet de mogelijkheid om regelmatig achter de computer te vertoeven.
Op woensdag 18 augustus 2010 15:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Als een vrouw zich als een eikel gedraagt mag je dr als een eikel behandelen. gelijke rechten enzo.
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:07:12 #45
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_85028658
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:05 schreef Draai_kont het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd Angeltwo, waarschijnlijk heeft TS niet de mogelijkheid om regelmatig achter de computer te vertoeven.
Of ze zit nu een brief naar Danny te schrijven met daarin een betoog over de 'domme reacties' hier en de vraag of hij de brief in dit topic kan posten :')

[ Bericht 0% gewijzigd door kwiwi op 08-08-2010 23:12:26 ]
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:11:54 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85028949
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Of ze zit nu een brief naar Danny te schrijven met daarin een betoog over de 'domme reacties' hier en de vraag of hij de brief in dit topic kan posten :')
:D

Als ze al meeleest dan doet ze dat iig oningelogd want sinds net na het openen van het topic niet meer op FOK! geweest, maar het zou me ook niets verbazen als ze met haar normale account al meegepost heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:17:33 #47
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85029268
Ah, ik ben dus niet de enige die er geen reet van snapt. :D
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_85029543
Dit topic moet ik volgen! Potentieel pareltje. :)
Whatever...
pi_85033562
Wat een vaag verhaal.

Brieven sturen?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 01:24:51 #50
297770 samsalabim
Tot het je oren uit komt.
pi_85124047
Lolwut
Leuk hee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties