Dat is het zekerquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:25 schreef Gamer_V het volgende:
Hoi. Eens kijken of het hier gezellig is.
Maar wel een ander opnemen waarschijnlijkquote:
Ik ga als het meezit conservatorium in Groningen doen, met name jazz ook dus.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:51 schreef StephanL het volgende:
Yeah sinds kort jazz ontdekt om te kunnen bespelen op de gitaar, speelde al veel blues en af en toe wat Jazz dingetjes, maar heb besloten mij meer te richten op de jazz. Over 20 jaar op de North Sea Jazz
Succes met de auditiesquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:42 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik ga als het meezit conservatorium in Groningen doen, met name jazz ook dus.
Ik heb nog een jaar om me voor te bereiden dus komt vast goed.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:45 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Succes met de audities(zijn behoorlijk zwaar) Heb vorig jaar auditie bij het conservatorium in Utrecht gedaan; theorietest gehaald, soulfege gehaald, spelen zelf niet
Supporten is ook leukquote:
Succes, ook al is het volgend jaar.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:42 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik ga als het meezit conservatorium in Groningen doen, met name jazz ook dus.
Brain wannabequote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:40 schreef KaMo het volgende:
Hooi vanuit mijn slaapkamer (mijn homestudio)
Soulfly gehaald?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:45 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Succes met de audities(zijn behoorlijk zwaar) Heb vorig jaar auditie bij het conservatorium in Utrecht gedaan; theorietest gehaald, soulfege gehaald, spelen zelf niet
Was dat maar zoquote:
Ik blijf het knap vinden dat je op 0.10 kan spelen, dan moet je wel heeeeel sterk zijn (of bassist)quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Vraagje- stel dat ik onze gitarist zijn strat eens onder handen wil nemen, wat moet ik dan doen? Hij breekt ook elke repetitie minstens één snaar uit een pakje .10.
Wat ik weet - met een scheermesje voorzichtig over de frets gaan om braam te verwijderen en de brug checken, maar geen idee hoe ik dat doe...
Het is een standaard Fender MIM floating tremolo brug...
Snaren worden weergegeven in mm, dus waar haal je die snarenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik blijf het knap vinden dat je op 0.10 kan spelen, dan moet je wel heeeeel sterk zijn (of bassist)![]()
Ik kom niet verder dan 0.010
Ja hoor, we snappen je grapje welquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik blijf het knap vinden dat je op 0.10 kan spelen, dan moet je wel heeeeel sterk zijn (of bassist)![]()
Ik kom niet verder dan 0.010
Ja, mag ik ook eensquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja hoor, we snappen je grapje wel
Ja, maar daarnet deed je het ook alquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:37 schreef Zorro het volgende:
Zoiets?
[ afbeelding ]
[..]
Ja, mag ik ook eens![]()
Nee hoor, niet in mm, inchesquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:32 schreef KaMo het volgende:
[..]
Snaren worden weergegeven in mm, dus waar haal je die snaren
en een volg topic knopje?:Pquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:06 schreef Under_Score het volgende:
Ouderwetsche TVP bij gebrak aan inspiratie voor een echte post.
die zit heel handig naast het 'reply' knopje waardoor het net zo makkelijk is om een ouderwetsche TVP te plaatsen als op volg topic te klikken. hij zou gewoon meteen in het topic moeten staan.quote:
?quote:
Pete Townsend leeft nog hoor. En is geen negerquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:52 schreef Bekaaier het volgende:
iedereen snapt toch dat je alleen gitaren mag molesteren als je een virtuose negroïde gitaargod bent die veel te vroeg overlijdt?
ik weet niet wat ik erger vind, die gitaren kapotslaan, of die kapselsquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:52 schreef Bekaaier het volgende:
!
Zéér schokkend filmpje
Wie koopt er nou zoiets?
edit:
iedereen snapt toch dat je alleen gitaren mag molesteren als je een virtuose negroïde gitaargod bent die veel te vroeg overlijdt?
Welkom in Japanquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:58 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik weet niet wat ik erger vind, die gitaren kapotslaan, of die kapsels
Hoe heb je solfege geoefend? En waarvoor heb je auditie gedaan?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:45 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Hahaquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:52 schreef Bekaaier het volgende:
!
Zéér schokkend filmpje
Wie koopt er nou zoiets?
edit:
Kan volgens mij nooit goed klinken ook dat ding trouwens..quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:54 schreef StephanL het volgende:
[..]
HahaWel een groene gitaar, het word gerecycled.
Ja... waarom zou je?quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:31 schreef Bekaaier het volgende:
[..]
Kan volgens mij nooit goed klinken ook dat ding trouwens..
Een echte gitaar wordt gebouwd voor duurzaamheid, robuustheid en simpelweg om meer dan een mensenleven mee te gaan..
Het voordeel van een echt gitaar is dat ze net als wijn, met de jaren beter wordt.. (waarom zou je anders een godsvermogen uitgeven aan een Gibson of Fender)
Auditie voor 'lichte muziek', zo wordt dat eigenlijk overal genoemdquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:50 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Hoe heb je solfege geoefend? En waarvoor heb je auditie gedaan?
puntenneukert...quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:59 schreef Witchfynder het volgende:
Het voordeel van grammatica is dat het, net als met whisky, met de jaren beter wordt...
Ow, daar moet ik er ook nog 1 van.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:31 schreef brother52 het volgende:
Ik heb nog wel 2 stickers van Kramtried liggen.
Neen. Nog niet.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:42 schreef Gitaarmat het volgende:
Kun jij nu echt thuis een hele band opnemen Brian?
Ik bedoel, ook mics voor drummer etc.?
Iemand?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Vraagje- stel dat ik onze gitarist zijn strat eens onder handen wil nemen, wat moet ik dan doen? Hij breekt ook elke repetitie minstens één snaar uit een pakje .010.
Wat ik weet - met een scheermesje voorzichtig over de frets gaan om braam te verwijderen en de brug checken, maar geen idee hoe ik dat doe...
Het is een standaard Fender MIM floating tremolo brug...
Even goed kijken waar de snaar breekt, als dat steeds op dezelfde plek is dan weet je iig waar het probleem zitquote:
Ik denk dat als je het signaal gaat boosten dat het dan meer gaat oversturen en dat helpt niet om feedback tegen te gaan. Misschien zou je wel een booster in de return kunnen doen? Als je een booster voorhanden hebt zou ik het gewoon even uitproberen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:49 schreef tony_clifton- het volgende:
Btw, op repetitie gebruiken we een oude L6 Spider II 75 watt als zangversterker -> gewoon microfoon met een jack erin, EQ neutraal en een beetje reverb erop. 'T probleem is dat hij niet echt luid genoeg is. Volumes staan op maximum, gain verhogen helpt niet aangezien je dan zot veel feedback krijgt (waarschijnlijk door die digitale rommel).
Enig idee wat kan helpen? Waarschijnlijk een cleanboost?
Ach, eigenlijk voldoet de L6 wel, 't is tenslotte niet voor mij ofzo...quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:40 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik denk dat als je het signaal gaat boosten dat het dan meer gaat oversturen en dat helpt niet om feedback tegen te gaan. Misschien zou je wel een booster in de return kunnen doen? Als je een booster voorhanden hebt zou ik het gewoon even uitproberen.
En als het niet lukt een actieve monitor kopen? Die zijn tweedehands volgens mij niet duur.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:06 schreef tony_clifton- het volgende:
60$ en eco friendly! Zombie Guitah
Good things are best told twice!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:52 schreef Bekaaier het volgende:
!
Zéér schokkend filmpje
Wie koopt er nou zoiets?
edit:
beetje moeilijk doen over een dubbelpost, terwijl we 'n hobby hebben die bestaat uit eindeloze herhaling...quote:
Dan doe je iets verkeerdquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:47 schreef Bekaaier het volgende:
[..]
beetje moeilijk doen over een dubbelpost, terwijl we 'n hobby hebben die bestaat uit eindeloze herhaling...
quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:47 schreef Bekaaier het volgende:
[..]
beetje moeilijk doen over een dubbelpost, terwijl we 'n hobby hebben die bestaat uit eindeloze herhaling...
De zanger kan ook proberen een plek te vinden waar de microfoon zo min mogelijk feedback oppikt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:10 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ach, eigenlijk voldoet de L6 wel, 't is tenslotte niet voor mij ofzo...
Ik dacht alleen dat de feedback kwam door de 'digitale gain', en dat wanneer je input signaal een pak sterker is je dat ms niet zou hebben...
Dus ik ben de enige hier die alles zo vaak oefent dat het niet meer fout kan gaan?quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:13 schreef -Menn0- het volgende:
[..]![]()
Komen steeds meer mafkezen in het topic
Zwedenquote:
Gelukkig heb je die van ons al danquote:Op zondag 8 augustus 2010 11:17 schreef The_Dean het volgende:
Als iemand nog stickers heeft, stuur mij
Bands/logo's/bedrijven, whatever
vet hoor!! Als je je drums op 1 spoor zou zoen, zou je ook eens kunnen checken om gewoon 1 omni-mic te gebruiken, geeft echt zo'n live-bluegrass achtig effect. (plaatsing is trouwens wel echt cruciaal!)quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:16 schreef guitarist het volgende:
[..]
Neen. Nog niet.
Deze ga ik er bij kopen: http://link.marktplaats.nl/366759583
Ik kan nu 4 kanalen tergelijke tijd los opnemen, met een mengpaneeltje kunnen dat 2 kanalen los en nog eens 12 kanalen over 2 sporen verdeeld zijn.
De koper gaat akkoord met mijn bod dus straks kan ik meer opnemen! Drummics kan ik altijd wel lenen van vrienden, dus in principe kan ik straks een hele band opnemen! Met de drums op een losse track en dan bas, en 2 gitaren ook los. (zang moet dan wel appart) Of drums op 1 track en gitaar, bas en zang los.
(ja ik weet dat dat mengpaneel geen XLR heeft maar ik kan ook losse pre-amps lenen)
Ik moet dan wel de drums meteen goed hebben, dus eerst alleen echte low-fi demo's.
proberen een preampje ertussen te zetten?quote:
Zo, wat dan?quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:17 schreef Aresdreams het volgende:
waarom moeten dingen nou zo duur zijn? net ff bekeken wat ik nog zou willen hebben om thuis nog wat meer op te kunnen nemen en om een gitaar te upgraden, kom ik uit op 1400 euro
En de ruimte natuurlijk; niet te 'nat', niet te laag etc etc. Maar wel een gave vibe zoiets!quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
vet hoor!! Als je je drums op 1 spoor zou zoen, zou je ook eens kunnen checken om gewoon 1 omni-mic te gebruiken, geeft echt zo'n live-bluegrass achtig effect. (plaatsing is trouwens wel echt cruciaal!)
We hebben het voor onze EP geprobeert, klinkt best prima opzichquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En de ruimte natuurlijk; niet te 'nat', niet te laag etc etc. Maar wel een gave vibe zoiets!.
A, sounds gooed!quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:52 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
nieuwe elementen, monitoren, wat microfoons, reaper en native instruments guitar rig.
gaat er vooral om om een natuurlijker geluid er uit te krijgen dan uit een trust 7.1 setjequote:Op maandag 9 augustus 2010 11:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
A, sounds gooed!
Monitoren zijn (met de ruimte, zoals Witch zegt) imo echt het belangrijkste, dus daar zou ik het meeste geld in steken. Maarja, elektrisch gitaar opnemen blijft helaas een dure hobby.....
Dat dus.quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:16 schreef guitarist het volgende:
Wat ik me dan af vraag. Waarom zou je in godsnaam iets opnemen als je er een paar keer flink naast zit, oefen dan even een paar dagen door en neem hem goed op....
(en er dan nog een topic over openen ook!)
quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:16 schreef guitarist het volgende:
Wat ik me dan af vraag. Waarom zou je in godsnaam iets opnemen als je er een paar keer flink naast zit, oefen dan even een paar dagen door en neem hem goed op....
quote:
quote:
Probleem gevondenquote:
Omdat het kanquote:Op maandag 9 augustus 2010 12:16 schreef guitarist het volgende:
Wat voor nummer ga je spelen?!quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:26 schreef guitarist het volgende:
Ik heb precies andersom, ik ben van huis uit gitarist en moet nog wennen aan met je linker hand baspartijtjes spelen en met je rechterhand totaal iets anders.
Als we het over eerste takes hebben zal ik vanmiddag even een filmpje maken van mij op Piano!
Ik ben nog niet zo ervaren kwa drums opnemen, maar wil een keer een oude Beatles manier doen (2 overheads en een beetje bassdrum), ik help nu af en toe bij Guido Aalbers in de studio (Miss Montreal, Bertolf) en dat is echt zo leerzaam. Ook helpen met mics plaatsen en zo, echt tof.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
vet hoor!! Als je je drums op 1 spoor zou zoen, zou je ook eens kunnen checken om gewoon 1 omni-mic te gebruiken, geeft echt zo'n live-bluegrass achtig effect. (plaatsing is trouwens wel echt cruciaal!)
Tetrisquote:Op maandag 9 augustus 2010 12:51 schreef guitarist het volgende:
[..]
Dat zul je zien, een enorm hoog nerd gehalte iig.
Dat is domquote:Op maandag 9 augustus 2010 12:33 schreef brother52 het volgende:
Zo, de week begint goed.
Ga je even je auto omruilen voor een andere, staat die nieuwe met een lege accu
Is goed, jij op gitaar ik op toetsen.quote:
Alleycatquote:
Ik gokte maar watquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:01 schreef guitarist het volgende:
[..]
Lul. Nu is het geen verassing meer.
Is goed, doen we!quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:02 schreef guitarist het volgende:
[..]
Is goed, jij op gitaar ik op toetsen.
Daarna andersom.
- edit: Tetris dus -
Dat dus.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:45 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Beloof je dan wel dat jij het filmpje niet zal uploaden?
miste de snelheid een beetje, verder wel okequote:Op maandag 9 augustus 2010 13:48 schreef guitarist het volgende:
Zo, nu jij op gitaar, Braddie.
(de baspartij klopt niet helemaal, maar zo doe ik hem altijd op gitaar)
Ja, dat is ook een hele leuke manier!quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:50 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik ben nog niet zo ervaren kwa drums opnemen, maar wil een keer een oude Beatles manier doen (2 overheads en een beetje bassdrum), ik help nu af en toe bij Guido Aalbers in de studio (Miss Montreal, Bertolf) en dat is echt zo leerzaam. Ook helpen met mics plaatsen en zo, echt tof.
Wat doe jij nou precies, dat is me nog steeds onduidelijk.
Tof. Pics?quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een hele leuke manier!
Wat ik precies doe is mij ook onduidelijk haha! Ik werk gewoon bij een advocatenkantoor, maar in mijn vrije tijd (en ook in mn studententijd) doe ik veel studiowerk. ik heb ook een complete 1-room studio thuis (20-in 20-uit sporen, de oude studio waar vroeger ook seth gaaikema en liesbeth list hun try-outs en voorstellingen opnamen, lekker jaren '70 groen-vibe) waar ik eigen muziek en bandjes opneem.
onze opnames/liedjes zijn te horen op www.plainvanilla.hyves.nl
Tof. Ik zal na morgen ook foto's van mijn 'studiotje' maken. Stelt nog niet zo heel veel voor, maar toch. =Dquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
u vraagt, wij draaien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou willen dat ik er 1 had!quote:
quote:
merci heren!quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:14 schreef guitarist het volgende:
[..]
Tof. Ik zal na morgen ook foto's van mijn 'studiotje' maken. Stelt nog niet zo heel veel voor, maar toch. =D
Meestal neem ik ook niet meer dan 8 tracks tegelijk op aangezien ik zelden meer dan twee muzikanten tegelijk opneem.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:18 schreef SingleCoil het volgende:
wat ik me wel eens afvraag, wat moeten mensen nou thuis met een 8+ track recording thuis? Hoeveel handen heb je dan? Wij spelen soms thuis wel eens met z'n tweeen maar meer is toch echt niet praktisch, alleen al vanwege de fysieke ruimte, echt drummen kan bij mij thuis bijv. niet. Dus de meeste opnames die ik thuis maak zijn dubs over de studio-tracks, en daar heb ik meestal aan 1 stereo-track genoeg.
Ziet er fancy uit!quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
u vraagt, wij draaien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op gitaar lukt het me niet maar:quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:48 schreef guitarist het volgende:
Zo, nu jij op gitaar, Braddie.
(de baspartij klopt niet helemaal, maar zo doe ik hem altijd op gitaar)
Ah...dat doe ik met Cubase dus dan heb je nooit te weinig kanalenquote:Op maandag 9 augustus 2010 17:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
Meestal neem ik ook niet meer dan 8 tracks tegelijk op aangezien ik zelden meer dan twee muzikanten tegelijk opneem.
Echter, het handige van meer dan 8 tracks hebben zit bij mij in de mixfase: Ik kan tijdens het mixen en afluisteren ook hardware effecten laten meelopen(bijv. externe galm op de zangbus, compressor op de drums), tegelijk met de mix re-ampen en dan nog wat opnemen als ik zou willen, zonder uit inputs en outputs te lopen.
De helft is ingeprogrammeerd, met je linker hand doe ik 2 noten elke keer... Ik zie jou 1 knop indrukken en dan heb je een akkoord, zo kan ik het ook zo snel spelen!quote:
Ik denk dat als ik nu auditie ga doen dat ik voor spelen zeker slaag, maar voor solfege en theorie dik zak. Ik ga komend jaar met twee leraren bezig om mijn theorie/gehoor bij te spijkeren.quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:59 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Auditie voor 'lichte muziek', zo wordt dat eigenlijk overal genoemd
Solfege, tja.. Mijn gitaarleraar heeft me erbij geholpen. Hij speelde melodietjes op de piano die ik daarna moest noteren op een notenbalk. Hij speelde drieklankjes die ik moest kunnen herkennen (ook omkeringen). Verder dingetjes naspelen op het gehoor, intervallen herkennen en zingen etc.
Wel grappig; tijdens de auditie vertelde een docent dat zijn collega jarig was. Ik had 1 minuut de tijd om happy birthday voor te bereiden (zonder de gitaar te gebruiken). Na die minuut dus proberen om het in 1 keer goed te spelen
quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:54 schreef Lienzz het volgende:
hoi mensen van het keyboardtopic, weten jullie hoe ik in het gitaristentopic komt?
Leuk dat je Brain's uitdaging aanging. Had op zijn minst Tetris verwacht, niet een of ander voorgeprogrammeerd Grieks deuntje.quote:
Zelfs de hond? (achter z'n keyboard) kijkt zo van "waar de fuck ben je mee bezig"!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 00:28 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Leuk dat je Brain's uitdaging aanging. Had op zijn minst Tetris verwacht, niet een of ander voorgeprogrammeerd Grieks deuntje.
Tetris speel ik zeker wel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 00:28 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Leuk dat je Brain's uitdaging aanging. Had op zijn minst Tetris verwacht, niet een of ander voorgeprogrammeerd Grieks deuntje.
Hmm.. morgen ook maar een tetrisvariatie maken danquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 00:42 schreef guitarist het volgende:
Ah, geef die jonge een kans.
Braddie, als je voor vijdag geen echte Tetris hebt gepost heb ik gewonnen en krijg ik kudo's.
Doet de rest trouwens ook mee met de 'speel tetris' wedstrijd?
Groeten terugquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:15 schreef Witchfynder het volgende:
Groeten vanuit Apostrophy Coffee @ St Paul's Churchyard!.
Oh, welkom thuisquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 00:57 schreef Witchfynder het volgende:
Pff, fok dat. Ik ga liever "Korobeiniki" coveren.
Oh ja en ik ben thuis!.
Die krijg je nu al, tegen een echte piano kan geen keyboard op.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 00:42 schreef guitarist het volgende:
Ah, geef die jonge een kans.
Braddie, als je voor vijdag geen echte Tetris hebt gepost heb ik gewonnen en krijg ik kudo's.
Ik heb net een nieuwe highscore gehaald, telt dat ook?quote:Doet de rest trouwens ook mee met de 'speel tetris' wedstrijd?
stijlvol hoor. Ik zeg zo laten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:54 schreef guitarist het volgende:
Pfffff. Kom je beneden, heeft je vriendin de halve woonkamer verbouwd voor een fotoshoot...
http://twitpic.com/2dcgdq
Nicequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:54 schreef guitarist het volgende:
Pfffff. Kom je beneden, heeft je vriendin de halve woonkamer verbouwd voor een fotoshoot...
Nu nog een keertje tetrisquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:54 schreef guitarist het volgende:
Ik heb 50 duizend op de GR, telt dat ook?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb net een nieuwe highscore gehaald, telt dat ook?
Dope, 'hobbyhok' is iets anders dan je 'studio' toch?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:21 schreef guitarist het volgende:
Hobbyhok:
http://twitpic.com/2df5hk
Nieuwste aanwinst.
http://twitpic.com/2df5hn
Nee.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:41 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dope, 'hobbyhok' is iets anders dan je 'studio' toch?
Thanks voor de reminder, daar wil ik ooit wel eens wat langer dan 10 minuten voor zittenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
* Dawnbreaker is bezig met de intro van johnny b goode, maar is best lastig... of eigenlijk moet ik zeggen, om hem op de juiste snelheid te spelen, is best lastig, tering wat gaat dat snel, maar wat een heerlijk nummer.
Dat lukt me dan net niet! met 4 maandjesquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:17 schreef Under_Score het volgende:
ik oefen madhouse van anthrax, en creeping death van metallica
Ik ook, vanmiddag wilde ik weer eens wat solo's uit All Along the Watchtower proberen, maar dat was ik na een half uurtje ook wel weer zatquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:04 schreef blckbb het volgende:
[..]
Thanks voor de reminder, daar wil ik ooit wel eens wat langer dan 10 minuten voor zittenIk raak mijn geduld bij nummers instuderen te snel kwijt
http://www.zshare.net/audio/7920826533ae2bda/quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:29 schreef guitarist het volgende:
Ik hoopde eigenlijk van iedereen "ik oefen nu tetris".
Hard. Welke Key is dat?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:12 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
http://www.zshare.net/audio/7920826533ae2bda/
Om maar mee te doen
Vet! hoe bevalt de nieuwe aanwinst?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:21 schreef guitarist het volgende:
Hobbyhok:
http://twitpic.com/2df5hk
Nieuwste aanwinst.
http://twitpic.com/2df5hn
Ik heb hem vanmiddag geprobeert, morgen maak ik misschien wel een versiequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:29 schreef guitarist het volgende:
Ik hoopde eigenlijk van iedereen "ik oefen nu tetris".
De tuba, hobo en triangel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:05 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb hem vanmiddag geprobeert, morgen maak ik misschien wel een versie
Welke instrumenten zijn toegestaan?
Een half uur is voor mij al veels te langquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:29 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik ook, vanmiddag wilde ik weer eens wat solo's uit All Along the Watchtower proberen, maar dat was ik na een half uurtje ook wel weer zat
Hja, echt tof.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:33 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Vet! hoe bevalt de nieuwe aanwinst?
Alles wat je kan bespelen mag gebruikt worden!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:05 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb hem vanmiddag geprobeert, morgen maak ik misschien wel een versie
Welke instrumenten zijn toegestaan?
Morgen eens iets proberen!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:23 schreef guitarist het volgende:
[..]
Alles wat je kan bespelen mag gebruikt worden!
Ik nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:44 schreef Gitaarmat het volgende:
ik zie net een tweet: IKC voorprogramma The Customs in Hedon!
Nicequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:21 schreef guitarist het volgende:
[..]
Hja, echt tof.
Ik heb op mijn interface 6 outputs. Dus ik kan 6 kanalen naar de mixer doorlussen!Heeft toch wel wat.
Net dit opgenomen (voor de contest).
Ik ben met de melodica begonnen. En op het laatst wou ik toch bas en drums hebben, lekkere tempo wisselingen dus, maar dan hoor je tenminste dat het niet ingeprogrammeerd is en niet geknipt, geplakt of wat dan ook!
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QZNLSOJYBSWD.mp3
Intrumenten:
Loopje: Hohner melodica
Synths: Casio Casiotone 403
Basnootjes hoog: Casio Casiotone 403
Basnootjes laag: Roland D-10
Drums: Roland D-10
Reverb met een Boss RRV-10
Echt niks uit de computer dus!
Inc solo en intro ? Dan Spits solo's zijn wel lastig om in te studerenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:17 schreef Under_Score het volgende:
ik oefen madhouse van anthrax, en creeping death van metallica
Hufters!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:54 schreef blckbb het volgende:
Yugh, werk gaat me waarschijnlijk screwen met Culemborg BluesIk weet pas sinds vandaag dat ik op die datum moet werken, had het niet eerder kunnen weten omdat ik vrij had toen de nieuwe roosters bekend werden gemaakt. Nu is het dus te laat om vrij te vragen, verdomme.
heb het geluisterd, klinkt zeer goed, maar ik denk ook at de gitaren iets harder mogen, en de vocals ook wel iets. de drum overheerst nu teveel. trouwens geheel zelf geschreven nummer? klinkt echt supermooi!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:18 schreef SingleCoil het volgende:
Wij hebben gisterenavond een nieuw nummer gemaakt (dat is nummer 3 dus.Nog4 en danhebben we genoeg voor ons eerste optreden, op 4 september)
Ik heb er net eenmixje van gemaakt, vinden jullie nou ook dat de gitaren harder moeten en de drums zachter? Ik vind het zo juist wel lekker in evenwicht.
Gone, gone, gone.... http://www.kramer-music.nl/Files/09082010gone.mp3
O nice! Ik moet ff later het liedje luisteren, want ik heb geen geluid op mn werkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:21 schreef guitarist het volgende:
[..]
Hja, echt tof.
Ik heb op mijn interface 6 outputs. Dus ik kan 6 kanalen naar de mixer doorlussen!Heeft toch wel wat.
Net dit opgenomen (voor de contest).
Ik ben met de melodica begonnen. En op het laatst wou ik toch bas en drums hebben, lekkere tempo wisselingen dus, maar dan hoor je tenminste dat het niet ingeprogrammeerd is en niet geknipt, geplakt of wat dan ook!
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QZNLSOJYBSWD.mp3
Intrumenten:
Loopje: Hohner melodica
Synths: Casio Casiotone 403
Basnootjes hoog: Casio Casiotone 403
Basnootjes laag: Roland D-10
Drums: Roland D-10
Reverb met een Boss RRV-10
Echt niks uit de computer dus!
Leuk dat je nog even geluisterd hebt! Van Pearl Jam ken ik niks en van REM alleen Losing my Religion (dat is toch van REM?).quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:44 schreef Lienzz het volgende:
[..]
heb het geluisterd, klinkt zeer goed, maar ik denk ook at de gitaren iets harder mogen, en de vocals ook wel iets. de drum overheerst nu teveel. trouwens geheel zelf geschreven nummer? klinkt echt supermooi!
voel een beetje rem en pearljam invloeden, kan dat kloppen??
ik luisterde hem op een 5.1 set maar vond de bas wel goed, ik zou graag meer gitaar en meer zang horen (zang maar beetje erop)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:07 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Leuk dat je nog even geluisterd hebt! Van Pearl Jam ken ik niks en van REM alleen Losing my Religion (dat is toch van REM?).
Ik ga die mix nog een keer over doen, ik heb 'm nu gemixt op laptop speakertjes, als ik dan met mijn inears luister krijg ik een heel ander beeld, met idd te weinig gitaar en erg veel bas.
Zo'n deceiver lijikt me ook wel tof.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:35 schreef The_Dean het volgende:
Zat eens te kijken naar een Dean Razorback V 255, maar die krengen zijn tegen de 1000 euro
Maar zo mooi![]()
[ afbeelding ]
JAAAquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo'n deceiver lijikt me ook wel tof.
Inderdaadquote:
Ik ook nietquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Inderdaad
De USA deceuver mahogany ziet er ook erg goed uit. Ik heb alleen geen idee hoe die pups klinken.
Die vind ik er dan weer uit zien dat ze zijn uitgeschoten bij het zagen van de body.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:18 schreef The_Dean het volgende:
En toch hé, wil ik ooit nog zo een:
[ afbeelding ]
Kijk dan hoe vet!
Ja, gelukkig wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik ook niet
En pups zijn verwisselbaar
En zo een wil ik ookquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die vind ik er dan weer uit zien dat ze zijn uitgeschoten bij het zagen van de body.
Nee, nog niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:25 schreef The_Dean het volgende:
Al een setje SD's besteld voor je LP??
Ik heb eventueel nog wel een RG370dxl voor jequote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:30 schreef Lienzz het volgende:
ibanez heeft toch echt zo'n mooi design, spreekt me gewoon erg aan
ik was van plan pas tegen kerstmis aan een andere gitaar te denken maar ik sta natuurlijk altijd open voor mooie aanbiedingen, dus ik wil er wel wat meer over weten...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb eventueel nog wel een RG370dxl voor je
Nee, die dingen wil ik al jaren, maar soms steekt het even de kop opquote:
Ok, chronische GAS dus!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, die dingen wil ik al jaren, maar soms steekt het even de kop op
Die kans is vrij grootquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:38 schreef Lienzz het volgende:
trouwens, ik zocht ff op, maar staat die (dx)L voor left-handed, want dat ben ik niet...
Jaquote:
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En zo een wil ik ook
[ afbeelding ]
250quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:56 schreef The_Dean het volgende:
Ja, die is wel vet... maar om nou om te bouwen naar gitaar... of gaan bassen
Kostdat?
Nice, dat is Paul Gilbert op de gitaarquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:18 schreef The_Dean het volgende:
En toch hé, wil ik ooit nog zo een:
[ afbeelding ]
Kijk dan hoe vet!
Oh echt?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:11 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Nice, dat is Paul Gilbert op de gitaar
Hij is in erg goede staat, ik moet hem alleen even poetsen en dan ziet hij er weer als nieuw uit.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:38 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ik was van plan pas tegen kerstmis aan een andere gitaar te denken maar ik sta natuurlijk altijd open voor mooie aanbiedingen, dus ik wil er wel wat meer over weten...
staat, beschadigingen, custom work? hoe oud, veel gebruikt of niet, waarom doe je hem weg, hoeveel wil je ervoor?
Ja, inderdaad linkshandig. Maar je kunt dan toch gewoon linkshandig leren spelen? Dat is zelfs mij gelukt.quote:trouwens, ik zocht ff op, maar staat die (dx)L voor left-handed, want dat ben ik niet...
Joh.quote:
quote:
Ik vinnum strontleleyck.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:11 schreef TeleluvR het volgende:
Peavey Matis, vet ding, nooit gezien!
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=129320
Tof, een kruising tussen een Explorer en een V die wel redelijk gelukt is.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:11 schreef TeleluvR het volgende:
Peavey Matis, vet ding, nooit gezien!
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=129320
Die met die sunburst dat is een LP sunburst epiphone en dat ben ik niet, ik ben die andere met een LP gibson wine red.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:56 schreef Dawnbreaker het volgende:
trouwens, welke gitarist ben jij als ik vragen mag.
en wie heeft die sunburst gitaar, welke gitaar is dat?
quote:
Hoe zou jij spelen als er een ninja in je kamer tetris staat te spelen op je SGquote:
Jammer dat ik die al hebquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb eventueel nog wel een RG370dxl voor je
Dan heb je een reservequote:
Hij was wel cool hoorquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:19 schreef KaMo het volgende:
[..]
Hoe zou jij spelen als er een ninja in je kamer tetris staat te spelen op je SG
geweldige korte filmquote:
Ik?quote:
Dat je de basis kennis van muziek akkoorden en toonladders van toetsen hebt scheelt wel, maar nu het gitaarspelen zelf nog onder de vingers krijgen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:25 schreef Braddie het volgende:
Nice.
Heb dus helaas nog een lange weg te gaan.
Precies.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:15 schreef guitarist het volgende:
[..]
Dat je de basis kennis van muziek akkoorden en toonladders van toetsen hebt scheelt wel, maar nu het gitaarspelen zelf nog onder de vingers krijgen.
Ik kan dan helaas niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:16 schreef Gitaarmat het volgende:
Wil je nog komen als Dikke Dennis bij ons optreden, Dean?Vind het wel een nette lay-out qua poster zo.
Wat?quote:
6 jaar en niet veel verder dan powerchords?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:39 schreef The_Dean het volgende:
Pfff, ik denk nu zo'n 6 jaar.
En veel verder dan powerchords kom ik niet
Waarschijnlijk een Luie gitarist.quote:
BB King afkraken, lui noemenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een Luie gitarist.
Soort B.B.King, zittend op een stoel, gekke bekken trekken, en het emotie noemen
Dat was een grap.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:10 schreef blckbb het volgende:
[..]
BB King afkraken, lui noemen
Waarom denk je dat hij in een stoel zit? Omdat hij nog jong en kwiek, en bovenal dun isEn sorry hoor, maar in BB's muziek zit nog altijd veel meer emotie dan in Queen. I rest my case.
Zeker welquote:
Met wijsvinger en pinkquote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
6 jaar en niet veel verder dan powerchords?
Valt me wel tegen.
Ik kan wel een paar basic accoorden en juist geen powerchords.
Hoe pak ik die het simpelst?
Vooral iemand oordelen voordat je iemand kent.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een Luie gitarist.
Soort B.B.King, zittend op een stoel, gekke bekken trekken, en het emotie noemen
Haha, mafkees!quote:
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:57 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zeker wel
[..]
Met wijsvinger en ringvingert (en event. pink erbij om het af te maken)
[..]
ben 'm nu ook weer aan het oefenen, maar het valt niet mee... raak telkens in de knoop met me vingers...quote:
Dat moet dus koptelefoonversterker zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:35 schreef guitarist het volgende:
Gisteren microfoonversterker binnengekomen, besteld bij de feedback. Vandaag komt er nog een 4 kanaals pre-amp binnen en dan ben ik voorlopig weer even klaar met GAS geven.
Sowieso is het zonder tquote:
Zeikertquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Sowieso is het zonder t
Maar nee, gewoon met pink en wijsvinger
Nee, maar ik woon wel in Rotterdam en daar kunnen zelfs die geenstijllutsers iets aan doenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:30 schreef The_Dean het volgende:
Het is hier geen geenstijl, kneuzen
Die zullen vast wel goed isoleren of niet?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:31 schreef guitarist het volgende:
Te gekke koptelefoon gescoord voor 2,50.![]()
http://twitpic.com/2e25lj
Ey, zoiets ligt ook nog bij m'n ouders als het goed isquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:31 schreef guitarist het volgende:
Te gekke koptelefoon gescoord voor 2,50.![]()
http://twitpic.com/2e25lj
Nee, eigenlijk helemaal niet zo goed. Maar hij is gewoon geweldig. Ook draaiknopjes voor het volume aan elke kant.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:00 schreef blckbb het volgende:
[..]
Die zullen vast wel goed isoleren of niet?
Bij die van mij ookquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ey, zoiets ligt ook nog bij m'n ouders als het goed is
Kun jij dan ook Aprés ski muziek draaien zoals Dikke Dennis afgelopen weekend op Solar?quote:
Ik heb ook zo'n ding waarmee ik 's avonds/'s nachts gitaar speelquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:07 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk helemaal niet zo goed. Maar hij is gewoon geweldig. Ook draaiknopjes voor het volume aan elke kant.
Tunerquote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Yes morgen een Loopstation halen en dan nog een wah of een ander leuk pedaal, tips?
Budget voor dat pedaal; ¤100
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |