Je vergeet het stukje waarbij de investeringen in de kinderopvang weer zijn teruggedraaid wegens teveel succes.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:58 schreef Sessy het volgende:
[..]
En daar tik je de spijker op z'n kop. Nederland had in de jaren 60 ipv gastarbeiders hierheen te halen de vrouwen moeten stimuleren om te werken (ipv de vrouwen te ontslaan als ze gingen trouwen) en de kinderzorg d.m.v. creches goed moeten regelen. Helaas heeft Nederland daar schijnbaar niets van geleerd, want hoewel de werkloosheid in Nederland de afgelopen 2 jaar enorm is opgelopen, halen we nog steeds Roemeense en Bulgaarse arbeidsmigranten hierheen (ik heb het niet eens over Polen, want die zijn inmiddels Europeanen en dat houd je i.v.m. het vrije verkeer van werknemers niet tegen). Ondertussen worden bijv. studenten uit hun studentenbaantjes ontslagen omdat het voordeliger is om gastarbeiders aan te nemen, die piepen niet als de arbo-regels niet worden nageleefd bijvoorbeeld.

Het feit dat illegalen een woning hadden, zegt al genoeg over de uitvoering van beleid...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hadden ze grotendeels al, en dat mag ook wel na een procedure van een jaar of 12 vind ik.

Waarmee je vooral laagopgeleide vrouwen stimuleert om nog meer laagopgeleide of zelfs kansloze kids te fokken (statistisch gesproken is het opleidingsniveau van de ouders namelijk grootste factor in het te verwachten opleidingsniveau van de kinderen), en hoogopgeleiden juist minder kinderen gaan krijgen. Breek me daar de bek niet over open...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je vergeet het stukje waarbij de investeringen in de kinderopvang weer zijn teruggedraaid wegens teveel succes.

Je zou bijna denken dat ze moedwillig Nederland naar de klote proberen te helpen. Jammer, want over het algemeen hebben we in Nederland alles om er echt wat van te kunnen maken.
 Je zou bijna denken dat ze moedwillig Nederland naar de klote proberen te helpen. Jammer, want over het algemeen hebben we in Nederland alles om er echt wat van te kunnen maken.   

Asielzoekers zijn niet illegaal.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het feit dat illegalen een woning hadden, zegt al genoeg over de uitvoering van beleid...

We hebben alles meegenomen zo'n 20% allochtonen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:47 schreef Sessy het volgende:
[..]
1,5 miljoen NIET-westers? Ik dacht dat we in NL alles bij elkaar 10% allochtonen hadden, en daar zitten nog een hele hoop westerse allochtonen (hihi, zoals ik dus) tussen. Dus 1,5 miljoen lijkt me sterk, heb je daar een bron voor?

Waar staat dat?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
We hebben alles meegenomen zo'n 20% allochtonen.

Dit ging over de 26000 "pardonners", en die waren stuk voor stuk illegaal, afgewezen en ongewenst.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn niet illegaal.

Diverse statistieken? Google zelf maar even!quote:

quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit ging over de 26000 "pardonners", en die waren stuk voor stuk illegaal, afgewezen en ongewenst.
Ik zie daar niks over illegalen of ongewenste vreemdelingen in staan. Afgewezen als in uitgeprocedeerd mogelijk wel.quote:De officiële naam van de regeling uit 2007 luidde Regeling afwikkeling nalatenschap oude Vreemdelingenwet en op grond daarvan werd een verblijfsvergunning verstrekt aan de vreemdeling:
a. wiens eerste asielaanvraag vóór 1 april 2001 was ingediend, dan wel die zich reeds vóór 1 april 2001 bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) of Vreemdelingenpolitie had gemeld voor het indienen van een asielaanvraag,
b. die sinds 1 april 2001 ononderbroken in Nederland had verbleven (hiervan zou onder omstandigheden kunnen worden afgeweken), en
c. die, voor zover toepasselijk, vooraf schriftelijk had aangegeven dat hij zijn lopende procedures onvoorwaardelijk intrekt bij verblijfsaanvaarding op grond van de regeling.
Voorts werd op grond van de regeling verblijf toegestaan aan gezinsleden van een vreemdeling wiens verblijf op grond van de regeling was aanvaard indien deze gezinsleden uiterlijk op 13 december 2006 Nederland waren ingereisd en voor zover de gezinsband reeds bestond voor de komst van de hoofdpersoon naar Nederland. Dit gold tevens voor in Nederland geboren kinderen van wie de ouder(s) op grond van de regeling verblijf werd toegestaan.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Generaal_pardon_(immigratie)

Juist de Nederlandse arbeidersbevolking (waar links oorspronkelijk het voor opnam) is de dupe van de immigratie.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:12 schreef maniack28 het volgende:
Kortom, we zijn allemaal de klos.
Ik ben geen racist, ik ben niet tegen zwarten en ik ben al helemaal niet rechts, maar ik roep al jaren dat het immigratiebeleid aangescherpt moet worden... maar ja

Wie roept bewijst.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Diverse statistieken? Google zelf maar even!
Ah, je kunt het toch zelf, dank!quote:Het boek "de A is van Amalia, die is allochtoon", van Hans Kaldenbach, uit 2007, geeft op p.21 aan dat volgens de Van Dale definitie van het woord "allochtoon" 19.2% van de mensen in Nederland allochtoon is, totaal 3.1 miljoen mensen. 10.5% van de inwoners is niet-Westerse allochtoon, 8.7% Westerse allochtoon.
Ik vind ze helemaal niet "niet leuk" om te horen.quote:Ik snap dat je de getallen niet leuk vindt om te horen, maar dat is geen reden om ze in twijfel te trekken.

Tellen ze derde-generatieallochtonen dan ook mee of niet?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Diverse statistieken? Google zelf maar even!
Het boek "de A is van Amalia, die is allochtoon", van Hans Kaldenbach, uit 2007, geeft op p.21 aan dat volgens de Van Dale definitie van het woord "allochtoon" 19.2% van de mensen in Nederland allochtoon is, totaal 3.1 miljoen mensen. 10.5% van de inwoners is niet-Westerse allochtoon, 8.7% Westerse allochtoon.
Ik snap dat je de getallen niet leuk vindt om te horen, maar dat is geen reden om ze in twijfel te trekken.

Sterker nog: ik heb aanzienlijk meer respect voor economische vluchtelingen (mensen die elders een beter bestaan willen opbouwen) dan voor de "gewenste" vluchtelingen die vluchten omdat ze er in hun thuisland een dusdanig zooitje van hebben gemaakt dat ze elkaar de hersens inslaan...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:14 schreef LXIV het volgende:
Het is in ieder geval niet zo dat ik die mensen die hier naartoe (proberen te) komen haat of zo. Die mensen proberen ook er het beste van te maken, net als ieder ander mens. Vaak wordt iemand die tegen massa-immigratie is neergezet als xenofoob of vreemdelingenhater.
OWS helpt juist niet, blijkt uit diverse onderzoeken, ook van niet de minste instanties, zoals de VN. Gewoon stoppen dus, i.p.v. honger in stand te houden en te verergeren. Ja, dan gaan er mensen dood, en na een paar jaar is alles weer in staat zichzelf te voeden en in evenwicht te komen met de omgeving. OWS is de bijstandsuitkering van de aardbol, houdt mensen afhankelijk en zorgt voor reproductie, maar lost niets op.quote:Zoals al eerder gezegd: die mensen helpen, prima. Als we OWS verdubbelen (met geld dat we besparen op immigratie) kunnen we 10x zoveel mensen helpen in hun eigen regio, waar deze mensen zelf ook veel beter mee af zijn en waardoor Nederland behouden blijft zoals het is.

Volgens de wet is iemand allochtoon als 1 van de ouders in het buitenland is geboren. Ons hele koningshuis dusquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:19 schreef Sessy het volgende:
[..]
Tellen ze derde-generatieallochtonen dan ook mee of niet?
Nederland is bij mijn weten echt het enige land in de wereld wat mensen die op eigen bodem geboren zijn allochtoon noemt, overigens (ik moet ook zeggen dat ik buiten de EU nog nooit een land ben tegengekomen waar iemand die in dat land geboren is, ook uit buitenlandse ouders, het voor elkaar krijgt om de taal van dat land slecht of niet machtig te zijn.)

Dat ook. Ik ben allochtoon volgens die definitie, alleen omdat mijn vader ooit in de Oost geboren is. Zijn werkgever kreeg allochtonen-subsidie voor hemquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:19 schreef Sessy het volgende:
[..]
Tellen ze derde-generatieallochtonen dan ook mee of niet?
Nederland is bij mijn weten echt het enige land in de wereld wat mensen die op eigen bodem geboren zijn allochtoon noemt, overigens (ik moet ook zeggen dat ik buiten de EU nog nooit een land ben tegengekomen waar iemand die in dat land geboren is, ook uit buitenlandse ouders, het voor elkaar krijgt om de taal van dat land slecht of niet machtig te zijn.)

Sorry, maar wat ben jij een mongool.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sterker nog: ik heb aanzienlijk meer respect voor economische vluchtelingen (mensen die elders een beter bestaan willen opbouwen) dan voor de "gewenste" vluchtelingen die vluchten omdat ze er in hun thuisland een dusdanig zooitje van hebben gemaakt dat ze elkaar de hersens inslaan...

Je kunt OWS ook anders inkleden, bijvoorbeeld door op producten uit ontwikkelingslanden geen invoerheffingen te zetten, in plaats van deze zo zwaar te belasten (EU), dat concurrentie voor hen onmogelijk is. En sommige zaken, zoals het aanleggen van een infrastructuur of telecominfra, zal altijd een positief effect hebben op een land. Zakken met geld of voedsel er naar toe dragen niet, die effecten zijn idd vaak averrechts.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sterker nog: ik heb aanzienlijk meer respect voor economische vluchtelingen (mensen die elders een beter bestaan willen opbouwen) dan voor de "gewenste" vluchtelingen die vluchten omdat ze er in hun thuisland een dusdanig zooitje van hebben gemaakt dat ze elkaar de hersens inslaan...
[..]
OWS helpt juist niet, blijkt uit diverse onderzoeken, ook van niet de minste instanties, zoals de VN. Gewoon stoppen dus, i.p.v. honger in stand te houden en te verergeren. Ja, dan gaan er mensen dood, en na een paar jaar is alles weer in staat zichzelf te voeden en in evenwicht te komen met de omgeving. OWS is de bijstandsuitkering van de aardbol, houdt mensen afhankelijk en zorgt voor reproductie, maar lost niets op.

Dat mag idd een stuk minder.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:19 schreef LXIV het volgende:
Het is te gek, en in ook geen enkel ander land ter wereld ook zo (muv UK en de Scandinavische landen), dat wij verplicht zouden zijn onze eigen verworvenheden te delen met eenieder die hier maar aanklopt.
Kan een Nederlander naar Marokko gaan om daar een huis, uitkering en gezondheidszorg toegewezen te krijgen? Nee. In veel landen mag je enkel blijven als je maandelijks veel betaalt en heb je niet eens het recht om ooit inwoner te worden of zelfs maar een stuk grond of een huis te bezitten. En Nederland geeft het extragratis weg aan iedereen.
Deels mogelijk. Je moet mensen een zekere mate van hulp bieden. Mensenrechten enzo. Maar je hoeft niet ieder beugeltje te betalen nee.quote:Eigen volk eerst? Ja. Als iemand hier levenslang zorgpremies en belasting heeft betaalt heeft hij imo meer recht op een medische behandeling als een willekeurige Afrikaan die hier op zekere dag aan de poort klopt. Jammer dan.
Ja, de wereld is zo simpelquote:Die Afrikaan kan beter proberen om van zijn eigen land iets te maken. Maar dat kunnen ze niet. Rondhangen en Qat kauwen, daar bouw je geen verzorgingsstaat mee op.

Zonder politieke stabiliteit kun je met alle geld van de wereld nog geen duurzaam schijthuis opbouwen.quote:Ik wil die mensen best helpen. Door te helpen de boel daar op te bouwen, wat mij betreft mag de ontwikkelingshulp nog verder omhoog. Maar proberen de hele wereld hier in Nederland te helpen, dat gaat niet lukken en zal ook onze eigen ondergang blijken.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is ergens wel krom natuurlijk, dat immigranten hier blijkbaar een streepje voor hebben dan de autochtone Nederlander, als het gaat om huisvesting.
Dan zul je wel te maken hebben met adoptie chineesjes, want de Chinese gemeenschap is zonder twijfel de meest gesloten en eigengereide niet-westerse gemeenschap die je hier vindt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:53 schreef Sessy het volgende:
[..]
Klopt ook ja. Chinezen zijn bijvoorbeeld niet-westerse allochtonen, maar ik moet de eerste Chinees nog tegenkomen die van een uitkering leeft en geen Nederlands spreekt.
Wat jank je dan met die 'shocking' 10.5% van je?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Volgens de wet is iemand allochtoon als 1 van de ouders in het buitenland is geboren. Ons hele koningshuis dus

Ah, het riedeltje "laat ze doodvallen, dan is het probleem opgelost". Groot deel van het probleem is en wordt door de westerse wereld veroorzaakt zoals de Europese landbouwsubsidies.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
...
OWS helpt juist niet, blijkt uit diverse onderzoeken, ook van niet de minste instanties, zoals de VN. Gewoon stoppen dus, i.p.v. honger in stand te houden en te verergeren. Ja, dan gaan er mensen dood, en na een paar jaar is alles weer in staat zichzelf te voeden en in evenwicht te komen met de omgeving. OWS is de bijstandsuitkering van de aardbol, houdt mensen afhankelijk en zorgt voor reproductie, maar lost niets op.

Nee hoor.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dan zul je wel te maken hebben met adoptie chineesjes, want de Chinese gemeenschap is zonder twijfel de meest gesloten en eigengereide niet-westerse gemeenschap die je hier vindt.
 Gewoon kinderen op school met Chinese ouders en zo.
 Gewoon kinderen op school met Chinese ouders en zo.

En niet alleen dat.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Ah, het riedeltje "laat ze doodvallen, dan is het probleem opgelost". Groot deel van het probleem is en wordt door de westerse wereld veroorzaakt zoals de Europese landbouwsubsidies.

En toch is wat ik daarna zei een al jaren bekend feit. Apart.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:28 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee hoor.Gewoon kinderen op school met Chinese ouders en zo.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |